Vriend van me heeft ook een zwarte Leon, de Topsport met 180 PK... niks mis met die kleur hoor! Vind het wel mooi, itt de gele variantquote:Op donderdag 30 september 2004 14:49 schreef Logitik het volgende:
Het wordt dus helemaal rood voor ons
(alleen jammer dat hij voor een zwarte uitvoering heeft gekozen)
quote:Op donderdag 30 september 2004 14:54 schreef Logitik het volgende:
Ik zie de volgende nadelen van een zwarte Leon:
- Ik vind zwart zowiezo niet zo mooi voor een sportwagen (sportversie).
Airconditiong: Ja met klimaatcontrole.quote:- Warm in de zomer;
Klopt helaas geen zak van.quote:Op donderdag 30 september 2004 14:48 schreef Bikkelmannetje het volgende:
TDI helemaal rood = 150 PK
DI helemaal rood = 130PK
I rood = 110 PK
TDI zilverkleurig, gewoon dus = 90 PK
Bij zowel Golf, Passat als Leon!
De AWD (FWD met vertraagde hulp op de achterwielen) gaat best rap van zn plek als je de koppeling goed kunt bedienen. Een maal rollend is de voorwielaandrijver een stuk sneller door zijn lagere gewicht en minder verlies in de aandrijflijnquote:Op donderdag 30 september 2004 15:16 schreef BaBy-G het volgende:
weet je toevallig of ie ook 4 wiel is aangedreven?
ik reed laatst in een Golf 4 TDI (alles rood) 4-Motion 150 PK, die gaan best rap...![]()
Mooie auto's: verkeerde kleur. Een andere kleur staat veel mooierquote:Op donderdag 30 september 2004 15:13 schreef D-Devil het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Airconditiong: Ja met klimaatcontrole.
In een 206 GTI is de climate control na 2 minuten al koude lucht aan het duwen en het is ook warm in een witte wagen, alleen minder warm.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:47 schreef Logitik het volgende:
[..]
Mooie auto's: verkeerde kleur. Een andere kleur staat veel mooier
En als je net instapt, dan heb je niet erg veel aan die klimaatcontrole![]()
Maar goed, niet jij maar je vader heeft hem gekocht!quote:Op donderdag 30 september 2004 17:15 schreef Logitik het volgende:
Ok, maar dan blijven er alsnog veel minpunten over
Erger nog: 'WIJ' hebben een nieuwe...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:53 schreef Xtr3mE het volgende:
*pimp* mijn vader heeft een nieuwe ...... - topic...![]()
![]()
*pimp* ik moet ff wat te zeiken hebben ........ - reactiequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:53 schreef Xtr3mE het volgende:
*pimp* mijn vader heeft een nieuwe ...... - topic...![]()
![]()
Jou vader niet hè?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:53 schreef Xtr3mE het volgende:
*pimp* mijn vader heeft een nieuwe ...... - topic...![]()
![]()
dit klopt nietquote:Op donderdag 30 september 2004 14:48 schreef Bikkelmannetje het volgende:
TDI helemaal rood = 150 PK
DI helemaal rood = 130PK
I rood = 110 PK
TDI zilverkleurig, gewoon dus = 90 PK
Bij zowel Golf, Passat als Leon!
Zeker een Polio?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 02:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dit klopt niet
wij hebben 100pk met een di in het rood
zeg ik ! gamma !quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 02:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dit klopt niet
wij hebben 100pk met een di in het rood
Ook bij de Golf is dat zo, is de "nieuwe" pompverstuiver diesel. Rijschool waar ik rijd heeft ook een 100 pk diesel = zilveren-Trode-DrodeIquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 02:31 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Zeker een Polio?
Als ik het goed heb doet Seat dat nooit.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:16 schreef renkie het volgende:
[..]
Klopt helaas geen zak van.
VW / Seat / Audi / Skoda (+ ford , volvo en een tal andere merken die TDI motoren van VAG gebruiken) gooien de typeaanduiding bijna om het jaar weer door elkaar. Het is afhankelijk van bouw/ model jaar en model van de auto welke typeaanduidingen kloppen.
Daar ga je al de mist in want Seat heeft ook TDIs met 105 pk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:00 schreef yup het volgende:
[..]
Ook bij de Golf is dat zo, is de "nieuwe" pompverstuiver diesel. Rijschool waar ik rijd heeft ook een 100 pk diesel = zilveren-Trode-DrodeI
[..]
Als ik het goed heb doet Seat dat nooit.
Rood:
Niets = 90 pk
I = 110 pk
DI = 130 pk
TDI = 150 pk
Volgens mij is VW de enige die met die TDi badges klooit
En bij de Passat juist weer nietquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:50 schreef yup het volgende:
Bij VW 100 pk = DI rood...
Nee, Skoda ook.... een 101pk Fabia TDI heeft een rode D en I. Komt omdat het de pompverstuivert is.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:00 schreef yup het volgende:
Volgens mij is VW de enige die met die TDi badges klooit
Klopt niet... ligt eraan welk bouwjaar het is..quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:50 schreef yup het volgende:
Maar 105 pk = gewoon rode I toch?
Bij VW 100 pk = DI rood...
jij bent echt stoer manquote:Op zondag 3 oktober 2004 13:59 schreef FoXje het volgende:
Voor zo'n auto moet je minimaal 150pk hebben, anders schiet het allemaal niet op.
Rot eens gauw een eind op uit PTA.quote:Op zondag 3 oktober 2004 13:59 schreef FoXje het volgende:
Voor zo'n auto moet je minimaal 150pk hebben, anders schiet het allemaal niet op.
passatquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 02:31 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Zeker een Polio?
Hoezo? TS geeft al aan dat de versie die zijn vader krijgt 150 pk heeft, prima dus!quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:43 schreef operator82 het volgende:
[..]
Rot eens gauw een eind op uit PTA.
nee omdat je lompe nietszeggende reacties plaatsquote:Op maandag 4 oktober 2004 07:26 schreef FoXje het volgende:
[..]
Hoezo? TS geeft al aan dat de versie die zijn vader krijgt 150 pk heeft, prima dus!
Dat vind jij. Voor een auto als een Leon heb je gewoon een grote motor nodig. Of wil jij een Leon rijden met een 1.2 motor? Mag ookquote:Op maandag 4 oktober 2004 13:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee omdat je lompe nietszeggende reacties plaats![]()
Zwart-wit anyone??quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:09 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dat vind jij. Voor een auto als een Leon heb je gewoon een grote motor nodig. Of wil jij een Leon rijden met een 1.2 motor? Mag ook
Laat ik het dan zo zeggen: voor een Leon (die ik behoorlijk groot vindt), lijkt mij 150pk nodig om fijn te rijden.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zwart-wit anyone??![]()
Een auto als een Leon (die juist helemaal niet zo groot of zwaar is), rijdt prima op bv. een 110 pk diesel. Dat is prima rijden hoor. Kom niet aan met minstens 150pk anders schiet het allemaal niet op.
Of je bent gewend aan Skylines, Ferrari's, M3's of dat soort spul of je hebt nog nooit in een recente diesel gereden.quote:Op maandag 4 oktober 2004 18:17 schreef FoXje het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen: voor een Leon (die ik behoorlijk groot vindt), lijkt mij 150pk nodig om fijn te rijden.![]()
wat een onzin Xtr3mE.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:53 schreef Xtr3mE het volgende:
*pimp* mijn vader heeft een nieuwe ...... - topic...![]()
![]()
Stoplicht racen is toch vetterquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:15 schreef stefimke het volgende:
[..]
Of je bent gewend aan Skylines, Ferrari's, M3's of dat soort spul of je hebt nog nooit in een recente diesel gereden.
Alles is relatief natuurlijk, sneller bestaat altijd, maar een TDI-PD 150pk in een Leon is heel erg snel. Staar je niet blind op 0-100kmh sprintjes want een diesel is daar nu eenmaal niet erg goed in vanwege de korte 1e en 2e versnelling.
Probeer zo'n ding echter maar eens bij te houden op de snelweg als je met 80-90kmh achter een inhalende vrachtwagen zit die klaar is met inhalen en weer naar rechts gaat. No chance dat je 'm bij houdt met een normale auto. Zelfs als ie standaard is. Als er wat kleine aanpassingen zijn gedaan (dan praat je over een "investering" van pakweg 500euro : EGR dicht, katalysator leeg of vervangingspijp, chippie) dan rij je echt 99% van wat op onze wegen rondtuft zoek.
Klopt dat lijstje nog wel? Je vergeet nog de 100pk, 115pk?quote:Op donderdag 30 september 2004 14:48 schreef Bikkelmannetje het volgende:
TDI helemaal rood = 150 PK
DI helemaal rood = 130PK
I rood = 110 PK
TDI zilverkleurig, gewoon dus = 90 PK
Bij zowel Golf, Passat als Leon!
Ach dat slijt er bij de jaren wel vanaf. Is leuk als je een echt kanon hebt, maar met je burgerlijke auto die net iets sneller is dan de burgerlijke auto die langs je staat is er weinig lol aan. Daarbij komt dat het elke keer weer een slijtage-slag is voor je banden, koppeling en hele aandrijflijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:26 schreef Repeat het volgende:
Stoplicht racen is toch vetter
Ik ben met je eens dat moderne diesels erg goed zijn. Misschien moet ik mijn beeld dan ook wel bijstellen en is 110 pk meer dan genoegquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:15 schreef stefimke het volgende:
[..]
. Als er wat kleine aanpassingen zijn gedaan (dan praat je over een "investering" van pakweg 500euro : EGR dicht, katalysator leeg of vervangingspijp, chippie) dan rij je echt 99% van wat op onze wegen rondtuft zoek.
Fijn allemaal, maar wat zegt de autokeuring daar weer van?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:15 schreef stefimke het volgende:
[..]
Als er wat kleine aanpassingen zijn gedaan (dan praat je over een "investering" van pakweg 500euro : EGR dicht, katalysator leeg of vervangingspijp, chippie) dan rij je echt 99% van wat op onze wegen rondtuft zoek.
En is het niet gewoon onwijs slecht voor het milieu?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:54 schreef CrackerJack het volgende:
[..]
Fijn allemaal, maar wat zegt de autokeuring daar weer van?
Klopt. De 115 pk had ook een rode DI. De pompverstuiver TDI's hebben iig een rode DI.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:00 schreef CrackerJack het volgende:
[..]
Klopt dat lijstje nog wel? Je vergeet nog de 100pk, 115pk?
Volgens mij kun je dat niet meer zien aan die gekleurde streepjes alleen.
Nee, dat is de 'eco' lupo.... De 3L lupo.... Gemiddeld verbruik is ong. 1 op 30 a 1 op 33.... da's goed voor het mileu, dus groenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:33 schreef Blapiet het volgende:
Nou zag ik laatst een groene Lupo rijden met in donkergroen TDI. Nieuwe kleurstelling die beter bij je auto past of een custom paint-job?
toch was ie niet langzaam weg bij het stoplicht ofzoquote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:35 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, dat is de 'eco' lupo.... De 3L lupo.... Gemiddeld verbruik is ong. 1 op 30 a 1 op 33.... da's goed voor het mileu, dus groen
Als ze em dan starten en ik zie FR staan met dikke velgen enzo....quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:17 schreef Kentaro het volgende:
Dit is hem dus, ik heb dezelfde in het zilvergrijs. Ik heb ook de hele typeaanduiding (seat, leon en tdi) eraf laten halen.
[afbeelding]
De autokeuring zegt daar helemaal niks van.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:54 schreef CrackerJack het volgende:
Fijn allemaal, maar wat zegt de autokeuring daar weer van?
quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:30 schreef stefimke het volgende:
[..]
De autokeuring zegt daar helemaal niks van.![]()
Het is in Nederland voor de auto's die tot nu toe gebouwd zijn in ieder geval niet verplicht om een katalysator te hebben. Waarom hij eronder zit is dan ook een raadsel... in Belgie is het geloof ik wel verplicht.
En slechter voor 't milieu, dat valt wel mee als je de EGR ook afdopt. Dan heb je bijna geen roetuitstoot meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |