abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 september 2004 @ 08:54:16 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22301818
De trein, gezien ik er elke dag dik een uur in zit kom ik vele mensen tegen. Vaak dezelfde, waardoor je elkaar van gezicht leert kennen. Het vreemde is dat je elkaar elke dag ziet maar vaak geen woord wisselt. Je mist bepaalde personen wel als ze er een dag niet zijn, maar een gesprekje beginnen, dat gebeurt niet vaak. Tenzij er in ene enorme vertraging is, dan zie je mensen in ene vaak tegen elkaar beginnen te klagen waaruit conversaties voortvloeien.

Soms is een vertraging niet nodig om een gesprek op te starten en gebeurt het gewoon. Zo praat ik sinds een week of 3 ofzo dagelijks met een meisje wat ook altijd in dezelfde coupe op de terugreis zat. Afijn, ik heb een vlotte babbel en de skill om grappen te kunnen maken bezit ik ook, dus op een gegeven moment kwam ze vrijwel altijd standaard naast me zitten als ze instapte. Ach ja, als zij dat wilt he... Op een gegeven moment stond ze ook 's ochtends vroeg op het perron. Bleek dat ze altijd die trein al had, maar achter in stapte. Toen ze zag dat ik ook deze trein had stond ze in ene voorin, waar ik altijd in stap. Hoewel ik zelf geen gevoelens ofzo voor haar koesterde kreeg ik de indruk dat dat wederzijds wel zo was: Ik had tussen neus en lippen door eens vermeld dat ik een deur nog moet schilderen, merkt ze in ene op dat ze in het weekend wel wil komen helpen met het schilderen van die deur. Zou ze gereedschap en zo meenemen
Later merkte ze op, omdat ik nog immer wel thuis eet ondanks dat ik op mezelf woon, dat ze wel een keer voor me wilt koken. Ook vertelde ze vorige week dat ze bijna moest overwerken, maar dat ze dat heeft afgewimpeld omdat ze anders mij niet zou zien in de trein, en ik mocht best weten dat ze het zo gezellig met me vond.

Nou zijn mijn grappen vaak wereldvreemde analyses en botte spotterijen. Geen minder- of meerderheid is veilig voor mijn visies en ik schroom niet om ze ten gehoor te brengen. Maar ja, men geniet ervan en doordat ik mezelf totaal niet serieus neem en dus ook mezelf vaak in de zeik douw vinden mensen ze leuk. Zo ook zij natuurlijk, anders vond ze het immers niet gezellig bij me in de trein

Tot afgelopen maandag...

treinreis verloopt als usual. Zij loopt weer te kankeren op haar werk en wat ze vandaag allemaal weer heeft gedaan (Like I care). Als je als vrouw vertelt over je werk, vertel dan noemenswaardige anek dotes, geen vaag gelul over wie ruzie heeft met wie en dat kees vandaag henk een lul noemde of wat voor bonbonnetjes ze vandaag weer hefet moeten inpakken. Maar ik dwaal af: op een gegeven moment maak ik een incestgerelateerde "komische" opmerking, waarbij ze uit haar slof schoot en me vertelde dat je daar niet mee mag spotten, want zij kende een meisje dat verkracht was door haar vader, dat dat heel erg is e.d. Ja, dat is de dwarslaesie van Koos Alberts ook, maar dat belet me niet om in ONZ een topic aan te maken met "pimp my wheelchair" Afijn, volgens mij gooide ik er nog wat gedachtes tegenaan die ik hardop ventileerde: "stel nou dat ze vriendjes krijgt waarmee ze seks heeft en die zijn belabberd, dan komt ze tot de conclusie dat ze nog het meest genoot van haar vader. Is dat niet wrang?" Nou ja, we spraken nog wel vanaf de trein tot het moment dat ik in de auto stapte. Ik zei nog "ik ga volgende week gewoon naar Knoop in je zakdoek kijken, kan ik daarop wel wat grappen maken over mongolen". Zei antwoorde: ja dat is beter, want op jongens die zo over iets als incest praten knap ik echt af. OK

De volgende ochtend stond ze niet meer op het perron waar ik altijd instapte en op de weg terug stapte ze ook niet meer in mijn coupe in. Ik zag haar bij het uitstappen nog wel lopen, maar ze was sneller uit het zicht dan doorgaans. dat is nu al een paar dagen zo, dus resten mij de vragen:

1. Zou ze me nu haten?
2. het meisje dat door haar vader misbruikt zou zijn, zou ze zichzelf daarmee bedoelen?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 30 september 2004 @ 09:00:04 #2
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22301861
Soms maak je de verkeerde grappen tegen de verkeerde personen...Kan gebeuren, maar als zij dat niet accepteert dat jij zo bent, jammer dan...
Ik denk niet dat ze je zal haten, alleen zal ze je niet meer echt mogen...maar wat maakt't uit?
En ik denk idd dat ze zelf misbruikt is als ze zo reageert!
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_22301879
Nu heb je je zin toch? Had het idee dat je vond dat ze wat te dichtbij kwam....
Of heb je daar nu spijt van?

Zij dacht gewoon hetzelfde over jouw grappen als jij over haar verhalen. Ik zou ook afknappen op iemand die opeens onwijs begint te zeiken.
  donderdag 30 september 2004 @ 09:02:29 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22301887
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:00 schreef SilentChaos het volgende:
Soms maak je de verkeerde grappen tegen de verkeerde personen...
dat is wat zij zei, dat ik moest oppassen tegen wie ik grappen over incest maakte
[..]
pi_22301895
Ik las dat jij niets in dat meisje zag? Toch wel?

Nou ga dan eens naast haar zitten en neem een bos bloemen mee ofzo?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 30 september 2004 @ 09:04:59 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22301903
Nee, ik zie niets in haar.
[..]
pi_22301911
Het antwoord op vraag een is vast ja als het antwoord op vraag twee ook ja is.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  donderdag 30 september 2004 @ 09:05:58 #8
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22301914
oppassen? je kan altijd achteraf je excuses aanbieden, moet je ook zeker doen...maar ik vind niet dat je jezelf in zou moeten houden als je nog van nix weet...(als je weet dat ze misbruikt is zou je het natuulijk niet kunnen zeggen, maar anders wel hoor)...
mocht't verkeerd vallen, bied je je excuses aan...
Als je je inhoudt ben je jezelf niet, en dat is niet goed!
pi_22301918
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:02 schreef MikeyMo het volgende:
dat is wat zij zei, dat ik moest oppassen tegen wie ik grappen over incest maakte
Maar in feite is het natuurlijk wel gewoon hypocriet als ze wel om alle andere botte grapjes lacht. .

Ik heb het ook wel eens meegemaakt.
Ik ga naar huis.
pi_22301919
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:04 schreef MikeyMo het volgende:
Nee, ik zie niets in haar.
het is natuurlijk goed om te zeggen: wat is het probleem dan maar ik denk dat ze op je afgeknapt is...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_22301932
quote:
Op donderdag 30 september 2004 08:54 schreef MikeyMo het volgende:

1. Zou ze me nu haten?
2. het meisje dat door haar vader misbruikt zou zijn, zou ze zichzelf daarmee bedoelen?
Misschien is ze zelf ook niet helemaal blind, en had ze door dat op haar 'uitgeworpen lijntjes' je niet toegreep ...
ze had dus waarschijnlijk door dat ze weinig kans maakte, alles door haar iniatief tot stand gekomen was en jij geen iniatief naar haar toe ondernam ...

Zij voelde zich waarschijnlijk steeds kwetsbaarder ten opzichte van jou, en misschien zocht ze, bewust of onbewust gewoon al langer een reden om het contact af te breken..
je 'pijnlijke' opmerkingen waren misschien voor haar de perfecte aanleiding daartoe.

Haten misschien niet, al zal ze vast een tijdje je boos aankijken als ze je ziet, veel gaan overwerken.
En tegen haar vriendinnen zal ze je wel eerst 'klootzak' noemen, waarbij het je vrij is om te bedenken dat dat vanwege het niet ingaan op haar avances is, of vanwege je sarcastische grappen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22301933
Ja, biedt haar je excuses aan. It's part of the -game MM
Good luck!
pi_22301937
Probeer het goed te maken. Zo niet...jammer dan. Kan wel begrijpen dat ze op zulke "grappen" afknapt...
  donderdag 30 september 2004 @ 09:08:29 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22301945
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:06 schreef nietzman het volgende:

[..]

Maar in feite is het natuurlijk wel gewoon hypocriet als ze wel om alle andere botte grapjes lacht. .

Ik heb het ook wel eens meegemaakt.
echt alles wat ik afzeek werd met een gulle lach ontvangen, soms zo hard dat de hele coupe op keek omdat ze weer eens dubbel lag van het lachen. Tot die ene opmerking over incest...
[..]
  donderdag 30 september 2004 @ 09:09:09 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22301954
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Misschien is ze zelf ook niet helemaal blind, en had ze door dat op haar 'baits' je niet toegreep ...
ze had dus waarschijnlijk door dat ze weinig kans maakte, alles door haar iniatief tot stand gekomen was en jij geen iniatief naar haar toe ondernam ...

Zij voelde zich waarschijnlijk steeds kwetsbaarder ten opzichte van jou, en misschien zocht ze, bewust of onbewust gewoon al langer een reden om het contact af te breken..
je 'pijnlijke' opmerkingen waren misschien voor haar de perfecte aanleiding daartoe.
wtf
[..]
pi_22301962
Grappen maken is leuk, maar mensen die niet weten waar ze moeten stopppen, kunnen wel eens op hun bek gaan. Er zijn bepaalde onderwerpen waarvan je op je klompen aan kan voelen dat je ze bij bepaalde personen niet kan aansnijden. Meisjes en vrouwen zijn over het algemeen nogal gevoelig als het gaat om onderwerpen die gaan over gedwongen sex. Misschien komt dat omdat ongeveer 1 op de 3 vrouwen weleens te maken heeft gehad met aanranding of verkrachting. Als ze het niet zelf mee hebben gemaakt, dan is de kans dat ze het in haar direkte omgeving heeft meegemaakt dus ook nog erg groot. Ik hoop dat je haar niet te veel emotionele schade hebt aangedaan. Ik denk dat dat de vraag is die je jezelf moet stellen, in plaats van of ze boos is, want dat is een retorische vraag. Ook al neem je jezelf niet serieus, dat hoeft niet te betekenen dat anderen dat niet doen. Dus, schaam je voor je lompheid en ga haar zo snel mogelijk je excuses aanbieden.
Rescuer of the distressed damsel
pi_22301964
misschien was ze in haar maandelijkse periode en gebruikte je een te gevoelig onderwerp voor haar dan kunnen vrouwen wel eens flink aanbranden ....
Maar ja nog genoeg leuke vrouwen over
  donderdag 30 september 2004 @ 09:10:35 #18
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22301965
Ik zit elke dag met dezelfde mensen in de bus....kan soms zulke grove opmerkingen maken over dingen die er gebeuren of dingen die ik zie...maar toch hou ik me in, ook al zou ik ze graag 1 keer keihard door die bus schreeuwen!
pi_22301990
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:10 schreef SilentChaos het volgende:
Ik zit elke dag met dezelfde mensen in de bus....kan soms zulke grove opmerkingen maken over dingen die er gebeuren of dingen die ik zie...maar toch hou ik me in, ook al zou ik ze graag 1 keer keihard door die bus schreeuwen!
Watje.
Ik ga naar huis.
pi_22302002
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wtf
ze was verliefd op je (en dat weet jij zelf ook donders goed) en probeerde je te 'peilen'...

Haar 'afknappen' zal waarschijnlijk niet enkel door een pijnlijk grapje zijn, maar eerder heeft ze 1+1 bij elkaar opgeteld en zich gerealiseerd dat er niet snel iets meer komt tussen jullie .. Dat ze haar tijd aan het verdoen was met jou, aangezien je verder niets voor haar voelde ...

Als dat niet klopt, waarom ben je dan niet eerder ingegaan op haar opmerkingen over 'voor jou komen koken' of 'meehelpen je deur te schilderen'?

Misschien is het idee dat ze zo hard lacht om jouw grappen voor jezelf wel een soort van compliment over je gevoel voor humor, maar misschien valt het met je werkelijke cabaretier-talent wel mee, enkel was er voor haar daarnaast nog een andere reden om hard om je grappen te lachen
"leuk" staat niet enkel voor humoristisch, maar ook voor 'aantrekkelijk'

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 30-09-2004 09:19:42 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22302003
ja.

vrouwenlogica enzo.... is geen touw aan vast te knopen
  donderdag 30 september 2004 @ 09:14:46 #22
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_22302008
Micky, hang aan de trein een spandoek (of graffitie, maar daar heb je ws geen tijd voor)

SORRY IK MIS JE[! JA IK WIL VERKERING

misschien komt ze dan weer naast je zitten
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_22302009
ts als je ermee zit doe dan niet zo moeilijk.
Je kunt toch veel beter eens achter in de trein instappen dan hier een topic te openen omdat je je afvraagt waarom ze niet meer komt:
Dan ga je naast haar zitten, vraagt waarom ze niet meer voorin komt zitten en zeg dat je je exuses wilt aanbieden voor de grove grapjes van de laatste keer....
Nou, Als ze dat niet lief vindt
pi_22302024
quote:
Hoewel ik zelf geen gevoelens ofzo voor haar koesterde kreeg ik de indruk dat dat wederzijds wel zo was
Enig idee van de betekenis van het woord 'wederzijds'?
Of is het een opzettelijke slip of the tongue?
pi_22302035
hey mickey, jouw uitspraak van "mijn zieke geest huist in mijn gezond lichaam" (nee dat staat niet in dit topic) kan ik wel om lachen, maar niet iedereen kan lachen om "zieke" grappen. vooral bij mensen die je er misschien persoonlijk mee raakt kun je dan helemaal een verkeerde indruk maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')