De beste plekken waar ik ben geweest, hebben zo'n fragiele infra structuur dat toename van toerisme ook inhoud dat de plek 'het' zal verliezen.
Eigenlijk vond ik al mijn vakanties top, behalve Portugal. Dus draai de vraag om en ik zal precies vertellen wat er stom is aan Portugal ;-)
Portugezen zijn best lieve mensen, en er zijn leuke buurten in Porto en Lissabon, maar over het algemeen vond ik dat land zwaar tegen vallen bij de verhalen die ik erover had gehoord. Bovendien vlogen er tijdens die vakantie ook twee vliegtuigen in NY in Worldtrade center, wat aan de ene kant wel aanleiding gaf voor conversatie met de stugge lokale bevolking, maar daarnaast gaf die gebeurtenis extra stress, tel daar bij op een overlijding in vrienden kning en ...Nee de sfeer bij die vakantie was onder de maat. Het eten was naatje en de afgelegen dorpen aan zee, waren vol van Duitsers met huur auto's en overal waak honde om de wandelaar het leven zuur te maken. En als je dan eens 12 km met bagage naar 'droom' dorp wandelde bij 25 'C dan reden de auto's toeterende langs je heen zonder ook maar een moment na te denken dat we geen andere keus dan zo hadden (op sommige plekken is er geen bus).