abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2004 @ 16:52:12 #1
86818 Nochurch
Interactive Dancechart
pi_22287824
Waar op Aarde zijn je mooiste/favoriete plekken waar je ooit bent geweest en belangrijker waarom?

Voor mij zijn de volgende plaatsen niet meer uit mijn geheugen te halen:

* Karstgebergte van Yangshuo (China). Karstbergen zijn altijd mooi, maar zoals ze hier uit de grond springen is wel fantastisch. Plaatsen als Vang Vieng (Laos), Tam Coc (Vietnam) en Halong Bay (Vietnam) halen gewoon niet de schoonheid van Yangshuo. Daarnaast is het plaatsje Yangshuo een backpackers walhalla.

* Moremi Game Park (Botswana). Wij hadden het geluk om de Big Five te spotten en in 3 dagen tijd hebben we meer dan 50 leeuwen gezien. Super.

* South Lipez Desert (Bolivia). De woestijn aangrenzend aan de zoutvlakte van Uyuni op een hoogte van 5000 meter. Meren in alle denkbare kleuren en gevuld met flamingos.

Plekken die hoog op mijn lijstje staan zijn: Torres Del Pain (Chili), Angkor (Cambodja) en Ngorongoro Crater (Tanzania)

Qua steden vind ik Istanbul en Praag het meest interessant

Groeten
pi_22294417
De beste plekken waar ik ben geweest, hebben zo'n fragiele infra structuur dat toename van toerisme ook inhoud dat de plek 'het' zal verliezen.

Eigenlijk vond ik al mijn vakanties top, behalve Portugal. Dus draai de vraag om en ik zal precies vertellen wat er stom is aan Portugal ;-)
Portugezen zijn best lieve mensen, en er zijn leuke buurten in Porto en Lissabon, maar over het algemeen vond ik dat land zwaar tegen vallen bij de verhalen die ik erover had gehoord. Bovendien vlogen er tijdens die vakantie ook twee vliegtuigen in NY in Worldtrade center, wat aan de ene kant wel aanleiding gaf voor conversatie met de stugge lokale bevolking, maar daarnaast gaf die gebeurtenis extra stress, tel daar bij op een overlijding in vrienden kning en ...Nee de sfeer bij die vakantie was onder de maat. Het eten was naatje en de afgelegen dorpen aan zee, waren vol van Duitsers met huur auto's en overal waak honde om de wandelaar het leven zuur te maken. En als je dan eens 12 km met bagage naar 'droom' dorp wandelde bij 25 'C dan reden de auto's toeterende langs je heen zonder ook maar een moment na te denken dat we geen andere keus dan zo hadden (op sommige plekken is er geen bus).
pi_22297208
Snorkelen op Aruba vond ik heel erg mooi. Ik vond het er sowieso fantastisch. Ben er een paar jaar geleden 8 dagen geweest. Mijn oom en tante wonen er aan de rand van een natuurpark in een zelfgebouwd huis. Het was er echt heel erg mooi.
...drop it like it's hot...
pi_22303047
Nieuw Zeeland!!! Sinds ik daar voor het eerst geweest ben verkeer ik altijd in een staat van licht sluimerende heimwee. Wát een topland! Prachtig landschap, aardige mensen...

Verder beviel de dominicaanse republiek mij wel, en dan voornamelijk het binnenland. Raften, paardrijden, geweldig. Plus de mensen, ontzettend aardig en eigenlijk wel grappig dat ze je ten huwelijk vragen omdat je blank, blond en 1.81 bent...

Steden? Christchurch (NZ) en Londen.
pi_22313207
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:52 schreef Nochurch het volgende:
Waar op Aarde zijn je mooiste/favoriete plekken waar je ooit bent geweest en belangrijker waarom?
Hé leuk, weer eens een nutteloos opsom topic.
pi_22340896
Galapagos Eilanden lijken me prachtig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22343107
Hey leuk, een pats topic.
Als k-man nou mod zou zijn kon hij er tenminste meteen een slotje op flikkeren.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')