kommunisme wordt als een serieuze macht op aarde beschouwd, dus lijkt me wel.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:34 schreef Chewie het volgende:
is dit serieus?
Kameraad Gorbaquote:Op woensdag 29 september 2004 16:36 schreef Gorbatjov het volgende:
Ik pleit hier al jaren voor
het is wel mogelijk, maar het vereist inderdaad wel enige inzet van alle betrokkenen, mn de leiders.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:38 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Leuk idealisme, helaas werkt het niet. Dat weet toch iedereen. De mens is te egoistisch en te corrupt om zo'n maatschappij staande te houden.
Dus, nee, communisme werkt niet.
en wat is jouw ideale samenleving dan, waarop is die gefundeerd?quote:Op woensdag 29 september 2004 16:38 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Leuk idealisme
quote:Op woensdag 29 september 2004 16:35 schreef Anus het volgende:
[..]
kommunisme wordt als een serieuze macht op aarde beschouwd, dus lijkt me wel.
inhoudelijk nog iets toe te voegen, Kameraad?
jij ja; laten we de inhoudelijke discussie nu maar hier houden.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:43 schreef Kaalhei het volgende:
--> ONZ
- De ideale samenleving bestaat niet.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:41 schreef Anus het volgende:
[..]
en wat is jouw ideale samenleving dan, waarop is die gefundeerd?
zeker, maar ik moet natuurlijk het interessant houden om mijn mede-fokker's geest te prikkelen tot antwoorden.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
vraag me sterk af of communisme nog wel zo serieus word genomen in de wereld en je openingspost schetst wel een zeer simplistisch beeld van het kommunisme. Dus ik vind mijn vraag best valide.
in praktijk nog niet, in theorie misschien wel; welke is die van jou? en waarom?quote:Op woensdag 29 september 2004 16:45 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
- De ideale samenleving bestaat niet.
welke aspecten trekken jou het meeste aan?quote:- Communisme zou wel redelijk ideaal zijn, als alles perfect zou gaan.
je beantwoordt mijn vraag met een tegenvraagquote:Bij alle communistische landen is het fout gegaan, waarom denk je dat het zou kunnen werken?
In praktijk werkt het communisme niet, en zal ook nooit werken, tenzij we een soort mind control ding hebben. Het idee dat je alles samendoet lijkt me een redelijk ideale samenleving.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:48 schreef Anus het volgende:
[..]
in praktijk nog niet, in theorie misschien wel; welke is die van jou? en waarom?
[..]
welke aspecten trekken jou het meeste aan?
[..]
je beantwoordt mijn vraag met een tegenvraag
nee er zijn hier al genoeg topics over geweest.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:46 schreef Anus het volgende:
[..]
zeker, maar ik moet natuurlijk het interessant houden om mijn mede-fokker's geest te prikkelen tot antwoorden.
maar ga nou eens in op die van mij, vertel?
Neuh, tegenwoordig hebben we massamedia.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:55 schreef Scandum het volgende:
Misschien dat communisme niet werkt, maar volgens die maatstaven werkt kapitalisme ook voor geen meter omdat het geld zich bij de rijken zal ophopen. De VS is daar een goed voorbeeld van waar de rijkste 1% 50% van het kapitaal heeft.
Is dus een questie van geduld voordat de werk klasse zo pissed is dat er koppen rollen, de geschiedenis herhaalt zich namelijk
-Ik kan zelf wel bepalen voor welk doel ik werk en dat hoeft niet gelijk te zijn aan jouw doelquote:Op woensdag 29 september 2004 16:32 schreef Anus het volgende:
hebben jullie dat nou ook niet? je wordt wakker, je kijkt om je heen, je wekker gaat vroeg af omdat je hard aan werk moet voor een veel te laag loon, dat je je afvraagt; zouden we nou niet beter af zijn geweest met het kommunisme? (K van Marx)
- allemaal werken voor hetzelfde doel
- overdreven je best doen brengt je nergens, je krijgt toch hetzelfde loon
- gratis eten; geldwolven zijn er niet meer
- allemaal dezelfde bruin-rode kleding
na und?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |