abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22285404
Het leek ons wel leuk om een goudvis te nemen, met ons bedoel ik mijzelf en de kinderen uit de klas,
Dus ik vol goede moed naar de ******** om een vis te halen. De kinderen wilden er eentje met witte strepen, daar hij NEMO zou gaan heten. Helaas hadden ze er geen dus werd er het een oranje.

Al vanaf dag 1 waren de kids van mening dat de vis maar weinig zwom, ik zei dan maar, hij is vast moe want vissen zwemmen 's nachts heel veel.

Vanaf vandaag ligt de vis zeg maar plat op zn kant op de bodem, hij ademt nog wel enzo, maar hij is erg passief.

De kinderen vroegen ook of de vis ziek was.... ik zei maar weer dat hij vast lag te slapen ofzo....

Hij zwemt dus amper en ligt vnl op de bodem....

Mijn vragen:

_ ligt de vis op sterven?
_ als de vis dood gaat komt ie dan boven drijven?
_ wat moet ik nou in hemelsnaam tegen de kinderen zeggen als ze morgen op school komen en de vis is dan wellicht misschien dood?
_moet ik dan gebruik maken van de garantie die ik heb gekregen bij de vis? (hij is pas 2 weken ofzo)
_wat moet ik doen, hij eet wel goed enzo alleen ligt hij zo alleen en eenzaam op de bodem
_ weten vissen dat ze alleen zijn?
pi_22285439
misschien is het water te warm waar hij slap van wordt?
of het voer?

edit--
en als die vis morgen dood is heb je een onderwerp om over te praten, kringgesprek ofzo.
Zijn van die kinderboeken van...van guus ofzoiets...over zo'n kikker. maja..zal jij ook wel weten natuurlijk omdat in je profiel staat dat je pabo gedaan hebt.
heb zelf ook paar maanden pabo gedaan, dus ik weet wel wat over die boeken
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  woensdag 29 september 2004 @ 15:03:58 #3
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_22285585
Ik zou gewoon terug gaan: "Mijn vis is stuk, ik wil een andere". Het zou toch heel goed kunnen dat je een vis hebt gekocht die ziek is. Als je een andere vis koopt merken de kinderen het waarschijnlijk niet eens. Gewoon tussen de middag vervangen. Lijkt mij voor de kinderen leuker dan een kringgesprek over de dood.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 29 september 2004 @ 15:04:46 #4
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22285609
Het kan zijn dat het water te warm is of te zuurstof arm, daar worden ze heel lethargisch van. Maar dat hij plat op de bodem ligt, ja ik ben bang dat hij dood gaat.
Vissen kunnen over het algemeen best wel oud worden hoor, ik heb twee goudvissen (en een slak) die heel gezond zijn, maar als het water te warm is, of de plantjes niet genoeg zuurstof geven, gaan ze ook stilhangen. Maar dat is nog maar 1x gebeurd.

Ik zou maar alvast een nieuwe kopen....
Money talks, Bullshit walks!
pi_22285889
Je zegt dat de vis wel voldoende eet. Krijgt hij niet teveel eten (goudvissen blijven nl. dooreten en kunnen zich "doodeten") Wat voor een bak heeft de vis (groot/klein, rond/vierkant)? Heb je plantjes (van die slierten groen) in het water? Hoe warm/koud is het water en staat de vis in de zon of in de schaduw??

Mocht de vis morgen nog leven is het wellicht een idee z'n bak/kom te verschonen, plantje erin, water op ongeveer dezelfde temp als het oude water (maar zorg dat het niet te warm is). Let er daarna op dat het beest liever te weinig dan te veel eten krijg.

(Ik heb hier op kantoor twe goudvissen rondzwemmen die het al jaren uitstekend doen)
Don't follow me, I'm lost too
pi_22286026
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef amaranta het volgende:
_ wat moet ik nou in hemelsnaam tegen de kinderen zeggen als ze morgen op school komen en de vis is dan wellicht misschien dood?
Misschien had je daar aan moeten denken voordat je een vis kocht...
Je weet toch dat 'ie ooit een keer doodgaat.
pi_22286033
<generaliseren>Als ie dood gaat koop je toch lekker een nieuwe, zijn toch allemaal hetzelfde </ generaliseren>

Misschien kun je nog gebruik maken van de fabrieksgarantie ofzo...
pi_22286064
quote:

De kinderen vroegen ook of de vis ziek was.... ik zei maar weer dat hij vast lag te slapen ofzo....
Hahaha, hij slaapt !

woensdag 29 september 2004 @ 15:31:40 #9
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_22286142
De eerste dag moet het vis wennen aan het water eh. Dus als ze bij de winkel niet gezegd hebben dat het water wat je in de zak heb gekrege gebruikt moet worden en dan vervolgens langzaam kraan water erbij te doen, lijkt me dat je gewoon terug kan gaan.
Kan ook zijn dat het vis inderdaad gewoon ziek was.

Het water in het aquarium heeft vaak een ander zuurtegraad, en is aan te raden het vis niet meteen in een bak met vers water te zetten.
zo goed..?
pi_22286164
naar de dierenwinkel en een nieuwe halen, idd... wel zorgen dat 'ie lijkt op de oude...

Die oude neem je mee naar huis, en als het beestje dan eindelijk de pijp uit is, kan je hem zonder lastige vragen naar de goudvissenhemel doorspoelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 29 september 2004 @ 15:38:25 #11
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22286320
Hoe is de waterkwaliteit in Eindhoven?

Vorm van de bak kan ook nog beslissend zijn,als de opening aan de bovenzijde niet groot genoeg is ten opzichte van de hoeveelheid water (zols bij sommige kolommen) kan het water niet genoeg zuurstof opnemen.
Gevolg een pijnlijke verstikkingsdood aangericht door de onwetende eigenaar.

Onderstaand stukje tekst gaat uit van een aquarium maar het is ten zeerste aan te bevelen om het water een paar dagen te laten uitademen voor je Nemo II er in los laat.

Het geschikt maken van het water

Indien u normaal leidingwater gebruiken wilt moet dit chloorvrij zijn. Dat is niet in alle landen het geval. Om eventueel aanwezig chloor te verwijderen kunt u ontchloorder gebruiken ter neutralisering. Om gezond te blijven hebben vissen een juiste verhouding aan 'nuttige' bacterieen nodig welke de afvalprodukten splitst. De vermeerdering van nuttige bacterieen noemt men "rijpingsproces". Dit kan bevorderd worden door enkele voedselvlokken in het water te doen en de circulatiepomp te laten draaien. Op deze wijze worden de bakterieen gevoed. Na ongeveer 14 dagen is het water geschikt voor vissen. U moet ook elke twee of drie weken een gedeelte van het water verversen. Dit betekent dat 20 tot 30% van het water door een slang afgeheveld moet worden en vervangen door vers water(let er wel op geen vissen mee te zuigen).

Het verse water moet eerst op de juiste temperatuur, 20°C tot 25°C, worden gebracht en voorzichtig in het aquarium worden gegoten zodat de vissen niet te veel worden.

Het duurt ongeveer twee weken voor het water de juiste kwaliteit heeft. Pas dan kunt u de eerste vissen in het aquarium laten zwemmen.!

Klaar?
Ik niet!
  woensdag 29 september 2004 @ 15:41:17 #12
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22286374
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:27 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Hahaha, hij slaapt !

[afbeelding]
wat een verschrikkelijke foto.
Denk je eens in dat je de rest van je leven in een telefooncel of douchecabine moest leven.
Zoveel bewegingsvrijheid heeft deze vis ook.
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 29 september 2004 @ 15:43:13 #13
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_22286430
vis komt bovendrijven alsie dood is en bijna dood merk je alsie scheef begint te zwemmen... asje
pi_22286587
ik heb garantie op de vis
met dode vis en kassabon

maareh,
die boeken zijn van max veldthuis

ik zie morgen wel.... en al issie dood dan zeg ik dat wel eerlijk denk ik
en koop ik een nieuwe
pi_22286655
de vissenkom
een ronde
heeft een vrij brede bovenkant, wellicht groter dan de kom zelf
hij loopt van smal naar breed zeg maar
en de vis doet al gek vanaf de eerste dag
en ja ik heb hem aan het water laten wennen
en ja er zitten plantjes in
pi_22286664
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:38 schreef Foo_niks het volgende:
Na ongeveer 14 dagen is het water geschikt voor vissen. U moet ook elke twee of drie weken een gedeelte van het water verversen. Dit betekent dat 20 tot 30% van het water door een slang afgeheveld moet worden en vervangen door vers water(let er wel op geen vissen mee te zuigen).

Het verse water moet eerst op de juiste temperatuur, 20°C tot 25°C, worden gebracht en voorzichtig in het aquarium worden gegoten zodat de vissen niet te veel worden.

Het duurt ongeveer twee weken voor het water de juiste kwaliteit heeft. Pas dan kunt u de eerste vissen in het aquarium laten zwemmen.!
Jeetje, en dan te bedenken dat ik mijn vissen iedere week schoon (haags) leidingwater geef. Gooi er wel altijd een dopje "neutraliseer/mineraliseer o.i.d. vloeistof bij en ik zorg dat het water redelijk op temperatuur is. De vissen doen het er toch al jaren goed op.
  woensdag 29 september 2004 @ 16:02:47 #17
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22286832
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:54 schreef kantoorslaaf het volgende:

[..]

Jeetje, en dan te bedenken dat ik mijn vissen iedere week schoon (haags) leidingwater geef. Gooi er wel altijd een dopje "neutraliseer/mineraliseer o.i.d. vloeistof bij en ik zorg dat het water redelijk op temperatuur is. De vissen doen het er toch al jaren goed op.
den Haag heeft dan ook een hele goede kwaliteit (duin)water
Klaar?
Ik niet!
pi_22286891
Nemo is helemaal geen goudvis
  Donald Duck held woensdag 29 september 2004 @ 16:09:29 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_22286968
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:05 schreef Markster het volgende:
Nemo is helemaal geen goudvis
klopt, het is een clownvis
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_22286971
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:02 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

den Haag heeft dan ook een hele goede kwaliteit (duin)water
Dat blijkt (gelukkig maar). Zie me op m'n werk toch niet zo snel een hele professionele aquariumentourage gebruiken.
Veel collegea staan nu al raar te kijken als ik bezig ben de kom te verschonen.
pi_22287039
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:54 schreef amaranta het volgende:
de vissenkom
een ronde
heeft een vrij brede bovenkant, wellicht groter dan de kom zelf
hij loopt van smal naar breed zeg maar
en de vis doet al gek vanaf de eerste dag
en ja ik heb hem aan het water laten wennen
en ja er zitten plantjes in
Er zijn mensen die beweren dat een vierkante bak beter is dan een ronde, maar dat kan vlgs mij niet de reden zijn van dit vissenverdriet. Als hij/zij al vanaf het eerste moment raar deed denk ik dat ze je gewoon met een zieke vis opgezadeld hebben (al zal verkoper in winkel dat ook niet vooraf geweten hebben)
Misschien moet je dat de kinderen op school ook maar gewoon vertellen. Ga je morgen zowiezo actie ondernemen of wacht je tot visje op z'n rug drijft?
I.i.g. succes met dit minidrama
pi_22287062
Drama? Het is een vis for god's sake.
pi_22287082
Flikker er gewoon een andere in, ze lijken toch als twee druppels water op elkaar.
pi_22287150
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:14 schreef Markster het volgende:
Drama? Het is een vis for god's sake.
Voor jou is het geen drama, maar jij bent ws al een tijdje van de lagere school af.
pi_22288143
oh shiet, had niet goed gelezen.. Maar alsnog, als je er een andere vis in gooit, merken ze toch niet
pi_22295152
vierkante grote bak is veel beter dan zon viskom
vis rustig overwennen en niet te veel schudden met de zak
dierenwinkel is niet altijd de schuldige voor dode vissen
vervoer van winkel naar thuis is voor een vis al errug stressvol
beste kun je een dag van te voren een emmer water klaar zetten in de kamer waar de vis moet staan
dan kan het water de kamertemp aannemen en chloor dat erin zit er uit kan verdwijnen
daar kan een vis namelijk niet zo goed tegen
vis met zakje op het water leggen en gedurende 20 minuten zo laten
daarna rustig loslaten
plantjes zijn essentieel in een visbak of kom voor zuurstof
als je een sluierstaart goudvis hebt geef hem dan speciaal sluierstaartvoer
beesten zijn van nature zwakker dan een gewone goudvis en is gevoelig voor luchthappen
zodat zijn zwemblaas vol lucht komt en de vis scheef gaat zwemmen
als de vis een wat duffe indruk maakt doe er dan een schepje jozo zout in
niet teveel
een keer in de week een vijfde van het water met de vis apart houden en de rest verschonen
in dat water zitten namelijk bacterien die zorgen voor de afbraak van afval stoffen
en een volledig aquarium is nog steeds de beste huisvesting voor een vis
filter verlichting en zuurstofpomp
goudvissen kunnen 20 worden
maar meestal overleven ze niet langer dan 5 jaar in een viskom
en niet teveel voeren
gewoon een paar korreltjes wat ze binnen twee minuten opeten
pi_22298777
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/goudvis.html
Wist je dat het in Monza in Italië zelfs verboden is om een goudvis in een kom te houden?
  donderdag 30 september 2004 @ 08:30:38 #28
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22301683
Hoe is het nou met hem/haar?
is het de nacht nog een beetje rustig doorgekomen.
Ga je naar de dierearts met hem.
Ik weet nog een vissedokkter voor Koi's daar kan hij anders op de intensie care.

Update?
Klaar?
Ik niet!
pi_22301906
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:55 schreef biawa het volgende:
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/goudvis.html
Wist je dat het in Monza in Italië zelfs verboden is om een goudvis in een kom te houden?
Moeten ze hier ook doen ronde vissekommen verbieden.

Ben ook wel benieuwd of de vis nog leeft.
pi_22302042
Als mijn vis op zn kant ging liggen op de bodem had ie meestal nog maar een paar dagen te gaan.....
pi_22302080
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:41 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

wat een verschrikkelijke foto.
Denk je eens in dat je de rest van je leven in een telefooncel of douchecabine moest leven.
Zoveel bewegingsvrijheid heeft deze vis ook.
Die vissen hebben een geheugen van minder dan 3 seconden. Die hebben er echt geen moeite mee om in een kleine ruimte te leven. .
pi_22302250
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:05 schreef Sorella het volgende:

[..]

Moeten ze hier ook doen ronde vissekommen verbieden.

Ben ook wel benieuwd of de vis nog leeft.
Inderdaad!
  donderdag 30 september 2004 @ 09:37:09 #33
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22302316
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:19 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Die vissen hebben een geheugen van minder dan 3 seconden. Die hebben er echt geen moeite mee om in een kleine ruimte te leven. .
......en het is voor de lichamelijke gesteldheid/ontwikkeling ook niet beter om eens even een stukje te kunnen zwemmen stijgen of dalen dan drie-demensionaal te moeten fileparkeren?
Klaar?
Ik niet!
pi_22304925
quote:

[..]

The chemical mind binds us together
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:08:46 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22328249
hij is gisteravond thuis overleden
:'(
rip nemo
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:10:30 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22328279
ik ga straks naar mn klas (de kids zijn vandaag vrij)
en doe er denk ik een nieuwe in de kom
de kids weten dat nemo thuis was bij mij omdat hij zo ziek was
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:22:45 #37
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22331114
Sterkte met de verwerking en het verlies, krijgt hij nu een mooi zeemansgraf?
Klaar?
Ik niet!
pi_22331493
Zullen we een stille tocht organiseren????
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:06:01 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22332049
ik heb hem terug gebracht naar de winkel en heb al een nieuwe gekregen
dit keer heb ik er 2 genomen
kunnen ze samen spelen

nemo II en dorrie
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:09:13 #40
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_22332119
We zullen de kinderen maar niet vertellen dat de juf Nemo heeft opgegeten

Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_22332198
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:09 schreef Everett het volgende:
We zullen de kinderen maar niet vertellen dat de juf Nemo heeft opgegeten

[afbeelding]
hehehe
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:15:10 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22332257
nee hehe
hebben ze alweer een trauma
pi_22332270
Misschien een leuk idee om meteen de kinderen te leren dat bij het leven de dood hoort?
Visje was al oud ofzo zeggen

Of je haalt hem uit zn kom.. en dan doe je het raam open.. en zeg je dat hij net als Nemo en zn vriendjes is ontsnapt!
=Hee,.. was jij er bij? Nou dan. Sodeflikker dan op!=
pi_22332324
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:06 schreef biawa het volgende:

[..]

The chemical mind binds us together
Dus?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:18:34 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22332337
haha die vis hadden we pas 2 weken
ik heb ze ook verteld dat de vis waarschijnlijk dood zou gaan
en dat ik hem daarom mee naar huis nam

kids vinden allemaal best, zolang er maandag maar een nieuwe vis in de kom zit
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:18:52 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22332347
ze zeiden ook:
misschien komt het wel doordat we teveel bij de kom keken juf
dat hij dat niet zo fijn vond
pi_22332407
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:18 schreef amaranta het volgende:
ze zeiden ook:
misschien komt het wel doordat we teveel bij de kom keken juf
dat hij dat niet zo fijn vond
Misschien kreeg ie teveel voer... kinderen snappen niet dat zon visje heel heel weinig voer maar mag hebben.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:23:14 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22332457
nou ze mochten elke dag 3 van die korrels geven
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:26:40 #49
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22332542
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:39 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Zullen we een stille tocht organiseren????
Nou een zwemtocht dan door diverse plassen,om zo meer binding te hebben met onze oranje vriend die ons ontnomen is.

(........wel een pak aan, het is 1 Oktober)
Klaar?
Ik niet!
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:30:25 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22332647
bijna dierendag
pi_22332949
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:18 schreef SailingAce het volgende:

[..]

Dus?
In reactie op de opmerking over het geheugen van een goudvis. Dus?
pi_22333152
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:42 schreef biawa het volgende:

[..]

In reactie op de opmerking over het geheugen van een goudvis. Dus?
Sorry, ik vind het gooien met een loze link zo nutteloos.. spreek zelf je mening, met eventueel een bron. Maar hee, dat is offtopic.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:54:34 #53
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_22333181
nou ja
hier kan wmb
een slotje op
danku
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:07:38 #54
61288 Duna
Still Going Strong
pi_22406876
quote:
Het leek ons wel leuk om een goudvis te nemen, met ons bedoel ik mijzelf en de kinderen uit de klas,
Dus ik vol goede moed naar de ******** om een vis te halen. De kinderen wilden er eentje met witte strepen, daar hij NEMO zou gaan heten. Helaas hadden ze er geen dus werd er het een oranje.

Al vanaf dag 1 waren de kids van mening dat de vis maar weinig zwom, ik zei dan maar, hij is vast moe want vissen zwemmen 's nachts heel veel.

Vanaf vandaag ligt de vis zeg maar plat op zn kant op de bodem, hij ademt nog wel enzo, maar hij is erg passief.

Hij zwemt dus amper en ligt vnl op de bodem....

Mijn vragen:

_ ligt de vis op sterven?
_ als de vis dood gaat komt ie dan boven drijven?
_moet ik dan gebruik maken van de garantie die ik heb gekregen bij de vis? (hij is pas 2 weken ofzo)
_wat moet ik doen, hij eet wel goed enzo alleen ligt hij zo alleen en eenzaam op de bodem
_ weten vissen dat ze alleen zijn?
Van dit soort verhalen word ik dus altijd geirriteerd.

Totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niks van een vis weten en toch kopen.
Ga toch eerst dr iets over lezen ofzo.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_22407381
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:52 schreef SailingAce het volgende:

[..]

Sorry, ik vind het gooien met een loze link zo nutteloos.. spreek zelf je mening, met eventueel een bron. Maar hee, dat is offtopic.
Ik had er inderdaad wel wat tekst en uitleg bij kunnen zetten inderdaad. Luiheid, zullen we maar zeggen. Overigens werd het eerst "feitje" over het geheugen van een goudvis ook zonder enige onderbouwing of bewijs gegeven, dus dat motiveerde me niet echt om er een mooi verhaaltje bij te zetten.
pi_22431370
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:07 schreef Duna het volgende:

[..]

Van dit soort verhalen word ik dus altijd geirriteerd.

Totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niks van een vis weten en toch kopen.
Ga toch eerst dr iets over lezen ofzo.
Ik heb me goed in laten lichten over het houden van goudvissen en toch gaat het soms na twee weken al mis
Mijn Caroll-Anne begon een paar maandjes terug ook weer de bekende tekenen te vertonen (aan oppervlakte hangen of krom op bodem liggen), en dan is het eigenlijk al afgelopen.
Ik heb nu een groter aquariumpje gekocht, maar Curley-Sue begon ook dezelfde symptonen te vertonen. Iedereen spreekt elkaar ook tegen met wat wel en wat niet moet. Water verversen? De ene zegt eens in de week, de ander eens in de 2 weken (ja 't hangt af met het aantal vissen en hoeveelheid water, dan nog), de ene zegt dat je 30% moet verversen en dan is het weer 50% en dan is het weer 70% Beetje moe word ik er van.
Vorige week heb ik bij het water verversen alleen een beetje te warm water gebruikt (lette even niet op...) maar Curley-Sue werd er juist veel levendiger van en is nu bijna weer een normaal goudvisje?Behalve dan dat ze rare lichte vlekken heeft (geen witte stip) maar ze zwemt iig weer rond en ze zoekt weer wat naar eten tussen de kiezeltjes.
Ik heb nu wel 3 enorme slakken rondzwalken, die groeien ook als kool zeg Als het er meer worden deporteer ik ze.
Tap tap tap
pi_22436696
Hoe moeilijk is het om een goudvis te houden hee

Stap maar niet over op een vogel of een kat dan
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:14:52 #58
61288 Duna
Still Going Strong
pi_22442584
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 07:57 schreef SailingAce het volgende:
Hoe moeilijk is het om een goudvis te houden hee

Stap maar niet over op een vogel of een kat dan
Blijkbaar moeilijker dan men denkt als ze allemaal dood gaan

Maar hoezo is het leven van een kat of vogel dan belangrijker?
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_22442866
Bij een vis moet je zorgen dat het water wel helemaal in orde is... Kost meer moeite dan je denkt. Je kan ook moeilijk met een goudvis naar de dierenarts.
Tap tap tap
pi_22442959
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:28 schreef CherryLips het volgende:
Bij een vis moet je zorgen dat het water wel helemaal in orde is... Kost meer moeite dan je denkt. Je kan ook moeilijk met een goudvis naar de dierenarts.
Hoe groter de bak, hoe makkelijker het is om een evenwicht te bereiken. Verder kun je regelmatig te water laten testen (meeste aquariumzaken doen dat gratis) en indien nodig maatregelen nemen, zoals over turf filteren als de pH te hoog is, enzovoort. Ok, het is meer moeite dan de meeste mensen denken, maar al met al vind ik het nog wel meevallen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:42:02 #61
8372 Bastard
Persona non grata
pi_22447158
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:14 schreef Duna het volgende:

[..]

Blijkbaar moeilijker dan men denkt als ze allemaal dood gaan

Maar hoezo is het leven van een kat of vogel dan belangrijker?
Belangrijker zeg ik niet, maar dat is nog moeilijker in leven te houden denk ik.
The truth was in here.
pi_22447827
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Belangrijker zeg ik niet, maar dat is nog moeilijker in leven te houden denk ik.
Nou... van alle dieren die we hier ooit gehad hebben heb ik nog het meeste moeite met m'n goudvissen... zelfs het tropische aquarium ging vroeger prima (helaas hebben m'n ouders die weggeven )
Tap tap tap
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:25:55 #63
8372 Bastard
Persona non grata
pi_22448043
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou... van alle dieren die we hier ooit gehad hebben heb ik nog het meeste moeite met m'n goudvissen... zelfs het tropische aquarium ging vroeger prima (helaas hebben m'n ouders die weggeven )
Tropische vissen heb ik ook gehad, die zijn wel wat gevoeliger voor schommelingen in hun leefmilieu inderdaad.
The truth was in here.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:29:06 #64
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_22448101

[ Bericht 100% gewijzigd door CartWOman op 06-10-2004 18:48:18 (Bagger-reactie) ]
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_22500617
quote:

[..]

Waar heb je die wijsheid vandaan? Als ze een geheugen van drie seconden hebben hoe kun je ze dan tam krijgen als ze je niet herkennen, en waarom gaan ze op de vlucht voor een schepnet en niet voor mijn hand? Goudvissen zijn karperachtigen en behoren daar mee tot de meest intelligente zoetwatervissen, karpers kunnen zelfs het verschillende personen herkennen door de trillingen die onstaan bij het lopen. Dat 3 seconden geheugen is net zo'n gelul als dat vissen niets kunnen voelen.
pi_22500764
Ik denk dat-ie dood gaat ja... dat was wel zo bij mijn vis (big boss)

Verwissel stiekem die vis, en zeg tegen de kids dat-ie inmiddels weer is uitgerust
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:00:58 #67
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_22501135
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 22:46 schreef TheDon1985 het volgende:
Ik denk dat-ie dood gaat ja... dat was wel zo bij mijn vis (big boss)

Verwissel stiekem die vis, en zeg tegen de kids dat-ie inmiddels weer is uitgerust
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:08 schreef amaranta het volgende:
hij is gisteravond thuis overleden

rip nemo
*zucht*
Lastig hè... ALLE reakties in een topic lezen....
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:54 schreef amaranta het volgende:
nou ja
hier kan wmb
een slotje op
danku
Aan verzoeknummertjes doen we hier niet (we zijn de Arbeidsvitamientjes niet!) - maar dit lijkt me toch wel een typisch geval van "opgelost - slotje!!"
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')