Misschien had je daar aan moeten denken voordat je een vis kocht...quote:Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef amaranta het volgende:
_ wat moet ik nou in hemelsnaam tegen de kinderen zeggen als ze morgen op school komen en de vis is dan wellicht misschien dood?
Hahaha, hij slaapt !quote:Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef amaranta het volgende:
De kinderen vroegen ook of de vis ziek was.... ik zei maar weer dat hij vast lag te slapen ofzo....
quote:Op woensdag 29 september 2004 15:27 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Hahaha, hij slaapt !![]()
[afbeelding]
Jeetje, en dan te bedenken dat ik mijn vissen iedere week schoon (haags) leidingwater geef. Gooi er wel altijd een dopje "neutraliseer/mineraliseer o.i.d. vloeistof bij en ik zorg dat het water redelijk op temperatuur is. De vissen doen het er toch al jaren goed op.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:38 schreef Foo_niks het volgende:
Na ongeveer 14 dagen is het water geschikt voor vissen. U moet ook elke twee of drie weken een gedeelte van het water verversen. Dit betekent dat 20 tot 30% van het water door een slang afgeheveld moet worden en vervangen door vers water(let er wel op geen vissen mee te zuigen).
Het verse water moet eerst op de juiste temperatuur, 20°C tot 25°C, worden gebracht en voorzichtig in het aquarium worden gegoten zodat de vissen niet te veel worden.
Het duurt ongeveer twee weken voor het water de juiste kwaliteit heeft. Pas dan kunt u de eerste vissen in het aquarium laten zwemmen.!
den Haag heeft dan ook een hele goede kwaliteit (duin)waterquote:Op woensdag 29 september 2004 15:54 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Jeetje, en dan te bedenken dat ik mijn vissen iedere week schoon (haags) leidingwater geef. Gooi er wel altijd een dopje "neutraliseer/mineraliseer o.i.d. vloeistof bij en ik zorg dat het water redelijk op temperatuur is. De vissen doen het er toch al jaren goed op.
klopt, het is een clownvisquote:Op woensdag 29 september 2004 16:05 schreef Markster het volgende:
Nemo is helemaal geen goudvis
Dat blijkt (gelukkig maar). Zie me op m'n werk toch niet zo snel een hele professionele aquariumentourage gebruiken.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:02 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
den Haag heeft dan ook een hele goede kwaliteit (duin)water
Er zijn mensen die beweren dat een vierkante bak beter is dan een ronde, maar dat kan vlgs mij niet de reden zijn van dit vissenverdriet. Als hij/zij al vanaf het eerste moment raar deed denk ik dat ze je gewoon met een zieke vis opgezadeld hebben (al zal verkoper in winkel dat ook niet vooraf geweten hebben)quote:Op woensdag 29 september 2004 15:54 schreef amaranta het volgende:
de vissenkom
een ronde
heeft een vrij brede bovenkant, wellicht groter dan de kom zelf
hij loopt van smal naar breed zeg maar
en de vis doet al gek vanaf de eerste dag
en ja ik heb hem aan het water laten wennen
en ja er zitten plantjes in
Voor jou is het geen drama, maar jij bent ws al een tijdje van de lagere school af.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:14 schreef Markster het volgende:
Drama? Het is een vis for god's sake.
Moeten ze hier ook doen ronde vissekommen verbieden.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:55 schreef biawa het volgende:
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/goudvis.html
Wist je dat het in Monza in Italië zelfs verboden is om een goudvis in een kom te houden?
Die vissen hebben een geheugen van minder dan 3 seconden. Die hebben er echt geen moeite mee om in een kleine ruimte te leven.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:41 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijke foto.
Denk je eens in dat je de rest van je leven in een telefooncel of douchecabine moest leven.
Zoveel bewegingsvrijheid heeft deze vis ook.
Inderdaad!quote:Op donderdag 30 september 2004 09:05 schreef Sorella het volgende:
[..]
Moeten ze hier ook doen ronde vissekommen verbieden.
Ben ook wel benieuwd of de vis nog leeft.
......en het is voor de lichamelijke gesteldheid/ontwikkeling ook niet beter om eens even een stukje te kunnen zwemmen stijgen of dalen dan drie-demensionaal te moeten fileparkeren?quote:Op donderdag 30 september 2004 09:19 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Die vissen hebben een geheugen van minder dan 3 seconden. Die hebben er echt geen moeite mee om in een kleine ruimte te leven..
The chemical mind binds us togetherquote:Op donderdag 30 september 2004 09:19 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Die vissen hebben een geheugen van minder dan 3 seconden. Die hebben er echt geen moeite mee om in een kleine ruimte te leven..
hehehequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:09 schreef Everett het volgende:
We zullen de kinderen maar niet vertellen dat de juf Nemo heeft opgegeten
[afbeelding]
Dus?quote:Op donderdag 30 september 2004 12:06 schreef biawa het volgende:
[..]
The chemical mind binds us together
Misschien kreeg ie teveel voer... kinderen snappen niet dat zon visje heel heel weinig voer maar mag hebben.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:18 schreef amaranta het volgende:
ze zeiden ook:
misschien komt het wel doordat we teveel bij de kom keken juf
dat hij dat niet zo fijn vond
Nou een zwemtocht dan door diverse plassen,om zo meer binding te hebben met onze oranje vriend die ons ontnomen is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:39 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Zullen we een stille tocht organiseren????
In reactie op de opmerking over het geheugen van een goudvis. Dus?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:18 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Dus?
Sorry, ik vind het gooien met een loze link zo nutteloos.. spreek zelf je mening, met eventueel een bron. Maar hee, dat is offtopic.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:42 schreef biawa het volgende:
[..]
In reactie op de opmerking over het geheugen van een goudvis. Dus?
Van dit soort verhalen word ik dus altijd geirriteerd.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef amaranta het volgende:
Het leek ons wel leuk om een goudvis te nemen, met ons bedoel ik mijzelf en de kinderen uit de klas,
Dus ik vol goede moed naar de ******** om een vis te halen. De kinderen wilden er eentje met witte strepen, daar hij NEMO zou gaan heten. Helaas hadden ze er geen dus werd er het een oranje.
Al vanaf dag 1 waren de kids van mening dat de vis maar weinig zwom, ik zei dan maar, hij is vast moe want vissen zwemmen 's nachts heel veel.
Vanaf vandaag ligt de vis zeg maar plat op zn kant op de bodem, hij ademt nog wel enzo, maar hij is erg passief.
De kinderen vroegen ook of de vis ziek was.... ik zei maar weer dat hij vast lag te slapen ofzo....
Hij zwemt dus amper en ligt vnl op de bodem....
Mijn vragen:
_ ligt de vis op sterven?
_ als de vis dood gaat komt ie dan boven drijven?
_ wat moet ik nou in hemelsnaam tegen de kinderen zeggen als ze morgen op school komen en de vis is dan wellicht misschien dood?
_moet ik dan gebruik maken van de garantie die ik heb gekregen bij de vis? (hij is pas 2 weken ofzo)
_wat moet ik doen, hij eet wel goed enzo alleen ligt hij zo alleen en eenzaam op de bodem
_ weten vissen dat ze alleen zijn?
Ik had er inderdaad wel wat tekst en uitleg bij kunnen zetten inderdaad. Luiheid, zullen we maar zeggen. Overigens werd het eerst "feitje" over het geheugen van een goudvis ook zonder enige onderbouwing of bewijs gegeven, dus dat motiveerde me niet echt om er een mooi verhaaltje bij te zetten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:52 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Sorry, ik vind het gooien met een loze link zo nutteloos.. spreek zelf je mening, met eventueel een bron. Maar hee, dat is offtopic.
Ik heb me goed in laten lichten over het houden van goudvissen en toch gaat het soms na twee weken al misquote:Op maandag 4 oktober 2004 22:07 schreef Duna het volgende:
[..]
Van dit soort verhalen word ik dus altijd geirriteerd.
Totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niks van een vis weten en toch kopen.
Ga toch eerst dr iets over lezen ofzo.
Blijkbaar moeilijker dan men denkt als ze allemaal dood gaanquote:Op woensdag 6 oktober 2004 07:57 schreef SailingAce het volgende:
Hoe moeilijk is het om een goudvis te houden hee
Stap maar niet over op een vogel of een kat dan
Hoe groter de bak, hoe makkelijker het is om een evenwicht te bereiken. Verder kun je regelmatig te water laten testen (meeste aquariumzaken doen dat gratis) en indien nodig maatregelen nemen, zoals over turf filteren als de pH te hoog is, enzovoort. Ok, het is meer moeite dan de meeste mensen denken, maar al met al vind ik het nog wel meevallen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:28 schreef CherryLips het volgende:
Bij een vis moet je zorgen dat het water wel helemaal in orde is... Kost meer moeite dan je denkt. Je kan ook moeilijk met een goudvis naar de dierenarts.
Belangrijker zeg ik niet, maar dat is nog moeilijker in leven te houden denk ik.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:14 schreef Duna het volgende:
[..]
Blijkbaar moeilijker dan men denkt als ze allemaal dood gaan![]()
Maar hoezo is het leven van een kat of vogel dan belangrijker?
Nou... van alle dieren die we hier ooit gehad hebben heb ik nog het meeste moeite met m'n goudvissen... zelfs het tropische aquarium ging vroeger prima (helaas hebben m'n ouders die weggevenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Belangrijker zeg ik niet, maar dat is nog moeilijker in leven te houden denk ik.
Tropische vissen heb ik ook gehad, die zijn wel wat gevoeliger voor schommelingen in hun leefmilieu inderdaad.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou... van alle dieren die we hier ooit gehad hebben heb ik nog het meeste moeite met m'n goudvissen... zelfs het tropische aquarium ging vroeger prima (helaas hebben m'n ouders die weggeven)
Waar heb je die wijsheid vandaan? Als ze een geheugen van drie seconden hebben hoe kun je ze dan tam krijgen als ze je niet herkennen, en waarom gaan ze op de vlucht voor een schepnet en niet voor mijn hand? Goudvissen zijn karperachtigen en behoren daar mee tot de meest intelligente zoetwatervissen, karpers kunnen zelfs het verschillende personen herkennen door de trillingen die onstaan bij het lopen. Dat 3 seconden geheugen is net zo'n gelul als dat vissen niets kunnen voelen.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:19 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 22:46 schreef TheDon1985 het volgende:
Ik denk dat-ie dood gaat ja... dat was wel zo bij mijn vis (big boss)
Verwissel stiekem die vis, en zeg tegen de kids dat-ie inmiddels weer is uitgerust![]()
*zucht*quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:08 schreef amaranta het volgende:
hij is gisteravond thuis overleden
rip nemo
Aan verzoeknummertjes doen we hier niet (we zijn de Arbeidsvitamientjes niet!) - maar dit lijkt me toch wel een typisch geval van "opgelost - slotje!!"quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:54 schreef amaranta het volgende:
nou ja
hier kan wmb
een slotje op
danku
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |