abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:37:01 #151
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42970885
en ervan uitgaand dat je gewoon een huis-tuin en keuken ras hebt, is 2.2 kg idd wat enthousiast voor 16 weken, maar (nog) niet schadelijk.
pi_42972711
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:04 schreef kruimel_20 het volgende:
onze kat heeft vannacht overgegeven... het was bruin achtig...
ze heeft al eerder een keer overgegeven een paar weken terug. en toen was het geel/doorzichtig met wat haar...
Het is een binnenkat en ze krijgt gewoon haar eigen brokjes en niets extra.
We hebben wel andere brokjes door het voer gedaan sinds een paar dagen.

Hoe kan dit?
haarballen (bij ons zijn het meer slierten die ze uitbraken)
je kan ze kattengras geven idd maar je hebt ook snoepjes dat die haarballen "afbreekt" .
die krijgen ze bij ons en ze geven bijna nooit meer een haarbal op. (of ze moeten ons nolleke gewassen hebben... )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_42986479
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Aventura het volgende:
Mijn kittens zijn nu 16 weken en wegen beide 2,2 kg. Is dit een normaal gewicht, volgens o.a. de Whiskas-site zouden ze dat nu nog niet moeten wegen
Ik vind ook dat ze ongelofelijk veel poepen. Ik geef ze hoogwaardig voer (carocat kitten - elk 50 gram per dag) en daarnaast af en toe een gedeeld maaltijdzakje (natte brokjes) of een sardientje.

Betekent dit alles nou dat ik ze teveel voer geef, dat ik moet overschakelen van kittenvoer naar gewoon voer, of?

Ik was overigens maandag nog bij de DA en ze zei er verder niks over nadat ze ze woog, maargoed.
Als ze er goed uitzien lijkt het me geen probleem? 1 van mijn katten is nu met 6 maanden al ruim 3,5 kilo, met 16 weken ook al richting de 2,5. Het is gewoon een grote kat en het gewicht zit allemaal in de spieren, geen grammetje vet teveel. Als ze er dikkig uit gaan zien zou ik het wel even in de gaten houden

Aanstaande donderdag worden poes en kater van hier gecasteerd. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn dan. Nog tips waar ik rekening mee moet houden als ze weer thuis zijn? En kan een kat qua karakter erg veranderen na een castratie?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:35:13 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42986561
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:32 schreef _Nienna_ het volgende:

[..]

Als ze er goed uitzien lijkt het me geen probleem? 1 van mijn katten is nu met 6 maanden al ruim 3,5 kilo, met 16 weken ook al richting de 2,5. Het is gewoon een grote kat en het gewicht zit allemaal in de spieren, geen grammetje vet teveel. Als ze er dikkig uit gaan zien zou ik het wel even in de gaten houden

Aanstaande donderdag worden poes en kater van hier gecasteerd. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn dan. Nog tips waar ik rekening mee moet houden als ze weer thuis zijn? En kan een kat qua karakter erg veranderen na een castratie?
Het zijn rode poezen, het schijnt dat die doorgaans niet al te tenger uitvallen
Ik denk toch dat ik de 'snacks' zoals een visje wel als vervanging van brokjes ga geven.
Krijgen ze normaliter in totaal 50 gram brokjes per dag, als het visdag is dan geef ik ze bv. 25 gram ervan.
pi_42986688
Voor na de castratie, maar probeer de kater niet uit te lachen om zijn kale plek die hij aan de achterkant heeft zitten na de castratie.

bij de kater die ik vroeger had merkte je gewoon dat hij zich schaamde en als je dan gaat lachen verergert dat misschien de zaak.

Onze kater is niet veranderd na de castratie.

Succes
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:40:32 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42986736
De kater van mijn zus veranderde wel, die kreeg een 'pouch' oftewel een slap buikje. En hij stopte met sproeien en 'humpen'.
pi_42986827
Humpen bleeft die van mij doen, altijd op me stoffige pantoffels
pi_42986899
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:39 schreef staticdata het volgende:
Voor na de castratie, maar probeer de kater niet uit te lachen om zijn kale plek die hij aan de achterkant heeft zitten na de castratie.

bij de kater die ik vroeger had merkte je gewoon dat hij zich schaamde en als je dan gaat lachen verergert dat misschien de zaak.

Onze kater is niet veranderd na de castratie.

Succes
Ik zal m'n vriend een streng toespreken dan, die lacht er nu al om.
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:40 schreef Aventura het volgende:
De kater van mijn zus veranderde wel, die kreeg een 'pouch' oftewel een slap buikje. En hij stopte met sproeien en 'humpen'.
Vooral dat laatste is hier een 'probleem' Hij weet alleen niet zo goed wat ie er allemaal mee aanmoet, dus hij ligt voornamelijk te melken en te sabbelen. Z'n zusje is het favoriete slachtoffer, want die is de enige die gewillig meewerkt. Die ziet het ook echt alleen maar als knuffelen, dus meestal moeten we even ingrijpen wel...
Sproeien doet ie gelukkig nog niet, dat willen we wel voor zijn. En een slap buikje is niet zo erg
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:48:24 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42986988
Oh oh een zusje nog wel! Pas maar op
Ik ben er net achter gekomen dat de boefjes van mij zusjes zijn.
Ik kan dus gerust nog een half jaartje wachten voor ik ze laat neutraliseren
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:46:15 #160
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_42990505
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:21 schreef Frutsel het volgende:
ik ga proberen je zo een foto te laten zien...
tis een flinke, maar geen 8 kilo... lol, denk 4,5 kilo ofz...
zou van jou foto ook niet zeggen dat ie 8 kilo weegt...
Woon zelf in ut oosten van het land, dus helaas geen familie denk ik...

Praat/Mauwt die van jou ook zoveel? schijnt eigenschap van rode katers te zijn... ik kan er hele gesprekken mee hebben...

Hier een foto van de mijne... die ik nog ergens kon vinden, valt de vergelijking niet goed op...heb nog betere thuis waar het echt heel goed zichtbaar is..

[afbeelding]
Ik heb ook een oranje katertje wat zoveel kletst Kan ook hele gesprekken met em voeren
Heb ook een foto van em
*klik*
Hoop dat link het doet..kon de foto zelf niet hotlinken namelijk..
Ontopic:
Mijn kat schraapt altijd met der pootje over de grond als ze in de kattenbak is geweest
Of ze schraapt met der poot aan de kattenbak. Ksnap alleen niet helemaal waarom ze het doet
Ze doet het namelijk echt heel overdreven,alsof ze aan de buitenkant van de kattenbak wil graven ofsow..heel vreemd
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:38:26 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43000620
Oranje katjes

Dat graven is heel normaal. Dat zit er helemaal ingebakken. Als die van mijn gepoept hebben, zijn ze nog minuten lang bezig met 'graven'. Eerst in de bak, de korreltjes over het drolletje heendoen. Maar daarna ook nog heel druk er omheen op de vloer. Katten zijn gewoon heel netjes en schoon. Pas als ze het op een andere plek in huis doen moet je gealarmeerd zijn, het kan dan zijn dat ze op die plek willen gaan plassen of poepen, of het zelfs al hebben gedaan.
pi_43183288
Vandaag zijn onze katjes gecastreerd. Pyxel (de poes) is er niet echt happy mee. Ze heeft overgegeven en per ongeluk geplast in de woonkamer, arm ding Ze is heel duf nog en behoorlijk schrikachtig. Spock hoeft niet in de buurt te komen, dan gaat ze naar 'm blazen. Ze wil helemaal geen aandacht ook, alleen maar liggen, dus we laten haar maar

Spock (de kater) is alweer helemaal de oude. Zo duf als ie was toen we net thuis waren zo actief is ie nu. Hij is er zelfs knuffelbaarder van geworden De hele middag op schoot gelegen.

Alleen nu mogen ze morgen pas eten en Spock heeft zo te merken erge honger. Ze hebben dan ook niet meer gegeten sinds gisteravond 18 uur. Erg sneu, hij mauwt de hele tijd om eten...
Zou het heel veel kwaad kunnen om hem vanavond een paar brokjes te geven? Gewoon dat ie wat in z'n maag heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Nienna_ op 02-11-2006 21:25:46 ]
pi_43195075
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:38 schreef Aventura het volgende:
Oranje katjes

Dat graven is heel normaal. Dat zit er helemaal ingebakken. Als die van mijn gepoept hebben, zijn ze nog minuten lang bezig met 'graven'. Eerst in de bak, de korreltjes over het drolletje heendoen. Maar daarna ook nog heel druk er omheen op de vloer. Katten zijn gewoon heel netjes en schoon. Pas als ze het op een andere plek in huis doen moet je gealarmeerd zijn, het kan dan zijn dat ze op die plek willen gaan plassen of poepen, of het zelfs al hebben gedaan.
Mja, leuk dat graven. Onze poes, (ongeveer 12 jaar oud) gaat kakken, is vervolgens minutenlang aan het graven en scheurt ook nog even de krant aan flarden die voor de kattebak ligt. Vervolgens kijk je naar de kattebak, en bovenop een hoop kattegrit ligt een dampende drol waar letterlijk geen kruimeltje kattegrit op zit. Hoe krijgt ze het voorelkaar!

Wat enge bobbeltjes betreft, het beest heeft ook wat bobbeltjes, dat zijn wratjes, schijnt meer te gebeuren bij bejaarde katten.
...
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:38:22 #164
56019 ne0c0rt3xx
pi_43197229
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 02:39 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Mja, leuk dat graven. Onze poes, (ongeveer 12 jaar oud) gaat kakken, is vervolgens minutenlang aan het graven en scheurt ook nog even de krant aan flarden die voor de kattebak ligt. Vervolgens kijk je naar de kattebak, en bovenop een hoop kattegrit ligt een dampende drol waar letterlijk geen kruimeltje kattegrit op zit. Hoe krijgt ze het voorelkaar!

Wat enge bobbeltjes betreft, het beest heeft ook wat bobbeltjes, dat zijn wratjes, schijnt meer te gebeuren bij bejaarde katten.
Hahaha jaaaaaaa! ik heb hier echt precies hetzelfde met dat graafgedoe!
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
pi_43198386
Ik weet niet of jullie het ook hebben, maar mijn 2 katers willen dat er geen grit in de voorste gedeelte van de kattenbak ligt. Ik schep iedere dag uit en 1 x in de week verschoon ik het.

Maar dan doe ik al het grit een op dezelfde hoogte door de hele bak. Als ik de volgende dag ga uitscheppen, ligt al het grit achter in de bak en geen korreltje grit voor in de bak. Ze graven alle grit naar achteren
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_43199516
jep, bij mij precies hetzelfde, snap er niets van. Want ze lopen alsnog al het grit de huiskamer in...
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:40:53 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43200142
Een van mijn kittens (nu 4 maanden) heeft een nieuwe gewoonte ontwikkeld, om een uur of 7 wil ze in de slaapkamer. Wanneer ik haar dan binnenlaat, racet ze naar mijn hoofd, en gaat dan met haar lijfje op mijn nek/keel liggen.
Vervolgens gaat ze dan heel heftig likken en bijten. Aan mijn oren, neus, ogen en haar. Dat doet ze dan een paar minuten. Soms bijt ze best hard. Ik duw haar dan altijd weg, maar daar trekt ze zich weinig van aan.
Wat betekent dit precies?
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:42:04 #168
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43203746
Het betekend dat ze wil spelen. Wegduwen is alleen maar leuk. Je kan het beste even hard in haar gezicht blazen, dan begrijpt ze beter dat je er niet zo blij mee bent.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_43204452
Kittens gaan toch nog wel harder miauwen he als ze groter groeien want het geluid wat uit ons 10 weken oude katje komt is niet om over naar huis te schrijven.
pi_43205131
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:09 schreef Sorella het volgende:
Kittens gaan toch nog wel harder miauwen he als ze groter groeien want het geluid wat uit ons 10 weken oude katje komt is niet om over naar huis te schrijven.
Wij hebben 2 katten van 5 maanden

onze zwat-witte max heeft een behoorlijk luide en zuivere mauw, maar de mauw van onze rode Garfield is zacht niet echt zuiver.

De mauw kan dus per kat verschillend zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Flurrie op 03-11-2006 14:43:50 ]
I'm not lost, i'm just geocaching
  zondag 5 november 2006 @ 00:03:24 #171
56019 ne0c0rt3xx
pi_43248482
grmbl..me ene kat (Tijger) is zo'n onnozelaar soms..gaat ie in de kattenbak, maar dan staat ie er verkeerd om in ofsow..met ze kont naar buiten ipv ze kont naar binnen..gaat ie zitten kakken, kakt ie op me vloer. En dan presteerd ie et ook nog om dan in ze kattenbak te gaan zitten graven om de zogenaamde drol te verbergen
En me andere kat (Sterre) vind het soms leuk om bovenop de kattenbak te gaan zitten als Tijger derin zit (Is zon gesloten kattenbak zeg maar), gaat ze van bovenaf Tijger zitten meppen die dan net druk bezig is in de kattenbak
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
  maandag 13 november 2006 @ 10:21:15 #172
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_43500432
Ik heb dit weekend van iemand een grote krabpaal overgekocht. Moet ik nog iets doen tegen vlooien of iets dergelijks? Onze kittens komen pas in januari.
  maandag 13 november 2006 @ 12:58:50 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43504817
Ik zou er even met de stofzuiger overheen gaan en besproeien met vlooienspray.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:16:49 #174
3878 Vork
Manisch creatief
pi_43548580
Korte vraag (en vast al eens gesteld): Waarom likt een kat zijn of haar baasje?

Onze kat doet dat nogal vaak, als die de kans krijgt? Wil die daar wat mee zeggen/uitdragen, of is daarvoor een andere reden?
pi_43549662
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:16 schreef Vork het volgende:
Korte vraag (en vast al eens gesteld): Waarom likt een kat zijn of haar baasje?

Onze kat doet dat nogal vaak, als die de kans krijgt? Wil die daar wat mee zeggen/uitdragen, of is daarvoor een andere reden?
Het is een uiting van waardering .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')