abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22484340
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Is een soort bult op de rug altijd een teken van kanker?

We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes we gaan eind van de middag naar de dierenarts
Nee hoor kan ook een ontsteking zijn.
pi_22487758
quote:

We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes we gaan eind van de middag naar de dierenarts
Nee hoor hoeft niet perse. Kan ook een ontsteking zijn (zoals Oceanonix al zegt) of een abces. Als je poes buitenkomt, heeft ze misschien gevochten en daardoor een abces opgelopen.

Maak je niet meteen te druk, eerst de da afwachten
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:19:47 #78
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22488369
Mijn kat heeft al jaren een bultje op zijn kont. Een vetbobbeltje ofzo, je kan het tussen je vingers rollen, het zit vrij los in de huid.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:58:12 #79
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22490386
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:56 schreef pAin het volgende:
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig?? Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb .
Het lijkt mij (zoals de meeste reacties hierover) beter om het niet te doen. Mijn kittens rennen het hele huis door, zijn me overal aan het stalken en vinden het leuk om op onderzoek uit te blijven gaan. Als we weg zijn laat ik dan ook alle deuren open zodat ze lekker kunnen spelen. In meerdere kamers staan krabpaaltjes en ligt speelgoed. En daar maken ze gretig gebruik van. De trap vinden ze ook een erg leuke speelplaats. Ook ben ik van mening dat je beter 2 katten kunt nemen als iedereen hele dagen van huis weg is.
Ik lees wel vaak over katten in het asiel met specifieke eigenschappen. (is het liefste alleen, rustige kat) en je kunt er ook vast achterkomen of een kat al gewend is aan 1 ruimte als verblijf enzo.
Daarbij vind ik wel weer dat een kat ook op zijn oude dagje alle vrijheid verdiend.
Nog een nadeel voor jou zelf: niet erg fris ruikend, een kattenbak in een afgesloten kamer.
Ook heb je een krabpaal nodig, is daar plaats voor? Houd er rekening mee dat katten flink kunnen gaan krabben aan meubels (misschien ook uit verveling?) en zodra de krolsheid begint jouw ouders je dat niet erg in dank zullen afnemen. Een kat is erg nieuwsgierig, houd er ook rekening mee dat een kat al snel de deur ontdekt en misschien gaat krabben en/of miauwen om door die deur heen te komen.
Dit alles meegenomen snap ik ook wel jouw drang voor een eigen kat. Heb je enig idee hoelang het nog kan gaan duren tot je een eigen ruimte hebt? Is het geen idee om wat ander knuffeligs te nemen wat gewoon in een kooitje zit zodat je toch iets hebt om aandacht en liefde aan te geven?
En zodra je een eigen woonruimte hebt en de poezebeesten kunnen komen denk ik dat je er ook veel meer plezier aan zult beleven!
Succes met je besluit!
I used to be a schizofrenic but we're OK now
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:08:53 #80
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22490616
Katten zijn trouwens erg snel, dus grote kans op ontsnappingen uit de kamer.
Het kan natuurlijk ook de andere kant opdraaien: want wie kan er nou zo'n lief snoetje weerstaan. Wie weet gaan jouw ouders het leuk vinden en mag poezebeest vrij rondlopen. En er is vast wel iemand te vinden die bereid is om de kat(ten) tijdens vakanties even eten te geven. Ook zijn er veel kattenpensioens (wel uitkijken dat je een goede hebt!) in uiterste nood.
Zodra katten genoeg speelruimte hebben, een goede krabpaal en een goede opvoeding zullen ze er geen zooitje van maken. Ik verbaas me er nog steeds over hoe snel ze tussen de spullen heen razen maar dat er nooit wat kapot gevallen is. Katten zijn ontzettend lenig! Weten jouw ouders dat wel? Misschien vind je nog wat kattensites met handige informatie om jouw ouders te overtuigen.
Mijn vriend heeft ook nooit een kat thuis gemogen terwijl hij een echte kattengek is. Na jaren van geduld heeft hij nu samen met mij twee geweldige lieve kittens waar we elke minuut van genieten.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 01:28:48 #81
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22504864
quote:

Het is helemaal goed gekomen, ik ben zooo blij

Het blijkt dat ze een soort wondje had (geen idee waarvan want ze heeft geen contact met andere dieren) waar haren in gekomen waren en wat was gaan opzwellen... iewwww dus maar de dierenarts heeft het mooi schoon gemaakt en het komt allemaal goed

Ik was zo bang dat het kanker zou zijn bedankt voor de spoedige reacties

[ Bericht 1% gewijzigd door HarigeKerel op 09-10-2004 01:39:36 ]
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22513058
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 01:28 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Het is helemaal goed gekomen, ik ben zooo blij

Het blijkt dat ze een soort wondje had (geen idee waarvan want ze heeft geen contact met andere dieren) waar haren in gekomen waren en wat was gaan opzwellen... iewwww dus maar de dierenarts heeft het mooi schoon gemaakt en het komt allemaal goed

Ik was zo bang dat het kanker zou zijn bedankt voor de spoedige reacties
Ben blij dat het niets erg was.
pi_22592159
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken? ben altijd opgegroeid met katten maar ja zodra je er zelf echt voor moet zorgen dan word het toch wat ingewikkelder, om er zeker van te zijn dat het goed gaat vraag ik het nog maar even.
Signature? daar doe ik niet aan.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:34:30 #84
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22592223
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef Arti het volgende:
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken? ben altijd opgegroeid met katten maar ja zodra je er zelf echt voor moet zorgen dan word het toch wat ingewikkelder, om er zeker van te zijn dat het goed gaat vraag ik het nog maar even.
Nou let vooral op dat ze zich niet kunnen bezeren, let dus even op stroomdraden en erg scherpe voorwerpen... het is een beetje alsof je een baby hebt

En onderschat nooit het klimmende vermogen van een klein katje!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:36:15 #85
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22592258
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef Arti het volgende:
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken?
Zo gauw ze binnen zijn oppakken en in de kattenbak zetten...

Verder ze de eerste uren een beetje met rust laten zodat ze zelf op onderzoek kunnen en hun nieuwe huisje op hun gemak kunnen besnuffelen. Voer en waterbak vinden ze vanzelf wel. Deurklinken van de kamers waar ze niet mogen komen omhoog zetten zodat ze die niet zelf open kunnen krijgen. Zo snel mogelijk foto's van je babypoekies op Fok plempen zodat we kunnen oooooh-en en aaaaah-en. Dat was het wel denk ik

Veel plezier
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_22592280
om de stroomdraden heb ik al gedacht , maar moet ik met eten enzo ook nog op dingen letten en speeltjes? slaapplaats? ziektjes enzo?
Signature? daar doe ik niet aan.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:46:19 #87
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22592423
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:37 schreef Arti het volgende:
om de stroomdraden heb ik al gedacht , maar moet ik met eten enzo ook nog op dingen letten en speeltjes? slaapplaats? ziektjes enzo?
Ik heb mijn kittens gelijk gewoon voer gegeven. Kunt wel speciaal kittenvoer kopen maar katten worden al miljoenen jaren groot zonder kittenvoer dus dat vond ik geldklopperij Verder kun je ze beter geen melk(producten) geven. Is heel ongezond voor ze. Er is kattenmelk te koop maar dat voegt qua voedingsstoffen niks toe. Is alleen voor het lekker.

Speeltjes:
Tja, kunt er handenvol geld aan uitgeven maar kans is groot dat ze liever met een propje papier of jouw tenen spelen

Hetzelfde met een slaapplaatsje. Katten doen daar niet zo moeilijk over...Ze slapen toch wel.

Ziektes: het kan sowieso geen kwaad ze even aan de dierenarts te gaan voorstellen. Ik weet niet of ze al ontvlooit en ontwormt zijn?
pi_22615483
Ik heb gisteren bij mijn kater een bultje in zijn nek gevonden...

Hij komt nooit buiten, dus een teek kan het niet zijn, maar is een bultje al genoeg reden om naar de dierenarts te gaan ? Of is dat overdreven en kan ik beter afwachten... ??

Hij is er niet ziek van ofzo trouwens, en wie weet zit dat bultje er al heel lang maar heb ik m nooit eerder gevoeld...

Anyone ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:59:30 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22621315
Even de dierenarts bellen, kijk wat die ervan vind.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_22656558
Ik heb ff een vraagje.... (aangezien dit de vraagbaak is )

We hebben een heel piepklein logeerkatje, volgens mij 9 weken....maar ze is veel kleiner.
Het probleem is dat ze heel veel snot heeft, haar oogje zit dicht en ze loopt continu te rochelen en te niezen. Zou dit de niesziekte kunnen zijn, en zo ja, hoe ernstig is dat? Als in, hoe snel moet ze naar de dierenarts?
pi_22657052
Klinkt niet echt goed voor zo'n jong katje. Misschien moet je de dierenarts even bellen en vragen wat die ervan denkt? (hoewel dat in het weekend wel lastig is trouwens)

Tja met niezen héb je natuurlijk kans op niesziekte.. en met zo'n klein dingetje lijkt me dat niet geweldig, maar hoe erg het echt kan zijn durf ik je niet zo goed te zeggen.
pi_22657076
Nouja, het is mijn eigen katje ook niet...maar het ziet er zo zielig uit Ik wil ook geen dingen doen zonder het baasje er van weet zeg maar...beswel moeilijk!
(De dierenarts is hier trouwens in het weekend/'s avonds heel goed bereikbaar )
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:18:25 #93
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22657149
Ik zou er toch even mee naar de dierenarts gaan of bel in ieder geval even om te overleggen... Hou goed in de gaten of poes nog wel eet en drinkt.
pi_22657199
Eten en drinken doet ze wel goed, ze is ook wel levendig, alleen dat snot . Haar baasje wil maandag naar de dierendok, of is dat te laat?
pi_22657359
Of het te laat is is moeilijk te bepalen. (jonge) dieren kunnen heel snel heel slecht worden, maar het kan ook lang goed gaan. Als je dierenarts zo goed bereikbaar is kun je misschien voor de zekerheid even bellen.

Zo lang het diertje goed eet en drinkt, attent is op zijn omgeving, goede ontlasting heeft e.d. zal het waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen, maar toch..
pi_22657399
Ja dat is waar, ik bel gewoon ff voor de zekerheid

-edit- kliniek is gesloten, kan alleen bellen voor spoedgevallen....dit vind ik niet echt een spoedgeval denk ik..
pi_22657739
Andere kliniek gebeld.

Ze wilde eigenlijk dat we langskwamen, maar het tarief is 30 euro en daarbij komen de kosten nog voor evt antibiotica. Omdat ik mijn vriendin niet kan bereiken en niet echt iets zonder haar 'toestemming' wil doen (ok, als beestje op sterven ligt dan onderneem ik wel actie natuurlijk) hebben we het overlegd met de assistente en ze zei dat we poes gewoon goed in de gaten moeten houden, mocht het erger worden dan kunnen we langskomen.

Kan ik trouwens haar oogje en neusje gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:13:18 #98
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_22657832
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:05 schreef mallemeid het volgende:
Andere kliniek gebeld.

Ze wilde eigenlijk dat we langskwamen, maar het tarief is 30 euro en daarbij komen de kosten nog voor evt antibiotica. Omdat ik mijn vriendin niet kan bereiken en niet echt iets zonder haar 'toestemming' wil doen (ok, als beestje op sterven ligt dan onderneem ik wel actie natuurlijk) hebben we het overlegd met de assistente en ze zei dat we poes gewoon goed in de gaten moeten houden, mocht het erger worden dan kunnen we langskomen.

Kan ik trouwens haar oogje en neusje gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water?
Met een nat watje werkt het beste, en vinden ze meestal niet zo erg vervelend.
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_22678062
Bedankt voor de antwoorden! Mijn vriendin gaat vandaag met haar naar de DA. Vanmorgen toen ze uit de douche (haar slaapplekje) kwam zat haar oogje dicht met allemaal groene prut eromheen, haar neusje helemaal onder het snot. Maarja, als ze niet geent is (en wrs moederpoes ook niet) dan is ze natuurlijk supervatbaar voor alles..... Arm poesje! Nouja, na vanmiddag ofzo kan het alleen maar beter gaan hopelijk
pi_22728823
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mijn poes is net gesteriliseerd (lees gecastereerd, eierstokken verwijderd) en ik dacht dat ze daar ook wat rustiger van zou worden.
Nou vergeet het maar
Ze is nog net zo'n maf dwaas ADHD'tje op sommige momenten als voor de operatie.

Enneh... alles is leuk om mee te spelen, van je hand, sokken, veters, tot pingpong balletjes, ook idioot rondrennen en wezenloos zitten mauwen doet het nog steeds goed hier.. gelukkig heb ik geen andere katten die er crazy van worden, alleen wijzelf
Xena is echt hetzelfde als Luna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')