Informeren naar een Mac bij de Dixons is als informeren bij de groenteboer naar een auto, zeg maar.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:39 schreef Ivo_86 het volgende:
hmm ik heb ook een tijdje gewerkt met een mac. ik vond het ook wel fijn. maar wel lastig want het is compleet anders dan windows. ik denk als je van windows naar mac gaat dat het moeilijker is al andersom.
ik dacht dat ze bij de dixons macs verkochte misschien kun je daar eens gaan kijken/informeren. of als je geen nieuwe pc wilt misschien ergens 2de hands iets op de kop tikken
dat is niet met een pc te vergelijken, ze kunnen best wat hebben, maar het zijn geen über power bakkies.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:45 schreef MrCrowley het volgende:
Ik heb wel gehoord dat bv de eMacs maar 1,25 Ghz heeft. Is dat niet langzaam ?
Waar denk je dat Mac OS X en hoger op draait??quote:Op woensdag 29 september 2004 12:36 schreef MrCrowley het volgende:
Ik ben over een tijdje toe aan een nieuwe computer. Aangezien windows verziekt wordt door virussen, spyware e.d en linux ronduit een k*tsysteem is denk ik aan een Mac.
Nee, het is op unix gebaseerd.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
Waar denk je dat Mac OS X en hoger op draait??
Juist Linux...![]()
fout Unixquote:Op woensdag 29 september 2004 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Juist Linux...![]()
WHAHAHAHAquote:Op woensdag 29 september 2004 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
Juist Linux...![]()
de processoren van de mac zijn RISC processoren, itt tot CISC processoren, die Intel maakt (de x86-serie); bij de laatste is de kloksnelheid veel belangrijker,quote:Op woensdag 29 september 2004 12:45 schreef MrCrowley het volgende:
Ik heb wel gehoord dat bv de eMacs maar 1,25 Ghz heeft. Is dat niet langzaam ?
Hmm ja heb je gelijk inquote:Op woensdag 29 september 2004 12:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Informeren naar een Mac bij de Dixons is als informeren bij de groenteboer naar een auto, zeg maar.
En da's een understatement..
die power G5 zijn geloof wel aardig race bakken hoor....quote:Op woensdag 29 september 2004 12:47 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
dat is niet met een pc te vergelijken, ze kunnen best wat hebben, maar het zijn geen über power bakkies.
whahaha jij ook al?quote:Op woensdag 29 september 2004 12:51 schreef mAst3rb33r het volgende:
En ik maar denken dat dit topic over de McDonalds zou gaan...![]()
![]()
Nergens MAC software is gewoon duur net als de hardware.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:36 schreef MrCrowley het volgende:
waar kan ik software kopen wat ook betaalbaar is ?
de mods hekelen dit soort clickable linksquote:Op woensdag 29 september 2004 13:01 schreef markvleth het volgende:
[..]
Op is het redelijk betaalbaar.
tsjah..... klok-klepel verhaal?quote:Op woensdag 29 september 2004 12:56 schreef RM-rf het volgende:
RISC processoren kunnen veel meer verschillende taken al voorgedfinieerd aan in hun Core
Bookmarktquote:Op woensdag 29 september 2004 13:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de mods hekelen dit soort clickable links
Ik heb een PC en 2 macjes (Imac en G4)quote:Op woensdag 29 september 2004 12:36 schreef MrCrowley het volgende:
Wat zijn de ervaringen van pc -> mac?
Als je niet van Linux houd moet je ook geen Mac nemen :pquote:Op woensdag 29 september 2004 12:36 schreef MrCrowley het volgende:
Ik ben over een tijdje toe aan een nieuwe computer. Aangezien windows verziekt wordt door virussen, spyware e.d en linux ronduit een k*tsysteem is denk ik aan een Mac. Laatst een powerbook van iemand geleend en dat was een genot om mee te werken. Nu zou ik graag een desktopcomputer willen hebben. Wat is aan te raden en waar kan ik software kopen wat ook betaalbaar is ?
kwestie van instellen, als het onder Linux niet werkt werkt het onder Windows ook niet.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:54 schreef MrCrowley het volgende:
Maakt me niets uit waar het op draait als het maar werkt. Maar met Linux kan ik niet werken. Je installeert het en internet werkt niet
Zonder codecs onder Windows ook niet.quote:divx werkt niet
Als MS Office zich aan de standaarden zou houden werden je documenten goed weergegeven.quote:openoffice vershittert de layout van mijn documenten etc. Nou ja laat ik er maar geen linux topic van maken.
OS X is geen linux maar darwin. Ik hoef ook niks met die meuk te maken te hebben. En ik installeer niks. Als ik een pagina bezoek wordt er op de achtergrond allerlei takkezooi geinstalleerd. Ik open niks zomaar, heb een firewall en een up to date virusscanner en toch is mijn iexplorer helemaal vershitterd waar door zelfs Hijackthis over zijn nek van gaat.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:14 schreef Triloxigen het volgende:
[..]
Als je niet van Linux houd moet je ook geen Mac nemen :p
En verder zijn de virussen, spyware en adware niet het probleem van Windows..
Maar van de gebruiker (jij) die ze binnen laat komen en installeerd..
Jij doet alsof een PC altijd Windows heeft.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:03 schreef Zero-Nine het volgende:
[..]
Ik heb een PC en 2 macjes (Imac en G4)
Ervaringen met macjes:
....
Ervaring met PC:
....
Ten eerste wil ik even kwijt dat Linux zeker geen kut systeem is. Gezien het feit dat je het laat gebeuren dat je Windows machine onder de spyware en virussen zit, ben jij gewoon geen kundige gebruiker. Op zich geen probleem, maar als je van iets geen verstand hebt, moet je er geen ongefundeerde uitspraken over doen.quote:Ik ben over een tijdje toe aan een nieuwe computer. Aangezien windows verziekt wordt door virussen, spyware e.d en linux ronduit een k*tsysteem is denk ik aan een Mac. Laatst een powerbook van iemand geleend en dat was een genot om mee te werken. Nu zou ik graag een desktopcomputer willen hebben. Wat is aan te raden en waar kan ik software kopen wat ook betaalbaar is ?
het klinkt alsof jij gewoon eens je OS opnieuw zou moeten installeren.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:03 schreef Zero-Nine het volgende:
Ervaringen met macjes:
- Lopen in vergelijking met m'n PC gemiddeld 8x zoveel vast
- Applicaties crashen om het uur
- Nooit een virus of zoiets dergelijks gehad.
- Mac ziet er beter uit (zowel OS als de kast)
- Het programma "Mail" is über
- Weinig software beschibaar voor de mac. (filesharing op de mac is no go)
- Hardware is onbetaalbaar.
Ja maar het aanbod is wel 1/20 van het PC aanbod.quote:Op woensdag 29 september 2004 20:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het klinkt alsof jij gewoon eens je OS opnieuw zou moeten installeren.
filesharing is wel te doen: bittorrent, gnutella en kazaa zijn gewoon beschikbaar
Software is te downloaden van Bittorrent en natuurlijk te rippen van kennissen die ook een mac hebben
Gast FUCK YOU. Jij doet net alsof je er zo uit zietquote:Op woensdag 29 september 2004 18:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij doet alsof een PC altijd Windows heeft.
Beetje kromme vergelijking vind ik.
ja, maar de meest benodigde dingen zijn er gewoon; codecs om films af te spelen, alle grote programma's als photoshop etc etcquote:Op woensdag 29 september 2004 21:16 schreef Zero-Nine het volgende:
[..]
Ja maar het aanbod is wel 1/20 van het PC aanbod.
Idd maar af en toe vind ik dat best irritant. Dan zoek je een speciaal progje en dan is het weer alleen voor PC.quote:Op woensdag 29 september 2004 21:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, maar de meest benodigde dingen zijn er gewoon; codecs om films af te spelen, alle grote programma's als photoshop etc etc
allen kleine dingen als speciale tooltjes voor dvd's, of bijvoorbeeld de webcamfunctie in msn ontbreken. Mara daar staan dan weer voordelen tegenover.
dat is ook irritant, aan de andere kant hoef je weer niet te vrezen voor spyware en viriiquote:Op woensdag 29 september 2004 21:35 schreef Zero-Nine het volgende:
[..]
Idd maar af en toe vind ik dat best irritant. Dan zoek je een speciaal progje en dan is het weer alleen voor PC.![]()
True. b.t.w. Heb jij een mac mike?quote:Op woensdag 29 september 2004 21:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat is ook irritant, aan de andere kant hoef je weer niet te vrezen voor spyware en virii
de voor en nadelen van elk systeem kun je zo weer tegen elkaar wegstrepen...
een OS heeft geen lay-out, een GUI wel. en onder linux kun je die helemaal aanpassen.quote:Geen goede lay out van de OS
True. Maar apple is natuurlijk wel compleet geswitch. Dus wat dat betreft snap ik ook wel dat OS X nog zwaar brak is. Maar toch denk ik dat er wel een toekomst ligt in Linux.quote:Op woensdag 29 september 2004 21:46 schreef cygnusx het volgende:
Waarom gebruik ik geen linux:
- Geen fatsoenlijk goede msn messenger (aleen maar van die lui die denken dat ze ee nbetere messenger kunnen maken onder linux maar niet dus)
- Geen goede lay out van de OS
- Geen games die er op werken, plus dat op fedora DirectX niet mogelijk is op wat voor manier dan ook (dankzei dat nieuwe X inplaats van xfree.org)
- trager (ookal is ie wel stabieler)
Waarom gebruik ik geen Mac:
- je moet een complete mac pc kopen om dat officieel te kunnen draaien
- de hardware is duur
- de software is brak
- t is gwoon minder fijn
- probeer er maar ggeen spellen op te spelen
- de msn messenger voor linux ziet er niet uit.. geen display pics e.t.c.
microsoft en Linux moeten gewoon samenwerken en een goede os maken, met de stabiliteit van linux, de compabiliteit van windows en de looks van windows en linux combined...
dat zou een Uber OS worden!
quote:Op woensdag 29 september 2004 21:52 schreef Zero-Nine het volgende:
kan niet eens patiencen!!!!![]()
Vet he?quote:Op woensdag 29 september 2004 21:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Kopete, GAIMquote:Op woensdag 29 september 2004 21:46 schreef cygnusx het volgende:
Waarom gebruik ik geen linux:
- Geen fatsoenlijk goede msn messenger (aleen maar van die lui die denken dat ze ee nbetere messenger kunnen maken onder linux maar niet dus)
Layout van het OS?????quote:- Geen goede lay out van de OS
Klopt, maar daar is Linux ook niet voor bedoelt.quote:- Geen games die er op werken, plus dat op fedora DirectX niet mogelijk is op wat voor manier dan ook (dankzei dat nieuwe X inplaats van xfree.org)
Gelul. Linux is lichter, dus sneller.quote:- trager (ookal is ie wel stabieler)
Klopt, maar MacOSX is daarentegen 100x uitgebreider dan Windoos. MacOSX is, in tegenstelling tot Windows, WEL een compleet OS.quote:Waarom gebruik ik geen Mac:
- de hardware is duur
Onderbouw dat eens.quote:- de software is brak
Kwestie van smaak. Ligt dus aan jou, niet aan Macquote:- t is gwoon minder fijn
Klopt, maar word beter.quote:- probeer er maar geen spellen op te spelen
Je had het over Mac......quote:- de msn messenger voor linux ziet er niet uit.. geen display pics e.t.c.
Windows zou daar idd beter van worden, maar Linux alleen maar slechter. Dus nee, liever niet.quote:microsoft en Linux moeten gewoon samenwerken en een goede os maken, met de stabiliteit van linux, de compabiliteit van windows en de looks van windows en linux combined...
dat zou een Uber OS worden!
Duffe spelletjes? Gast! heb je wel eens patience gespeelt over MSN? Dat is uber!!quote:Op woensdag 29 september 2004 21:59 schreef MikeyMo het volgende:
whehehe, die features zijn wel de laatste die ik mis. Dat het een chattool is ok en audio envideo snap ikd at het er bij hoort, maar dat ze allemaal vand ie duffe spelletjes er in hebben gepleurd
Nee niet op de TU, maar op de Fontysquote:Op woensdag 29 september 2004 21:20 schreef Zero-Nine het volgende:
[..]
Gast FUCK YOU. Jij doet net alsof je er zo uit ziet
[afbeelding]
Zit jij soms op de TU? Vast wel.![]()
Precies. Mijn digitale horloge is eigenlijk een tijd computertje. Gezien het feit dat dat horloge van mij is, is het een 'personal' computer. Een PC dusquote:Op woensdag 29 september 2004 22:34 schreef daNpy het volgende:
Een PC is meer dan Microsoft alleen.
Dat MacOS geen Linux is wist ik al, het is Unix.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:41 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
OS X is geen linux maar darwin. Ik hoef ook niks met die meuk te maken te hebben. En ik installeer niks. Als ik een pagina bezoek wordt er op de achtergrond allerlei takkezooi geinstalleerd. Ik open niks zomaar, heb een firewall en een up to date virusscanner en toch is mijn iexplorer helemaal vershitterd waar door zelfs Hijackthis over zijn nek van gaat.
Je hebt wel gelijk dat de prijs van een Mac hoger ligt dan de Aldi/Medion PC, maar is een Mac nu werkelijk zoveel duurder?quote:Op woensdag 29 september 2004 21:46 schreef cygnusx het volgende:
Waarom gebruik ik geen Mac:
- de hardware is duur
De reden dat ik een Mac wil, denk ik, is dat het gebruikersvriendelijker is, stabieler, geen eindeloze shit updates, en het moet gewoon werken ipv dat geklooi met drivers etc.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:13 schreef Icicle het volgende:
Het belangrijkste wat je je moet afvragen is: WAT wil ik met mijn computer gaan doen?
Want van alle voor en tegens die ik hier lees over mac en overige pc's is wel wat te zeggen.. Belangrijker is wat jij als gebruiker van je computer verwacht.
Dan is een mac idd een goede keuzequote:Op donderdag 30 september 2004 22:59 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
De reden dat ik een Mac wil, denk ik, is dat het gebruikersvriendelijker is, stabieler, geen eindeloze shit updates, en het moet gewoon werken ipv dat geklooi met drivers etc.
Ik heb er nog nooit 1 moeten installerenquote:Op donderdag 30 september 2004 23:26 schreef Icicle het volgende:
Drivers heb je ook op een mac nodig, wil je er apparatuur op aansluiten
Je bent gewoon niet zo snelquote:Op donderdag 30 september 2004 23:33 schreef Rover het volgende:
Ik blijf me steeds weer verbazen dat ik na al die tijd nog steeds nieuwe dingen in het OS ontdek![]()
Ik wel, o.a. voor een externe harddisk en een printer.quote:Op donderdag 30 september 2004 23:34 schreef Rover het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit 1 moeten installeren![]()
Ja, laatst kwam ik er bijvoorbeeld achter dat je met F9 alle vensters in 1 keer kan zienquote:Op donderdag 30 september 2004 23:40 schreef markvleth het volgende:
[..]
Je bent gewoon niet zo snel![]()
Dat is Exposé, één van de hoofdredenen om naar Panther te upgraden. Jaguar en oudere versies kunnen dit namelijk niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:18 schreef Rover het volgende:
[..]
Ja, laatst kwam ik er bijvoorbeeld achter dat je met F9 alle vensters in 1 keer kan zien
En je met F10 alle vensters van het programma waar je inzit ziet. Erg handig in photoshop als je veel bestanden open hetb staan!
Ik hoop dat jullie wat aan mijn tip hebben.
10.3 ìs Pantherquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:34 schreef Rover het volgende:
Panther![]()
ik zit nog steeds op 10.3![]()
het kan toeval zijn hoor (heb nie achter de mac zelf gezeten) maar ik heb in ieder geval geconstateerd dat de samenwerking tussen mac en pc niet vlekkeloos verliep.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:40 schreef Tijn het volgende:
Wat raar, ik heb nooit problemen om files uit te wisselen tussen m'n Mac en m'n PC. Op beiden systemen kan ik altijd alles gewoon openen.
Dat is niet mijn ervaring. De meeste bestanden zijn 1-op-1 uitwisselbaar. Sporadisch levert dit problemen op.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:39 schreef Kluupkluup het volgende:
....
Hij herkent veel bestanden niet aangezien M$ overal het monopoly in heeft en dat begint al snel te irriteren.
Ja, dat is ook mijn ervaring.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:46 schreef sooty het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring. De meeste bestanden zijn 1-op-1 uitwisselbaar.
Ik kijk hier NU naar een mac (osx 10.3) en een PC (win2000).quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:42 schreef thaduck het volgende:
[..]
het kan toeval zijn hoor (heb nie achter de mac zelf gezeten) maar ik heb in ieder geval geconstateerd dat de samenwerking tussen mac en pc niet vlekkeloos verliep.
dat wordt er dus bedoeld met mensen die zelf geen ervaring hebben, maar toch een oordeel klaar hebben staan ...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:42 schreef thaduck het volgende:
(heb nie achter de mac zelf gezeten) maar ik heb in ieder geval geconstateerd ....
Ach, ik heb ook daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Op m'n Mac heeft vrijwel elk programma een optie "add extension" als ik iets opsla en mocht ik het een keer vergeten zijn, tik ik het er in Windows wel even achter. En dan werkt het allemaal prima.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
uitwisseling wil nog wel lastig zijn omdat PCs dus afhankelijk zijn van extensies
Wat zijn dat voor exotische dingen dan? MacOSX ondersteunt echt gigantisch veel hardware out-of-the-box, en dan hoeft het OS zelfs helemaal niets te doen.quote:Op donderdag 30 september 2004 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wel, o.a. voor een externe harddisk en een printer.
Maar dat was verder geen probleem hoor. Gewoon downloaden van de site van de fabrikant, installeren (=dubbelklikken op het gedownloade bestandje) en voila.
Een Archos harddisk en een HP PSC 2110 all-in-one.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:26 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor exotische dingen dan?
Er zijn ook nog flink wat Mac gebruikers die nog niet met OSX werken; en dan kun je nog wel eens tegen een probleem aanlopen, al ligt dat in negen van de tien gevallen zelfs ook al aan het feit dat de Mac gebruiker geen kennis heeft van Windows-bestandsextensies.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:42 schreef thaduck het volgende:
[..]
het kan toeval zijn hoor (heb nie achter de mac zelf gezeten) maar ik heb in ieder geval geconstateerd dat de samenwerking tussen mac en pc niet vlekkeloos verliep.
Inderdaad, want elke programmeur weet dat het bij linux vanaf de kernel al fout zit. Monolide kernel, what the fuck was Torvalds thinking.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:38 schreef thaduck het volgende:
Gelukkig is MacOS X niet gewoon Linux![]()
Elke programmeur weet dat omdat ze de Tannenbaum-Torvalds discussie gevolgd hebben (90% natuurlijk realtime, omdat ze in de usenet groep regelmatig keken: hell, nog altijd 75% van de programmeurs heeft toendertijd nog naast Torvalds in een bus in San Francisco gezeten en hem het geld voor een buskaartje voorgeschoten, 32% _is_ Tannenbaum zelf)..quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:16 schreef markvleth het volgende:
[..]
Inderdaad, want elke programmeur weet dat het bij linux vanaf de kernel al fout zit. Monolide kernel, what the fuck was Torvalds thinking.![]()
Nou, wel bij wat meer toepassingen hoor; eigenlijk zou alleen een fanatieke PC-gamer met een grote boog om Macs heen moeten lopen; omdat er gewoon minder games voor de Mac uitkomen; en meestal nog later ook als de Windows equivalenten...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:33 schreef markvleth het volgende:
Euh rm-rf, als het clown smiley al niet meer werkt weet ik het ook niet meer.
Nou contructief. Overstappen naar Mac moet je doen als je een "kantoor" gebruiker bent. Daarvoor is het op dit moment het meest gebruiksvriendelijke OS.
Ik zeg alleen maar dat ik niet achter de betreffende mac heb gezeten met problemen. Ik zei niet dat ik nooit achter de mac heb gezeten..quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat wordt er dus bedoeld met mensen die zelf geen ervaring hebben, maar toch een oordeel klaar
hebben staan ...
Volgens mij heeft dat geen fluit met extensies te maken maar meer met de bestandindeling. Extensies worden alleen maar gebruikt om aan te geven wat voor een soort bestand het is. De uiteindelijke inhoud van het bestand is veel belangrijker.quote:uitwisseling wil nog wel lastig zijn omdat PCs dus afhankelijk zijn van extensies, en vaak een filesysteem gebruiken dat gebaseerd is op het oude DOS-FS Joliet, je moet je dus als Mac-gebruiker dan ook gewennen eraan dat de PC meer beperkingen kent ... dat ligt niet zozeer aan Macintosh, maar eerder aan windows...
Volgens mij kan je als gamer ook beter met een boog om de PC heenlopen hoorquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nou, wel bij wat meer toepassingen hoor; eigenlijk zou alleen een fanatieke PC-gamer met een grote boog om Macs heen moeten lopen; omdat er gewoon minder games voor de Mac uitkomen; en meestal nog later ook als de Windows equivalenten...
Volgens mij praat je dan over de 'beginner' software hoor. De wat betere software is of voor beide platformen of voor de Mac beschikbaar.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:46 schreef markvleth het volgende:
Voor video audio bewerkingen etc zijn er ook programma's die alleen voor win beschikbaar zijn. De keuze is dan dus afhankelijk van de software die je wenst te gebruiken. Om te zeggen dat Mac daar heer en meester is, is per defenitie dus onwaar.
Wel als je hebt over een gebruiksvriendelijk OS...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:46 schreef markvleth het volgende:
Voor video audio bewerkingen etc zijn er ook programma's die alleen voor win beschikbaar zijn. De keuze is dan dus afhankelijk van de software die je wenst te gebruiken. Om te zeggen dat Mac daar heer en meester is, is per defenitie dus onwaar.
Ik had het dan ook over een PC-gamer; en ben het verder roerend met je eens...(behalve dan over de beste consolequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:00 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij kan je als gamer ook beter met een boog om de PC heenlopen hoorVoor games zijn aparte consoles ontwikkeld (en dan in willekeurige volgorde met de beste eerst: Nintendo, PS2 en Xbox). PC is gemaakt om mee te werken op bv. kantoor, voor video en foto-bewerking moet je zijn bij de Mac.
Klopt, en die is dan ook altijd prima uitwisselbaar. Tja, je kunt weleens bestanden tegenkomen waar voor of PC of Mac geen programma voor is wat het kan lezen, maar tegenwoordig heb je het dan echt over exotische zaken; alle normale formaten zijn perfect uit te wisselen en gebruiken tussen Macs en Wintel systemen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:59 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat geen fluit met extensies te maken maar meer met de bestandindeling. Extensies worden alleen maar gebruikt om aan te geven wat voor een soort bestand het is. De uiteindelijke inhoud van het bestand is veel belangrijker.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:00 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij kan je als gamer ook beter met een boog om de PC heenlopen hoorVoor games zijn aparte consoles ontwikkeld (en dan in willekeurige volgorde met de beste eerst: Nintendo, PS2 en Xbox). PC is gemaakt om mee te werken op bv. kantoor, voor video en foto-bewerking moet je zijn bij de Mac.
Bovendien zijn PC-games toch wel iets betaalbaarder dan de spellen voor de consoles.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 09:58 schreef daNpy het volgende:
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Op zo'n schijtconsole kijk je op je TV (groot scherm) naar een blokkenveld van 640x480
Terwijl je op je PC (mits goede hardware) flink hoge resoluties kan draaien en haarscherpe beelden hebt
Maar een PC biedt meer tuningmogelijkheden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:03 schreef nietzman het volgende:
Macs zijn goedkoper.
Macs zijn sneller..
Overigens is TNT op het moment bezig met het verzenden van mijn nieuwe Powerbook, die meteen ook mijn Desktop gaat vervangen.
Voor de looks hoef je geen Mac te kopen, de Nexus i-Style komt dicht genoeg in de buurt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 09:27 schreef Phaze1 het volgende:
alleen al vanwege de looks:
[afbeelding]
![]()
Het straalt voor mij pure klasse en stijl uit... ik vind het wel zo'n geil ding (nu alleen nog de centjes ervoor hebben)
Tja, lekker belangrijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:04 schreef Steijn het volgende:
Maar een PC biedt meer tuningmogelijkheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |