abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22282396
Ik ben over een tijdje toe aan een nieuwe computer. Aangezien windows verziekt wordt door virussen, spyware e.d en linux ronduit een k*tsysteem is denk ik aan een Mac. Laatst een powerbook van iemand geleend en dat was een genot om mee te werken. Nu zou ik graag een desktopcomputer willen hebben. Wat is aan te raden en waar kan ik software kopen wat ook betaalbaar is ?

Wat zijn de ervaringen van pc -> mac?
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_22282470
hmm ik heb ook een tijdje gewerkt met een mac. ik vond het ook wel fijn. maar wel lastig want het is compleet anders dan windows. ik denk als je van windows naar mac gaat dat het moeilijker is al andersom.

ik dacht dat ze bij de dixons macs verkochte misschien kun je daar eens gaan kijken/informeren. of als je geen nieuwe pc wilt misschien ergens 2de hands iets op de kop tikken
pi_22282508
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:39 schreef Ivo_86 het volgende:
hmm ik heb ook een tijdje gewerkt met een mac. ik vond het ook wel fijn. maar wel lastig want het is compleet anders dan windows. ik denk als je van windows naar mac gaat dat het moeilijker is al andersom.

ik dacht dat ze bij de dixons macs verkochte misschien kun je daar eens gaan kijken/informeren. of als je geen nieuwe pc wilt misschien ergens 2de hands iets op de kop tikken
Informeren naar een Mac bij de Dixons is als informeren bij de groenteboer naar een auto, zeg maar.
En da's een understatement. .
  woensdag 29 september 2004 @ 12:44:50 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_22282578
Ik heb ook 2x geprobeerd met een MAC te werken.
Een totale ramp

Daarentegen kan ik beter met Linux overweg
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_22282585
Ik heb wel gehoord dat bv de eMacs maar 1,25 Ghz heeft. Is dat niet langzaam ?
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_22282616
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:45 schreef MrCrowley het volgende:
dat is niet met een pc te vergelijken, ze kunnen best wat hebben, maar het zijn geen über power bakkies.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 september 2004 @ 12:50:19 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_22282677
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:36 schreef MrCrowley het volgende:
Ik ben over een tijdje toe aan een nieuwe computer. Aangezien windows verziekt wordt door virussen, spyware e.d en linux ronduit een k*tsysteem is denk ik aan een Mac.
Waar denk je dat Mac OS X en hoger op draait??
Juist Linux...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_22282713
En ik maar denken dat dit topic over de McDonalds zou gaan...
  woensdag 29 september 2004 @ 12:52:05 #9
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_22282717
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
Juist Linux...
Nee, het is op unix gebaseerd.
  woensdag 29 september 2004 @ 12:52:38 #10
17061 mvt
blame Canada
pi_22282728
quote:

[..]

Juist Linux...
fout Unix
We were to understand there would be pie and punch?
pi_22282739
quote:
Juist Linux...
WHAHAHAHA
MAC OSX draait op Darwin, een op freeBSD gebaseerde UNIX
Linux is een slecht geimplementeerde versie van minix.
pi_22282767
Maakt me niets uit waar het op draait als het maar werkt. Maar met Linux kan ik niet werken. Je installeert het en internet werkt niet, divx werkt niet, openoffice vershittert de layout van mijn documenten etc. Nou ja laat ik er maar geen linux topic van maken.
-H.J. Simpson-
pi_22282778
Maar wat wil je ermee gaan doen. Grafisch veeleisende toepassingen of alleen kantoor toepassingen?
pi_22282796
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:45 schreef MrCrowley het volgende:
de processoren van de mac zijn RISC processoren, itt tot CISC processoren, die Intel maakt (de x86-serie); bij de laatste is de kloksnelheid veel belangrijker,
RISC processoren kunnen veel meer verschillende taken al voorgedfinieerd aan in hun Core, en daardoor is de kloksnelheid zelf niet direkt meer zo belangrijk (wel bv. overigens de bussnelheid, alswel de snelheid van het RAM-geheugen, dat bij mac nog wel eens aan de krappe kant is).

de 1,25 Ghz is zeker niet een traag ding, kan voor bepaalde taken zelfs makkelijk concurreren met intel-pc met dubbelle kloksnelheid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22282807
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:41 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Informeren naar een Mac bij de Dixons is als informeren bij de groenteboer naar een auto, zeg maar.
En da's een understatement. .
Hmm ja heb je gelijk in (Dixons is kl*te zaak en zijn ontiegelijke afzetters.) Zijn er nog andere winkels die mac's verkopen??
pi_22282820
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:47 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

dat is niet met een pc te vergelijken, ze kunnen best wat hebben, maar het zijn geen über power bakkies.
die power G5 zijn geloof wel aardig race bakken hoor....

maar wat wil je doen? als je veel games speelt dan moet je het niet hebben...
pi_22282825
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:51 schreef mAst3rb33r het volgende:
En ik maar denken dat dit topic over de McDonalds zou gaan...
whahaha jij ook al?
<hr>
pi_22282866
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:36 schreef MrCrowley het volgende:
waar kan ik software kopen wat ook betaalbaar is ?
Nergens MAC software is gewoon duur net als de hardware.
Lazyness is an Art!
pi_22282905
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Sander op 30-09-2004 23:53:57 ]
  woensdag 29 september 2004 @ 13:03:38 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22282951
Mac software is gewoon te downloaden via de gebruikelijke P2P kanalen... -> Bittorrent, Gnutella etc.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 29 september 2004 @ 13:04:18 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22282970
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:01 schreef markvleth het volgende:

[..]

Op is het redelijk betaalbaar.
de mods hekelen dit soort clickable links

[ Bericht 1% gewijzigd door Sander op 30-09-2004 23:54:36 ]
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22283082
Ik zou even je vraag stellen op www.macfreak.nl verwacht daar natuurlijk wel allemaal pro mac antwoorden maar daar weten ze wel precies waar je op moet letten.

Voor macs om te kopen kan je kijken op www.tweedehandsmac.nl via die site heb ik ook mijn mac gekocht en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb wel gewoon een windows bak er naast just to be sure.

Succes!
pi_22283131
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:56 schreef RM-rf het volgende:
RISC processoren kunnen veel meer verschillende taken al voorgedfinieerd aan in hun Core
tsjah..... klok-klepel verhaal?

RISC staat voor Reduced Instruction Set Computing, ofwel: zo min mogelijk commandos in de core van de processor, zo veel mogelijk commandos laten samenstellen.

CISC staat voor Complex Instruction Set Computing, ofwel: zo veel mogelijk alle commandos in de instructieset. (denk aan MMC en SSE)

De reden waarom RISC (in theorie en afhankelijk van de toepassing) sneller is dan CISC is het feit dat nagenoeg alle commandos maar één clockcycle nodig hebben, waar ze in CISC vaak meerdere clockcycles nodig hebben.
Wat je aangeeft over bussnelheid en snelheid van het RAM geheugen (die over het algemeen nagenoeg synoniem zijn) is wel zonder meer waar: Doordat de RISC processor een beperktere set instructies heeft, moeten er meer instructies gebruikt worden om dezelfde taak uit te voeren. En daarvoor is snelle communicatie met het geheugen belangrijk....
pi_22283134
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de mods hekelen dit soort clickable links
Bookmarkt
In de ban van de mods.
pi_22288959
Mijn oog is op de nieuwe G5 gevallen met superdrive. Is er iemand die zo`n ding heeft ?
-H.J. Simpson-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')