Twee jaar in een bedoel je? Want in twee jaar is het sowieso mogelijk, de normale doorstroom is van HAVO 5 naar VWO 5...quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:37 schreef Fys het volgende:
Idd. Omdat 5 HAVO en 6 VWO qua stof niet aansluiten is dat niet mogelijk. Twee jaar is, op sommige scholen, wel mogelijk. Maar ook veel zwaarder:)
Dat is nog steeds zo ja.quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:48 schreef Asics het volgende:
ik ben 10 jaar geleden ook na 5 HAVO naar 6 VWO gegaan (was 5 en 6 in één jaar). Mij is het slecht bevallen, ik heb het dan ook niet gehaald. Maar er zijn ook mensen die het wel lukt natuurlijk.
Achteraf dacht ik dat ik beter meteen de propadeuse van een HBO opleiding had moeten halen, dat is gelijk aan 6 VWO, althans, het is ook een toegangskaartje tot de universiteit. Maar of dat nu nog zo is? Ik geloof van niet. suc6 met je keuze iig.
als je naar vwo6 wilt omdat je geen zin hebt in eerst vwo5 en dan 6 en dan pas universiteit, dan kun je bjiv havo5.. prodeuse hbo en dan universiteit, het scheelt één jaar van je leven..maar het gaat uiteindelijk om je wilt..quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:14 schreef The_Viper het volgende:
Ik heb goed rond gezocht op internet en ook op dit forum maar ik kon niks vinden over het volgende: van 5 HAVO naar 6 VWO gaan.
Ik ben namelijk blijven zitten in 4 VWO 2 jaar geleden, ze adviseerden mij toen om HAVO te doen. Want als je 2 keer blijft zitten in 4 VWO word je van school "getrapt". Op dit moment zit ik dus in de HAVO en ben ondertussen druk bezig met 5 HAVO.
In de afgelopen anderhalf jaar heb ik toch spijt gekregen dat ik niet goed mijn best heb gedaan in 4 VWO en wil hierna toch weer VWO gaan doen, de WO lijkt mij namelijk wel wat
Nu kom ik weer terug op mijn vraag: is het ook mogelijk om van 5 HAVO naar 6 VWO te gaan? Ik weet wel dat je officieel van 5 HAVO naar 5 VWO moet. ( tenminste, op onze school dan he )
Ik denk zelf dat je dan wel erg goede resultaten moet boeken in 5 HAVO om naar 6 VWO te mogen. Heeft iemand ervaringen hiermee of weet er misschien iets over? Ik zou het op prijs stellen als je hier dan een berichtje erover achter laat
BVD voor het antwoorden
dit wonderwoord was ik vergeten..hoeveel kost het nog ? 11000 ¤?quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:04 schreef groggy het volgende:
luzac
Of je gaat voor Afl. 300 (150 euro) naar Colegio Arubano, dan hoef je trouwens ook geen Duits te doen. Minimaal 6 vakken, waavan minimaal twee talen (Nederlands/ Engels/ Frans/ Spaans)...quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:08 schreef zurich het volgende:
[..]
dit wonderwoord was ik vergeten..hoeveel kost het nog ? 11000 ¤?
Da's meestal het simpelstequote:Op dinsdag 28 september 2004 21:51 schreef Skv het volgende:
of je haalt je P op een HBO-studie en gaat dan WO doen
Tja, tweede fase heb ik mooi ontlopen op dat saaie eiland. Vanaf dit jaar in de brugklas is het daar ook zo ver.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:36 schreef fokaapje het volgende:
ik heb ook op een particuliere school gezeten, is hard werken, je draait alleen kantoortijden. HBO prop. is niet te vergelijken met VWO diploma omdat uni's van die mensen af willen, ze proberen die mensen zo veel mogelijk te weigeren. 5 VWO kan je overigens NOOIT overslaan omdat je schoolexamens aflegt in dat jaar, dus je moet echt 2 in 1 jaar doen. Je bent voor een volledig profiel plus bijvakken etc. over de 20.000 euro kwijt. Uiteraard kan je dat allemaal navragen. ROC's doen officieel niet meer aan 2 in 1 jaar , maar ze maken nog steeds uitzonderingen, vrienden die gemotiveerd waren mochten het gewoon doen.
Is dat niet voor mensen die HBO af hebben gemaakt en dan instromen in het WO. Dat zijn zij-instromers en als die afstuderen op het WO krijgt de universiteit daar amper/geen geld voor. Of ze met een HBO-propedeuse of VWO diploma beginnen zal een universiteit mi worst wezen. Mijn kennis is echter wat roestig omdat het tegenwoordig allemaal bachelor en masters heetquote:Op dinsdag 28 september 2004 23:36 schreef fokaapje het volgende:
HBO prop. is niet te vergelijken met VWO diploma omdat uni's van die mensen af willen, ze proberen die mensen zo veel mogelijk te weigeren.
Volgens mij heb je gelijk. HBO(-propedeuse) geldt in dit geval als vooropleiding en je begint dus in het eerste jaar. Waar de universiteiten zich tegen verzetten is de instroom van HBO-bachelors halverwege de studie (niet precies, maar bij wijze van spreken).quote:Op donderdag 30 september 2004 01:23 schreef devzero het volgende:
[..]
Is dat niet voor mensen die HBO af hebben gemaakt en dan instromen in het WO. Dat zijn zij-instromers en als die afstuderen op het WO krijgt de universiteit daar amper/geen geld voor. Of ze met een HBO-propedeuse of VWO diploma beginnen zal een universiteit mi worst wezen. Mijn kennis is echter wat roestig omdat het tegenwoordig allemaal bachelor en masters heet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |