abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22264827
Ik heb goed rond gezocht op internet en ook op dit forum maar ik kon niks vinden over het volgende: van 5 HAVO naar 6 VWO gaan.

Ik ben namelijk blijven zitten in 4 VWO 2 jaar geleden, ze adviseerden mij toen om HAVO te doen. Want als je 2 keer blijft zitten in 4 VWO word je van school "getrapt". Op dit moment zit ik dus in de HAVO en ben ondertussen druk bezig met 5 HAVO.

In de afgelopen anderhalf jaar heb ik toch spijt gekregen dat ik niet goed mijn best heb gedaan in 4 VWO en wil hierna toch weer VWO gaan doen, de WO lijkt mij namelijk wel wat

Nu kom ik weer terug op mijn vraag: is het ook mogelijk om van 5 HAVO naar 6 VWO te gaan? Ik weet wel dat je officieel van 5 HAVO naar 5 VWO moet. ( tenminste, op onze school dan he )

Ik denk zelf dat je dan wel erg goede resultaten moet boeken in 5 HAVO om naar 6 VWO te mogen. Heeft iemand ervaringen hiermee of weet er misschien iets over? Ik zou het op prijs stellen als je hier dan een berichtje erover achter laat

BVD voor het antwoorden
pi_22264961
Volgens mij is het niet mogelijk, maar waarom vraag je het niet gewoon op je school?

Er zijn wel instellingen waar je 5 en 6 VWO in 1 jaar mag doen trouwens.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_22265055
Je kunt alleen van 5 HAVO naar 5 VWO geloof ik.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_22265056
Een vriendin van me had exact hetzelfde (incl. 4VWO-verhaal) en die is afgelopen jaar geslaagd van het VWO. Ze heeft VWO 5 en 6 in een jaar gedaan, maar volgens mij kwam het vooral neer op gewoon VWO 6 met hard werken. Dat lijkt me waar je naar moet zoeken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22265110
Je kan 5 VWO niet overslaan, want dan mis je examenstof. Dus van 5 HAVO naar 6 VWO gaat je niet lukken. Wél kan je zoals hierboven ook is geopperd, 5 en 6 VWO in één jaar doen.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_22265390
Idd. Omdat 5 HAVO en 6 VWO qua stof niet aansluiten is dat niet mogelijk. Twee jaar is, op sommige scholen, wel mogelijk. Maar ook veel zwaarder:)
pi_22265440
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:37 schreef Fys het volgende:
Idd. Omdat 5 HAVO en 6 VWO qua stof niet aansluiten is dat niet mogelijk. Twee jaar is, op sommige scholen, wel mogelijk. Maar ook veel zwaarder:)
Twee jaar in een bedoel je? Want in twee jaar is het sowieso mogelijk, de normale doorstroom is van HAVO 5 naar VWO 5...
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:48:40 #8
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_22265699
ik ben 10 jaar geleden ook na 5 HAVO naar 6 VWO gegaan (was 5 en 6 in één jaar). Mij is het slecht bevallen, ik heb het dan ook niet gehaald. Maar er zijn ook mensen die het wel lukt natuurlijk.
Achteraf dacht ik dat ik beter meteen de propadeuse van een HBO opleiding had moeten halen, dat is gelijk aan 6 VWO, althans, het is ook een toegangskaartje tot de universiteit. Maar of dat nu nog zo is? Ik geloof van niet. suc6 met je keuze iig.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_22265720
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:48 schreef Asics het volgende:
ik ben 10 jaar geleden ook na 5 HAVO naar 6 VWO gegaan (was 5 en 6 in één jaar). Mij is het slecht bevallen, ik heb het dan ook niet gehaald. Maar er zijn ook mensen die het wel lukt natuurlijk.
Achteraf dacht ik dat ik beter meteen de propadeuse van een HBO opleiding had moeten halen, dat is gelijk aan 6 VWO, althans, het is ook een toegangskaartje tot de universiteit. Maar of dat nu nog zo is? Ik geloof van niet. suc6 met je keuze iig.
Dat is nog steeds zo ja.
pi_22265796
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:14 schreef The_Viper het volgende:
Ik heb goed rond gezocht op internet en ook op dit forum maar ik kon niks vinden over het volgende: van 5 HAVO naar 6 VWO gaan.

Ik ben namelijk blijven zitten in 4 VWO 2 jaar geleden, ze adviseerden mij toen om HAVO te doen. Want als je 2 keer blijft zitten in 4 VWO word je van school "getrapt". Op dit moment zit ik dus in de HAVO en ben ondertussen druk bezig met 5 HAVO.

In de afgelopen anderhalf jaar heb ik toch spijt gekregen dat ik niet goed mijn best heb gedaan in 4 VWO en wil hierna toch weer VWO gaan doen, de WO lijkt mij namelijk wel wat

Nu kom ik weer terug op mijn vraag: is het ook mogelijk om van 5 HAVO naar 6 VWO te gaan? Ik weet wel dat je officieel van 5 HAVO naar 5 VWO moet. ( tenminste, op onze school dan he )

Ik denk zelf dat je dan wel erg goede resultaten moet boeken in 5 HAVO om naar 6 VWO te mogen. Heeft iemand ervaringen hiermee of weet er misschien iets over? Ik zou het op prijs stellen als je hier dan een berichtje erover achter laat

BVD voor het antwoorden
als je naar vwo6 wilt omdat je geen zin hebt in eerst vwo5 en dan 6 en dan pas universiteit, dan kun je bjiv havo5.. prodeuse hbo en dan universiteit, het scheelt één jaar van je leven..maar het gaat uiteindelijk om je wilt..
het is mogelijk om na je havo5 vwo-diploma te halen in één jaar denk ik, alleen kost het veel te veel geld :S,
pi_22265979
Als je in 5VWO duits I en Frans I hebt afgesloten, kan het wel.
Met havo heb je Duits I + II óf Frans I + II.
Bij vwo moet je beide talen hebben afgesloten.
daarom kan het wel eens moeiijk worden. Gewoon je mentor/decaan vragen
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_22266039
luzac
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_22266109
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:04 schreef groggy het volgende:
luzac
dit wonderwoord was ik vergeten..hoeveel kost het nog ? 11000 ¤?
  dinsdag 28 september 2004 @ 19:13:49 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_22266256
Als je nu al weet wat je wilt doen op het WO, dan zou ik je adviseren je HAVO af te maken en de propedeuse van een HBO-opleiding te halen die goed aansluit bij de WO-opleiding van je keuze.
Op het VWO krijg je nl ook nog een heleboel vakken die niet relevant zijn voor je studiekeuze en met een relevante HBO-opleiding heb je een beetje een voorsprong.
Ik ben zelf van de HAVO naar de lerarenopleiding Nederlands gegaan, omdat ik geen VWO wilde doen (had geen zin meer in wiskunde enzo) en nu doe ik de opleiding Nederlands aan het WO.
Bevalt erg goed en ik ben blij dat ik HBO propedeuse heb gedaan ipv VWO.
Maar als ik het hele traject over mocht doen, was ik bij het gymnasium gestart, ipv bij de havo. Maar goed, das achteraf lullen.
Niet meer actief op Fok!
pi_22267084
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:08 schreef zurich het volgende:

[..]

dit wonderwoord was ik vergeten..hoeveel kost het nog ? 11000 ¤?
Of je gaat voor Afl. 300 (150 euro) naar Colegio Arubano, dan hoef je trouwens ook geen Duits te doen. Minimaal 6 vakken, waavan minimaal twee talen (Nederlands/ Engels/ Frans/ Spaans)...

Het is geen leuke school maar voor een jaartje is het best uit te houden, moet je wel een jaartje pleite.
pi_22270942
of je haalt je P op een HBO-studie en gaat dan WO doen
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_22274173
ik heb ook op een particuliere school gezeten, is hard werken, je draait alleen kantoortijden. HBO prop. is niet te vergelijken met VWO diploma omdat uni's van die mensen af willen, ze proberen die mensen zo veel mogelijk te weigeren. 5 VWO kan je overigens NOOIT overslaan omdat je schoolexamens aflegt in dat jaar, dus je moet echt 2 in 1 jaar doen. Je bent voor een volledig profiel plus bijvakken etc. over de 20.000 euro kwijt. Uiteraard kan je dat allemaal navragen. ROC's doen officieel niet meer aan 2 in 1 jaar , maar ze maken nog steeds uitzonderingen, vrienden die gemotiveerd waren mochten het gewoon doen.
pi_22275729
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 21:51 schreef Skv het volgende:
of je haalt je P op een HBO-studie en gaat dan WO doen
Da's meestal het simpelste
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_22300354
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 23:36 schreef fokaapje het volgende:
ik heb ook op een particuliere school gezeten, is hard werken, je draait alleen kantoortijden. HBO prop. is niet te vergelijken met VWO diploma omdat uni's van die mensen af willen, ze proberen die mensen zo veel mogelijk te weigeren. 5 VWO kan je overigens NOOIT overslaan omdat je schoolexamens aflegt in dat jaar, dus je moet echt 2 in 1 jaar doen. Je bent voor een volledig profiel plus bijvakken etc. over de 20.000 euro kwijt. Uiteraard kan je dat allemaal navragen. ROC's doen officieel niet meer aan 2 in 1 jaar , maar ze maken nog steeds uitzonderingen, vrienden die gemotiveerd waren mochten het gewoon doen.
Tja, tweede fase heb ik mooi ontlopen op dat saaie eiland. Vanaf dit jaar in de brugklas is het daar ook zo ver.
pi_22300520
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 23:36 schreef fokaapje het volgende:
HBO prop. is niet te vergelijken met VWO diploma omdat uni's van die mensen af willen, ze proberen die mensen zo veel mogelijk te weigeren.
Is dat niet voor mensen die HBO af hebben gemaakt en dan instromen in het WO. Dat zijn zij-instromers en als die afstuderen op het WO krijgt de universiteit daar amper/geen geld voor. Of ze met een HBO-propedeuse of VWO diploma beginnen zal een universiteit mi worst wezen. Mijn kennis is echter wat roestig omdat het tegenwoordig allemaal bachelor en masters heet
pi_22300558
quote:
Op donderdag 30 september 2004 01:23 schreef devzero het volgende:

[..]

Is dat niet voor mensen die HBO af hebben gemaakt en dan instromen in het WO. Dat zijn zij-instromers en als die afstuderen op het WO krijgt de universiteit daar amper/geen geld voor. Of ze met een HBO-propedeuse of VWO diploma beginnen zal een universiteit mi worst wezen. Mijn kennis is echter wat roestig omdat het tegenwoordig allemaal bachelor en masters heet
Volgens mij heb je gelijk. HBO(-propedeuse) geldt in dit geval als vooropleiding en je begint dus in het eerste jaar. Waar de universiteiten zich tegen verzetten is de instroom van HBO-bachelors halverwege de studie (niet precies, maar bij wijze van spreken).
  donderdag 30 september 2004 @ 01:48:39 #22
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22300744
Ik heb ( ooit eens ) 5 en 6 VWO in één jaar gedaan.
Is goed te doen, maar je moet wel af en toe wat huiswerk maken omdat je anders te ver achter raakt.

Maar ja,
gebrek aan motivatie is atijd mijn voornaamste probleem geweest op school.
Bij jou ligt dat misschien anders.
...dass wir fliegen.
pi_22300873
Mij is destijds uitgelegd dat je dan een behoorlijk hoog gemiddelde voor je eindexamen havo moest hebben (7,5 of een 8) en enorm moest aanstampen tijdens de zomervakantie en in het jaar daarop. Als je een extra vak op de havo gevolgd had kwam dat nog beter uit. EN docenten moeten het ook allemaal goedkeuren.
Aangezien ik dat allemaal niet had, ben ik naar 5VWO gegaan. Ik had ook geen haast. Kreeg wel goede referenties van de docenten en had ik wel gewoon goede cijfers voor m'n examen gehaald enzo.
Tap tap tap
  donderdag 30 september 2004 @ 12:01:06 #24
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22304832
Ik geloof dat ik van alle vingers de jouwe de mooiste vind, CherryLips.
...dass wir fliegen.
  donderdag 30 september 2004 @ 12:18:20 #25
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22305139
Blijven zitten is nooit leuk. Ik ben nog nooit blijven zitten op het VWO.

Wat ook een tip is, is om je proefwerken voorop te stellen aan je huiswerk. Trek er zo'n 2 uur per dag voor uit en het moet dan toch lukken. Je bent nu eenmaal een student en school is belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')