Waren dat dezelfden in Ede die feest vierden op 11 september 2001? Ann Coulter had een oplossing:quote:www.nu.nl:
Probleemjeugd treitert politie Ede
Uitgegeven: 28 september 2004 09:32
EDE - Een groep probleemjongeren uit Ede treitert al enige tijd de politie in die plaats. Verschillende agenten, onder wie de allochtonencoördinator, zijn ernstig bedreigd. Ook worden regelmatig banden van privé-auto's lekgestoken. De probleemgroep bestaat voornamelijk uit Marokkaanse jeugd.
Dat heeft districtschef A. Kloosterman gezegd bij een gemeentelijke commissievergadering. Volgens Kloosterman gaat de politie de leden van de probleemgroep keihard aanpakken. Ook justitie werkt daar aan mee. Het gaat om de groep jongeren, van wie burgemeester Robbertsen van Ede eerder al zei dat de gemeente er geen geld voor hulpverlening meer aan wil besteden, omdat de jongens onverbeterlijk blijken te zijn.
Dat laatste moet in Ede geen probleem zijnquote:Ann Coulter (bekende Amerikaanse columniste) schreef op 12 september 2001:
We know who the homicidal maniacs are. They are the ones cheering and dancing right now. We should invade their countries, kill their leaders and convert them to Christianity.
Niet alleen Ann heeft een oplossingquote:Op dinsdag 28 september 2004 09:56 schreef Pimk het volgende:
Waren dat dezelfden in Ede die feest vierden op 11 september 2001? Ann Coulter had een oplossing:
hahah dat is normaal ja, maar dejutten in Ede zijn veeeeeeeel te bang/slap enzoquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als ze strafbare feiten begaan, pak je ze op. Wat is het probleem
Relatief veel probleemjongeren in relatief weinig groepen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als ze strafbare feiten begaan, pak je ze op. Wat is het probleem
Jij ook al?quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:57 schreef ProhibitArt het volgende:
Ik woon in Ede![]()
Het probleem ligt dus niet bij de jongeren, maar bij de 'juten'?quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:09 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
hahah dat is normaal ja, maar dejutten in Ede zijn veeeeeeeel te bang/slap enzo
meeting houden??? (het grote FOK-EDE-MEETING)quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:11 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Jij ook al?
YEAH, Edenaren verenigt u! En dan aan het eind van de meeting de probleemjongeren opzoeken, om ze vervolgens met FOK! Stokken te bewerkenquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:12 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
meeting houden??? (het grote FOK-EDE-MEETING)
Als niet-westerse allochtoon kan ik je vertellen wie het hier voor mij verpesten. Plus, ik heb het nadeel dat mijn kleur niet helemaal de juiste is. Mijn geloof is al helemaal niet de juiste, daar hebben we het maar niet over.quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:09 schreef Pimk het volgende:
[..]
Relatief veel probleemjongeren in relatief weinig groepen.
Als Westerse allochtoon weet ik wie het hier voor mij verpesten. Ik heb nooit een draagvlakprobleem gehad onder de autochtone bevolking.
Waarom zou je kleur circa je geloof niet "de juiste" zijn?quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als niet-westerse allochtoon kan ik je vertellen wie het hier voor mij verpesten. Plus, ik heb het nadeel dat mijn kleur niet helemaal de juiste is. Mijn geloof is al helemaal niet de juiste, daar hebben we het maar niet over.
hehe is goed, ik stel voor: museumplein komende zaterdag?!?quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:13 schreef L3IPO het volgende:
[..]
YEAH, Edenaren verenigt u! En dan aan het eind van de meeting de probleemjongeren opzoeken, om ze vervolgens met FOK! Stokken te bewerken(eerder zelf kansloos afgemaakt worden, maja)
Museumpleinquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:16 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
hehe is goed, ik stel voor: museumplein komende zaterdag?!?![]()
Het ANP meldt ook wie het voor jou verpesten:quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als niet-westerse allochtoon kan ik je vertellen wie het hier voor mij verpesten.
quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:17 schreef R@b het volgende:
[..]
Het ANP meldt ook wie het voor jou verpesten:
Kloosterman constateert dat het gezag van de politie afneemt.
Ook constateert hij dat er sprake is van een vertrouwenscrisis
tussen de politie en de Marokkaanse gemeenschap in Ede. In de
Gelderse plaats stad wonen ruim 2500 Marokkanen. De meesten van hen
lijden zelf ook onder het wangedrag van de probleemgroep.
Het schijnen dezelfde te zijn, hoe moelijk kan het zijn om die gasten aan te pakkenquote:Op dinsdag 28 september 2004 09:56 schreef Pimk het volgende:
Waren dat dezelfden in Ede die feest vierden op 11 september 2001?
Tsja, ze staan waarschijnlijk onder protectie van het CDA en de PVDA en dergelijke hequote:Op dinsdag 28 september 2004 10:19 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Het schijnen dezelfde te zijn, hoe moelijk kan het zijn om die gasten aan te pakken![]()
Jaaaaaa gezelligquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:16 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Museumplein![]()
Ik stel voor lekker hangen bij het winkelcentrum! Neem jij ook je scootertje mee![]()
En om maar te zwijgen over al die slinkse rechtersquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:19 schreef L3IPO het volgende:
Tsja, ze staan waarschijnlijk onder protectie van het CDA en de PVDA en dergelijke he
Wat is er mis met het Museumpleinquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:16 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Museumplein![]()
Ik stel voor lekker hangen bij het winkelcentrum! Neem jij ook je scootertje mee![]()
Tsja, en dan hebben we het nog niet eens over de zigeuners (hoewel deze groep volgens mij de laatste tijd wat rustiger lijkt te worden).quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:21 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
Jaaaaaa gezellig
maar om ff ontopic te gaan: het is eigelijk te gek voor woorden he dat dit hier in Ede gebeurd
Ik voel een FP bericht aankomen R@b...quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:23 schreef R@b het volgende:
Volledige ANP bericht:
Tsja, Barnevelders he, die weten niet beterquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:23 schreef ProhibitArt het volgende:
[..]
Wat is er mis met het Museumplein..Ik kom uit Barneveld, zal wel aan mij liggen dat ik dat plein okee vindt
....
Eduh op de FP!quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:24 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Ik voel een FP bericht aankomen R@b...![]()
LOLquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:24 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Tsja, Barnevelders he, die weten niet beter![]()
idd gelukkig welquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:23 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Tsja, en dan hebben we het nog niet eens over de zigeuners (hoewel deze groep volgens mij de laatste tijd wat rustiger lijkt te worden).
Valt daar nog te leven dan? Met zo'n grote groep losgeslagen kutjeugd ?? Lijkt me dat je als niet Marokkaanse jongeren niet met goed fatsoen kunt uitgaan, spelen etc.quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:57 schreef ProhibitArt het volgende:
Ik woon in Ede![]()
Nou op vrijdagavond is hier koopavond, toen ik nog werkte op vrijdagavond (+/- maand geleden voor het laatst) en je reedt na 9 uur door het dorp heen wordt je niet vrolijk.quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:37 schreef R@b het volgende:
[..]
Valt daar nog te leven dan? Met zo'n grote groep losgeslagen kutjeugd ?? Lijkt me dat je als niet Marokkaanse jongeren niet met goed fatsoen kunt uitgaan, spelen etc.
Hoe is de dagelijkse situatie??
Misschien moeten de Nederlandse dames maar een hoofddoekje dragen als ze over alleen straat gaan daar. Wellicht dat ze dan met rust gelaten worden, omdat ze voor een ''zuster'' worden aangezienquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:42 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
Vooral voor de dames was het niet prettig, er heerste altijd een gespannen sfeer, en overal groepjes van die lui
HAha denk niet dat de meeste dat willen, en het moet in NL toch niet kunnen dat je een hoofddoek moet dragen om veilig over straat te kunnen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:45 schreef R@b het volgende:
[..]
Misschien moeten de Nederlandse dames maar een hoofddoekje dragen als ze over alleen straat gaan daar. Wellicht dat ze dan met rust gelaten worden, omdat ze voor een ''zuster'' worden aangezien![]()
Ik moet bekennen dat ik nog nooit ergens last van heb gehad, ik ben volgens mij m'n hele leven al immuun voor vechtpartijenquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:37 schreef R@b het volgende:
[..]
Valt daar nog te leven dan? Met zo'n grote groep losgeslagen kutjeugd ?? Lijkt me dat je als niet Marokkaanse jongeren niet met goed fatsoen kunt uitgaan, spelen etc.
Hoe is de dagelijkse situatie??
Briljant ideequote:Op dinsdag 28 september 2004 10:45 schreef R@b het volgende:
[..]
Misschien moeten de Nederlandse dames maar een hoofddoekje dragen als ze over alleen straat gaan daar. Wellicht dat ze dan met rust gelaten worden, omdat ze voor een ''zuster'' worden aangezien![]()
Idd, is zwaar irri, ik woon zelf in het centrum en de hele zooi hier ligt open (ouwe kuiperplein)quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:48 schreef ProhibitArt het volgende:
[..]
Offtopic: Wat me wel irriteert is dat half Ede wordt verbouwd en dat ze vanochtend om zes uur al hier in de straat liepen te timmeren.....Stelletje gekken
![]()
Welke straat woon jij dan? Ik woon ook bij het centrum ........quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:49 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
Idd, is zwaar irri, ik woon zelf in het centrum en de hele zooi hier ligt open (ouwe kuiperplein)
kroonterrein -> leendert tulplaan en u?quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:52 schreef ProhibitArt het volgende:
[..]
Welke straat woon jij dan? Ik woon ook bij het centrum ........
Hmm, ik woon meer aan de andere kant, op de Bospoort....Ik heb nog geen buren, maar daarom zijn ze dus het hele huis al maanden aan het afbreken en opbouwen....En mijn huisbaas onder me is ook zn plafond aan het doen..Dus leef al maanden in lawaai *zucht*....Eén voordeel: ik ben een stuk toleranter geworden haha...quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:54 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
kroonterrein -> leendert tulplaan en u?
(de buren zijn ook aan het verbouwen dus dat helpt ook mee)
Ah is wel een leuke buurtquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:56 schreef ProhibitArt het volgende:
[..]
Hmm, ik woon meer aan de andere kant, op de Bospoort....Ik heb nog geen buren, maar daarom zijn ze dus het hele huis al maanden aan het afbreken en opbouwen....En mijn huisbaas onder me is ook zn plafond aan het doen..Dus leef al maanden in lawaai *zucht*....Eén voordeel: ik ben een stuk toleranter geworden haha...
Misschien moeten de Marokkaanse heren hun oogklepjes maar afdoen als ze 's avonds over straat willen lopen. Wellicht dat ze dan andere mensen met rust kunnen laten omdat ze voor een "broeder" worden aangezienquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:45 schreef R@b het volgende:
[..]
Hmm wat een eikelquote:Op dinsdag 28 september 2004 11:05 schreef ProhibitArt het volgende:
Hmm ik hoor net van mn huisgenoot dat er vanochtend een 18-jarige jongen hier heeft lopen schreeuwen naar alle meisjes die hier wonen.......dat hij ze wel ging pakken enzo. Lekker veilig wonen in Ede zeg![]()
Zeer foute post. Vraag maar aan je oma waarom.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:08 schreef Darth-Vader het volgende:
-verwijderde post-
Kan ik me voorstellen, het is toch gek voor woorden!!quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:14 schreef ProhibitArt het volgende:
Ja, mn huisbaas en vrouw en andere huisgenote zijn echt geschrokken. t Was blijkbaar een donkere jongen die bij een groep tuig hoort, dus het is voor iedereen hier even op je hoede blijven. En net nu ik vanavond laat thuiskom..Toch nog een voordeel dat mijn huisbaas (altijd tot laat) aan het verbouwen is, kan hij mooi een oogje in het zeil houden
![]()
en jij bent ziekquote:Op dinsdag 28 september 2004 11:08 schreef Darth-Vader het volgende:
-verwijderde post-
alle 1 miljoen totdat ze 95 zijnquote:Op dinsdag 28 september 2004 11:18 schreef Gia het volgende:
Heropvoedingskampen tot hun 23ste. Alle 290 stuks.
Zou je dat ook vinden als het ging om hangjongeren van arische afkomst?quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:18 schreef Gia het volgende:
Heropvoedingskampen tot hun 23ste. Alle 290 stuks.
Gelukkig wordt de gedachtengang van Hitler nog uitstekend in leven gehoudenquote:Op dinsdag 28 september 2004 11:21 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
alle 1 miljoen totdat ze 95 zijn
Ja, idem.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zou je dat ook vinden als het ging om hangjongeren van arische afkomst?
Ik hang niet op straat en veroorzaak geen ellende hoor.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:19 schreef Re het volgende:
[..]
en jij bent ziek![]()
Dus in jouw ogen mag iedere hang/reljongere worden opgepakt en opgesloten tot de leeftijd van 23 is bereikt? En daarna? Zal de toekomstperspectieven van een jongere, die op zijn 15e is opgepakt en in een opvoedingskamp heeft doorgebracht tot zijn 23e, veel goed doen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, idem.
Ben jij ook zo'n stoere bikkel in het echte leven? Overigens is de ellende die potentiëlen als jij veroorzaken vele malen erger dan de treiterpartijen van een aantal hangjongeren. Maar dan meer op de langetermijn.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:35 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Ik hang niet op straat en veroorzaak geen ellende hoor.
Nee, de figuren in kwestie wil ik weleens met een angstig gezicht een pijnlijke periode tegemoed zien lopen.
Respect zullen ze van mij niet krijgen, dus ook geen behandeling die daarop aansluit.
Dat je Ann Coulter aandraagt zegt genoeg over jou.quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:56 schreef Pimk het volgende:
[..]
Waren dat dezelfden in Ede die feest vierden op 11 september 2001? Ann Coulter had een oplossing:
Dus maar de gaskamer in?, denk eens na knulletjequote:Op dinsdag 28 september 2004 11:35 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Ik hang niet op straat en veroorzaak geen ellende hoor.
Nee, de figuren in kwestie wil ik weleens met een angstig gezicht een pijnlijke periode tegemoed zien lopen.
Respect zullen ze van mij niet krijgen, dus ook geen behandeling die daarop aansluit.
Nou A Hitler was ook oa de Joden enzo weghebben, die mogen van mij zeker blijven ook de rest van de buitenlanders (Chinezen etc).quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Gelukkig wordt de gedachtengang van Hitler nog uitstekend in leven gehouden
Maar de moslims moeten optiefen? Zo consequent was Hitler inderdaad ook al. Maar dan met joden.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:40 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
Nou A Hitler was ook oa de Joden enzo weghebben, die mogen van mij zeker blijven ook de rest van de buitenlanders (Chinezen etc).
Ik woon zelf in Ede ik weet hoe het hier aan toegaat en dat is NIET normaal.
ik ben geen racist anders had ik wel een ander logo etc
Tja, een andere volgt het gedachtengoed van een oude vieze pedofiel uit een ver verleden. :')quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Gelukkig wordt de gedachtengang van Hitler nog uitstekend in leven gehouden
Zeker niet, ik zeg alleen de marokanen, er zijn zat mensen (dan heb ik het ff over moslims) die goeie vrienden van me zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar de moslims moeten optiefen? Zo consequent was Hitler inderdaad ook al. Maar dan met joden.
Je bent niet een niet-racist als je geen ander logo hebt. Je denkbeelden zijn daarvoor meer dan voldoende.
Als hij een strafbaar feit heeft gepleegd, dus, oppakken en heropvoeden tot zijn 23ste. (De ouders doen het schijnbaar niet)quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dus in jouw ogen mag iedere hang/reljongere worden opgepakt en opgesloten tot de leeftijd van 23 is bereikt? En daarna? Zal de toekomstperspectieven van een jongere, die op zijn 15e is opgepakt en in een opvoedingskamp heeft doorgebracht tot zijn 23e, veel goed doen.
Ik kan me vergissen, maar deze is toch van jou?quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:51 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
Zeker niet, ik zeg alleen de marokanen, er zijn zat mensen (dan heb ik het ff over moslims) die goeie vrienden van me zijn.
Maar hoevaak hoor je niet dat marokanen weer iets gedaan hebben? (erg vaak)
Ik heb misschien een wat ander denkbeeld van de rest van NL ja, maar ik voel mezelf geen racist.
En als je op deze post meteen mijn denkbeelden kent vind ik een beetje vergezocht
Weten je islamitische vrienden ook dat je ze dit toewenst?quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:21 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
ja (uitzonderingen daargelaten)quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar deze is toch van jou?
[..]
Weten je islamitische vrienden ook dat je ze dit toewenst?
Dus?, Hitler had het ook niet zo op mongolenquote:Op dinsdag 28 september 2004 11:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tja, een andere volgt het gedachtengoed van een oude vieze pedofiel uit een ver verleden.
Dan zul je nog behoorlijk wat opvoedingskampen moeten inrichten, als je iedere puberende reljongen wil oppakken en opsluiten tot zijn 23e. Openbare dronkenschap is ook een strafbaar feit, wist je dat? Ook oppakken? Door rood licht rijden, ook strafbaar. Enz. Allemaal oppakken? Want blijkbaar voeden hun ouders niet op. Na hun 23e op straat dumpen, zonder diploma, zonder werkervaring, niets.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Als hij een strafbaar feit heeft gepleegd, dus, oppakken en heropvoeden tot zijn 23ste. (De ouders doen het schijnbaar niet)
Na de 23ste verjaardag, of voor mijn part één dag eerder, mogen ze naar huis met een schone lei.
Geen strafblad dus.
Als ze het dan weer voor zichzelf gaan verpesten, na een gedegen opvoeding genoten te hebben, tja, dan moeten er andere maatregelen volgen.
Maar je vindt het verder wel fris om 1 miljoen moslims op te sluiten?quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:59 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
ja (uitzonderingen daargelaten)
Waar heb ik gezegt dat ze dood moeten?quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:38 schreef Re het volgende:
[..]
Dus maar de gaskamer in?, denk eens na knulletje
terugsturen is beterquote:Op dinsdag 28 september 2004 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar je vindt het verder wel fris om 1 miljoen moslims op te sluiten?![]()
Ghehe, zullen we samen een seksistische politieke partij oprichten?quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:14 schreef Kiki het volgende:
Wij in Nederland, hebben geen integratie probleem, maar een opvoedingsprobleem..
Want het zijn altijd dezelfde soort gastjes.. namelijk die van ongeveer 16 tot ongeveer 21 jaar.. en dan maakt het mij niet uit welke ethnische achtergrond ze hebben hoor.
En dan ga ik nu iets heel ergs doen.... ik ga discrimineren:
Het zijn namelijk bijna altijd mannen die rottigheid uithalen!
In de gedachtengang van velen in dit topic, sluit ik me aan en zeg: Alle mannen het land uit! Of een strafkamp in!! Dat zal ze leren!!!
(ben ik nou een seksist?)
![]()
Is goed!! De VMV- voor Mannen verbodenquote:Op dinsdag 28 september 2004 12:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ghehe, zullen we samen een seksistische politieke partij oprichten?![]()
In zo'n kamp kunnen ze naar school en/of werken. Ik heb het niet over een gevangenis waar ze de hele dag uit hun neus kunnen vreten.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dan zul je nog behoorlijk wat opvoedingskampen moeten inrichten, als je iedere puberende reljongen wil oppakken en opsluiten tot zijn 23e. Openbare dronkenschap is ook een strafbaar feit, wist je dat? Ook oppakken? Door rood licht rijden, ook strafbaar. Enz. Allemaal oppakken? Want blijkbaar voeden hun ouders niet op. Na hun 23e op straat dumpen, zonder diploma, zonder werkervaring, niets.
Kom je bij een werkgever: "Wat heb je voor school afgerond? Wat voor werkervaring heb je?" "Euuh..."
Je zou een goede opvolger zijn van de Noord-Koreaanse leider, zo te horen.
So? Beide gedachtegoeden zijn zeer fout en achterhaalt aangezien het volgen ervan alleen maar tot problemen leidt.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:02 schreef Re het volgende:
[..]
Dus?, Hitler had het ook niet zo op mongolen
Opsluiten, afvoeren en weet ik nog niet allemaal zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Het punt is het gebrek aan respect. In Marokko dwingt de politie op een andere manier respect af, maar dat lijkt me niet neerlands hoop in bange dagen eerlijk gezegd. Misschien is het mogelijk om zgn buurtvaders een spoedcursus opvoeding te geven van wat er van die jongens in Nederland verwacht wordt.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dan zul je nog behoorlijk wat opvoedingskampen moeten inrichten, als je iedere puberende reljongen wil oppakken en opsluiten tot zijn 23e. Openbare dronkenschap is ook een strafbaar feit, wist je dat? Ook oppakken? Door rood licht rijden, ook strafbaar. Enz. Allemaal oppakken? Want blijkbaar voeden hun ouders niet op. Na hun 23e op straat dumpen, zonder diploma, zonder werkervaring, niets.
Kom je bij een werkgever: "Wat heb je voor school afgerond? Wat voor werkervaring heb je?" "Euuh..."
Je zou een goede opvolger zijn van de Noord-Koreaanse leider, zo te horen.
In een kamp wat ik voor ogen heb, worden leerplichtigen geschoold. Niet leerplichtigen die nog niet geschoold zijn hebben de keuze: Werken of school.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:35 schreef Elgigante het volgende:
Lik op stuk beleid is inderdaad een goede zet, maar behoudens dat het inkomsten voor het CJIC oplevert schiet de maatschappij er niets mee op.
Ik ben in NL geboren, net zoals de rest van de 2e en 3e generatie. Hoe wilde je die terugsturen naar NL? Dat jij iedereen die niet arisch is nog steeds ziet als gast, zegt mij genoeg over jou. Maar je bent geen racist hoorquote:Op dinsdag 28 september 2004 12:08 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
terugsturen is beter
wie komt er nou met plaatjes over Auschwitz? Het is gewoon reljeugd dat hard moet worden aangepakt, pak de leiders van de groep en pak ze hard aan.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:05 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegt dat ze dood moeten?
Men begint nu over Hitler en Ariers, maar ik krijg het gevoel dat de desbetreffende Marokkanen ubermenschgevoelens hebben. Ze denken boven de Nederlanders en de politie te staan, waardoor ze zich blijkbaar zo kunnen gedragen.
Ik stel voor om ze onmenselijk bang te maken. De dood van dichtbij laten zien. Ze laten huilen en schreeuwen, smekend om genade. Maak ze bang, ontneem ze hun ubergevoelens...
juist. Te lang mee gewacht de gemeente lijkt me zo...meteen vanaf het begin het probleem aanpakken..nu is het te ver doorgeschoten.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:17 schreef ShaoliN het volgende:
Gewoon een peleton ME. Meppen tot ze het afleren.
Ja en ben je nederlander of ben je turk?quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben in NL geboren, net zoals de rest van de 2e en 3e generatie. Hoe wilde je die terugsturen naar NL? Dat jij iedereen die niet arisch is nog steeds ziet als gast, zegt mij genoeg over jou. Maar je bent geen racist hoor
Natuurlijk niet. Die gasten misdragen zich, niet de politie mag ik aannemen. De 'juten' zijn dus niet het probleem, maar zijn blijkbaar ook niet in staat om het op te lossen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het probleem ligt dus niet bij de jongeren, maar bij de 'juten'?
Nederlanderschap heb je in de praktijk helemaal niets aan. Of je moet met een voorbeeld kunnen komen wat tegendeel aantoont? Dat weegt dus niet op tegen het opgeven van je roots.quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:11 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja en ben je nederlander of ben je turk?
Over een aantal jaar zal voor alle EU-burgers een eis gesteld worden om voor een nationaliteit te kiezen, kortom afscheid nemen van je roots of afscheid nemen van het land waarin je bent opgegroeid of zelfs geboren bent. Lijkt me een lastige keuze, maar als je de pro's en contra's vergelijkt zou ik het Nederlanderschap kiezen, in de praktijk heb je daar het meeste aan.
Zolang ik zwart haar heb ,een iets getinte huid en naar de moskee ga, zal ik nooit als nederlander worden gezien. Dat heb ik nu wel geleerd. Jij kunt aan mijn buitenkant namelijk niet zien of ik de nederlandse taal goed beheers, of mijn omgangsvormen wel stroken met die van jou, of ik ongeschreven wetten en regels overtreedt en of ik een dubbele nationaliteit heb.quote:Maar om terug te komen op je post over het 'als gast zien van een niet-arier', wordt dus mede veroorzaakt door het instand houden van de eigen cultuur en gebruiken (prima natuurlijk, maar mensen beschouwen je dan iet als kaaskop natuurlijk), het (af en toe) gebrekkig beheersen van de nederlandse taal, omgangsvormen en ongeschreven wetten en regels en de dubbele nationaliteit.
Die gasten zijn pubers en gedragen zich soms niet zoals het hoort. Of je moet zeggen dat jij een voorbeeldige puber was. De juten dienen zich niet als vriend op te stellen maar dienen gewoon te doen waarvoor ze zijn aangenomen. Criminelen en dergelijke oppakken en niet de hele dag door de stad tijden en bonnen uitschrijven.quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:17 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Die gasten misdragen zich, niet de politie mag ik aannemen. De 'juten' zijn dus niet het probleem, maar zijn blijkbaar ook niet in staat om het op te lossen.
Is er niet al eens eerder aangekondigd dat deze groep in Ede harder zou worden aangepakt trouwens? Een paar maanden terug.
Ik heb geen idee hoe het er daar aan toe gaat, maar gezien het een tijd geleden ookal was aangekondigd dat die probleem-groep uit Ede aangepakt zou worden is het sindsdien blijkbaar nog steeds niet gelukt om de problemen op te lossen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die gasten zijn pubers en gedragen zich soms niet zoals het hoort. Of je moet zeggen dat jij een voorbeeldige puber was. De juten dienen zich niet als vriend op te stellen maar dienen gewoon te doen waarvoor ze zijn aangenomen. Criminelen en dergelijke oppakken en niet de hele dag door de stad tijden en bonnen uitschrijven.
Uiteraard. Of ze nou uit Ede of Dedemsvaart komen. Waar lees je dat ik anders beweer? Maar volgens mij ben je er dus wel een voorstander van dat deze groep aangepakt wordt. Ze overtreden immers de wet.quote:Ik ben er geen voorstander van dat 'deze' groep wordt aangepakt. Ik ben er voorstander van dat iedereen, blank of zwart, moslim of ongelovige, wordt aangepakt als hij de wetten overtreedt.
Iedereen heeft in zijn jeugd weleens kattekwaad uitgehaald, de een wat meer dan de ander, maar het bleef bij kattekwaad. Deze jochies zijn niet onder de noemer puberend te gooien lijkt me als de politie al spreekt van 'terreur'(iets wat voor de politie erg vernederend is, omdat zij namelijk het gezag zijn en de wetshandhavers). Deze jongeren zijn crimineel en een gevaar voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Die gasten zijn pubers en gedragen zich soms niet zoals het hoort. Of je moet zeggen dat jij een voorbeeldige puber was. De juten dienen zich niet als vriend op te stellen maar dienen gewoon te doen waarvoor ze zijn aangenomen. Criminelen en dergelijke oppakken en niet de hele dag door de stad tijden en bonnen uitschrijven.
Ik ben er geen voorstander van dat 'deze' groep wordt aangepakt. Ik ben er voorstander van dat iedereen, blank of zwart, moslim of ongelovige, wordt aangepakt als hij de wetten overtreedt.
Zo'n groep blijft niet bij elkaar tot de leden een jaar of dertig worden.. De puberteit is dan allang over. Niet om het probleem te bagatelliseren hoor, maar de testosteron is dan niet meer zo aanwezig.quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Er moet iets gedaan worden en snel. Als zo'n groep bij elkaar blijft en de leeftijd van 30 bereikt is de schade niet te overzien namelijk.
ik zou het niet onderschatten, een groep redelijk ongeschoolde volwassenen die niets anders hebben uitgevreten dan kleine criminaliteit gaan meestal over tot iets grotere criminaliteit, het betaald immers goedkoop de rekeningenquote:Op dinsdag 28 september 2004 14:39 schreef Kiki het volgende:
[..]
Zo'n groep blijft niet bij elkaar tot de leden een jaar of dertig worden.. De puberteit is dan allang over. Niet om het probleem te bagatelliseren hoor, maar de testosteron is dan niet meer zo aanwezig.
Misschien moet je dan met je medemensen tegen die jongens optreden?quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:52 schreef Meki het volgende:
Ze moeten die K*n*r Ezels hard aanpakken
stop ze maar in een hete pan
Wij worden erop aangekeken
Primair is het een taak van de politie natuurlijk, niet van soortgenoten.quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:34 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
Misschien moet je dan met je medemensen tegen die jongens optreden?
Een ander groot verschil is dat die Molukkers, indo's en antillianen hier niet in zo'n grote getale waren.quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:52 schreef Dabenzo het volgende:
Even een opmerking. Mijn vader woonde vroeger in een van de oudste arbeiderswijken in Amersfoort en hij zegt dat het toen niet veel anders was dan nu. Nu zijn het de Marokkanen, vroeger was het de jeugd van Molukkers, Indo's, Antilianen waren toen ook al geen lieverdjes en andere minderheden in Nederland en ook autochtoons schorriemorrie. De enige grote verschillen tussen toen en nu is dat er nu niet meer met de blote vuist "geknokt" word, maar gestoken word met messen en geschoten met pistolen.
Een ander groot verschil volgens mijn vader is dat de probleem jeugd nu voor een groot deel Islamitisch is (groepjes marokkanen e.d.) en dat zij een hele andere drijfveer hebben om te rellen en dat zijn, disrespect jegens de westerse samenleving, met alle gevolgen van dien. Vrouwen lastig vallen e.d. Islamieten hebben ook een sterke veroveringsdrang (landje pik) en zijn sterker in hun gevoel voor territorium. Waardoor deze generatie probleemjeugd lastiger aan te pakken is dan de probleemjongeren uit lang vervlogen tijden.
Sorry hoor, maar hoor jezelf nou eens praten. Je hebt het hier over de kut-allochtonen, maar ga nou eens ff kijken in bijvoorbeeld bennekom (naast ede). Als je daar vrijdag of zaterdag over de straat gaat, krijg je geen allochtonen, maar neo-nazies achter je aan. En reken er maar op dat daar geen allochtoon tussen zit. Kijk ook eerst eens even naar de nederlandse hangplek jongeren. Ik zeg niet dat er idd veel allochtonen voor problemen zorgen, maar vergeet de nederlandse aggresieven niet. Vooral in renkum zijn het echt de nederlandse jongen die de boel terroriseren. Je hebt in de buurt van renkum zelfs "de witte stad" en dat zegt voor mij al genoeg. De witte stad wil niet zeggen dat alle huizen wit zijn geverfd. En al dat gedoe over ede. Ik kom zelf uit wageningen en ik ga bijna elke week naar het museum plein in ede. Het is echt ongans overdreven dat het zo erg er aan toe is op het museum plein. Er is inderdaad wel eens een vechtpartij. maar ga het dan vergelijken met Arnhem. Ik ben nu 3x op de korenmarkt in arnhem geweest, en daar is het pas erg. Daar staan er 's nachts 2 groepen tegen over elkaar met messen. 1 van de groepen is idd vaak een allochtonen groep, maar de andere is toch echt de groep skinheads en ander nederlands tuig. Ik vind het deels onterecht dat mensen het alleen maar over "de allochtonen" hebben die de problemen veroorzaken.quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Een ander groot verschil is dat die Molukkers, indo's en antillianen hier niet in zo'n grote getale waren.
Een groep kut-allochtonen bestond toen zeg maar uit een man of 5 tot 10, i.p.v. 40 tot 250.
en de rechtse oppositie zou dan gniffelend in hun handjes wrijvenquote:Op dinsdag 28 september 2004 16:49 schreef Hardcore1 het volgende:
Tja...en over 10 jaar hoor je de linkse regering verbijsterd reageren als er een burgeroorlog uitbreekt tussen moslims en niet-moslims....hadden we maar niet zo soft moeten zijn om alles maar toe te laten...![]()
Hoewel ik er niet echt heb gewoont vond ik het een smerige stad, niet zo smerig als Amsterdam zo erg was het natuurlijk ook weer niet, maar toch geen prettige plek. Maar mijn beeld kan natuurlijk vertekend zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Het enige wat ik over Ede weet is dat er vervelende Marokkanen wonen, en dat dankzij de media
Is het verder een beetje fijn wonen daar?
Want?quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:08 schreef Re het volgende:
[..]
en de rechtse oppositie zou dan gniffelend in hun handjes wrijven
Rustig maar, types zoals Gelly zitten in de oppositie en zoals het er nu uitziet komen die nooit in een regering.quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:49 schreef Hardcore1 het volgende:
Tja...en over 10 jaar hoor je de linkse regering verbijsterd reageren als er een burgeroorlog uitbreekt tussen moslims en niet-moslims....hadden we maar niet zo soft moeten zijn om alles maar toe te laten...![]()
die bestaan nietquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:10 schreef sanniejj het volgende:
Afschieten die marrokanen.
...dat slaat als net zoveel lullen op drumstellen of kutten op dirken of vlaggen op strontschuitenquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Want?
Je kan ook gewoon even normaal antwoord geven.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:23 schreef Re het volgende:
[..]
...dat slaat als net zoveel lullen op drumstellen of kutten op dirken of vlaggen op strontschuiten
omdat het gewoon belachelijk is de problematiek naar een links rechts verhaal proberen te manouvrerenquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon even normaal antwoord geven.
HAhahahhahah hebben we het over bennekom onder Ede? Ik kom daar ook vaak vrijdagavond in de rechter maar daar zijn echt geen neo's hoor!!quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:08 schreef jipjoran het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hoor jezelf nou eens praten. Je hebt het hier over de kut-allochtonen, maar ga nou eens ff kijken in bijvoorbeeld bennekom (naast ede). Als je daar vrijdag of zaterdag over de straat gaat, krijg je geen allochtonen, maar neo-nazies achter je aan.
Ede is niet smerig. Natuurlijk is er een groot verschil met zo'n 20 jaar geleden. Toen kon je nog met plezier tijdens de koopavond naar het centrum kon gaan.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Hoewel ik er niet echt heb gewoont vond ik het een smerige stad, niet zo smerig als Amsterdam zo erg was het natuurlijk ook weer niet, maar toch geen prettige plek. Maar mijn beeld kan natuurlijk vertekend zijn.
Dat is geen argument, en dat weet je maar al te goedquote:Op dinsdag 28 september 2004 09:57 schreef ProhibitArt het volgende:
Ik woon in Ede![]()
Weet je wat ik altijd leuk vind, van mijn balkonnetje criminele jongeren (liefst Marokkanen) afschietenquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:52 schreef freud het volgende:
Het enige wat bij dat soort tuig werkt is een nekschot. Moet je verder geen geld aan besteden. Daders afschieten, familie deporteren. Lijken cremeren en varkensvoer van maken.
Niets lief doen of knuffelen. Dit soort mannetjes minimaal deporteren. Zijn het een keer autochtonen, komt ook wel eens voor, dan ergens in een strafkamp opsluiten. Even voor de helderheid, iemand met twee paspoorten is geen autochtoon. Iemand die meer binding heeft met het land van zijn opa, geen goed nederlands spreekt en weigert de normale nederlandse cultuur te accepteren, is geen autochtoon.
Hard? Zeker, maar dat is de enige taal die ze begrijpen, omdat dat ook het enige is wat ze zelf doen.
Ik snap niet dat iemand die op de bijna fascistische FP post altijd weer te koop moet lopen met bijnamen als "Marokkanen en Turken", het leuke (quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:37 schreef R@b het volgende:
[..]
Als je respect als uitgangspunt ziet, zoals ik, dan moet je met zo'n vraag beginnen, en niet nadat je alle buitenlandse entiteiten voor smerige merguez hebt uitgemaaktquote:Hoe is de dagelijkse situatie??
En jij bent de reïncarnatie van wijlen Hitler ?quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:21 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
Ga eerst ff je eigen taal leren, kneus.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:10 schreef sanniejj het volgende:
Afschieten die marrokanen.
Freud klinkt best Duits...quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:52 schreef freud het volgende:
Het enige wat bij dat soort tuig werkt is een nekschot. Moet je verder geen geld aan besteden. Daders afschieten, familie deporteren. Lijken cremeren en varkensvoer van maken.
Niets lief doen of knuffelen. Dit soort mannetjes minimaal deporteren. Zijn het een keer autochtonen, komt ook wel eens voor, dan ergens in een strafkamp opsluiten. Even voor de helderheid, iemand met twee paspoorten is geen autochtoon. Iemand die meer binding heeft met het land van zijn opa, geen goed nederlands spreekt en weigert de normale nederlandse cultuur te accepteren, is geen autochtoon.
Hard? Zeker, maar dat is de enige taal die ze begrijpen, omdat dat ook het enige is wat ze zelf doen.
"Misverstand"quote:Op woensdag 29 september 2004 08:27 schreef Spotmatic het volgende:
[b]Door een misverstand vatte de verslaggever de opmerkingen van de districtschef op als actuele ontwikkelingen.
Jaja, het gaat hier over bennekom. Ik kom zelf heel af en toe nog wel s in de rechter, ik zie daar idd niet vaak van die gasten, maar kijk s ff op het pleintje tegenover de kerk of daar achter bij de c1000. En ook met vlegeldag is er toch echt iemand flink in elkaar geslagen door van die skinheads. Daar ben ik niet de enige getuige van geweest.quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:50 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
HAhahahhahah hebben we het over bennekom onder Ede? Ik kom daar ook vaak vrijdagavond in de rechter maar daar zijn echt geen neo's hoor!!
ik kots echt op de Mediaquote:Op woensdag 29 september 2004 08:27 schreef Spotmatic het volgende:
EDE - Met de aanhouding van een aantal jongeren heeft de Edese politie de bedreigingen van agenten en vernieling van politieauto's allang opgelost. Dat meldt de politie naar aanleiding van foutieve berichtgeving in De Gelderlander van gisteren.
In het artikel met de kop 'Jongeren bedreigen politie met de dood' staat dat de politie sinds een halfjaar door een groep jongeren wordt geterroriseerd. De pesterijen van de jongeren zijn volgens de politie echter al lang geleden gestopt.
Burgemeester R. Robbertsen van Ede en de politie West-Veluwe Vallei benadrukken dat het geschonden vertrouwen tussen de overheid en de Marokkaanse gemeenschap sindsdien juist herwonnen wordt.
De verslaggever schreef zijn artikel naar aanleiding van een presentatie van de politie aan Edese gemeenteraadsleden. De districtschef ging daarbij in op een nieuwe systematiek waarbij groepen overlastveroorzakende jongeren in Ede sinds dit jaar gevolgd worden.
Daarna ging hij nader in op de specifieke aanpak van een bepaalde groep jongeren, onder wie veel Marokkanen. Hij noemde in dit verband de bedreigingen en vernielingen.
Door een misverstand vatte de verslaggever de opmerkingen van de districtschef op als actuele ontwikkelingen.
Bron: De Gelderlander
Dit om de discussie weer even in goede banen te leiden...
Geen nekschoten dus?quote:Met de aanhouding van een aantal jongeren heeft de Edese politie de bedreigingen van agenten en vernieling van politieauto's allang opgelost.
Nee, tegen de gemiddelde Marokkaan mogen we gewoon neutraal staan. Niemand is verplicht deze mensen bloemenkransen om te hangen.quote:Op woensdag 29 september 2004 09:46 schreef Meki het volgende:
[..]
ik kots echt op de Media
het is al bijna de "##"$$% de keer dat Media leigt en veroordeelt zomaar Marokkanen weer
Jullie moeten zuist blij zijn met de Marokkanen![]()
Elke keer hetzelfdequote:Op woensdag 29 september 2004 10:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar zouden we zijn zonder de o zo objectieve en neutrale media
nee dat niet, nog een verschil, die 1 miljoen terugsturen, Hilter zou ze meteen hebben afgemaakt.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En jij bent de reïncarnatie van wijlen Hitler ?
ik ook nietquote:Op woensdag 29 september 2004 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, tegen de gemiddelde Marokkaan mogen we gewoon neutraal staan. Niemand is verplicht deze mensen bloemenkransen om te hangen.
De Marokkanen uit het nieuwsbericht ga ik zeker niet blij mee zijn.
Lief dat je een andere entlosung der muslimfrage hebtquote:Op woensdag 29 september 2004 10:13 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
nee dat niet, nog een verschil, die 1 miljoen terugsturen, Hilter zou ze meteen hebben afgemaakt.
quote:Op woensdag 29 september 2004 10:17 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lief dat je een andere entlosung der muslimfrage hebt
:')quote:De bedreigingen aan het adres van de politie in Ede door Marokkaanse jongeren blijken allang verleden tijd te zijn. De pesterijen blijken een half jaar geleden plaats te hebben gevonden, met de aanhouding van een aantal jongeren is deze zaak al lange tijd opgelost.
Naar aanleiding van de berichtgeving van de Gelderlander over de bedreigingen gisteren, komt de politie vandaag met een verklaring over de kwestie. Hierin wordt gezegd dat met de aanhouding van een aantal jongeren de Edese politie de bedreigingen van agenten en vernieling van politieauto's allang heeft opgelost. R. Robbertsen, de burgemeester van Ede, en de politie West-Veluwe Vallei stellen dat het vertrouwen tussen de overheid en de Marokkaanse gemeenschap sindsdien juist is verbeterd.
De verslaggever verantwoordelijk voor het bericht vatte een presentatie van de politie aan Edese gemeenteraadsleden verkeerd op. Bij de presentatie sprak de districtschef over een nieuwe systematiek waarbij groepen overlastveroorzakende jongeren in Ede sinds dit jaar gevolgd worden. Hierbij ging hij in op een specifieke aanpak van een groep jongeren, vooral van Marokkaanse afkomst. De problemen waren al een tijd opgelost, echter door een misverstand vatte de verslaggever de berichtgeving op als actuele ontwikkelingen.
Dan zjin het nog steeds ettersquote:Op woensdag 29 september 2004 10:14 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ook niet
Maar als het Nieuwsbericht juist waar is
Je hebt gelijk. Jij bent iets barmhartigerquote:Op woensdag 29 september 2004 10:13 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
nee dat niet, nog een verschil, die 1 miljoen terugsturen, Hilter zou ze meteen hebben afgemaakt.
Nope, deze jongen woont op 60 meter afstand van een jongerencentrum hangplek voor criminele jongeren. In het 4e kwartaal staat er praktisch dagelijks politie en/of brandweer voor de deur. De brandweer kan soms niet blussen omdat die crimineeltjes dat niet toestaan. Ik zie de ouders en hoor hoe ze hun kroost behandelen na dit soort incidenten.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:31 schreef RichardQuest het volgende:
Freud had andere, wellicht ietwat subtielere manieren om zielen te beïnvloeden dan nekschoten
Maar volgens mij is deze Freud gewoon een wereldvreemde nerd.
De Telegraaf heeft een automatisch scripte voor de koppen voor de artikelen.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:32 schreef Meki het volgende:
http://telegraaf-i.telegr(...)0040929_7/pagina.php
Ik koop vanaf nu geen Telegraaf meer
Telegraaf brengt alleen leugens
Telegraafquote:Op woensdag 29 september 2004 14:38 schreef Youssef het volgende:
[..]
De Telegraaf heeft een automatisch scripte voor de koppen voor de artikelen.Iets in de zin van If kop = Marokkanen + negative; then > lettertype 72 ..
Het is erg dat jij tot lijfelijke straffen over wil gaan terwijl het middels de gebruikelijke rechtsgang opgelost is.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:02 schreef freud het volgende:
Samenvattend: het was dus een half jaar geleden, en dus niet zo erg als dat ze het afgelopen week hadden gedaan?
Schouderklopje en een lollie van de linkse rechterquote:Op woensdag 29 september 2004 15:35 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het is erg dat jij tot lijfelijke straffen over wil gaan terwijl het middels de gebruikelijke rechtsgang opgelost is.
Typisch kortetermijndenken van de rechtse kliek idd [/polarisatie mode]quote:Op woensdag 29 september 2004 15:35 schreef RichardQuest het volgende:
Het is erg dat jij tot lijfelijke straffen over wil gaan terwijl het middels de gebruikelijke rechtsgang opgelost is.
Je hebt geen inhoudelijke reactie hè.quote:Op woensdag 29 september 2004 17:54 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Schouderklopje en een lollie van de linkse rechter![]()
![]()
Jij wel dan?quote:Op woensdag 29 september 2004 18:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je hebt geen inhoudelijke reactie hè.
Ja. Dat fysieke straffen neerkomen om zinloos geweld.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij wel dan?
precies, maar dat er ook nog een moslim Fokker is die Telegraaf rondbezorgt per scooter is natuurlijk helemaal van de laagste soortquote:Op woensdag 29 september 2004 14:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
.........
Dat iemand de Telegraaf leest is al zorgwekkend genoeg.
Ik ken meerdere marokkanen die nooit een grote muil naar de politie hebben, zich nooit brutaal en ontoelaatbaar gedragen, nooit mensen bedreigen, nooit een flatgebouw overnemen, nooit Nederland overnemen, nooit denken en/of zeggen dat NL vrouwen allemaal hoeren zijn, nooit zwembaden onveilig maken, nooit gestolen gsm's verkopen, laat staan in het openbaar of in een gsm winkel.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:26 schreef XiNiX2004 het volgende:
Marocaantje bashen ? Nee hoor dat tuig zorgt zelf voor het misselijke en verziekende imago !
Altijd een grote muil naar politie, brutaal en ontoelaatbaar gedrag, mensen bedreigen, wij nemen dit flat gebouw over, wij nemen Nederland over, NL vrouwen allemaal hoer, zwembaden onveilig maken, gestolen gsm's openbaar verkopen in een gsm winkel. Nederland heeft genoeg en meer als genoeg van dit soort smerig tuig ! Waar blijft onze held J.P., zalm en andere volk oplichters ? De politiek zal het dus een worst wezen wat er zoal met Nederlanders gebeurt en laat de boel verrotten en verpauperen.
Onzin, in Ede hebben ze het daadkrachtig op kunnen lossen.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:57 schreef speedfreakssj het volgende:
Ben wel van mening dat ze gewoon hard moeten BLIJVEN straffen wat voor volk het ook is. De politieman in NL is gewoon nog minder dan een parkeerwacht. Hell, die hebben zelfs MEER macht over de automobilisten dan die gasten,
Precies... het is dus MEESTAL niet zo... we kunnen ook de Tokkies als voorbeeld van "de Nederlanders" gebruiken.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:48 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik ken meerdere marokkanen die nooit een grote muil naar de politie hebben, zich nooit brutaal en ontoelaatbaar gedragen, nooit mensen bedreigen, nooit een flatgebouw overnemen, nooit Nederland overnemen, nooit denken en/of zeggen dat NL vrouwen allemaal hoeren zijn, nooit zwembaden onveilig maken, nooit gestolen gsm's verkopen, laat staan in het openbaar of in een gsm winkel.
Maar goed ik heb er maar 1 van deze groep die ik persoonlijk ken nodig natuurlijk om je hele punt teniet te doen:P ... dat heet een tegenvoorbeeld.. het is dus NIET altijd zo.
Denk je nu serieus dat alles nu opgelost is daar?quote:Op woensdag 29 september 2004 21:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Onzin, in Ede hebben ze het daadkrachtig op kunnen lossen.
Als je het verschil niet ziet tussen enkele aso families en de teringzooi die een gedeelte van een bevolkingsgroep met zich meebrengt...quote:Op woensdag 29 september 2004 21:13 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Precies... het is dus MEESTAL niet zo... we kunnen ook de Tokkies als voorbeeld van "de Nederlanders" gebruiken.
Dat bedoel ik dus... er is geen verschil. Beide brengen zoals jij het stelt "teringzooi" met zich mee. Vaak zijn het dus geen hoog opgeleide mensen. Zoals de Tokkies zijn er nog legio aso families die ook problemen met zich meebrengen. allemaal "een gedeelte van een bevolkingsgroep".quote:Op woensdag 29 september 2004 22:01 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als je het verschil niet ziet tussen enkele aso families en de teringzooi die een gedeelte van een bevolkingsgroep met zich meebrengt...![]()
Hoe weet jij dat nou?quote:Op woensdag 29 september 2004 21:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Denk je nu serieus dat alles nu opgelost is daar?![]()
Vrees dat je er nog steeds goed aan doet om op sommige plekken daar niet te komen. En als je er toch moet zijn, kijk dan de hangjongeren niet aan hoor!
Vergelijk de percentages dan.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:07 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus... er is geen verschil. Beide brengen zoals jij het stelt "teringzooi" met zich mee. Vaak zijn het dus geen hoog opgeleide mensen. Zoals de Tokkies zijn er nog legio aso families die ook problemen met zich meebrengen. allemaal "een gedeelte van een bevolkingsgroep".
Nog even en je dicht alle problemen aan buitenlanders toe.
Vertel het me 's.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Vergelijk de percentages dan.
Hoeveel procent van de Marokkanen leveren problemen op. (Let op, ik zeg niet moslims, maar Marokkanen!)
Hoeveel procent van de Nederlanders leveren problemen op.
Het zijn maar 0.00001 % van de hele Marokkanenquote:Op donderdag 30 september 2004 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de Marokkanen leveren problemen op. (Let op, ik zeg niet moslims, maar Marokkanen!)
Idd..... moslims zijn niet het echte probleem.....quote:Criminaliteit in Nederland loopt terug
Bron : Nu.nl
Uitgegeven: 30 september 2004 09:38
DEN HAAG - Criminelen plegen steeds meer geweldsdelicten en steeds minder vermogensdelicten. Daar staat tegenover dat de politie meer geweldsdelicten opheldert, dat percentage ligt op 47 procent. Verder constateert de politie dat de criminaliteit in Nederland terugloopt. Hoewel er meer personen zijn aangehouden in 2003, waren er minder aangiften.
Dit blijkt uit een overzicht van de bij de politie geregistreerde criminaliteit in opdracht van de Raad van Hoofdcommissarissen. Vanaf 2000 houdt de politie jaarlijks steeds meer personen aan, een toename van 10 procent per jaar. Met de daling van het aantal aangiften is Nederland weer terug op het niveau van 2000. Daling van de criminaliteit doet zich vooral voor in de grote steden.
Binnenshuis
Verder valt uit de cijfers op te maken dat steeds meer geweld binnenshuis plaatsvindt en dat bij het plegen van diefstallen juist steeds minder vaak geweld wordt gebruikt.
Van de daders is 3 procent een zeer actieve veelpleger, iemand die in een periode van vijf jaar een fiks aantal overtredingen heeft begaan. In totaal gaat het om 6000 personen, waarvan ongeveer 60 procent verslaafd is. Deze groep is verantwoordelijk voor 10 procent van de opgehelderde criminaliteit. Zij plegen veel meer vermogensdelicten dan geweldsdelicten. Verder is gebleken dat het niet om een constante groep gaat. Ieder jaar komen er veelplegers bij, maar vallen er ook af.
Politie
Van iedere 10.000 inwoners in Nederland kwamen in 2003 142 personen met de politie in aanraking. Onder allochtonen ligt dit aantal vaak veel hoger, waarbij het aandeel Antillianen relatief het grootst is, gevolgd door mensen uit het voormalig Oostblok en Afrika. In kleine politieregio's komen relatief meer allochtonen met de politie in aanraking dan in politieregio's als Amsterdam-Amstelland en Haaglanden.
Jongeren
Het criminaliteitsbeeld onder jongeren wijkt niet veel af van het beeld onder volwassenen, met die uitzondering dat het aantal jonge vrouwen dat met de politie in aanraking komt, stijgt. Het aandeel vrouwen ligt bij de volwassenen al jaren op ongeveer 15 procent.
Dat is pertinent niet waar:quote:Op donderdag 30 september 2004 12:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Het zijn maar 0.00001 % van de hele Marokkanen
Bron: http://www.justitie.nl/Images/11_28321.pdfquote:Marokkanen
Marokkaanse jongeren hebben (samen met Antilliaanse jongeren) een groter aandeel in de
criminaliteit dan de jongeren uit andere etnische groepen. Van de verdachten in de leeftijd van 12 tot
en met 17 jaar die in 1995 zijn ingestroomd bij de arrondissementsparketten had 15% een Marokkaanse
achtergrond (daarvan is 8% in Marokko geboren en 7% in Nederland). Dat zijn 3137 personen
die 11% vormen van de Marokkaanse bevolking in die leeftijdsgroep. Van de totale leeftijdsgroep van
12-17 jarigen stroomt slechts 2% wegens een delict in bij de parketten. Daarmee zijn Marokkaanse
jongeren oververtegenwoordigd met een factor 5,6. In de leeftijdsgroep van 18 tot en met 24 jaar
stroomden 4570 Marokkaanse verdachten in bij de parketten: 14% van de Marokkaanse bevolking in
die leeftijdscategorie. Van de totale groep 18-24 jarigen stroomt slechts 3% in als verdachte bij de
parketten. Daarmee is de oververtegenwoordiging van Marokkanen een factor 4,3. In de leeftijdsgroep
25 jaar en ouder stroomden in 1995 4536 Marokkaanse verdachten in: een
oververtegenwoordiging met een factor 4,1.
In de justitiële jeugdinrichtingen zijn jongeren van Marokkaanse afkomst (zowel in het buitenland als
hier geboren) met 29% het sterkst oververtegenwoordigd van alle etnische groepen, namelijk met
een factor 10. In de penitentiaire inrichtingen voor volwassenen vormen de in Marokko geborenen in
de leeftijdsgroep tot en met 24 jaar 13% van de populatie in die leeftijdsgroep, waarmee zij de
grootste etnische minderheidsgroep vormen.
Uit de gegevens van de arrondissementsparketten blijkt dat in Marokko geboren verdachten in
vergelijking met in Nederland geboren verdachten vaak worden verdacht van diefstal door middel van
geweld, vermogensdelicten en delicten tegen de Opiumwet.
En zet dat eens af tegen het volgende dan.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is een leugen en dus een zionistisch complot.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Idd..... moslims zijn niet het echte probleem.....
En wens je jezelf de vraag nog te stellen hoe het komt dat die gasten in een slechte sociaal-economische situatie zitten?quote:Op donderdag 30 september 2004 12:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En hoeveel procent van de marokkanen (let op, ik zeg niet moslims, maar marokkanen!) zitten in een slechte sociaal-economische situatie en hoeveel procent van de nederlanders zitten in een slechte sociaal-economische situatie?
Als een willekeurig andere user deze vraag had gesteld, was ik er met genoegen serieus op ingegaan. Aangezien jij een potentieel bent, voel ik mij niet aangetrokken om ook maar 1 seconde aan jou te besteden, hoewel ik er nu wel 15 heb verspild.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blaat
Iese siempel:quote:Op donderdag 30 september 2004 12:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wens je jezelf de vraag nog te stellen hoe het komt dat die gasten in een slechte sociaal-economische situatie zitten?
Of is het antwoord op die vraag voor de verandering "Ze worden gediscrimineerd, moslims zijn altijd het slachtoffer, dat komt exclusief door de autochtone nederlanders, marokkanen doen immers nooit iets verkeerd"?
Ja, dat je jezelf te goed voelt om te antwoorden op inhoudelijk commentaar is genoegzaam bekend anno nuquote:Op donderdag 30 september 2004 13:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als een willekeurig andere user deze vraag had gesteld, was ik er met genoegen serieus op ingegaan. Aangezien jij een potentieel bent, voel ik mij niet aangetrokken om ook maar 1 seconde aan jou te besteden, hoewel ik er nu wel 15 heb verspild.
Wat een geluk dat Turken ook aziaten zijn, of zijn ze dan weer europeanenquote:Op donderdag 30 september 2004 13:11 schreef Drugshond het volgende:
Toch wel weer ruig dat de Aziaten (mijn favo knuffelgroep) vrijwel niet voorkomen in de statistieken. Daar valt ook wel iets voor te zeggen.
quote:Op donderdag 30 september 2004 13:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een geluk dat Turken ook aziaten zijn, of zijn ze dan weer europeanen
En hoeveel Marokkanen hebben het in Nederland altijd nog beter dan in het land van herkomst? Nou? Toevallig de overgrote meerderheid!?quote:Op donderdag 30 september 2004 12:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En zet dat eens af tegen het volgende dan.
En hoeveel procent van de marokkanen (let op, ik zeg niet moslims, maar marokkanen!) zitten in een slechte sociaal-economische situatie en hoeveel procent van de nederlanders zitten in een slechte sociaal-economische situatie?
Waarom zou dat alleen voor één specifieke groep gelden en niet voor ons allemaal? Of bedoel je dat eigenlijk ook en druk je je alleen wat ongelukkig uit?quote:Op donderdag 30 september 2004 13:15 schreef Darth-Vader het volgende:
Ze moeten verdomme tevreden zijn met wat ze hier hebben, krijgen en verdienen i.p.v. zich als parasiet te gedragen en overdreven veel luxe op te eisen.
Geweldige argumenten geeft onze huis-fundi toch weerquote:Op donderdag 30 september 2004 13:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Het gaat om de vergelijking marokkanen en nederlanders. Niet om de vergelijking tussen marokkanen in NL en marokkanen in Marokko. Voor de rest is je geblaat dus irrelevant.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:15 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
En hoeveel Marokkanen hebben het in Nederland altijd nog beter dan in het land van herkomst? Nou? Toevallig de overgrote meerderheid!?
Ze moeten verdomme tevreden zijn met wat ze hier hebben, krijgen en verdienen i.p.v. zich als parasiet te gedragen en overdreven veel luxe op te eisen.
Whatever gets you through the night, kereltje.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geweldige argumenten geeft onze huis-fundi toch weer
Denk dat het predikaat 'uitgeluld' wel opgeld doet.
We zijn ondertussen 3 generaties verder,quote:Op donderdag 30 september 2004 13:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iese siempel:
De gestarbeiders waren voor een groot laag- of ongeschoolden. Stippel het parcours verder zelf maar uit.
Ben blij dat je het met me eens bentquote:Op donderdag 30 september 2004 13:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Whatever gets you through the night, kereltje.
Maar wel cultureel over te dragen.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:32 schreef ExTec het volgende:
Of beweer je dat die laag opgeleid-heid bij die mensen erfelijk is ofzo?
Het zal wel met meer factoren te maken hebben, maar idd veel basisschool vriendjes zijn ook in de voetsporen getreden van hun laagopgeleide (simpele) ouders...quote:Op donderdag 30 september 2004 13:32 schreef ExTec het volgende:
Dat zal het niet zozeer zijn, maar onderzoek wijst wel uit (als je een linkje wil, wil ik zo wel even kijken of ik het kan vinden) dat kinderen waarvan de ouders laaggeschoold zijn, (veel) minder vaak een hogere opleiding volgen dan kinderen waarvan de ouders hoger opgeleid zijn.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:32 schreef ExTec het volgende:
Je steekt wel behoorlijk je kop in het zand als je hier beweert dat allochtonen in NL net zoveel kansen hebben als Nederlanders.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
We zijn ondertussen 3 generaties verder,
En last time I checked, mogen allochtonen ook gewoon naar school in dit land.
...is the right answer.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:39 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat zal het niet zozeer zijn, maar onderzoek wijst wel uit (als je een linkje wil, wil ik zo wel even kijken of ik het kan vinden) dat kinderen waarvan de ouders laaggeschoold zijn, (veel) minder vaak een hogere opleiding volgen dan kinderen waarvan de ouders hoger opgeleid zijn.
De redenen die hiervoor gegeven werden kan ik mijn niet meer herinneren, maar ik geloof dat het o.a. iets te maken had met aanmoediging en steun die ze van huis uit meekrijgen.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar daar kan ik niet van uit gaan.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef Kiki het volgende:
[..]
Je steekt wel behoorlijk je kop in het zand als je hier beweert dat allochtonen in NL net zoveel kansen hebben als Nederlanders.
Kom 's onder die steen vandaan!!!
Bedrijven en of instanties die zich daar schuldig aan maken mogen wat mij betreft keihard aangepakt worden, doe ik niet moeilijk over.quote:Ook al heb je als (bv) Marokkaan een HBO diploma.. op je sollicitatie brief staat Ahmed El Habibi.
En dat kan nog wel 's tegen je werken...
Dat dan weer niet helemaal. De link tussen door ouders genoten opleiding, en opleidingsniveau van hun kinderen is universeel en bestaat bij alle bevolkingsgroepen in Nederland. Sommige van je overige opmerkingen houden wellicht enigszins verband met scholing, maar dit verband is natuurlijk niet 'direct'. Dit is eerder een gevolg van de baan die je kunt vinden met een bepaald opleidingsniveau, het salaris dat je hiermee kunt verdienen, de woning die je hiervan kunt huren, de wijken waar dergelijke woningen te vinden zijn enz. enz. enz.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
...is the right answer.
En dat houd weer direct verband, met het feit dat we waar mogelijk wel allemaal lekker met elkaar in een enclave gaan zitten.
Want da's wel zo gemakkelijk, verstaan ze me tenminste in de winkel.
Net zoals de bitter slechte taalbeheersing onder sommigen leden van de 3de generatie bijna direct terug te voeren is op hetzelfde feit. Lekker schoteltje aan de muur, lekker arabische propaganda kijken, we horen immers graag dat het westen de aanstichter is van alle kwaad, en dan constateert de politiek met droge ogen dat zelfs de 3de generatie de basisschool betreed met een enorme taal achterstand.
En opzich, zijn dit niet zulke verbazende feiten, t'is wel begrijpelijk.
Maar gaarne wel wat realiteitszin. Dus niet lekker meezingen met hun slachtofferschap, maar graag erkenning dat die mensen ook meer kunnen doen aan hun eigen positie.
Dan begrijpen we elkaar goed.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoeld, maar daar kan ik niet van uit gaan.
Sla ens een krant open, zeker bij (semi-)overheidsbanen, word er nog steeds positief gediscrimineerd bij het leven.
[..]
Bedrijven en of instanties die zich daar schuldig aan maken mogen wat mij betreft keihard aangepakt worden, doe ik niet moeilijk over.
Ik vroeg me het eerst ook af, want zulke discussies leiden vaak tot disrespect jegens Moslims die eigenlijk juist veel respect zouden moeten krijgen. Het probleem is alleen dat veel nieuws-encludes juist bestaan uit Moslim-nieuws, je kunt er dus niet omheen. Een nieuws-artikel leidt altijd tot discussiesquote:Op donderdag 30 september 2004 22:59 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
Ik vraag me echt serieus af waarom Fok! nog langer moslim-discussies toestaat
Populair saai gedrag.
WAKE U P !!.
Waarom niet ?!?, er wonen 1 milj moslims in Nederland. Die kun je als groep niet negeren.quote:Op donderdag 30 september 2004 22:59 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
Ik vraag me echt serieus af waarom Fok! nog langer moslim-discussies toestaat
Populair saai gedrag.
WAKE U P !!.
Zeg eerlijk Drugshond, mede dankzij mijn inbreng ben je je genuanceerder gaan ventileren ? Klopt hé ?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waarom niet ?!?, er wonen 1 milj moslims in Nederland. Die kun je als groep niet negeren.
Ik mag die discussies wel, ben het er niet vaak met moslims mee eens, maar op sommige punten juist weer wel. Ik ben wel gematiger geworden sinds ik fok. Maakt mij eigenlijk geen reet uit wie hier zijn letters zit te tiepen. Freedom of speech (anders kun je beter niet fokken)
Ik ben blij dat te horen, want in het begin was je bijna zo erg als Akkersloot, maar dat is nu gelukkig andersquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:18 schreef Drugshond het volgende:
![]()
(Don't prove your luck - met die essays ... ik vindt ze nog steeds over the edge)
Maar ik ben recentelijk naar Barcelona geweest, in de buurt waar ik sliep was een sterke moslim gemeenschap en een boel islamitische winkeltjes. Maar de gastvrijheid en behulpzaamheid heeft mij aangenaam verrast. En mijn denkbeelden weer iets aangepast.
Het hierboven genoemde relaas geldt ook zeer zeker voor autochtone kindertjes hoor. Dit soort zaken wordt iets te vaak toegespitst op allochtone families, maar het is een algemeen verschijnsel bij laag opgeleide mensen.quote:Op donderdag 30 september 2004 14:03 schreef kLowJow het volgende:
Dat dan weer niet helemaal. De link tussen door ouders genoten opleiding, en opleidingsniveau van hun kinderen is universeel en bestaat bij alle bevolkingsgroepen in Nederland. Sommige van je overige opmerkingen houden wellicht enigszins verband met scholing, maar dit verband is natuurlijk niet 'direct'. Dit is eerder een gevolg van de baan die je kunt vinden met een bepaald opleidingsniveau, het salaris dat je hiermee kunt verdienen, de woning die je hiervan kunt huren, de wijken waar dergelijke woningen te vinden zijn enz. enz. enz.
Hiernaast spelen natuurlijk nog andere factoren mee, maar ik probeer hiermee alleen aan te tonen dat het niet zozeer om een direct verband gaat, maar meer om een samenloop van omstandigheden, waarbij het één tot het ander leidt, met een bepaalde leefsituatie als gevolg.
Daarbij is het natuurlijk weinig zinvol slechts te hameren op eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk is het zo dat alleen eigen inspanning kan leiden tot verandering van zo'n situatie, daarom is het ook belangrijk mensen duidelijk te maken welke kansen zij hebben en hoe zij hier gebruik van kunnen maken. Wat is er mis met stimulatie en af en toe een helpende hand, als je op die manier een situatie die je zelf als onwenselijk beschouwt kunt veranderen?
Waarom? Omdat ze moslim zijn?quote:Op donderdag 30 september 2004 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vroeg me het eerst ook af, want zulke discussies leiden vaak tot disrespect jegens Moslims die eigenlijk juist veel respect zouden moeten krijgen. Het probleem is alleen dat veel nieuws-encludes juist bestaan uit Moslim-nieuws, je kunt er dus niet omheen. Een nieuws-artikel leidt altijd tot discussies
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |