Toyota probleemquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:29 schreef Pino.fok het volgende:
Golf is uit '89 Starlet uit '91, Die Golf daar rijd ik al een aantal jaar in, ook nooit wat mee gehad. Maar ik heb bij die golf wel het idee (omdat ie 280000 heeft gelopen) dat ie er ieder moment mee kan stoppen. Ik had niet verwacht dat er zoveel starlet aanhangers zijn. Die starlet is overigens wel rood. En dus in de loop der jaren erg vaal geworden.
Welke Toyota dealer was dat?quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik rij al bijna 2 jaar met plezier een Toyota Starlet 1.3i 16V. Rijdt (race) geweldig en nooit onderhoud aan. I love my car!
En nog nooit zo'n goede klantenservice gehad dan bij de Toyota dealer. De hele apk kostte me 35 euro, kreeg nog een leenauto gratis mee en werd later nog opgebeld of echt alles naar wens was geweest.
Gewoon die in mijn woonplaats. (en dat gaat je geen fluit aan).quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Welke Toyota dealer was dat?
Ik weet er alles vanquote:Op dinsdag 28 september 2004 10:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Gewoon die in mijn woonplaats. (en dat gaat je geen fluit aan).
Schijnt trouwens wel iets van Toyota te zijn,dat ze echt aan klantenservice doen.
Ik kreeg een Yaris mee als leen auto, er werd me zelfs gevraagd of ik deze auto wel voldoende als leenauto vond en of het goed reed. Naja, zal ook wel een stukje klantenbinding aan zitten, maar dit had ik nog niet echt eerder meegemaakt, zelfs niet met mijn vorige (veel duurdere) auto.
Dat heet niet "normaal rijden",maar absoluut geen gas geven.quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:17 schreef menmul het volgende:
de starlet rijddenk ik gemiddeld wel 1/16 of zuiniger als je een beetje normaal rijd volgens mij haalt de golf dat nooit, die van ons haalde net 1/13
Dan_nietquote:Op dinsdag 28 september 2004 16:30 schreef dan_niet het volgende:
Starletje rijdt dus met normaal rijden, niet traag, niet extreem hard, gewoon 1 op 15/16 hoor.
Het model 91-95 iig, met de enige geleverde motor in Nederland: de 1.3 12 klepper met EFI. 75PK 103NM bij 777KG.
Da's wel een oudje, ik zou voor de nieuwere modellen gaan, zijn tenminste 16klepperts en zien er gewoon beter uit. De Starlet van TS zal inderdaad wel een filnke ouwe bak zijnquote:Het model 91-95 iig, met de enige geleverde motor in Nederland: de 1.3 12 klepper met EFI. 75PK 103NM bij 777KG.
Golf is idd "meer" auto..quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:02 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik zou km technisch voor de starslet kiezen,auto technisch voor de golf.
Een golf is veeeele malen meer auto dan zo'n hokkie op wielen.
Ik zou het logischer vinden dat de starslet zuiniger zou zijn(maar hoeft niet!!!!)
het model is er vanaf 1990 en er is ook nog een 1.5 diesel. (1N)quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:30 schreef dan_niet het volgende:
Starletje rijdt dus met normaal rijden, niet traag, niet extreem hard, gewoon 1 op 15/16 hoor.
Het model 91-95 iig, met de enige geleverde motor in Nederland: de 1.3 12 klepper met EFI. 75PK 103NM bij 777KG.
alleen het laatste type starlet heeft een 16 klepper.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Da's wel een oudje, ik zou voor de nieuwere modellen gaan, zijn tenminste 16klepperts en zien er gewoon beter uit. De Starlet van TS zal inderdaad wel een filnke ouwe bak zijn
Sry, ik zal in het vervolg elke toyota een limosine noemen....quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Golf is idd "meer" auto..
Maar een 91'er starlet is geen hokkie op wielen, als jij dat wilt moet je naar een alto kijken ofzo
[..]
Het is ook geen limosinequote:Op dinsdag 28 september 2004 18:12 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Sry, ik zal in het vervolg elke toyota een limosine noemen....![]()
Kom op Tommy,het is nix groter dan een Polootje,Corsaatje,205,Swiftje ect.
Die vallen bij mij gewoon onder koekblikken,hokkies,ect.
Alto's vallen onder de noemer rugzak.
Ik ben bijna 2 meter lang,dus voor mij zijn het hokkies.
![]()
met een 1.3 hequote:Op dinsdag 28 september 2004 18:22 schreef Fugie het volgende:
75 pk op 777 kg, dan istie nog dik sneller dan mijn vectra
Wat is daar raar aanquote:Op dinsdag 28 september 2004 18:22 schreef Fugie het volgende:
75 pk op 777 kg, dan istie nog dik sneller dan mijn vectra
dat is waar.quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan
Een Vectra is lomp en zwaar met een matige motor....
dat is idd erg subjectief....quote:-Mooi (subjectief)
* yup detecteert een aanval op Opelquote:Op dinsdag 28 september 2004 19:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan
Een Vectra is lomp en zwaar met een matige motor....
Ooit heeft iemand eens tegen mij geroepen dat er " makkelijk een twee liter corolla motor in die starlet past". Leek me toch geen goed planquote:Het laatste type starlet is er ook alleen met een 4E-E, de 1.5 diesel is toen ook vervallen.
Die 12 kleppers zijn trouwens goed en sterk genoeg.
aanval op SLopel? nou kadetjes zijn toch goed verkocht in het verleden, hebben ze blijkbaar toch niet slecht gedaan..quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:25 schreef yup het volgende:
[..]
* tomster detecteert een aanval op Opel
Een Vectra 2.0i 16v / V6 wil ik niet matig gemotoriseerd noemen
Er heeft alleen een 2 liter diesel in een Corolla gezeten, en die past niet in de Starlet.quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:30 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ooit heeft iemand eens tegen mij geroepen dat er " makkelijk een twee liter corolla motor in die starlet past". Leek me toch geen goed plan![]()
Ik hoop niet dat dat laatste op mij slaat want ik belief niet in verband te worden gebracht met dergelijke kuttebakken.quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:22 schreef tomster het volgende:
[..]
dat is idd erg subjectief....
die golf is toch je eigen auto? Daarvan weet je zelf wat je ermee gedaan hebt en je kent hem door en door.. beetje liefde voor je auto tonen he
quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:54 schreef yup het volgende:
Hey die 1600 in je ondertitel mogen ze best in een Starlet gooien en daarna aan mij afleveren. Of het verstandig is, tjah dat is bijzaak
het waren aantekeningen hoor, niet om je te bashen\beter te weten ofzoquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:03 schreef dan_niet het volgende:
Je hebt gelijk Tommy, ook een diesel, maar ik bedoelde qua benzine
90/91, scheelt het
idd 0-100 in 10 sec, altijd leuk bij het stoplicht, verwachten mensen niet van zo'n "koekblik"
16 : 6 = 2,67 klep per cilinder???quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:25 schreef yup het volgende:
[..]
* Herr.Flick detecteert een aanval op Opel
Een Vectra 2.0i 16v / V6 wil ik niet matig gemotoriseerd noemen
Volgens mij sloop jij die dingen gewoon zelf en zeg je vervolgens dat alle Toyota's uitelkaar vallen bij 200.000 kmquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:16 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
16 : 6 = 2,67 klep per cilinder???
Ligt de distributieriem eraf ofzo??
![]()
@Dan_niet
ik heb ook niet gezegd dat ik er niet in pas, maar het zijn voor mij niet echt ruime auto's.
Daarbij vind ik het chassis gedeelte van een starlet "gammel" tov een golf2.
Deurplaten is 0,00002 mm dik en de deurscharnieren vallen van ellende uit elkaar bij 200.000 km.
Nu zal ik wel weer een heeeeele boel gezeik over me heen krijgen, maar ik heb het al een paar keer gezien bij bijv. een starlet,oude corrola.(nog NOOIT bij een golf2)
En dat bedoelde ik dan weer nietquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
het waren aantekeningen hoor, niet om je te bashen\beter te weten ofzo
Ik ook nietquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:46 schreef dan_niet het volgende:
[..]
En dat bedoelde ik dan weer niet
Dus je ontkent?quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik ook niet
ontopic:
kies de Golf, die hebben VEEEEEEEL betere deurschanieren.![]()
Je gaat toch niet alles serieus nemen he, HERR.FLICK von ze gestapo?quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dus je ontkent?
nee hoor, ik heb een starlet uit 93 (100.000 op de teller) en ik dacht altijd dat ik zuinig moest rijden enzo. dus langzaam optrekken niet te ver door trekken. maar nu ik overal zo snel mogelijk rijd en sneller optrek verbruikt ie nog steeds evenveel. ik snap heel goed dat dit niet logisch is (ik snap het zelf ook niet) maar het is toch echt zo. ik heb in de afgelopen 3 jaar altijd bijgehouden hoeveel op hoeveel ie rijd. en het schommelt altijd tussen de 1:16-1:17.quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:01 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat heet niet "normaal rijden",maar absoluut geen gas geven.
Een starsletje verbruikt gemiddeld 1:13-14
idd, dat geloof ik direct.quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:32 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
nee hoor, ik heb een starlet uit 93 (100.000 op de teller) en ik dacht altijd dat ik zuinig moest rijden enzo. dus langzaam optrekken niet te ver door trekken. maar nu ik overal zo snel mogelijk rijd en sneller optrek verbruikt ie nog steeds evenveel. ik snap heel goed dat dit niet logisch is (ik snap het zelf ook niet) maar het is toch echt zo. ik heb in de afgelopen 3 jaar altijd bijgehouden hoeveel op hoeveel ie rijd. en het schommelt altijd tussen de 1:16-1:17.
Anders had ik gewoon nooit meer toegegeven dat een waterpomp van opel wel eens ooit een keer zou kunnen gaan lekken(maar dan wel eventueel)quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je gaat toch niet alles serieus nemen he, HERR.FLICK von ze gestapo?
Het komt idd wel eens voor dat schanieren stuk gaan, of het bekende KRAK geluid produceren.
quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:05 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Anders had ik gewoon nooit meer toegegeven dat een waterpomp van opel wel eens ooit een keer zou kunnen gaan lekken(maar dan wel eventueel)
![]()
De "scharnier" probleem is echt iets jappans(tot hooguit midden '90),Honda's, toyota's heb ik al verschillende gezien met gammele deuren.Het nadeel van die dingen is dat je het complete scharnier moet vervangen,een los pennetje vervangen zoals bij Opel (quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat jij erg gammele Toyota's tegenkom
Over het algemeen zijn de meeste Toyota's bij ons na 2 ton nog in prima staat.
"gammele starlet" "hirohito-barrels". whehehehehe je bent zeker zelf een duitser? als je een golf koopt behoor je meteen tot het sjonnie volk en al die krengen zijn afgeragd.quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:32 schreef iteejer het volgende:
De passieve veiligheid van een Golf is vele malen groter dan die van zo'n gammele Starlet.
Alleen daarom al zou ik voor de Golf gaan. Ik ben uberhaupt geen fan van die Hirohito-barrels, zeker niet als je dat naast een duitse auto zet!
Onderbouwd is voor mietjesquote:Op woensdag 29 september 2004 09:56 schreef daNpy het volgende:
Ja, weg met die rommel!
Lekker onderbouwd
Als je een Glanza Turbo blok (4E-FTE) importeerd, ben je al een heel eind.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wow , wat zou dat kosten om mijn Starletje zo uit te bouwen als op de foto's hierboven?
Dan nog een GT voor en achterbumper,GT Spoiler, GT koplampen en achterlampen, GT strip tussen de achterlampen, GT motorkap en spuiten maarquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je een Glanza Turbo blok (4E-FTE) importeerd, ben je al een heel eind.
en als je 280 pk uit een 1300 (!) wilt krijgen moet je ook nog wat mod's hebben her, en derquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:49 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
[..]
Dan nog een GT voor en achterbumper,GT Spoiler, GT koplampen en achterlampen, GT strip tussen de achterlampen, GT motorkap en spuiten maar![]()
Je bent nog nooit in marokko geweest...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:06 schreef Ballebek het volgende:
Om maar weer ff ontopic te komen:
De Toyota!
Die dingen gaan NOOIT stuk blijven maar rijden. Enig idee waarom je in Afrika (weet ik toevallig) zo idioot veel Toyota ziet rijden? Omdat het tegen de hitte kan en nooit stuk gaat.
Nee, maar ik ken een aantal mensen die daar gewoond hebben (Zambia, Nigeria, Togo) waarmee ik wel eens over auto's praat en gek genoeg rijden die ook Toyotaquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Je bent nog nooit in marokko geweest...
![]()
998.000 Nog 2000 en hij zit op een miljoen, erg onwaarschijnlijk... Maar ik denk dat ik voor de starlet ga aangezien er zoveel reacties zijn die de starlet prefereren...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:06 schreef Ballebek het volgende:
.....
Die dingen gaan NOOIT stuk blijven maar rijden. Enig idee waarom je in Afrika (weet ik toevallig) zo idioot veel Toyota ziet rijden? Omdat het tegen de hitte kan en nooit stuk gaat.
Neem de Corolla 1.8d uit 1990 (wel eens gepost hier) van een maat van mij: nu heeft ie 998.000km .....
In Marokko zijn ze gek op Mercedesquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Je bent nog nooit in marokko geweest...
![]()
Nee ik ben geen Duitser.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:14 schreef poep-in-de-aars het volgende:
"gammele starlet" "hirohito-barrels". whehehehehe je bent zeker zelf een duitser? als je een golf koopt behoor je meteen tot het sjonnie volk en al die krengen zijn afgeragd.
quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:10 schreef Pino.fok het volgende:
[..]
998.000 Nog 2000 en hij zit op een miljoen, erg onwaarschijnlijk..
Goede keuze.quote:Maar ik denk dat ik voor de starlet ga aangezien er zoveel reacties zijn die de starlet prefereren...
Je vergelijkt een auto met een bakfiets-met-kap-erop. Zoals je zelf al opmerkt is de Golf in alles beter. En jij prefereert zo'n tokyo-barrel? Daar heb je clubs voor hoor..quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:10 schreef Pino.fok het volgende:
Toch heeft ie wel een paar nadelen tov. de Golf. Hij is minder stil, stugger, heeft minder opbergruimte, geen vanbinnenuit verstelbare spiegels, een 30liter tank (Golf heeft een 40liter) Stoelen niet kantelbaar, en hij is lager als ik met de starlet mijn wijk uitrij schuurd de onderkant over de drempel, met de golf heb ik dat niet...
Die bakfiets-met-kap-erop scoort in alle tests beter dan de golf. Daarnaast is het niet de golf, maar de polo (of zelfs lupo?) die vergeleken zou moeten worden met de starlet. Dat een starlet serieus wordt overwogen tegenover een auto die in alles superieur zou moeten zijn zegt meer over de golf dan over de starlet.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:03 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je vergelijkt een auto met een bakfiets-met-kap-erop.
quote:Zoals je zelf al opmerkt is de Golf in alles beter. En jij prefereert zo'n tokyo-barrel? Daar heb je clubs voor hoor..PTA zou zijn eigen Keldertje moeten hebben
![]()
quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:16 schreef Boobobob het volgende:
Dan altijd voor de Toyota gaan, zo'n ding blijft maar rijden zolang er maar genoeg olie in blijft zitten
quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:03 schreef kirpeknots het volgende:
Met zon Golf kan je net zo goed een bord boven je hoofd hangen. "Ik ben fanatasieloos en initiatiefloos. Ik volg de meutte"
Alleen om die reden al een goed idee om iets anders te nemen.
Waar Toyota ondergewaardeerd is.quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:21 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
![]()
Golf is sowieso overgewaardeerd
Zoals je kan lezen is die Golf, zoals gewoonlijk, totaal versleten en de Nagasaki-bak (quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:22 schreef iteejer het volgende:
Help, is dit een cultforum of zo..?
Liever een ouwe krappe roestige stinkende scheefhangende bodemschrapende nagasaki-bak dan een mooie golf..?
Waar gaat het nou om, om de zogenaamde indruk van 'ik volg de meute' of gewoon zelf lekker zitten?
Als je echt een individualist bent kies je wat voor jezelf het lekkerste zit, comfortabelste is, veiligste is etc ipv gevoelig te zijn voor veronderstelde imago's.
'Oh nee ik geen golf, anders denken ze nog dat ik fantasieloos ben en de meute volgt' -> wie volgt er hier dan een meute..?
Golfjes 2 1.3 KAN je gewoon niet afraggen want die zijn te traag om mee te raggen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:14 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
"gammele starlet" "hirohito-barrels". whehehehehe je bent zeker zelf een duitser? als je een golf koopt behoor je meteen tot het sjonnie volk en al die krengen zijn afgeragd.
Was echt weer knap geschreven van een man met een snelle Renault diesel bestelbus met een behoorlijk onderstelquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Zoals je kan lezen is die Golf, zoals gewoonlijk, totaal versleten en de Nagasaki-bak () in betere\goede staat.
Zoals iedereen nu wel weet blijven de automobielen uit Nagasaki langer heel dan welk Duitse, stinkende, vieze braadworst auto dan ook, tevens roesten Toyota's sinds 1988 niet meer, iets wat je niet van elke mof kan zeggen.
Wat heeft een stelling of mening te maken met wat iemand zelf (noodgedwongen) rijdt?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 03:34 schreef PNG het volgende:
[..]
Was echt weer knap geschreven van een man met een snelle Renault diesel bestelbus met een behoorlijk onderstel![]()
Die hitlerbak is echt niet beter. Waar haal je het vandaan. Qua betrouwbaarheid en onderhoud staat Toyota, en daarmee de starlet, al jaren bovenaan. Dat een golf comfortabeler is ben ik ook al niet met je eens met die duitse harde stoelen, hard dashboard en weet ik veel wat voor harde plastic meuk meer waardoor de auto snel rammels vertoont. Het oogt ook nog eens niet erg best.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 10:15 schreef iteejer het volgende:
Het doet me goed om toch steeds weer te lezen dat de Golf eigenlijk wel veel beter is, veel mooier, comfortabeler en veel meer 'auto' is dan zo'n overkapt stuk vermijdbare harakiri-ellende. En dat alleen omdat die een stuk ouder is en hoger in kilometrage staat het nog overwogen kan worden een andere auto te kiezen.
Bij de golf heb je -misschien- een heeel klein beetje minder kans op letsel bij kleinere aanrijdingen, omdat de golf gewoon groter is. Niet omdat hij steviger gebouwd zou zijn, want zoals ik al eerder aangaf is de golf eigenlijk een 'klasse' hoger dan de starlet. (polo-lupo zou een betere vergelijking zijn maar de lupo is simpelweg te nieuw.)quote:Overigens heb ik nog weinig reacties gehoord op mijn woorden over veiligheid: de Golf is heel wat veiliger dan die gemotoriseerde uitvergrootte hamburger-verpakking genaamd 'Starlet'.
Men heeft daar bij kleine aanrijdinkjes al kans op serieus letsel. Daar komt bij dat die dingen gebouwd zijn voor japanners, die zijn (noodgedwongen, anders passen ze niet allemaal op dat eiland) een stuk kleiner. Het kenwoord voor Japan is 'proppen'. Dat gaat dus ook op voor die autootjes: alles is er ingepropt, tot de inzittenden aan toe.
Waar haal je dat vandaanquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:28 schreef iteejer het volgende:
Ah ja, de Golfjes zijn tweedehands zo duur omdat ze zo slecht zijn, en die japanse krentebol is zo goedkoop omdat ie zo goed is.
Uiteraard![]()
Wat betreft dat prehistorische onderstel, dat klopt wel ja. Daarom schraapt die Starlet ook over de bodem - het hele ding zal vermoedelijk al doorgezakt zijn. Terwijl de heel wat oudere Golf er nog altijd moeiteloos zonder gratis schuurbeurt overheen komtOok wat dat betreft is de Golf moderner dus. Ondanks een oudere leeftijd
Als ik me niet bedrieg schraapt de ter discussie staande starlet over de grond, en de golf niet. Staat bovenin ergensquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:35 schreef Tjabbo het volgende:
Waar haal je dat vandaan
Starlets zakken niet door. niet sneller dan de gemiddelde golf.
Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn.
Dat komt omdat hij lager is, niet omdat hij is doorgezakt. Niet dingen verdraaien he.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:37 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als ik me niet bedrieg schraapt de ter discussie staande starlet over de grond, en de golf niet. Staat bovenin ergens
Wat zit je nou te zeiken manquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 03:34 schreef PNG het volgende:
[..]
Was echt weer knap geschreven van een man met een snelle Renault diesel bestelbus met een behoorlijk onderstel![]()
En waarom is tie lager...? Omdat ie doorgezakt is, preciesquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:40 schreef Tjabbo het volgende:
Dat komt omdat hij lager is, niet omdat hij is doorgezakt. Niet dingen verdraaien he.
Rare discussie dit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:12 schreef iteejer het volgende:
[..]
En waarom is tie lager...? Omdat ie doorgezakt is, precies
Of ga je me vertellen dat die dingen zo gemaakt worden? Geweldige auto dan..
Hmm. Ik heb een Audi A3 gehad die ook standaard over elke drempel schraapt. Maar jah. das toch een bagger auto vind ik.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:28 schreef iteejer het volgende:
Ah ja, de Golfjes zijn tweedehands zo duur omdat ze zo slecht zijn, en die japanse krentebol is zo goedkoop omdat ie zo goed is.
Uiteraard![]()
Wat betreft dat prehistorische onderstel, dat klopt wel ja. Daarom schraapt die Starlet ook over de bodem - het hele ding zal vermoedelijk al doorgezakt zijn. Terwijl de heel wat oudere Golf er nog altijd moeiteloos zonder gratis schuurbeurt overheen komtOok wat dat betreft is de Golf moderner dus. Ondanks een oudere leeftijd
Euhm, dat is een Polo uit het jaar 2000.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:43 schreef kirpeknots het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kon geen foto vinden van de Toyota. Wel van een Polo van dat bouwjaar. Ik denk dat ik toch liever in de polio zou zitten bij een crash dan in die "veilige" golfII
Jammer dat je dat zegt, ik vond het wel leukquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:46 schreef iteejer het volgende:
Ach joh, ik zit gewoon maar een beetje te zieken
Ik vind het idd bejaardenautootjes, maar verder zal het me worst wezen.
Die Golf moet ik net zo min. Te klein en te duur
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:43 schreef kirpeknots het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kon geen foto vinden van de Toyota. Wel van een Polo van dat bouwjaar. Ik denk dat ik toch liever in de polio zou zitten bij een crash dan in die "veilige" golfII
Die Polo uit 2000 is ook veiliger dan een Volvo uit 1990, dat zegt toch geen fuck?! Op het gebied van veiligheid is de laatste jaren sowieso veel verbeterd, bij iedere fabrikant. Niet te vergelijken met barrels uit 1990 dus.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:43 schreef kirpeknots het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kon geen foto vinden van de Toyota. Wel van een Polo van dat bouwjaar. Ik denk dat ik toch liever in de polio zou zitten bij een crash dan in die "veilige" golfII
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:50 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Die Polo uit 2000 is ook veiliger dan een Volvo uit 1990, dat zegt toch geen fuck?! Op het gebied van veiligheid is de laatste jaren sowieso veel verbeterd, bij iedere fabrikant. Niet te vergelijken met barrels uit 1990 dus.
Toch raar dat Volvo en Saab's, zo enorm als veilig beschouwd worden, terwijl er zeer slechte Volvo's en Saab's zijn, kwa veiligheidquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:50 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Die Polo uit 2000 is ook veiliger dan een Volvo uit 1990, dat zegt toch geen fuck?! Op het gebied van veiligheid is de laatste jaren sowieso veel verbeterd, bij iedere fabrikant. Niet te vergelijken met barrels uit 1990 dus.
Deze Kia toch niet hoop ik..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toch raar dat Volvo en Saab's, zo enorm als veilig beschouwd worden, terwijl er zeer slechte Volvo's en Saab's zijn, kwa veiligheid
B.t.w. heb je gelijk, bijna elke nieuwe auto haalt 5 sterren.
daarom staat er ook bijnaquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:59 schreef Toewan het volgende:
[..]
Deze Kia toch niet hoop ik..
[afbeelding]
Er bestaat een zweedse site, die ik helaas vergeten ben. En daar staan resultaten op die ze bijgehouden hebben met echte crashes.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:00 schreef kirpeknots het volgende:
Collega vertelde vanopchtend nog dat zijn volvo zo veilig is. (440).
Ding weegt nog geen duizend kilo. Een Corsa weegt tegenwoordig een stuk meer. Mijn zus heeft ooit een ongeluk gehad met haar 440. Het was inderdaad een veilige auto...... in 1986!!!! Nu zou hij niet eens 1 ster krijgen vrees ik. De hele structuur van de auto vervormde bij een relatief kleine crash.
Marketing, marketing, marketing. Door de geldverslindende reclamecampagnes zijn de nieuwe Golfjes al duurder in het C segment dan andere concurrenten met dezelfde doelgroep zoals diegenen die een 307, Almera, Focus, Astra, Corolla, C4, Megane rijden, redelijk geprijste compacte middenklassers voor de gezinnen die net geen grote sedan kunnen of willen kopen. En kom niet aan met de A3, A-klasse en 1-serie, die zijn voor een rijkere doelgroep die in dezelfde merk wil rijden als dat hun partner doet, maar dan kleiner.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:28 schreef iteejer het volgende:
Ah ja, de Golfjes zijn tweedehands zo duur omdat ze zo slecht zijn, en die japanse krentebol is zo goedkoop omdat ie zo goed is.
Uiteraard![]()
No shit sherlockquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:46 schreef iteejer het volgende:
Ach joh, ik zit gewoon maar een beetje te zieken
Beide zijn te duur. Alleen bij de starlet krijg je qua betrouwbaarheid wat meer value for money.quote:Ik vind het idd bejaardenautootjes, maar verder zal het me worst wezen.
Die Golf moet ik net zo min. Te klein en te duur
Je hebt bewezen dat je weer een fijne mod bent en als voorbeeld voor iedereen. :')quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:46 schreef iteejer het volgende:
Ach joh, ik zit gewoon maar een beetje te zieken
Ik vind het idd bejaardenautootjes, maar verder zal het me worst wezen.
Die Golf moet ik net zo min. Te klein en te duur
Als mod ben je ook gewoon user hoor; net zo goed te gast hier als iedereenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:58 schreef Dr_Crouton het volgende:
Je hebt bewezen dat je weer een fijne mod bent en als voorbeeld voor iedereen.![]()
tis prefereer, wannabe duitserquote:Op maandag 4 oktober 2004 14:27 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee ik ben geen Duitser.
En ik heb geen Golf noch ga ik er een kopen.
Afgeragde auto's koop ik al sowieso niet, ik prefereerd nieuw
kereltje, golfjes zijn zo duur omdat iedereen er 1 wil omdat je er anders niet bij hoort. al die mongolen betalen zich scheel voor een veelstedure auto met veel te veel afgeragde kilometers. als je een goede en onderhoudsvrije auto wil neem je een toyota. en je verhaaltje over japannertjes die klein zijn enzo klopt wel, maar daar heb je andere bestuurderstoelen voor he. dan zit je ook weer goed en veilig.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:28 schreef iteejer het volgende:
Ah ja, de Golfjes zijn tweedehands zo duur omdat ze zo slecht zijn, en die japanse krentebol is zo goedkoop omdat ie zo goed is.
Uiteraard![]()
Wat betreft dat prehistorische onderstel, dat klopt wel ja. Daarom schraapt die Starlet ook over de bodem - het hele ding zal vermoedelijk al doorgezakt zijn. Terwijl de heel wat oudere Golf er nog altijd moeiteloos zonder gratis schuurbeurt overheen komtOok wat dat betreft is de Golf moderner dus. Ondanks een oudere leeftijd
quote:Op zondag 10 oktober 2004 09:19 schreef iteejer het volgende:
Geweldig om te zien dat men ook hier in vuur en vlam kan geraken om in wezen trivialiteiten. waar hebben we het nou over - een automerk... Dat is toch geweldig? Nu weet ik gelijk wat de 'T' in PTA betekent - Tokyota
Ja, ongelooflijk he?quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:14 schreef Tjabbo het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen niet de moeite nemen het hele topic te lezen. Op een gegeven moment lag het er gewoon dik bovenop.
Beter dan een brommer ja, beslistquote:Op zondag 10 oktober 2004 11:23 schreef Tjabbo het volgende:
Ja ik wel ja.
Blijkbaar kan niet iedereen sarcasme begrijpen en / of waarderen.
iedereen wéét gewoon dat de starlet beter is.
quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:16 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja, ongelooflijk he?
Ik hoop dat jij je er ook mee vermaakt heb, die indruk had ik iig wel
quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik heb me er ook mee vermaakt trouwens, erg simpel om het zo gigantisch serieus te nemen
Het leek een beetje op de tuning topique's die we destijds hadden met Goodluck
quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:05 schreef iteejer het volgende:
[..]Ik kom hier vaker
tjek uit mijn sig maar eens het topic 'tuning info'quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:05 schreef iteejer het volgende:
[..]Ik kom hier vaker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |