abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2004 @ 11:54:18 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_22232895
vorige deel was vol: V&A vragen, kritiek & feedback-topic

dus een nieuw deel voor al jullie problemen en opmerkingen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_22242364
quote:
ElisaB wrote the message : Open deur: Huilieieieie
(zo, hoeft niemand anders die grap meer te maken)

Ik ben het helemaal met je eens. Heb je enig idee wat we er voor fundamenteels aan zouden kunnen doen? Bedenk eens iets; ik hou me aanbevolen. Keep in mind:

# soms is een vraagprijs ook écht te hoog
# prijsgezeur is soms overduidelijk gezeur, maar soms ook niet
# hoe kunnen we vaststellen of iemand écht alleen maar zeurt om het zeuren?
# welke maatregel maakt het niet alleen maar erger

Bij dat laatste moet je voornamelijk denken aan het verwijderen van posts, terwijl de poster het zelf een serieus bod vond, waardoor we drie dagen aan het mailen zijn om onze excuses aan te bieden en het weer recht te breien

Ik ben benieuwd; denk mee!
Blij dat jij hem erin kopt
Ik heb weer zo'n duidelijk voorbeeld .......
[TK] Hoofd joystick, uberdroog .

Ik heb, uit uitlok overwegingen, bewust een hoog bod gevraagd. Geen wonder dat ik hem voor dat bedrag niet kwijt zal raken, laten we allen wel wezen.

Er wordt niks bijgedragen aan het topic, er komt niks produktiefs voort ook uit die opmerking, en een antwoord daarop, in welke vorm dan ook, levert een discussie op, onherroepelijk.
Mijns inziens is het slechts stemmingmakerij.

Betreft een oplossing, ja daar had ik uiteraard ook over nagedacht, ik vind dat er een puntenstelsel moet komen, iets strenger beleid dus.
Ik denk dat met name dit soort berichten uiteindelijk wel een OW en eventueel zelfs een BAN op zouden kunnen gaan leveren, in mijn opinie dan.

Maar goed misschien denk ik te rechtlijnig ?

Ik had laatst inderdaad al een topicreport gevraagd, ik meen dat Adelante daarop het topic schoon kwam vegen.

Verders , discussie waardig gesproken, denk ik dat het een zaak is tussen koper en verkoper om een prijsafspraak te maken, ik vind het niet een zaak van een ander iemand, echter ook hier, misschiuen dnek ik wel te zwart wit ..........

Hoi hé
Speak only if it improves upon the silence....
  maandag 27 september 2004 @ 19:40:17 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_22242981
ik ben het wel enigszins met je eens BYM, maar buiten wat "strenger" modden heb ik niet zo 1, 2, 3 een oplossing. De nieuwe V&A FAQ die eraan komt, zal wat mij betreft ook een tweetal opmerkingen hebben die duidelijk maken dat verdachtmaking (niet echt, illegaal, bonnetje) en prijsdiscussie om niet absoluut niet gewaardeerd wordt. Als er geen oprechte interesse in het aangeboden product is, moeten er geen eindeloze discussies volgen tussen de betreffende user en de aanbieder.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_22250835
quote:
Op maandag 27 september 2004 19:12 schreef BYM het volgende:

Ik heb, uit uitlok overwegingen, bewust een hoog bod gevraagd. Geen wonder dat ik hem voor dat bedrag niet kwijt zal raken, laten we allen wel wezen.
Nou leuk.
Wat had je eigenlijk willen bereiken?
Het is niets nieuws hoor, als je een hoog prijs vraagt en je dan vervolgens een heleboel prijsgezeur krijgt.

Sommige mensen willen gewoon niet begrijpen, dat een te hoog vraagprijs, gewoon zinloos is. (Waarom zou je hier op fok, veel geld voor iets betalen, terwijl het op marktplaats veel goedkoper is)
De meeste off-topic posts zijn ook te danken aan de hoge vraagprijs van de TS. Als de topicstarters, nou eens nadenken over hun richtprijs, dan zou dat veel off-topic schelen en ook minder irritaties.
pi_22251386
quote:
Op maandag 27 september 2004 19:12 schreef BYM het volgende:

[..]

Blij dat jij hem erin kopt
Ik heb weer zo'n duidelijk voorbeeld .......
[TK] Hoofd joystick, uberdroog .

Er wordt niks bijgedragen aan het topic, er komt niks produktiefs voort ook uit die opmerking, en een antwoord daarop, in welke vorm dan ook, levert een discussie op, onherroepelijk.
Mijns inziens is het slechts stemmingmakerij.

Betreft een oplossing, ja daar had ik uiteraard ook over nagedacht, ik vind dat er een puntenstelsel moet komen, iets strenger beleid dus.
Ik denk dat met name dit soort berichten uiteindelijk wel een OW en eventueel zelfs een BAN op zouden kunnen gaan leveren, in mijn opinie dan.

Maar goed misschien denk ik te rechtlijnig ?

Ik had laatst inderdaad al een topicreport gevraagd, ik meen dat Adelante daarop het topic schoon kwam vegen.

Verders , discussie waardig gesproken, denk ik dat het een zaak is tussen koper en verkoper om een prijsafspraak te maken, ik vind het niet een zaak van een ander iemand, echter ook hier, misschiuen dnek ik wel te zwart wit ..........

Hoi hé
Waarom zou iemand niet mogen zeggen dat een bepaalde prijs veel te hoog is,
als dat overduidelijk het geval is? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er zelf ook over
heb gedacht om in je 'topic' te posten dat die ondingen voor 5 euro op de HCC
te koop waren. Trouwens, op sommige beurzen werden ze zelfs gratis
weggegeven aan iedereen die jonger dan 12 was. En het ging me echt niet om
het zeuren ofzo, maar meer om een simpele ziel voor een enorme miskoop te behoeden.
Kijk, als iemand iets dat een huidige waarde heeft van 5 euro, voor 50 euro probeert te
verkopen, zie ik dat gewoon als een poging tot nepperij (ik neem jouw topic nu puur als
voorbeeld hoor) en het is een user goed recht om een andere user daarvoor te waarschuwen..
Of zie ik dat verkeerd?
(of zou jij het fijn vinden als je bv een 2dehands gsm kocht voor meer dan de nieuwprijs)
  dinsdag 28 september 2004 @ 21:25:36 #6
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_22270084
Kan een modje misschien dit topic opschonen?
[TK] Collectie electrische gitaren [Fender/Gibson/eva..]
Als het kan de schopjes weg. Als ook nog het starttopic wordt bijgewerkt, dan zou het top zijn!
  dinsdag 28 september 2004 @ 21:30:36 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_22270274
keurig schoon gitaren topic weer voor je
  dinsdag 28 september 2004 @ 21:36:13 #8
98135 TeleluvR
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:10:01 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_22271591
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 01:14 schreef _sinner_ het volgende:
Waarom zou iemand niet mogen zeggen dat een bepaalde prijs veel te hoog is,
als dat overduidelijk het geval is?

[KNIP]

het is een user goed recht om een andere user daarvoor te waarschuwen..
Of zie ik dat verkeerd?
Ik snap wat je bedoelt, maar in het geval van V&A vind ik dat je dat verkeerd ziet. Users zijn niet achterlijk. Iedereen is vrij om te vragen wat ie wil, en de rest is vrij om daar 'ja' op te zeggen, een tegenbod te doen óf de aanbieding links te laten liggen.

Het primaire doel van V&A is vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De rest (discussie, prijszeuren, offtopic) leidt alleen maar af en maakt een topic onoverzichtelijk. Ga er gewoon van uit dat iedereen hersens voldoende heeft om te beslissen of iets wel of niet wil. Klaar; je gewoon niet mee bemoeien.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:14:56 #10
33954 ElisaB
pi_22271755
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 00:40 schreef gokker het volgende:
Nou leuk.
Wat had je eigenlijk willen bereiken?
Het is niets nieuws hoor, als je een hoog prijs vraagt en je dan vervolgens een heleboel prijsgezeur krijgt.
Eensch
quote:
Sommige mensen willen gewoon niet begrijpen, dat een te hoog vraagprijs, gewoon zinloos is. Waarom zou je hier op fok, veel geld voor iets betalen, terwijl het op marktplaats veel goedkoper is.
Precies: zo werken vraag en aanbod. Is de prijs te hoog, dan wordt het aangebodene gewoon niet verkocht en zakt een topic langzaam af, óf past TS zijn vraagprijs aan. Dát is de bedoeling.
quote:
De meeste off-topic posts zijn ook te danken aan de hoge vraagprijs van de TS. Als de topicstarters, nou eens nadenken over hun richtprijs, dan zou dat veel off-topic schelen en ook minder irritaties.
Oneensch. De meeste offtopic is te danken aan het feit dat users V&A niet begrijpen en het niet kunnen nalaten zich ermee te bemoeien. Als bezigheid zeg maar: zoeken naar links op internet om aan te tonen dat iets ergens goedkoper is (of nieuw bijna net zo duur). Niet om TS te bewegen aan hem of haar te verkopen tegen een lagere prijs, maar als doel op zich. Om TS voor schut te zetten, om je gelijk te halen, als tijdsverdrijf, weet ik veel. Dat kun je overal elders op Fok!, maar dus niet in V&A.
pi_22275029
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 22:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar in het geval van V&A vind ik dat je dat verkeerd ziet. Users zijn niet achterlijk. Iedereen is vrij om te vragen wat ie wil, en de rest is vrij om daar 'ja' op te zeggen, een tegenbod te doen óf de aanbieding links te laten liggen.

Het primaire doel van V&A is vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De rest (discussie, prijszeuren, offtopic) leidt alleen maar af en maakt een topic onoverzichtelijk. Ga er gewoon van uit dat iedereen hersens voldoende heeft om te beslissen of iets wel of niet wil. Klaar; je gewoon niet mee bemoeien.
Deels eensch.
Echter als een user iets wil verkopen voor het 10-voudige van de nieuwprijs,
dan kan dezelfde user wel op zijn klompen (niet te koop trouwens) aanvoelen dat daar wat
negatieve reactie's op gaan komen. Dat heeft bitter weinig te maken met prijszeuren oid (imho).
Ik begrijp echter dat mod's daar soms een beetje moe van worden, zij zijn uiteindelijk
degenen die al die zogenaamde 'off-topic'-berichten weer kunnen gaan verwijderen..
pi_22275926
Als iemand in mijn topic zegt dat het een topmonitor is en mijn prijs oke is hoeven jullie die post niet per se te verwijderen hoor.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 29 september 2004 @ 00:53:21 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_22276148
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Als iemand in mijn topic zegt dat het een topmonitor is en mijn prijs oke is hoeven jullie die post niet per se te verwijderen hoor.
hmmm, wat/waar/wanneer ik ben volgens mij de enige v&a mod
momenteel online en ben niet in jouw topic geweest...
pi_22276231
Nee is gisteren al gebeurd volgens mij. Maakt ook niet zoveel uit hoor
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 29 september 2004 @ 00:58:22 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_22276254
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Nee is gisteren al gebeurd volgens mij. Maakt ook niet zoveel uit hoor
je topic loopt er niet minder om, iig
pi_22276765
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:58 schreef Adelante het volgende:

[..]

je topic loopt er niet minder om, iig
Betrouwbare verkoper.
  woensdag 29 september 2004 @ 08:00:47 #17
98135 TeleluvR
  woensdag 29 september 2004 @ 08:14:44 #18
33954 ElisaB
pi_22278319
quote:
Op woensdag 29 september 2004 08:00 schreef TeleluvR het volgende:
[GEZ] Electrische gitaar en versterker
slotje aub...
done
  woensdag 29 september 2004 @ 08:30:29 #19
33954 ElisaB
pi_22278405
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:08 schreef _sinner_ het volgende:

[..]

Deels eensch.
Echter als een user iets wil verkopen voor het 10-voudige van de nieuwprijs,
dan kan dezelfde user wel op zijn klompen (niet te koop trouwens) aanvoelen dat daar wat
negatieve reactie's op gaan komen. Dat heeft bitter weinig te maken met prijszeuren oid (imho).
Ik begrijp echter dat mod's daar soms een beetje moe van worden, zij zijn uiteindelijk
degenen die al die zogenaamde 'off-topic'-berichten weer kunnen gaan verwijderen..
Het punt is dat die opmerkingen niet nodig zijn: als de prijs te hoog is, dan verkoopt TS zijn ding gewoon niet en zakt zijn topic vanzelf weg. Of de prijs zakt; dat kan ook natuurlijk
  woensdag 29 september 2004 @ 12:40:42 #20
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22282491
Willen jullie mijn topic alsjeblieft wat schoonmaken, kickjes etc

Topic = [TK] Epiphone Les Paul Goldtop '56
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  woensdag 29 september 2004 @ 12:43:02 #21
3185 Adelante
To let it go now
pi_22282544
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:40 schreef Prep2Fight het volgende:
Willen jullie mijn topic alsjeblieft wat schoonmaken, kickjes etc

Topic = [TK] Epiphone Les Paul Goldtop '56
jeetje, dit leek wel het "schop hier mijn gitaar naar de klote" topic!
  woensdag 29 september 2004 @ 12:45:18 #22
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22282588
Daarom... =) Ik vraag toch niks voor niks of je het wilt opruimen

Ik denk dat ik het anders maar opgeef, maargoed, ik houd het nog effe vol
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  woensdag 29 september 2004 @ 17:36:10 #23
33954 ElisaB
pi_22288679
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:12 schreef yohan.nl het volgende:

Dat Topic Report blijkt in de praktijk inderdaad niet of nauwelijks te werken. Even een melding in het V&A vragen, kritiek & feedback-topic doet wonderen
Drie redenen waarom het Topic Report niet altijd werkt zo het zou moeten:

• Als er op een topic een topic-report zit, dan verschijnt er in de ;ijst van topics achter de titel een driehoekje met een uitroepteken. Dit is echter alleen te zien in de index van het forum, en bijvoorbeeld niet in AT en MyAT. Voor mij is het gebruik van AT erg handig; V&A en WGR staan erin, FB en ook wat besloten fora. Zo zie ik dus de actieve topics die voor mijn taak van belang zijn, in één oogopslag. Stukken makkelijker dan de hele dag door die vijf fora af te struinen naar topics die ik wil en / of moet lezen. Nadeel: de Topic Reports zijn er niet te zien.

• Een topic Report is niet te verwijderen. Er komt geen extra teken als er een nieuw bericht is toegevoegd. Dus om zeker te zijn dat je niets mist, zou je een paar keer per dag álle topic-reports moeten nagaan om te zien of er iets is bijgekomen.

Omdat redelijk veel users gebruik maken van de functie, is het eigenlijk ondoenlijk ze allemaal steeds na te gaan. We doen het wel regelmatig (ik wel in elk geval; geen idee wat de rest doet), maar als je 10 keer een topic-report hebt geopend en er is niets bijgekomen, dan verslapt de aandacht voor dat specifieke gele driehoekje.

• We zien gewoon wel eens iets over het hoofd
  • Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_22289020
    Een verkocht melding in 't topic + topicreport werkt meestal wel.
      woensdag 29 september 2004 @ 21:08:55 #25
    33954 ElisaB
    pi_22294065
    Heel veel topic reports werken ook gewoon wel hoor (getuige de ellenlange slotjeslijst aan het eind van de index). Maar goed; als net de jouwe na drie keer vragen nog steeds niet gewerkt heeft, dan is dat best frustrerend denk ik. Vandaar even mijn uitleg hierboven. Om misschien een beetje beter te kunnen snappen waarom het wel eens mis gaat
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')