Blij dat jij hem erin koptquote:ElisaB wrote the message : Open deur: Huilieieieie
(zo, hoeft niemand anders die grap meer te maken)
Ik ben het helemaal met je eens. Heb je enig idee wat we er voor fundamenteels aan zouden kunnen doen? Bedenk eens iets; ik hou me aanbevolen. Keep in mind:
# soms is een vraagprijs ook écht te hoog
# prijsgezeur is soms overduidelijk gezeur, maar soms ook niet
# hoe kunnen we vaststellen of iemand écht alleen maar zeurt om het zeuren?
# welke maatregel maakt het niet alleen maar erger
Bij dat laatste moet je voornamelijk denken aan het verwijderen van posts, terwijl de poster het zelf een serieus bod vond, waardoor we drie dagen aan het mailen zijn om onze excuses aan te bieden en het weer recht te breien
Ik ben benieuwd; denk mee!
Nou leuk.quote:Op maandag 27 september 2004 19:12 schreef BYM het volgende:
Ik heb, uit uitlok overwegingen, bewust een hoog bod gevraagd. Geen wonder dat ik hem voor dat bedrag niet kwijt zal raken, laten we allen wel wezen.
Waarom zou iemand niet mogen zeggen dat een bepaalde prijs veel te hoog is,quote:Op maandag 27 september 2004 19:12 schreef BYM het volgende:
[..]
Blij dat jij hem erin kopt![]()
Ik heb weer zo'n duidelijk voorbeeld .......
[TK] Hoofd joystick, uberdroog .
Ik heb, uit uitlok overwegingen, bewust een hoog bod gevraagd. Geen wonder dat ik hem voor dat bedrag niet kwijt zal raken, laten we allen wel wezen.
Er wordt niks bijgedragen aan het topic, er komt niks produktiefs voort ook uit die opmerking, en een antwoord daarop, in welke vorm dan ook, levert een discussie op, onherroepelijk.
Mijns inziens is het slechts stemmingmakerij.
Betreft een oplossing, ja daar had ik uiteraard ook over nagedacht, ik vind dat er een puntenstelsel moet komen, iets strenger beleid dus.
Ik denk dat met name dit soort berichten uiteindelijk wel een OW en eventueel zelfs een BAN op zouden kunnen gaan leveren, in mijn opinie dan.
Maar goed misschien denk ik te rechtlijnig ?
Ik had laatst inderdaad al een topicreport gevraagd, ik meen dat Adelante daarop het topic schoon kwam vegen.
Verders , discussie waardig gesproken, denk ik dat het een zaak is tussen koper en verkoper om een prijsafspraak te maken, ik vind het niet een zaak van een ander iemand, echter ook hier, misschiuen dnek ik wel te zwart wit ..........
Hoi hé![]()
![]()
Ik snap wat je bedoelt, maar in het geval van V&A vind ik dat je dat verkeerd ziet. Users zijn niet achterlijk. Iedereen is vrij om te vragen wat ie wil, en de rest is vrij om daar 'ja' op te zeggen, een tegenbod te doen óf de aanbieding links te laten liggen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 01:14 schreef _sinner_ het volgende:
Waarom zou iemand niet mogen zeggen dat een bepaalde prijs veel te hoog is,
als dat overduidelijk het geval is?
[KNIP]
het is een user goed recht om een andere user daarvoor te waarschuwen..
Of zie ik dat verkeerd?
Eenschquote:Op dinsdag 28 september 2004 00:40 schreef gokker het volgende:
Nou leuk.![]()
Wat had je eigenlijk willen bereiken?![]()
Het is niets nieuws hoor, als je een hoog prijs vraagt en je dan vervolgens een heleboel prijsgezeur krijgt.
Precies: zo werken vraag en aanbod. Is de prijs te hoog, dan wordt het aangebodene gewoon niet verkocht en zakt een topic langzaam af, óf past TS zijn vraagprijs aan. Dát is de bedoeling.quote:Sommige mensen willen gewoon niet begrijpen, dat een te hoog vraagprijs, gewoon zinloos is. Waarom zou je hier op fok, veel geld voor iets betalen, terwijl het op marktplaats veel goedkoper is.
Oneensch. De meeste offtopic is te danken aan het feit dat users V&A niet begrijpen en het niet kunnen nalaten zich ermee te bemoeien. Als bezigheid zeg maar: zoeken naar links op internet om aan te tonen dat iets ergens goedkoper is (of nieuw bijna net zo duur). Niet om TS te bewegen aan hem of haar te verkopen tegen een lagere prijs, maar als doel op zich. Om TS voor schut te zetten, om je gelijk te halen, als tijdsverdrijf, weet ik veel. Dat kun je overal elders op Fok!, maar dus niet in V&A.quote:De meeste off-topic posts zijn ook te danken aan de hoge vraagprijs van de TS. Als de topicstarters, nou eens nadenken over hun richtprijs, dan zou dat veel off-topic schelen en ook minder irritaties.
Deels eensch.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar in het geval van V&A vind ik dat je dat verkeerd ziet. Users zijn niet achterlijk. Iedereen is vrij om te vragen wat ie wil, en de rest is vrij om daar 'ja' op te zeggen, een tegenbod te doen óf de aanbieding links te laten liggen.
Het primaire doel van V&A is vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De rest (discussie, prijszeuren, offtopic) leidt alleen maar af en maakt een topic onoverzichtelijk. Ga er gewoon van uit dat iedereen hersens voldoende heeft om te beslissen of iets wel of niet wil. Klaar; je gewoon niet mee bemoeien.
hmmm, wat/waar/wanneerquote:Op woensdag 29 september 2004 00:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Als iemand in mijn topic zegt dat het een topmonitor is en mijn prijs oke is hoeven jullie die post niet per se te verwijderen hoor.
je topic loopt er niet minder om, iigquote:Op woensdag 29 september 2004 00:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Nee is gisteren al gebeurd volgens mij. Maakt ook niet zoveel uit hoor
Betrouwbare verkoper.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
je topic loopt er niet minder om, iig![]()
donequote:Op woensdag 29 september 2004 08:00 schreef TeleluvR het volgende:
[GEZ] Electrische gitaar en versterker
slotje aub...
Het punt is dat die opmerkingen niet nodig zijn: als de prijs te hoog is, dan verkoopt TS zijn ding gewoon niet en zakt zijn topic vanzelf weg. Of de prijs zakt; dat kan ook natuurlijkquote:Op woensdag 29 september 2004 00:08 schreef _sinner_ het volgende:
[..]
Deels eensch.
Echter als een user iets wil verkopen voor het 10-voudige van de nieuwprijs,
dan kan dezelfde user wel op zijn klompen (niet te koop trouwens) aanvoelen dat daar wat
negatieve reactie's op gaan komen. Dat heeft bitter weinig te maken met prijszeuren oid (imho).
Ik begrijp echter dat mod's daar soms een beetje moe van worden, zij zijn uiteindelijk
degenen die al die zogenaamde 'off-topic'-berichten weer kunnen gaan verwijderen..
jeetje, dit leek wel het "schop hier mijn gitaar naar de klote" topic!quote:Op woensdag 29 september 2004 12:40 schreef Prep2Fight het volgende:
Willen jullie mijn topic alsjeblieft wat schoonmaken, kickjes etc
Topic = [TK] Epiphone Les Paul Goldtop '56
Drie redenen waarom het Topic Report niet altijd werkt zo het zou moeten:quote:Op woensdag 29 september 2004 17:12 schreef yohan.nl het volgende:
Dat Topic Report blijkt in de praktijk inderdaad niet of nauwelijks te werken. Even een melding in het V&A vragen, kritiek & feedback-topic doet wonderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |