Het klink allemaal een beetje vreemd waarom mag er niet gefilmd worden enzquote:Uitgegeven: 26 september 2004 22:28
UTRECHT - Een arrestatieteam van de politie heeft zondagavond in de Bucheliusstraat in Utrecht meerdere mensen aangehouden. Een woordvoerder van de politie wilde over het aantal arrestanten en de reden van de actie niets zeggen.
Volgens ooggetuigen was er sprake van een grootscheepse inval in een bovenwoning, die rond 19.00 uur begon. De politie heeft de straat afgezet. Een peloton van de mobiele eenheid was aanwezig.
De politie heeft media "op last van de rechter-commissaris" verboden ter plaatse te filmen of te fotograferen. Wie dat toch doet, wordt verwijderd of aangehouden, aldus agenten.
Bron nu.nl
quote:Op zondag 26 september 2004 22:56 schreef twiFight het volgende:
ik ga voor een wietsteler
De politie die wiet steelt ? Hehehe!quote:Op zondag 26 september 2004 22:56 schreef twiFight het volgende:
ik ga voor een wietsteler
De identiteit van mensen die in AT's werken wordt beschermd om represailles e.d. te voorkomen.quote:Op zondag 26 september 2004 22:47 schreef Brutus2k het volgende:
[..]
Het klink allemaal een beetje vreemd waarom mag er niet gefilmd worden enz
Weet iemand meer?
Een straat afzetten, de ME erbij en een arrestatieteam. Men moet wel denken met heel gevaarlijke individuen van doen te hebben.quote:Op zondag 26 september 2004 23:06 schreef qltel het volgende:
De identiteit van mensen die in AT's werken wordt beschermd om represailles e.d. te voorkomen.
Nee, de politie wilde hun eigen weed terugquote:Op zondag 26 september 2004 23:04 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
De politie die wiet steelt ? Hehehe!
Tuindorp? tegen overvecht aanquote:Op zondag 26 september 2004 23:08 schreef joshus_cat het volgende:
In wat voor buurt ligt de bucheliusstraat?
Dat soort dingen doe je inderdaad niet voor 't oppakken van een winkeldief o.i.d.quote:Op zondag 26 september 2004 23:10 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Een straat afzetten, de ME erbij en een arrestatieteam. Men moet wel denken met heel gevaarlijke individuen van doen te hebben.
Die zijn nu hardhandig wakker geschudquote:Op zondag 26 september 2004 23:53 schreef -Mk- het volgende:
Slapende cellen!
Grappig!quote:Op zondag 26 september 2004 23:53 schreef -Mk- het volgende:
Slapende cellen!
Bin Laden gaat zijn tijd, geld, explosieven en manschappen echt niet verspillen aan een achterhaalde ME'er hoor.quote:Op maandag 27 september 2004 00:05 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
Grappig!![]()
Arrestatie Team werkt zowiezo met bivakmutsen. ME niet, vandaar het persverbod.
Toen ze de Vinkenslag invielen zag je die gasten toch ook gewoon op TV zonder bivakmutsen. ME bestaat gewoon uit politieagenten.quote:Op maandag 27 september 2004 00:05 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
Grappig!![]()
Arrestatie Team werkt zowiezo met bivakmutsen. ME niet, vandaar het persverbod.
Nee, Utrecht oost. Tuindorp (Votulast, heet het officieel geloof ik), best een goeie buurt.quote:Op zondag 26 september 2004 23:56 schreef Solido het volgende:
Ligt die straat in kanaleneiland?
crime does payquote:Op maandag 27 september 2004 00:08 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, Utrecht oost. Tuindorp (Votulast, heet het officieel geloof ik), best een goeie buurt.
quote:Misdrijven
De arrestaties werden verricht 'in het kader van een onderzoek naar misdrijven'. Dat is alles wat er politie erover wil zeggen. Een peloton van de Mobiele Eenheid was aanwezig, maar werd niet ingezet. De inval vond plaats in een bovenwoning van de Bucheliusstraat. De straat is door agenten afgezet. De media mochten geen opnamen maken van de straat. Wie dat toch zou doen, zou worden verwijderd of aangehouden, aldus de agenten.
Vriendelijk
Buurtbewoners meldden dat het gaat om een 'heel vriendelijk en onopvallend allochtoon gezin'. Ze hebben gezien dat de vader, moeder en een ongeveer achttien jaar oude zoon zijn opgepakt. Ook heeft de politie volgens hen een jonger kind meegenomen. Dat laatste heeft het OM bevestigd. Reden dat het jonge kind naar het politiebureau is overgebracht, is dat het anders alleen in huis zou zijn.
In de Bucheliusstraat staan ook huurwoningen, dus het kan, maar het hoeft niet.quote:Op maandag 27 september 2004 00:10 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
crime does pay
Inderdaad. Maar toen was er nog niet het terreuralarm.quote:Op maandag 27 september 2004 00:08 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Toen ze de Vinkenslag invielen zag je die gasten toch ook gewoon op TV zonder bivakmutsen. ME bestaat gewoon uit politieagenten.
No shit, sherlock.quote:Op zondag 26 september 2004 23:10 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Een straat afzetten, de ME erbij en een arrestatieteam. Men moet wel denken met heel gevaarlijke individuen van doen te hebben.
quote:Op maandag 27 september 2004 07:37 schreef Solido het volgende:
Het ging dus om een Marokkaans gezin, waarvan de zoon van 19 jaar op Schiphol had gewerkt.
quote:Op maandag 27 september 2004 00:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
No shit, sherlock.
Kampers dusquote:Op maandag 27 september 2004 00:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
No shit, sherlock.
Nee, gewoon een stel criminelen. Diamanthandel, drugs, you name it.quote:Op maandag 27 september 2004 07:52 schreef Youssef het volgende:
[..]
Kampers dus
Het zal toch niet met KLM te maken hebben, dat er binnen de familie bepaalde afspraken zijn gemaakt om het een en ander binnen te halen via het buitenland. Men kan denken aan materiële voorwerpen, maar ook aan bepaalde personen.quote:............Diverse buurtbewoners meldden dat de arrestanten lid zijn van een allochtoon gezin. Ze hebben gezien dat de vader, moeder en een ongeveer achttien jaar oude zoon zijn gearresteerd. Ook heeft de politie volgens hen een jonger kind meegenomen. De zegsman van het OM bevestigde dat laatste. Volgens hem is het kind naar het politiebureau overgebracht, omdat het anders alleen in huis zou zijn.
De oudere zoon werd opgepakt toen hij tijdens de politieactie kwam aanlopen. Twee buurtbewoners vertelden dat hij bij de KLM werkt. Een buurtbewoonster omschreef het gezin als "heel vriendelijk en onopvallend".
Bron: telegraaf.nl
En dat laten ze dan juist weer door de oom zeggen hequote:Op maandag 27 september 2004 08:16 schreef Smeich het volgende:
Vanmorgen gezien op het RTL-nieuws. En dan natuurlijk de oudste zoon beweren dat er niets aan de hand is, die gast leek trouwens flink beschonken. En die oom deed ook alsof het de liefste mensen uit de buurt waren "ik denk dat, zonder meer, het is vergissing"...
sure sure
quote:Op zondag 26 september 2004 23:22 schreef Sub_Rosa het volgende:
Diverse buurtbewoners meldden dat de arrestanten lid zijn van een allochtoon gezin.
Onjuist, die straat ligt in Tuinwijk (lees: studentenbuurt en ietwat minder vermogende mensen)quote:Op maandag 27 september 2004 00:08 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, Utrecht oost. Tuindorp (Votulast, heet het officieel geloof ik), best een goeie buurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |