abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22212935
Chevrolet Tahoe

Een trip met acht personen? Met boottrailer of caravan? Stap in. Niets is te lastig voor de Chevrolet Tahoe.

Wie een grote 4x4-wagen wil aanschaffen, moet voortaan toch eens goed nadenken. Chevrolet lanceert immers de Tahoe, en weinig constructeurs zijn in dit nichesegment zo ervaren in het leveren van vermogen, betrouwbaarheid en comfort als... Chevrolet.

In 1935 bracht het Amerikaanse automerk zijn eerste Suburban Carryall op de markt, een wagen die plaats bood aan acht inzittenden. Het SUV-segment (Sports Utility Vehicle) was geboren. Sinds de jaren vijftig zijn de Chevrolets sterk geëvolueerd.

Een trekpaard

Deze grote vrijetijdsvoertuigen waren de eerste met een V8-krachtbron (1955), de eerste met vierwielaandrijving (1957) - op de oorlogsjeep na -, de eerste met onafhankelijke wielophanging (1992) en de eerste met ABS op alle versies (1992). De nieuwe, zeer comfortabele Tahoe is beschikbaar in drie versies, LS, LT en LT Premium.

Hij heeft mee dankzij zijn grote wielbasis (2,94 meter) een uitzonderlijk ruim interieur. In de 5,05 meter lange en 2,06 meter brede auto kunnen met de optionele derde zetelrij acht personen comfortabel plaatsnemen. Zo blijft er nog 460 liter bagageruimte over. De derde zetelrij kan in twee gelijke delen worden opgeklapt of uit de wagen genomen. In dat laatste geval heeft u 1895 liter bagageruimte (3348 liter als u ook de tweede zetelrij opklapt).

De nieuwe V8 maakt van de Tahoe een rasecht trekpaard. Met een maximaal geremd aanhangergewicht van 3500 kg is hij de ideale keuze voor het trekken van een boottrailer, een paardenwagen of een caravan. Een intelligente, automatische trekken-slepenschakelaar helpt de robuuste viertrapsautomaat bij het schakelen in de meest uiteenlopende situaties.

Exclusieve look
Qua comfort, rijplezier en rijveiligheid heeft de Tahoe weinig te vrezen van de rechtstreekse concurrenten (Range Rover). Tijdens testritten boven de noordpoolcirkel trotseerde hij zonder veel moeite een sneeuwstorm.

Met achterwielaandrijving voldoet de Tahoe ruimschoots op wegen die genoeg grip bieden. Als er meer trekkracht vereist is, schakelt de elektronisch gestuurde Autotrac vanzelf over op vierwielaandrijving. Dit kan ook handmatig, met een druk op de knop op het dashboard.

Voorts is het ruime interieur volledig afgestemd op veiligheid en exclusief zit- en leefcomfort. De standaard veiligheidsuitrusting moet niet onderdoen voor deze van een moderne berline. De Tahoe heeft een stoere look, veel trekkracht en oogt exclusief. "Deze wagen is zeker een topper waarvan er jaarlijks," aldus de invoerder, "een veertigtal in België zullen worden verkocht."

Technisch specificaties

Motor: achtcilinder in V met twee kleppen per cilinder en elektronisch gestuurde sequentiële meerpuntsinjectie.
Cilinderinhoud: 5327 cc.
Maximaal vermogen: 273 pk bij 5200 toeren.
Maximaal koppel: 427 Nm bij 4000 toeren.
Maximaal aanhangergewicht: 3500 kg.
Aandrijving: op de achterwielen via elektronisch gestuurde viertrapsautomaat met overdrive; een bedieningsknop op het instrumentenbord laat toe de vierwielaandrijving in te schakelen.
Topsnelheid: 170 km/u.
Remmen: ABS-shijfremmen op de vier wielen.
Verbruik: 15,4 l per 100 km, gemeten volgens de euromixnorm.
Prijs: vanaf 1.750.000 frank tot 1.950.000 frank, telkens BTW inbegrepen.

www.ptaslowchat.tk
  zondag 26 september 2004 @ 13:15:31 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_22212954
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_22212960
wat bitch?
pi_22212986
Moguh
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 26 september 2004 @ 13:17:19 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_22212993
KUT.... Pleur die van mij maar op slot..... topic nr. 607290 vs. 607291

Thucydides
pi_22213052
ik heb gewonnen van Xtreem
ik had echt nog een x gerefreshed voor ik em submitte dus.. en je stond er nog niet
pi_22213124
kut, ik heb de hik
pi_22213125
oi
pi_22213143
vette bak zo'n Tahoe SS
2825cc Single Turbo Beast
  zondag 26 september 2004 @ 13:24:29 #11
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22213154
oi
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 26 september 2004 @ 13:26:01 #12
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_22213187
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:24 schreef Ultimora het volgende:
vette bak zo'n Tahoe SS
Die SS heeft stiekumpjes wel wat meer pk's dan de 273 van de gewone, maar daar waren alleen kut foto's van te vinden
pi_22213240
hondehok.
pi_22213242
gas is om op te koken ja, tenzij het goedkoop is voor de auto (wist niet dat G3, voor mij wel gunstig zou zijn)
pi_22213270
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:28 schreef BoJo het volgende:
gas is om op te koken ja, tenzij het goedkoop is voor de auto (wist niet dat G3, voor mij wel gunstig zou zijn)

koop dan een 166 2.4 JTD, maar ga niet op gas rijden, en ZEKER NIET in een Alfa, in een Volvo of Peugeot kan het nog een keer (die leveren het af-fabriek). Maar in een Alfa is echt heiligschennis
  zondag 26 september 2004 @ 13:30:54 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_22213278
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:28 schreef BoJo het volgende:

Dat laat je je motor koken?
* Xtreem is weg.... kijken of ik het vandaag wel binnen 4 uur red
Thucydides
pi_22213288
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:30 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat laat je je motor koken?
* PeuRac is weg.... kijken of ik het vandaag wel binnen 4 uur red
Succes
pi_22213365
quote:
Qua comfort, rijplezier en rijveiligheid heeft de Tahoe weinig te vrezen van de rechtstreekse concurrenten (Range Rover). Tijdens testritten boven de noordpoolcirkel trotseerde hij zonder veel moeite een sneeuwstorm.
riiiight
pi_22213372
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:30 schreef PeuRac het volgende:

[..]

koop dan een 166 2.4 JTD, maar ga niet op gas rijden, en ZEKER NIET in een Alfa, in een Volvo of Peugeot kan het nog een keer (die leveren het af-fabriek). Maar in een Alfa is echt heiligschennis
heb je de prijs voor wegenbelasting gezien voor een diesel ? En wat is er mis met gas Hoger octaangehalte, mooi voor chiptuning enzo
  zondag 26 september 2004 @ 13:36:21 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22213381
kutbak
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_22213385
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:35 schreef Threepio het volgende:

[..]

riiiight

ontopic

pi_22213423
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:35 schreef BoJo het volgende:

[..]

heb je de prijs voor wegenbelasting gezien voor een diesel ? En wat is er mis met gas Hoger octaangehalte, mooi voor chiptuning enzo
Jij weet heel goed dat Alfa motoren niet tegen gas kunnen. Ze zijn daar niet geschikt voor, in tegenstelling to amerikaanse en Volvo blokken.

Hoeveel km schat je dan per jaar te gaan rijden?
pi_22213470
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:36 schreef ook_gek het volgende:
kutbak
Snelle reactie enzo
mja, ik ben er weer, maar ik ben héél sloom...
Lezen op eigen risico!
Aangeboden, tegen elk aannemelijk bod: mijn leven, upgraded tot "sociaal", met gratis werk en middelbare schoolopleiding... anyone?
pi_22213481
ik ga ff een film kjiken
pi_22213499
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Jij weet heel goed dat Alfa motoren niet tegen gas kunnen. Ze zijn daar niet geschikt voor, in tegenstelling to amerikaanse en Volvo blokken.

Hoeveel km schat je dan per jaar te gaan rijden?
ik rij nu al 30000 km per jaar en dat was niet eens voor m'n werk
Ik rij nu elke week een tank leeg (400 km )
Maar ik hoef niet per se G3, een 2,5 v6 of een gewone 2.0 is ook prima hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')