abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:09:53 #151
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22734598
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:39 schreef Belana het volgende:
Misschien heb ik niet voldoende gelezen hier, maar hoe gaat het nou met LadyS en de bv?
ik geef momenteel de 1e voeding en de één na laatste (of laatst voeding) nog bv.
Ik was hier een week of 2 geleden mee begonnen. Na een paar dagen had ik toch maar bedacht dat ik toch zo veel mogelijk bv wilde geven Mijn tepels gingen weer pijn doen en nu ben ik het echt goed zat! Ik hou de 1e voeding er nog wel een tijdje in denk ik. Niet in de laatste plaats omdat het lekker makkelijk is
soms worden mij tepels blauw/paars met wit erom heen en dan doen ze dus écht enorm pijn
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:34:23 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22735356
dutch, op mijn werk kolf ik 2 of 3 keer.
Ze zeggen wel eens dat het betr is om 3 keer kort te kolven ipv 2 keer lang. Het lag er bij mij aan hoe het uitkwam met m'n werk ook een beetje. (en als ik het idee had dat de productie een beetje ingekakt was (als ik ongesteld moest worden) deed ik 't echt 3 keer)
en sja, grote voorraad... ik denk dat ik zo'n 15 a 20 zakjes met ijsblokjes (zo'n 100cc per zakje) in de vriezer had/heb liggen. Die zijn we nu dus aan 't opmaken, maar ik vond het wel lekker om zo'n voorraadje te hebben. Als ik dan op m'n werk niet genoeg had gekolfd (wat heel vaak voorkomt) dan kon ik gewoon aanvullen uit m'n voorraad
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:36:11 #153
3011 E.T.
pi_22735403
Balen trouwens LadyS dat het niet pijnloos loopt. Knap dat je dan toch nog wel voedingen erin blijft houden!
(en ja, die voeding 's morgens (en ook 's nachts) zijn ook lekker makkelijk, ik heb ook geen zin om op rare en koude tijden naar beneden te moeten om een fles te maken en die voedingen krijgt Saskia dus ook gewoon nog bij mij..)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 08:10:09 #154
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22741418
Misschien een idee?
's Avonds een fles water en de flesverwarmer bij je bed zetten. Mits je een flesverwarmer hebt natuurlijk.
LadyS, knap hoor dat je het volhoudt.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!fossiel woensdag 20 oktober 2004 @ 12:12:40 #155
2628 Karin
pi_22744821
Ik had zelfs een magnetron op de slaapkamer gezet maar toch blijft het een rotwerk als je net wakker bent om een fles te maken. Ik vond shirt omhoog en kind aanleggen veel makkelijker.
Ik hoop dat jullie het nog lang kunnen volhouden die ochtendvoeding! Bij mij was dat helaas vrij snel over, het liep heel hard terug op maar 1 voeding.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 oktober 2004 @ 12:51:26 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_22745668
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Het kan heel goed dat je weer moet 'wennen' Sjeen. Vind je trouwens twee/drie keer per dag niet veel? Waarschijnlijk kolf je na de ochtendvoeding uit een borst (die waar Isa het minst gedronken heeft) ook al een heleboel.
Krijg je wel een toeschietreflex?

-knip-

E.T.
Ik kolf nu twee/drie keer om een beetje een regelperiode te faken. Vanmorgen had ik overigens al 55cc, dus het begint te 'wennen'. Ik heb een toeschietreflex (na een paar minuutjes begint het in heftige stralen te gaan, maar die hield niet zo lang aan. Nu duurt het alweer langer, dus ik denk dat ik gewoon echt de productie aan het ophogen ben.

Isa krijgt tegenwoordig altijd twee borsten en die drinkt ze meestal goed leeg. Ik dacht dat dat wel normaal was (in de zin van goed afgestemd vraag/aanbod). Denk ik dan goed?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:56:01 #157
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22773550
Mensen! Is het normaal dat afgekolfde melk in de koelkast eruitziet als water met een flinke schuimkraag dikke melk bovenop?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22773603
jahoor, kan heel goed.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 16:04:15 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22773735
Maar het ziet er echt verzuurd uit... Kan ik dat mijn meisje wel geven vanavond?

* Sugar wil weer gaan sporten!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22773904
jahoor, gewoon ff schudden en opwarmen en 't ziet er weer 'als nieuw' uit. van wanneer is het? (desnoods een beetje zelf proeven voor je 't geeft).

sportze!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 16:25:37 #161
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22774201
Het is van de 17e en de 19e (allebei ziet het er zo uit).
Nou, thanks, ik vertrouw het wel dan!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 18:03:19 #162
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_22776006
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 16:25 schreef Sugar het volgende:
Het is van de 17e en de 19e (allebei ziet het er zo uit).
Nou, thanks, ik vertrouw het wel dan!
ehhhh Lieve Sugar, die van de 17e heb je hopelijk wel ingevroren?
Als je alleen koel bewaart, dan mag je het max. 1 dag later gebruiken hoor !
(zo is mij tenminste altijd verteld)

edit- toevoeging:
maar dat van die schuimkraag klopt wel, daardoor lijkt er ook wel eens meer in het flesje te zitten dan er werkelijk inzit.
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!fossiel donderdag 21 oktober 2004 @ 20:53:25 #163
2628 Karin
pi_22779944
Volgens mijn informatie kan je borstvoeding maximaal 5 dagen bewaren achterin je koelkast.

Volgens de VBN
In moedermelk zitten bacterieremmende factoren die de hoeveelheid aanwezige bacteriën in afgekolfde moedermelk doen verminderen. Moedermelk kan veel langer vers blijven dan men lange tijd heeft gedacht.

Als het in de koelkast bewaard wordt kan rijpe moedermelk tot ongeveer 5 dagen goed blijven. Voorwaarde is wel dat het hygiënisch en zorgvuldig behandeld wordt.

Buiten de koelkast blijft moedermelk 6 tot 10 uur goed. Colostrum, de melk die de eerste dagen na de bevalling wordt geproduceerd, blijft ongekoeld 12 tot 24 uur goed.

Eenmaal ontdooide moedermelk kan nog tot 24 uur bewaard worden (in de koelkast).

Deze bewaartips gelden voor de moedermelk voor gezonde voldragen baby's. Op kinderafdelingen van ziekenhuizen worden soms andere regels gehanteerd.

En ik heb ook overal gelezen dat je borstvoeding beter niet kan schudden maar gewoon een beetje heen weer moet wiebelen, van schudden gaan belangrijke dingetjes stuk (geen idee welke dingetjes).
pi_22780974
hoe doen jullie dat met een flessie bv ?

Die kerel van mij drinkt traag en halverwege vind hij het niet meer naar zijn zin (hoogstwaarschijnlijk omdat het te koud is geworden). Helaas ligt het punt dat hij het niet meer moet op wisseld niveau dus kan ook niet eerst 30 cc klaarmaken en later nog eens 40cc Maar zit dus steeds met halve flesjes die weg kunnen en dat vind ik behoorlijk zonde.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:34:34 #165
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22792448
Knor, vervelend is dat hè?
Hier wilde Léon in het begin ook niet uit de fles drinken. Het ligt niet aan de speen denk je?
Dat was nl. hier wel de oplossing.
Het gaat vanzelf beter, maar lastig is het wel.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_22792607
als het aan de speen zou liggen zou hi toch niet eerst wel drinken (iedere avond) en halverwege stoppen ??? Heb nml nog nooit een andere speen aangeboden dan deze...
pi_22803168
Knor, dan zou ik toch nooit meer dan 40cc per keer opwarmen, want om nou elke keer de helft weg te gooien is echt zonde.

Vandaag heb ik voor het eerst de middag voeding eruit gehaald, in de hoop dat ik vanavond wel behoorlijk wat bv zou hebben voor Joshua. Maar ik vond het maar schrikbarend weinig. Om eerlijk te zijn was het veel te weinig. Hij heeft niet een keer achter elkaar gedronken. Maar vanaf begin slikken en dan 2 of 3 keer zuigen en dan weer slikken. Zelfs s'morgens vind ik het ook steeds minder worden. En daar baal ik toch wel enorm van, want blijkbaar gaat de produktie met grote sprongen achteruit. En ik wilde nog zo graag de ochtend en avond voeding erin houden Maar zoals het er nu naar uit ziet, haalt hij er nog net 1 goede voeding per dag uit.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:23:26 #168
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22804304
Ik heb vanavond weer een flesje afgekolfde voeding gegeven en wilde vlak daarna dus gaan kolven (omdat ik immers deze voeding niet gaf!). Maar nu kwam er bijna niks uit!!!! Echt schrikbarend weinig, 30 cc! Ik had Maria wel eventjes aangelegd, dus a la, íets minder dan "normaal" had ik verwacht, maar zo weinig?!
Had sowieso al de indruk dat Maria niet meer zo tevreden is na een voeding (bleef zoeken) en dat ik dus echt twee borsten per keer moest geven en langer laten liggen. Dat ook gedaan, maar nu (na deze kleine opbrengst) heb ik nog sterker het gevoel dat ze sinds een paar dagen echt te weinig krijgt!

Hebben jullie nog tips? Ik weet dat extra aanleggen en kolven de productie weer op kunnen schroeven, dus dat zal ik zeker proberen. Maar weten jullie op welke momenten ik het beste extra kan kolven? En binnen hoeveel tijd zou de productie weer op vraag afgestemd kunnen zijn? Dank!
pi_22804923
Zijn het niet de 1,5-maand-regeldagen? Hoe lang het duurt verschilt per persoon...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:46:24 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22804967
Ah, bestaan die? Zou kunnen dan! Maar kan het dan zo zijn dat ik ineens erg weinig te geven heb?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:48:29 #171
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_22805020
Sugar, ik produceer nog steeds overmatig veel melk, met het schema dat ik in het ziekenhuis heb geleerd, en dat is om de 3 uur. Naarmate de dag vordert worden de hoeveelheden minder.
Ik kolf overigens electrisch, aan beide borsten tegelijk. Ik weet niet in hoeverre dat nog scheelt.

edit: toevoeging: en ik kolf per keer 10 minuten.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:57:46 #172
3011 E.T.
pi_22805270
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:46 schreef Sugar het volgende:
Ah, bestaan die? Zou kunnen dan! Maar kan het dan zo zijn dat ik ineens erg weinig te geven heb?
Yep, 6 weken zijn berucht qua regeldagen.
En Maria zal ook steeds efficienter en sneller drinken. Dus met een paar minuutjes aan jouw borst zal ze al een behoorlijke sloot melk naar binnen werken.
En bij regeldagen zal het 'extraatje' wat jij eigenlijk bedoelt om te kolven in het voordeel van Maria werken: minder moeite voor de juiste hoeveelheid melk en jouw 'extraatje' zal je weer opnieuw moeten opbouwen.

Kreeg je wel een toeschietreflex bij het kolven? (dat het echt met straaltjes naar buiten komt?)
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:29:15 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22806237
Ja, ET, wel tsr, maar niet meer dan 2 keer... En dan duurt dat straaltjes-schieten ook weer geen uur, helaas.

Maar goed, komt jullie dus bekend voor? Gewoon doorgaan en misschien weer even wat vaker aanleggen en ook wat meer kolven? (Just checking )
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:31:33 #174
3011 E.T.
pi_22806307
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:29 schreef Sugar het volgende:
Ja, ET, wel tsr, maar niet meer dan 2 keer... En dan duurt dat straaltjes-schieten ook weer geen uur, helaas.

Maar goed, komt jullie dus bekend voor? Gewoon doorgaan en misschien weer even wat vaker aanleggen en ook wat meer kolven? (Just checking )
Yep
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:33:19 #175
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22806349
Bij mij is dat toeschietreflex echt heel duidelijk voelbaar, in de vorm van duizend-naaldjesgevoel en ik voel mijn borst ook echt helemaal volstromen lijkt wel( ze voelen dan ook echt helemaal hard aan) er komen dan ook echt hele stralen uit. Kian laat dan ook echt de overtollige melk wegstromen uit zijn mond, als ie dat niet doet verslikt ie zich, wat ook zeer regelmatig voorkomt. Herkenbaar
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')