abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2004 @ 14:05:20 #251
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23165045
Martineke, ik ben ook zo iemand die daar dus helemaal niks van snapt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23166148
Nog los daarvan waren mijn borsten na de zwangerschap sowieso al niet meer te redden (tijgerborstjes ), ik denk niet dat het al dan niet geven van borstvoeding daar invloed op heeft gehad.
pi_23167658
Thijs is nu 2 maand, 2 weekjes geleden dronk hij nog braaf 7tot8 min aan elke borst, nu sinds een paar dagen is Thijs bijna 25 min per borst aan het drinken, hij lijkt wel tevreden te zijn dus maak me nog niet echt zorgen.
wat ik me wel af vraag is komt het doordat hij nu meer drinkt dan normaal, of zou toch mij hoeveelheid melk aan het afnemen zijn.... (maar op dat laatste zou Thijs ook niet meer tevreden zijn)

of kan het zuigbehoefte zijn??? (al neemt hij geen echt genoegen met een speen of met zijn knuistje)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 8 november 2004 @ 17:00:13 #254
3011 E.T.
pi_23169067
Bar, het kan zijn dat ie meer is gaan drinken EN meer zuigbehoefte (zuigbehoefte hoeft niet te betekenen dat ze een speentje willen.. er zijn genoeg baby's die zowieso geen speen willen) Hij kan ook gewoon lekker de geborgenheid van z'n moeder willen voelen en daardoor lekker bij je willen liggen en sabbelen. Misschien ook wel een beetje regeldagen erbij...
Gewoon "go with the flow"
Als hij niet genoeg zou krijgen, zou ie niet tevreden zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23170067
zolang ik Thijs tevreden vind, zal ik me er ook niet al te druk om maken, maar het was gewoon appart maar idd het jochie word ook steeds groter en zal dus ook meer binnen willen krijgen.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_23171775
Martineke, daar zakt inderdaad je broek vanaf he.. Nou is het volgens mij zelfs bewezen dat je geen theezakjes krijgt van de borstvoeding maar gewoon door de zwangerschap op zich, dus laten we maar hopen dat ze alsnog flinke theezakjes (of koffiefilters) krijgt, net goed !

Ik zit hier vreselijk te balen omdat het erop gaat lijken dat borstvoeding niet gaat lukken straks ivm mijn medicijngebruik. Ik moet nu mijn medicijnen af gaan bouwen om tegen de tijd dat de bevalling is medicijnvrij te zijn, maar na 1 week is dit al helemaal fout gegaan
  Licht Ontvlambaar maandag 8 november 2004 @ 19:03:16 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23172153
Lieve ladybos, mag ik vragen waarvoor je medicijnen gebruikt (en waarom het nu mis is gegaan)? Zijn er misschien alternatieve medicijnen?

Knuffel
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 8 november 2004 @ 20:18:15 #258
3011 E.T.
pi_23174370
Ladybos, je kunt een lactatiekundige bellen om info over je medicijnen, wellicht weten zij ook nog een alternatief. (voor een heleboel medicijnen die niet met bv mogen, schijnen alternatieven te zijn) Even navragen lijkt me geen kwaad kunnen toch?

zeker met allergieen en astma in de familie zou ik zo veel mogelijk proberen..
pi_23175286
Sjeen en ET, de medicijnen die ik gebruik zijn zeer zware pijnstillers (ik heb een whiplash). Het valt onder de opiumwet en de alternatieven die sterk genoeg zijn, zijn ook net zo slecht :-( Het is dus mis gegaan nu met het afbouwen omdat het sterk verslavend spul is, het moet dus heeeeeel erg langzaam afgebouwd worden maar de medicijnen die ik nu slik zijn 200 mg en de volgende dosering is 150 mg, dat is toch 25% minder en die overstap was dus te groot. Nu ga ik het proberen met die 150 mg en dan een capsule van 50 mg door de helft. en dan van de 150 naar de 100 weer op dezelfde manier, enzovoorts. Ik slik deze medicijnen al een aantal jaar en was dus eigenlijk al weer 'vergeten' hoe slecht ik me voel zonder de medicijnen. Nu kreeg ik daar van de week dus een voorproefje van en daarvan raakte ik meteen in paniek. Want afbouwen is 1 ding, maar het zónder doen betekend gewoon dat ik ontzettend veel pijn heb én heel weinig kan. En als er dan ook nog een babytje bij is dan zie ik het niet zitten dat ik daar nog voor kan zorgen. Dat had ik dus onderschat, ik ben al zo gewend aan die medicijnen dat ik me niet meer realiseerde dat hoe het nu met me gaat dus eigenlijk 'schijn' is omdat dat door de medicijnen komt. Ik dacht dat het best redelijk zou gaan zonder medicijnen, in ieder geval voldoende goed om te kunnen functioneren mét baby. Maar ik ga het zeker navragen hoor, eerst maar eens kijken hoe ik het op een verstandige manier toch af kan bouwen (want het is nu heel moeilijk om onderscheid te maken tussen de afkickverschijnselen en de pijn van de whiplash zeg maar) en dan kijken hoe ik me voel, en als het dan écht niet gaat zit er weinig anders op vrees ik. Als ik zelf niet kan functioneren kan ik ook niet voor mijn kindje zorgen.
  maandag 8 november 2004 @ 20:58:37 #260
3011 E.T.
pi_23175515
Op www.nvl.borstvoeding.nl kun je iig telefoonnummers van lactatiekundigen vinden.

ff een bemoeial-vraagje; kan het geen kwaad tijdens je zwangerschap? ik heb zelf nl. het idee dat je tijdens een zwangerschap minder mag dan met bv. (stom voorbeeldje: ibuprofen mag niet als je zwanger bent, wel als je bv geeft)

Maar medicijnen tijdens de bv hangt (geloof ik) ook erg af van hoe lang de middelen schadelijk in je bloed zitten. Misschien is het mogelijk om bv vlak na het innemen van een pil een flesje eerder gekolfde melk te geven oid.. (weet niet of dat in d praktijk haalbaar is met jouw medicijngebruik, maar ik doe maar een gooi)
pi_23176216
E.T., ik was zelf ook heel verbaasd dat ik deze medicijnen mocht blijven slikken tijdens de zwangerschap. Maar het is helemaal uitgezocht en het mag dus gewoon, alleen níet tijdens de bevalling en bij borstvoeding. Maar dat vind ik dan ook weer zo onlogisch, als het dus blijkbaar niet via de placenta bij het kindje komt, waarom mag ik het dan ook niet slikken tijdens de bevalling.. Dus ik zit met aardig wat vragen. Het probleem is dat de artsen er nogal zwart-wit in zijn. Zo van nou als het niet goed is tijdens de bevalling dan slik je het toch gewoon niet ? Of dan geef je toch gewoon geen borstvoeding ? Terwijl ik het liefste zou zoeken naar een oplossing waarbij ik niet verrek van de pijn maar dat mijn kindje er uiteraard ook geen nadelige gevolgen van heeft. En 'gewoon' even stoppen is er dus ook niet bij, dat wordt door de artsen ook nogal onderschat.

De medicijnen die ik neem werken 24 uur dus het zal denk ik niet haalbaar zijn wat je voorstelt maar er zijn wel alternatieven die 8 uur werken, dus dat is misschien nog wel een optie ! In ieder geval al heel erg bedankt voor deze tip, want als dit wel mogelijk zou zijn zou dat het probleem al voor een heel groot deel oplossen.
  maandag 8 november 2004 @ 21:43:22 #262
3011 E.T.
pi_23176702
De tijd dat een medicijn 'werkt' is lang niet altijd gelijk aan de tijd die het in bv terecht komt. (heet geloof ik 'halfwaardetijd' oid)
Als ik jou was zou ik echt gewoon binnenkort even bellen
Succes!
  Licht Ontvlambaar maandag 8 november 2004 @ 22:13:31 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23177617
Ladybos, ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden, waarin je je kunt vinden. En ik hoop dat je nu meer last hebt van afkickverschijnselen dan van de whiplash.

Knuffel
Sjeen
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:50:41 #264
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23184420
ik sluit me hierbij aan, ik hoop ook dat er een oplossing voor gevonden word. wel goed van je dat je er zo mee bezig bent hoor *duim omhoog steekt* mocht het uiteindelijk niet lukken kan je je kindje wel vertellen later dat je er alles aan gedaan hebt om het wel te doen, het mocht alleen niet (bij wijze van dan he) dikke knuf for you
  donderdag 11 november 2004 @ 19:24:13 #265
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23248859
Ik heb mezelf getrakteerd op een glas Oud Bruin (bier). Ik hoor vaak dat dit goed is voor de borstvoeding. Weet iemand eigenlijk waarom? als het al waar is
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2004 @ 19:32:02 #266
43556 miss_dynastie
pi_23249029
phluphy, heb begrepen dat bruin bier de productie verhoogt. Volgens sommigen althans, anderen beweren namelijk dat het kolder is
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2004 @ 21:09:02 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23251330
Phluphy, hier kun je iets lezen over de werking van bruin bier. Zelf drink ik borstvoedingsthee van de reformzaak. Erg lekker zowel koud als warm en hierdoor drink ik meteen weer een litertje meer per dag
pi_23251817
phluphy als ik het me goed herinner was er met jouw productie niets mis dus mag jij 't gewoon voor je eigen lol drinken. ik heb heel wat oudbruintjes op én liters BV-thee van div. samenstellingen maar bij mij heeft het helaas niet echt zoden aan de dijk gezet.
  donderdag 11 november 2004 @ 21:40:28 #269
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23252171
Phluphy, het gaat dus nog steeds goed met de bv via de sonde? Super zeg!
Nu wachten we alleen het berichtje hier nog af dat hij ook zelf kan zuigen en lekker tegen je aanligt terwijl je hem zelf voedt.

Sugar, ben je nu gestopt?

Ik heb voor mezelf besloten om begin december af te gaan bouwen. Een beetje een dubbel gevoel; ik geniet enorm van die momenten met Léon, maar ik geniet er helemaal niet van om op mijn kantoor te zitten kolven. Ik vind dat ik het netjes gedaan heb een half jaar. Mijn zoontje doet het goed en nu mogen andere mensen er ook van genieten om hem de fles te geven.
Ookal vind ik het niet makkelijk om deze geweldige kostbare periode af te sluiten. Ach, er komen ongetwijfeld andere kostbare momenten voor terug.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_23252237
Bedankt voor de steun allemaal, ik ben vandaag begonnen met een nieuwe afkickpoging, de apotheek had een zelfde middel maar dan in 150 mg ipv 200, dus 25% minder dan mijn normale dosering. Dat is al een fikse stap in 1x dus ik merk het goed, zal het ook echt nóg rustiger aan moeten gaan doen dan ik normaal al doe. Maar eerst maar eens kijken hoe dit gaat, en dan weer op naar de volgende stap
pi_23252326
succes ladybos, ik hoop dat het afbouwen in kleinere stapjes wel goed gaat.
  donderdag 11 november 2004 @ 21:54:36 #272
3011 E.T.
pi_23252586
dutch, je hebt 't geweldig gedaan!

ladybos, succes met afkicken! Ik hoop voor je dat 't lukt!
  donderdag 11 november 2004 @ 22:51:02 #273
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23254550
Ladybos succes en een
  vrijdag 12 november 2004 @ 18:28:21 #274
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23272659
Ladybos, succes ermee en hou ons op de hoogte

Bedankt voor de tips over het (oud bruin) bier. Ik begrijp dat het alleen baat heeft mbt productie, niet qua samenstelling.
Tja, voor jullie beeldvorming: als ik ga kolven heb ik binnen 3 min. 140 ml uit één borst en 100 ml uit de ander (ik heb een electr dubbel kolfapp).
Als ik wil kan ik dan nog doorgaan, maar dan moet ik eerst nieuwe flesjes pakken.
En dat terwijl ik alle regels schend (te weinig rusten, te weinig drinken, onregelmatig kolven etc.)
Ik besef dat ik hiermee enorme mazzel heb.

Dutchie, leren flesje drinken of borst gaat niet meer lukken. We richten ons nu al op "straks": via lepeltje of gewoon drinken. Hopelijk over een paar maanden.
Volledig begrijpelijk overigens dat je gaat afbouwen. Ik ben benieuwd hoe het afbouwen verloopt.
... ♥ ik mis je ♥
pi_23273617
Ladybos heel veel sterkte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')