abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23010823
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:38 schreef LadyS het volgende:
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wrs. eerder gestopt zou zijn als er hier niet een aantal waren die met tips kwamen enzo
Omdat die tips hielpen of omdat je daardoor het gevoel kreeg dat je het niet kon maken om te stoppen? Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling.
pi_23010916
Ik ben tot nu toe 1x naar het weeguurtje geweest, omdat er binnen de familie verschil van mening was over de vraag of ze nou te dik of te dun was (uitslag: mooi gemiddeld ). Maar verder ga ik alleen naar de maandelijkse controles, en wat mij betreft is dat volgende keer 23-11 en daarna in maart ofzo pas weer.. 't Gaat wel goed allemaal.
  maandag 1 november 2004 @ 23:09:06 #228
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23010959
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:04 schreef poemojn het volgende:

[..]

Omdat die tips hielpen of omdat je daardoor het gevoel kreeg dat je het niet kon maken om te stoppen? Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling.
alletwee wel een beetje, mar dat laatste meer in de positieve zin, zeg maar. Ik bedoel, dankzij jullie heb ik wat meer dingen geprobeerd. Ik wilde de tips niet meteen in de wind slaan en zijn er weer een paar weken bv bijgekomen.
ik heb ook altijd gezegd, dat ik het wel leuk moest blijven vinden.. ik vond het niet leuk meer --> heb het nog geprobeerd --> vond het nog steeds niet leuk meer (overigens dus alleen vanwege de pijnlijke tepels) ---> en nu vind ik het wel leuk en ik heb geen pijn meer.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 1 november 2004 @ 23:11:24 #229
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23011019
Ok, ik kreeg de indruk dat mensen standaard naar het weeguurtje gingen om maar te kijken of het kindje wel goed was aangekomen die week.
Verkeerd ingeschat dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23011254
hier doen ze niet aan weeguurtjes maar zolang ik aan Thijs zie dat hij lekker tevreden is maak ik me geen zorgen, merkte trouwens vanmiddag toen hij in zijn wippertje zat dat hij een welvarend buikje heeft gekregen, dus ik gok niet dat hij niet genoeg binnenkrijgt :s

woensdag zal ik het weer weten dan gaan we gelijk prikken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 1 november 2004 @ 23:53:27 #231
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_23012204
LadyS, fijn dat je nu weer kunt genieten van de borstvoeding, al is het misschien maar voor even.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen... vandaag heeft Judith weer een beker drinken gehad (het drinken ging steeds beter). Ze vind het drinken uit een beker gewoon niet leuk. Ik neem haar nu dus op schoot, lekker tegen mij aan en dan knuffelen ondertussen/tussendoor. Dat gaat wel beter, maar ze draait in eerste instantie haar hoofd naar de borst (als ze ziet dat die niet beschikbaar is, draait ze haar hoofd weer weg). Ik vraag me op zo'n moment dan af waar ik mee bezig ben... maar ik hoop dat dat tijdelijk is en misschien moet ik het maar gewoon een weekje proberen...
Judith heeft vanmorgen 2x bv gehad en vanmiddag rooibosthee. Normaal drinkt ze 's avonds ook nog, maar vandaag niet (misschien vannacht nog ). Ik ben dus van plan (voorlopig) 's ochtends bv te geven en evt. 's avonds en dan overdag uit een beker.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 2 november 2004 @ 15:50:47 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23025349
Ik ga stoppen. Ik ben helemaal verdrietig van mijn hongerlijdende meisje. Al sinds afgelopen vrijdag ben ik haar continu aan het aanleggen, maar blijkbaar helpt het niet (of te weinig). Ze huilt veel en kan met gemak steeds nog een flesje op.
En ik ben het helemaal zat. Hoe moeilijk ik het toch ook vind, ik wil nu echt ermee klaar zijn. Huil zelf ook al de hele dag...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_23025562
Ah Sugar dan is het ook beter om te stoppen. Wel jammer voor je dat het zo gaat. Als je eenmaal gestopt bent dan zul je ook weer veel relaxter zijn. En dat is ook heel wat waard.

1 ding heb ik namelijk wel geleerd met bv geven, dat het wel erg veel vergt van jezelf en dat gaat niet in je koude kleren zitten. Je moet ook nog tijd hebben om te genieten van je kleine meid hoor
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:01:36 #234
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23025595
Sugar heb net een berichtje voor je getikt in flesvoeding enzo...

Ook maar even hier dan:

Hoi Sugar, wil het toch nog even zeggen tegen je, ookal ben ik van de bv-maffia , ik vind het heel goed van je dat je het nog zo lang geprobeerd hebt, ondanks de onzekerheid die ik soms meende te voelen in je posts. Nu gewoon lekker over op die fles en trek je er niets van aan als je opmerkingen krijgt van mensen, want je weet je doet het als moeder in andermans ogen toch nooit goed! Meid jij (en ik) weten dat je een goede mamma bent, je doet gewoon wat het beste is voor je kind!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:01:55 #235
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_23025600
Jammer sugar, maar honger is ook heel zielig
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:02:52 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23025611
Ik moet zo huilen... Dankjulliewel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:06:37 #237
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23025690
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:02 schreef Sugar het volgende:
Ik moet zo huilen... Dankjulliewel.
Nu niet meer huilen lieve Sugar Je hebt de knoop doorgehakt en je gaat nu lekker genieten van een tevreden meisje
Hyves!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 november 2004 @ 16:06:51 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23025695
Sjoegje Niet huilen. Je ben echt de allerliefste en allerbeste mama die maria zich kan wensen hoor!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_23028645
Jammer dat het op zo'n manier moet Sugar.. Hoop dat je zelf wel een goed gevoel hebt bij je beslissing.
  Jubileum moderator dinsdag 2 november 2004 @ 18:52:24 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23029414
Ach Sugar wat is dat een rotgevoel he? Het gevoel alsof je faalt terwijl je er helemaal niks aan kan doen. Maria heeft een geweldige start gehad op bv en je bent echt geen slechte moeder als je haar nu flesvoeding geeft. Het zou pas misdadig zijn als je haar honger laat lijden of als je er zelf aan onderdoor gaat.
Kop op hoor meisje, ze heeft die weken bv maar mooi binnen! Je hebt het goed gedaan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 2 november 2004 @ 23:47:09 #241
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_23037326
Ik sluit me helemaal bij Lois aan, Sugar! Je moet je niet schuldig voelen, omdat je je kind goed te eten wilt geven!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_23043170
ah shit sugar, wat ellendig dat 't zo moeizaam gaat. ik heb helaas ook ervaring met 'te weinig melk hebben'. maar voel je niet schuldig hoor! het is onzin dat de productie bij iedereen voldoende opgevoerd kan worden, jij hebt je uiterste best gedaan en hartstikke jammer dat dat nog niet genoeg oplevert maar het is nu eenmaal zo. en Maria's buikje moet gewoon goed vol zitten dus geef haar maar lekker een fles.
(of erbij... ik heb nog een hele tijd beide gedaan, dus na elke BV een flesje. en dan nog gekolfd tussendoor zodat Piet nog zoveel mogelijk BV kreeg en de productie wat op peil bleef. het was wel veel gedoe hoor, dus ik zou me voor kunnen stellen dat je daar geen zin in hebt. maar goed, ter info dus.) succes met het afbouwen.
  woensdag 3 november 2004 @ 15:51:56 #243
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23051920
Sugar, probeer er niet te lang en te veel meer over te piekeren, want daar los je toch niets mee op. Je kan niet meer dan je best doen, toch? En nu met frisse moed vooruit kijken
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 3 november 2004 @ 16:27:45 #244
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23052828
" Dieet tegen darmkrampjes
Bron: Libelle/Margriet

Niet alleen baby's die de fles krijgen hebben in hun eerste levensmaanden vaak last van darmkrampjes: ook baby's die de borst krijgen huilen om die reden heel wat af. Dat de voeding van de moeder daarmee verband kan houden, werd al vermoed. Zo stonden uien, scherpe kruiden en kool lange tijd in een kwaad daglicht. In het vakblad van Amerikaanse diėtisten werd onlangs gemeld dat een onderzoek onder 272 baby's inderdaad aantoont dat ze meer risico's hebben op darmkrampen als hun borstvoeding gevende moeder kool, spruitjes, broccoli of bloemkool eet. Hetzelfde geldt voor de consumptie van knoflook, chocolade, ui en melk. Fijn om te weten, want wie weet helpt een menu zonder deze producten goed tegen babytraantjes! "

huh??? Geen melk??
Dat lijkt me stug. Weet iemand daar meer van?
... ♥ ik mis je ♥
pi_23056124
phluphy geen flauw idee wat hier van waar is. Maar misschien heeft het een relatie met koemelkallergie of zo?

Maar wat lees ik nou? Mag ik ook al geen broccoli en chocolade ???
ik vind het stom
  woensdag 3 november 2004 @ 19:52:20 #246
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23057673
Shit phluphy dan mogen we echt haast niets meer eten !!! Ik doe daar dus mooi niet aan, maar ja ik heb makkelijk praten Kian heeft heel weinig last van krampjes. Heb gisteren zelfs zuurkool gegeten, zonder reactie van Kians kant. Ik had er zo'n zin in, ik dacht ik probeer het gewoon...
Hyves!
pi_23072099
koemelkallergie is inderdaad een van de meest voorkomende allergieen, dus mij verbaast het eigenlijk niet.

Ik at wel gewoon alles, en bij overmatige krampjes ging ik na wat ik had gegeten. Dat dan een weekje weglaten en opnieuw proberen, als ze dan weer kramp kregen at ik dat dus niet meer. Oudste bleek er niet tegen te kunnen als ik volle kwark at magere kwark geen probleem, slagroom geen probleem, volle kwark was een avond schreeuwen. Babies zijn maar raar.

Ik heb trouwens ook ooit een onderzoek gelezen dat babies moedermelk juist lekkerder vinden (althans, er meer van drinken) als de moeder een overdosis knoflook opheeft. Ik heb na een sessie met veel verse knoflookboter ook wel gehad dat mijn melk naar knoflook rook

[ Bericht 24% gewijzigd door anneja op 04-11-2004 12:59:29 (aanvulling) ]
  maandag 8 november 2004 @ 12:53:04 #248
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23163258
wat ik gisteren toch weer hoorde, ongelooflijk vinnik zoiets.

iemand die wij kennen wou geen borstvoeding geven aangezien ze er dan misschien wel "theezakjes" aan over zou houden, toch om van te huilen dat iemand dr eigen uiterlijk verkiest boven een goede en gezonde start van dr kind, of ben ik nu zo raar?

ik sta onder de streepjes en krijg maybe ook wel "theezakjes" straks, het zal me werkelijk een rotzorg zijn, ik weet wel zeker dan dat ik me kind het beste van het beste heb gegeven ongeacht hoe ik eruit komt te zien.
  Licht Ontvlambaar maandag 8 november 2004 @ 13:23:30 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23163957
Tsja, Martineke, niet iedereen denkt er zo over helaas. Ik geloof trouwens nooit dat ik er theezakjes aan over ga houden... Eerder koffiefilters Maar dat ligt dan weer aan mijn figuur.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 8 november 2004 @ 13:26:23 #250
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23164025
koffiefilters gos ik zie dat ook gelijk helemaal voor me he...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')