Gewoon, tape, oftewel: bandquote:Op maandag 15 november 2004 11:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Okee bedankt, maar waar staat "tape" voor.
Thanks voor de uitlegquote:Op dinsdag 16 november 2004 00:41 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet of dit je vraag beantwoord, maar zo werkt ReWire met Cubase en Reason iig:quote:Op zaterdag 20 november 2004 21:13 schreef Disorder het volgende:
Hoe zat het ook al weer? Ik wil graag een deuntje maken met de substractor. Deze wil ik vervolgens naar Cubase routen zodat ik dat deuntje in Cubase door een VST instrument af kan laten spelen. Wie weet hoe dit moet?
Je bedoelt dat je de score in Reason maakt en dat laat spelen door een VSTi in Cubase?quote:Op zaterdag 20 november 2004 21:48 schreef Disorder het volgende:
Ik zal het eens proberen. Bedankt in ieder geval.
Hmmm. Ik krijg Cubase wel zo ver om in Cubase zelf gebruik te maken van de substractor. Maar ik krijg het nog niet voor elkaar om een deuntje in reason te maken en dat in cubase door een ander instrument te laten afspelen. Ik kan me herinneren dat het wel kon. Dacht ik. Misschien. Ik weet het niet meer
Helaas bewegen dan meerdere parameters in je rackquote:Op zondag 21 november 2004 11:27 schreef Disorder het volgende:
Als je rechtermuisknop op een knop doet en er staat 'midi learn' bij, dan is het mogelijk zo'n knop met een midicontroller te besturen.
De sequencer van Reason is dan wel veel beperkter maar in mijn ogen toch veel prettiger en sneller werken dan de logge, lompe sequencer van Cubase, dus om die reden zou ik het kunnen begrijpen. Anders zou ik ook niet weten waarom een mens dat zou willen.quote:Op zondag 21 november 2004 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de score in Reason maakt en dat laat spelen door een VSTi in Cubase?
Hmm... ik zou niet weten hoe dat moet. Ik zie er ook het nut niet zo van eigenlijk. Als ik een VSTi wil programmeren, gebruik ik de sequencer van Cubase wel.
Heel veel... en ik maak er voornamelijk (minimale) techno mee.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:15 schreef DJ_WB het volgende:
vraagje ?
welke refill's gebruiken jullie allemaal en welke muziek maken jullie ermee ?
en welke zijn datquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heel veel... en ik maak er voornamelijk (minimale) techno mee.
Maar als iemand de Speedy J - Loudboxer Refill heeft mag je me adden op MSN.
Ik heb het over meer dan vijftig... maar dit zijn mijn meest gebruikte:quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:25 schreef DJ_WB het volgende:
[..]
en welke zijn dat![]()
Ik gebruik nooit refills, als ik dingen wil die niet in Reason zitten, rewire ik meestal met Nuendo om VST's enzo te gebruiken. Wat ik wel eens wil doen is zelf NNXT-patches maken van een AKAI CD die ik heb met ReLoad. Zo heb ik bijvoorbeeld de Miroslav orkest library als NNXT-patches, dat kan wel eens handig zijnquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:15 schreef DJ_WB het volgende:
vraagje ?
welke refill's gebruiken jullie allemaal en welke muziek maken jullie ermee ?
Ach, met ReWire aan boord hebben ze dat ook helemaal niet nodig. VST zou het pakket een stuk minder stabiel en overzichtelijk maken. Ik vind het prima zoals het concept nu is.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:45 schreef MaartenHG het volgende:
Overigens baal ik wel dat ze nog steeds geen VST support hebben geimplementeerd in 3.0.
Komt ie weer aan met z'n ReWire...quote:Op woensdag 1 december 2004 00:48 schreef Tijn het volgende:
Ach, met ReWire aan boord hebben ze dat ook helemaal niet nodig. VST zou het pakket een stuk minder stabiel en overzichtelijk maken. Ik vind het prima zoals het concept nu is.
Nee, maar FL is ook niet gebasseerd op een vast rack.quote:Op woensdag 1 december 2004 01:45 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
Nee, aan de ene kant heb je wel gelijk, maar toch... FLoops heeft ook VST support en die is ook niet erg instabiel of onoverzichtelijk.
ASIO is een type geluidsdriver geoptimaliseerd voor muziek en low latency betekent dat er zo min mogelijk vertraging optreedt. Een consumentengeluidskaart heeft zoiets niet (hoewel er wel ASIO drivers voor de SoundBlaster Audigy zijn geloof ik), maar een geluidskaart gericht op mensen die muziek maken wel. Zo kun je bijvoorbeeld je gitaar laten processen door je computer en het resultaat direct terughoren. Of ReWiren zonder vertragingen. Of uberhaupt Reasonnen zonder vertragingen.quote:Op woensdag 1 december 2004 08:32 schreef teknomist het volgende:
WTF zijn "low latency ASIO-drivers"... je moet tegenwoordig een dikke nerd zijn om fatsoenlijk muziek te maken.
Een externe sequencer laat wel tempowisselingen met reason toe (midi sync). Werkt probleemloos.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:45 schreef MaartenHG het volgende:
Hopelijk zijn ze wel zo verstandig geweest om tempowisselingen te kunnen toepassen.
Hey Tijn, help me eens uit de brand! Ik heb dus een Audigy en dat is dikke rotzooi. Ik kan niet geloven dat ze hun product aanprijzen als "asio compatible" en "incredible sound" blaat. Wat een ongelooflijke meuk, maar om nu een 24 kanaals terratec of M-Audio te kopen... Heb jij een tip voor een goede(kope) maar toch profi low-latency soundcard?quote:Op woensdag 1 december 2004 09:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
ASIO is een type geluidsdriver geoptimaliseerd voor muziek en low latency betekent dat er zo min mogelijk vertraging optreedt. Een consumentengeluidskaart heeft zoiets niet (hoewel er wel ASIO drivers voor de SoundBlaster Audigy zijn geloof ik), maar een geluidskaart gericht op mensen die muziek maken wel. Zo kun je bijvoorbeeld je gitaar laten processen door je computer en het resultaat direct terughoren. Of ReWiren zonder vertragingen. Of uberhaupt Reasonnen zonder vertragingen.
Stel je maakt een vette patch met de SubTractor en wilt 'em live bespelen met je midi keyboard, terwijl de rest van je track loopt. Met een consumentengeluidskaartje gaat dat voor geen meter, als je een toets indrukt hoor je een halve seconde later pas geluid waardoor je timing heel slecht is. Maar met low latency ASIO-drivers is die vertraging maar enkele milliseconden (je kunt instellen hoe lang precies, maar ik hou het graag onder de 5 ms bij live performance). En dan merk je er niet tot nauwelijks wat van en kun je lekker jammen.
Trouwens, je moest altijd al een dikke nerd zijn om met een computer muziek te maken, dat is de laatste jaren juist minder geworden
Ja, SoundBlaster maakt al jaren dikke rotzooi.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:22 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
Hey Tijn, help me eens uit de brand! Ik heb dus een Audigy en dat is dikke rotzooi[. Ik kan niet geloven dat ze hun product aanprijzen als "asio compatible" en "incredible sound" blaat. Wat een ongelooflijke meuk, maar om nu een 24 kanaals terratec of M-Audio te kopen... Heb jij een tip voor een goede(kope) maar toch profi low-latency soundcard?
In ieder geval optioneel firewire (voor toekomstige uitbreiding), hoeft niet per se midi (heb ik nog tig poorten voor liggen), outputs zou een spdif optie handig zijn en verder nog qua inputs heb ik geen eisen. Ik neem namelijk in elke sessie de instrumenten, zang enzo apart op. Namelijk niet de mogelijkheid om een "thuisstudio" te bouwen...quote:Op woensdag 1 december 2004 11:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, SoundBlaster maakt al jaren dikke rotzooi.
Maar, wat heb je nodig? Ik bedoel, hoeveel inputs, hoeveel outputs? MIDI? ADAT? Wat moet 'ie kunnen?
Haha, die laatste zijn ook erg mooie apparaatjes. Maar dat is in mijn geval overkill. Nee ik bedoel dat de kaart evenueel zelf firewire aansluiting heeft. Maar dat is puur optioneel, zo'n kaartje kun je er zelf ook voor weinig geld bij prikken.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:31 schreef Tijn het volgende:
Bedoel je dat de geluidskaart een firewire-aansluiting moet hebben of dat de geluidskaart zelf via firewire aangesloten moet worden op je computer?
Je neemt zang op. Heb je al een mic-preamp met fantoom enzo of moet dat ook op de geluidskaart komen te zitten?quote:Op woensdag 1 december 2004 11:30 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
qua inputs heb ik geen eisen. Ik neem namelijk in elke sessie de instrumenten, zang enzo apart op.
Goeie vraag! Als zulke geluidskaarten bestaan... Graag!!!quote:Op woensdag 1 december 2004 11:34 schreef Tijn het volgende:
Oh en:
[..]
Je neemt zang op. Heb je al een mic-preamp met fantoom enzo of moet dat ook op de geluidskaart komen te zitten?
Als je een condensator microfoon gebruikt (wat wel het mooist is als je zang opneemt), moet je 48 Volt fantoom spanning op je preamp hebben staan. Anders werkt je microfoon niet.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:36 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
En wat is Fantoom?
Tja, maar dat is dan weer extern... ik wil gewoon een BPM automation hebben in Reason zelf. Zoveel moeite is dat toch niet? Is er trouwens al meer bekend over de releasedatum van 3.0?quote:Op woensdag 1 december 2004 11:19 schreef chocolatemoeze het volgende:
Een externe sequencer laat wel tempowisselingen met reason toe (midi sync). Werkt probleemloos.
Ja, het zou idd wel tof zijn als het gewoon in Reason zelf zat. Op de site staat trouwens dat je 'em niet dit jaar nog moet verwachten.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:47 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
Tja, maar dat is dan weer extern... ik wil gewoon een BPM automation hebben in Reason zelf. Zoveel moeite is dat toch niet? Is er trouwens al meer bekend over de releasedatum van 3.0?
OK, ik hoorde van diverse kanten dat ie eind januari zou komen namelijk. Kan niet wachten! Ben naast die masteringtools zeer benieuwd naar die Combinator. Kijken in hoeverre je ermee kan freaken!quote:Op woensdag 1 december 2004 12:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, het zou idd wel tof zijn als het gewoon in Reason zelf zat. Op de site staat trouwens dat je 'em niet dit jaar nog moet verwachten.
Waarschijnlijk zul je nu vanuit de combinator meerdere apparaten kunnen aanslaan en zo combineren. Dit was voorheen niet mogelijk, het enige wat er in de buurt kwam was het gebruik maken van de spider.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:56 schreef Tijn het volgende:
Mja, van die combinator weet ik niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Als ik het goed begrijp kun je er een schakeling van Reason devices mee maken en dat opslaan als 1 patch. TsjaOp dat laatste na kan dat nu toch ook al?
Nou ja, we zullen wel zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |