quote:op zaterdag 25 september 2004 17:06 schreef alessandro het volgende:
jij hoeft je kinderen niets uit te leggen . als jij zulke ideeen hebt over bepaalde geloven, doe je er het beste aan er maar niets over te zeggen. ze zijn beter af zonder jouw domme uitspraken over geloven.
je hebt een zoon van vijf en je hangt dergelijke denkbeelden aan? misschien moet je hem maar niets onderwijzen en hem liever vragen wat hij op school geleerd heeft.quote:op zaterdag 25 september 2004 16:28 schreef oversight het volgende:
- priesters in de rkk meestal homofiel zijn, en een groot deel ervan kinderen misbruikt ?
quote:op zaterdag 25 september 2004 16:28 schreef oversight het volgende:
extreme boedisten van repliek kunnen dienen.
gewoon niets over geloof beginnen en je zoontje zelf zijn mening vormen en interesse achterna gaan. het leven is trouwens geen wedstrijdje en je kan iedereen van repliek bedienen na enig onderzoek voor argumenten, wie er gelijk heeft is een andere vraag (het gaat niet om je gelijk behalen maar om je eigen waarheid...). en anders zeg je gewoon "weet ik ook niet lieverd".quote:hoe leg ik aan mijn 5 jaar oude zoon uit dat:
- priesters in de rkk meestal homofiel zijn, en een groot deel ervan kinderen misbruikt ?
- katolieken vaak extreme denkbeelden hebben, en niet weten wat er in de bijbel staat over het onderwerp "gij zult niet oordelen"
- moslims vaak idiote denkbeelden hebben en zichzelf en hun kinderen soms tot bloedens toe verwonden omdat god dat van hen vraagt ?
je ziet het verkeerd. je hebt het over uitzonderingen, al heb je het over "vaak...". beter leer je eerst zelf wat meer, voordat je tegen je kind gaat liegen.quote:op zaterdag 25 september 2004 16:28 schreef oversight het volgende:probleem waar ik steeds vaker over nadenk...
ik zou mijn kinderen graag iets meegeven van alle stromingen van geloof, zodat zij later zelf kunnen bepalen hoe hard ze moeten lachen om opmerkingen van doorgeslagen gristusaanbidders, maar ook alle extreme islamieten en boedisten van repliek kunnen dienen.hoe leg ik aan mijn 5 jaar oude zoon uit dat:
- katolieken vaak extreme denkbeelden hebben, en niet weten wat er in de bijbel staat over het onderwerp "gij zult niet oordelen"
- moslims vaak idiote denkbeelden hebben en zichzelf en hun kinderen soms tot bloedens toe verwonden omdat god dat van hen vraagt ?
kortom:
hoe leg ik mijn kinderen uit de de meeste mensen compleet doorslaan als het over geloof gaat?
quote:op zaterdag 25 september 2004 17:19 schreef johan_de_with het volgende:
[..]
je hebt een zoon van vijf en je hangt dergelijke denkbeelden aan? misschien moet je hem maar niets onderwijzen en hem liever vragen wat hij op school geleerd heeft.
quote:op zaterdag 25 september 2004 18:32 schreef convinced het volgende:
[..]
je ziet het verkeerd. je hebt het over uitzonderingen, al heb je het over "vaak...". beter leer je eerst zelf wat meer, voordat je tegen je kind gaat liegen.
de paus, door niet in te grijpen na overduidelijk bewijs.quote:op zaterdag 25 september 2004 21:11 schreef maethor het volgende:
en wie zegt dat kinderen binnen de heilige muren van de kerk misbruikt mogen worden?
sterker nog, veel van die priesters zijn nadat ze betrapt zijn gewoon overgeplaatst naar een andere kerk. zo kun je 't ook oplossen he.quote:op zaterdag 25 september 2004 21:44 schreef oversight het volgende:
[..]
de paus, door niet in te grijpen na overduidelijk bewijs.
misschien is een moslimschool geschikter? daar leren ze dat anders! en daar zingen ze in het arabisch ipv van het nl misschien?! maar ff serieus, je bent een zielig ventje, niemand heeft jou gezegd dat je je kind op een christelijke school moet zetten, er zijn voor mensen die daar problemen mee hebben openbare scholen uitgevonden, als je zo loopt te zeuren moet je hem maar fijn op zo'n school doen...quote:op zaterdag 25 september 2004 20:52 schreef oversight het volgende:
[..]
daar hebben ze hem net geleerd dat jezus met de kerst geboren is....
en dat terwijl is afgelopen pasen nog dood was, en in een grot lag....
...om daarna doodleuk weer op te staan ??
je had hem moeten horen zingen:
"hij leeft,.... hij is opgestaaaaaaaaan,.... "met de vraag erachteraan: pappa, waneer gaat ie nou weer dood ?
geweldig !
we houden het er nu op dat die hele bijbel een sprookjesboek is.....nu begrijpt hij het.....
hij vroeg zijn juf op school pas of er ook jip en janneke in de bijbel staat.....
quote:op zaterdag 25 september 2004 22:12 schreef joopk het volgende:
maar ff serieus, je bent een zielig ventje, niemand heeft jou gezegd dat je je kind op een christelijke school moet zetten, er zijn voor mensen die daar problemen mee hebben openbare scholen uitgevonden, als je zo loopt te zeuren moet je hem maar fijn op zo'n school doen...
quote:wat was trouwens de reden om hem uberhaupt op een christelijke school te doen???
en hoe denk je dat het komt dat:quote:op zaterdag 25 september 2004 22:39 schreef oversight het volgende:
[..]we hebben er gekeken......
daar loopt al het vul-maar-in-aanse tuig die op de overige scholen niet werden toegelaten....
[..]het simpele feit dat er een leerplicht bestaat...
en het feit dat alleen deze school belang hecht aan normen en waarden..
de overige scholen vonden het niet erg als de ouders op het schoolplein lopen te vloeken/ drinken/ vechten/ en dealen......
quote:op zaterdag 25 september 2004 22:51 schreef joopk het volgende:
[..]
en hoe denk je dat het komt dat:
- christelijke ouders en christelijke leerkrachten wel aan normen en waarden hechten ? (onze vriend j.p. incluis)
- ouders die overtuigd christen zijn veel minder snel zullen vloeken/drinken/vechten/dealen?
quote:ik dacht dat iedereen er van overtuigd was dat geloof alleen maar:
- ellende veroorzaakt
- haat veroorzaakt
- problemen veroorzaakt
quote:op de openbare school zitten toch het meest atheisten lijkt me?! die mensen doen waar ze zelf zin in hebben en gelijk hebben ze, ze geloven in sruvival of the fittest, niet in het feit dat ze door en door zondig zijn en dat ze jezus nodig hebben om voor hun zonden te betalen. maar ja, of die christelijke ouders er blij mee zijn dat jou zoontje op school bij hun kinderen zit weet ik niet. misschien ga je nog wel eens je zoontje voorhouden dat gelovigen achterlijk zijn en een bedreiging voor het menselijk ras? ik overdrijf natuurlijk, maar hoop toch dat je enigzins de consequenties inziet van het kromme: wel normen en waarden willen maar de consequenties die dat heeft (dat ze op die school in een god geloven) niet te willen accepteren.
als ik je was zou ik je zoontje iig op een vrije school o.i.d. doen, daar heb je iig veel andere mensen die vrij denken. maar ja, ook daar wordt je kind geindoctrineerd, want daar heeft men het nogal op dhr. steiner.
ik las ergens:
"if you say you are going to remain open minded and not accept christianity, then in reality you are being very closed minded. maybe christianity is true. your open-mindedness could keep you from discovering it."
[aanvulling:]
je dacht toch dat iedere christen kindertjes misbruikte omdat de paus dat zogenaamd goedgekeurd had? lijkt me dan toch wel risky zo'n gristelijke school.
dan kan jij mij is vertellen waar god dat vraagt!quote:op zaterdag 25 september 2004 16:28 schreef oversight het volgende:
* dat de vrouwen niet gelijke rechten hebbenquote:op zondag 26 september 2004 01:32 schreef alper het volgende:
* dat je aanslagen moet plegenquote:223 your women are a tilth for you (to cultivate) so go to your tilth as ye will, and send (good deeds) before you for your souls, and fear allah, and know that ye will (one day) meet him. give glad tidings to believers, (o muhammad).
* dat je met 4 vrouwen moet trouwenquote:89 they long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). so choose not friends from them till they forsake their homes in the way of allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them,
p.s: ik zou graag willen dat jullie de koran eens onderzoeken. u zult geen enkele tegenstrijdigheden kunnen vinden.quote:3 and if ye fear that ye will not deal fairly by the orphans, marry of the women, who seem good to you, two or three or four; and if ye fear that ye cannot do justice (to so many) then one (only) or (the captives) that your right hands possess. thus it is more likely that ye will not do injustice.
geef mij de soera's en de nummers van die teksten en ik zal je daarop antwoorden.quote:op zondag 26 september 2004 11:34 schreef mrdata het volgende:
[..]
* dat de vrouwen niet gelijke rechten hebben
[..]
* dat je aanslagen moet plegen
[..]
* dat je met 4 vrouwen moet trouwen
[..]
p.s: ik zou graag willen dat jullie de koran eens onderzoeken. u zult geen enkele tegenstrijdigheden kunnen vinden.
![]()
de pedagoog spreektquote:op zondag 26 september 2004 11:42 schreef viking84 het volgende:
niks zeggen en voed hem op als een kind van de wetenschap. reik hem op latere leeftijd hooguit wat objectieve boeken aan. laat hem plato, sartre, nietzsche lezen en laat hem zelf een oordeel vormen. pas vanaf een jaar of 12 gaan kinderen denk ik wat actiever over het geloof nadenken. doe hem op een vrije school en geef hem alle kans om zichzelf te ontplooien. en geef hem deze les mee: kijk naar de gekke capriolen van de wereld, maar doe er vooral zelf niet aan mee.
dus wel, want ik heb regelmatig met kinderen te maken.quote:op zondag 26 september 2004 12:10 schreef fuifduif het volgende:
[..]
de pedagoog spreekt.
wat geeft jou toch het idee dat een gelovige opvoeding en schoolbasis niet leidt tot een ontplooïing van het kind? je hebt er kennelijk niet veel verstand van.
en vanuit welk kader beoordeel jij dat? hoe weet jij dat het vrij zijn van kinderen het uitgangspunt moet zijn? als je gelooft, geloof je niet voor niets, dus dat kan heel goed inhouden dat je je ingetogen op moet stellen. en trouwens, jij doelt dus nu weer op kinderen uit extreem gelovige gezinnen. een beetje een bekrompen visie gezien het feit dat de meerderheid toch heel losjes en vrij opgevoed wordt met het geloof.quote:op zondag 26 september 2004 12:13 schreef viking84 het volgende:
[..]
dus wel, want ik heb regelmatig met kinderen te maken.
kinderen die gelovig worden opgevoed worden als het ware in een gareel gedrongen. ze zijn anstig en terughoudend, terwijl de 'vrije' kinderen veel meer van het leven lijken te genieten.
alleen maar mijn indruk, hoor. maar met jou moet ik geen discussie aangaan, geloof ik
2: the cow - 223quote:op zondag 26 september 2004 12:07 schreef alper het volgende:
geef mij de soera's en de nummers van die teksten en ik zal je daarop antwoorden.
de laatste strohalm van de fundamentalist: gewoon beweren dat alles op internet onbetrouwbaar isquote:niet 1, 44, 55 en 440. wat is dat nou? al die dingen die je hebt gekopieert en geplakt kunnen ook boolshit zijn, omdat het niet iets betrouwbaars is. (internet, bijna altijd fake)
desondanks blijf ik erbij dat het geloof het kind belemmert.quote:op zondag 26 september 2004 12:16 schreef fuifduif het volgende:
[..]
en vanuit welk kader beoordeel jij dat? hoe weet jij dat het vrij zijn van kinderen het uitgangspunt moet zijn? als je gelooft, geloof je niet voor niets, dus dat kan heel goed inhouden dat je je ingetogen op moet stellen. en trouwens, jij doelt dus nu weer op kinderen uit extreem gelovige gezinnen. een beetje een bekrompen visie gezien het feit dat de meerderheid toch heel losjes en vrij opgevoed wordt met het geloof.
1. een jong en mooie vrouw dat al zijn rijkdom schenkt aan de man. en dat de volgende periode de man de vrouw zonder enige reden verlaat.quote:op zondag 26 september 2004 11:34 schreef mrdata het volgende:
* dat de vrouwen niet gelijke rechten hebben
leuk verhaal, maar dat heeft geen zak te maken met de quote waar het om ging. die stelt dat de man er overheen mag gaan wanneer hij wil (your women are a tilth for you (to cultivate) so go to your tilth as ye will).quote:op zondag 26 september 2004 12:56 schreef alper het volgende:
...
gelijkwaardigheid my ass.quote:34 men are in charge of women, because allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). so good women are the obedient, guarding in secret that which allah hath guarded. as for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. then if they obey you, seek not a way against them. lo! allah is ever high, exalted, great.
ddat zijn geen domme uitspraken, dat zijn realistische uitspraken over domme sprookjes/geloven.quote:op zaterdag 25 september 2004 17:06 schreef alessandro het volgende:
jij hoeft je kinderen niets uit te leggen . als jij zulke ideeen hebt over bepaalde geloven, doe je er het beste aan er maar niets over te zeggen. ze zijn beter af zonder jouw domme uitspraken over geloven. :d
ik begrijp dit allemaal wel maar feit blijft dat jij hiermee net doet alsof jij boven de gelovigen staat met je kennis. alsof jij dingen weet die wij niet weten. met uitspraken als "het geloof is iets onzinnigs," of "het is uitgevonden door mensen, omdat ze de zinloosheid van het bestaan niet konden verdragen" enzovoort. het zijn stuk voor stuk stellingen die je niet kunt bewijzen. je stelt het geloof gelijk aan sinterklaas terwijl er toch echt een wereld van verschil bestaat.quote:op zondag 26 september 2004 12:37 schreef viking84 het volgende:
desondanks blijf ik erbij dat het geloof het kind belemmert.
bovendien is het geloof iets onzinnigs. het is uitgevonden door mensen, omdat ze de zinloosheid van het bestaan niet konden verdragen. het geloof maakt het leven minder uitzichtloos/zinloos. wie maar lang genoeg dezelfde leugen blijft volhouden, gaat er op den duur zelf in geloven.
het is fijn dat mensen steun hebben aan hun geloof. ik vond het leven ook een stuk aangenamer toen ik nog in sinterklaas geloofde. het is een illusie. de gedachte dat je kracht krijgt van boven is op zich al genoeg om je beter te laten voelen.
net als die proefpersonen die dronken werden, nadat hen verteld was dat ze alcohol dronken, terwijl er in feite helemaal geen alcohol in hun drank zat.
of mensen die zich na het slikken van pillen ineens beter voelen, terwijl er niets bijzonders in de pil zat. het zit allemaal tussen de oren.
maar goed, dat is weer een andere discussie, die ik niet voer met gelovigen, omdat zij toch altijd met dezelfde standaardargumenten aan komen zetten en bovendien ook niet te overtuigen zijn, zo verstrikt zitten zij in het web der leugens.
kinderen die streng gelovig zijn opgevoed genieten buiten het gezichtveld van pa van het leven, en doorgaans doen zij daarin niet onder voor minder/niet streng gelovig opgevoede kinderen. soms zou je zelfs kunnen stellen dat de balans doorslaat.quote:op zondag 26 september 2004 12:13 schreef viking84 het volgende:
[..]
dus wel, want ik heb regelmatig met kinderen te maken.
kinderen die gelovig worden opgevoed worden als het ware in een gareel gedrongen. ze zijn anstig en terughoudend, terwijl de 'vrije' kinderen veel meer van het leven lijken te genieten.
alleen maar mijn indruk, hoor. maar met jou moet ik geen discussie aangaan, geloof ik
het probleem is dat "een plek waar de sociale leefwijze goed genoeg zal zijn" geen vaste definitie kent, maar dat de man hier beslist wat het is.quote:op zondag 26 september 2004 12:56 schreef alper het volgende:
overigens moet een man, indien hij er geld voor heeft ervoor zorgen dat de vrouw kan leven in een plek waar de sociale leefwijze goed genoeg zal zijn. wat laat dit ons zien?
quote:op zondag 26 september 2004 01:17 schreef fuifduif het volgende:
oversight, je bent een klootzak. je opent een totaal ongefundeerd topic om gewoon lekker te zieken.
nee hoor, dat is niet zo, want ik ben zelf ook gelovig opgevoed en de hele familie van mijn vaders kant is vrijgemaakt. om daarmee jouw eventuele tegenargument dat ik door die vrijgemaakten zo geworden ben te bestrijden, vertel ik er ook meteen maar even bij dat ik ook genoeg baptisten en evangelisten ken.quote:op zondag 26 september 2004 13:41 schreef fuifduif het volgende:
ik denk eerder dat jij zelf een beetje een verkeerd beeld hebt van het geloof. jij hoort op het journaal of een bepaald programma één of ander negatief bericht over het geloof in extremistisch opzicht. verhalen van mensen die door een hel gegaan zijn toen ze opgroeiden in een met een geloof doorspekte opvoeding. je vormt je beeld op basis van het geloof zoals het voorkomt in staphorst enzovoort. je gaat voor het gemak even voorbij aan het feit dat de meerderheid toch echt niet zo is. maar dat wil jij natuurlijk niet accepteren, want dan kun je niet meer tegen het geloof aanschoppen.
oversight, je bent een klootzak. je opent een totaal ongefundeerd topic om gewoon lekker te zieken.
weet ik, op het gomarus hier in groningen gaat het er extremer aan toe dan op veel andere middelbare scholen. ik ken een rechtszinnig hervormd ventje van 19 jaar en die gaat trouwenquote:op zondag 26 september 2004 14:22 schreef alicey het volgende:
[..]
kinderen die streng gelovig zijn opgevoed genieten buiten het gezichtveld van pa van het leven, en doorgaans doen zij daarin niet onder voor minder/niet streng gelovig opgevoede kinderen. soms zou je zelfs kunnen stellen dat de balans doorslaat.
quote:op zondag 26 september 2004 18:20 schreef monidique het volgende:
de bijbel is geen sprookjesboek. het zijn verhalen die waargebeurd zijn
geen geloof keurt kindermisbruik goed, dus ik weet niet waarover je het hebt. nogmaals, alvorens je je kinderen iets wil onderwijzen, dien je je te verdiepen in de stof. weiger je dat, dan ben je een waardeloze ouder.quote:op zaterdag 25 september 2004 20:54 schreef oversight het volgende:
[..]ok
hoe leg ik aan mijn kind uit dat iemand die "namens" god spreekt, ook gewoon kinderen mag misbruiken ?
hoe leg ik aan mijn kind uit dat kinderen die naar de kerk komen om dichtbij god te zijn, binnen deze heilige muren misbruikt mogen worden van diezelfde god ?
historisch onderzoek heeft het uitgewezen.quote:op zondag 26 september 2004 18:22 schreef oversight het volgende:
[..]hoe weet je dat ?
laat 's zien dan? ik ben wel benieuwd hoe men aangetoond heeft dat alle 'wonderen' ook daadwerkelijk zijn gebeurd. of dat er pratende dieren hebben bestaan. of dat mensen 1000 jaar oud werden. of dat er reuzen hebben rondgelopen. of dat...quote:op zondag 26 september 2004 18:30 schreef convinced het volgende:
[..]
historisch onderzoek heeft het uitgewezen.
quote:op zondag 26 september 2004 18:30 schreef convinced het volgende:
[..]
historisch onderzoek heeft het uitgewezen.
quote:op zondag 26 september 2004 18:28 schreef convinced het volgende:
[..]
geen geloof keurt kindermisbruik goed, dus ik weet niet waarover je het hebt. nogmaals, alvorens je je kinderen iets wil onderwijzen, dien je je te verdiepen in de stof. weiger je dat, dan ben je een waardeloze ouder.
het wordt ook niet echt afgekeurd zou je denken, als je naar die duizenden priesters kijkt die betrapt zijn.quote:op zondag 26 september 2004 18:28 schreef convinced het volgende:
geen geloof keurt kindermisbruik goed, dus ik weet niet waarover je het hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |