abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1555028
Eerlijk gezegd heb ik nooit zoveel met de muziek van Bjork gehad. Ik vond de singletjes (op 1 of 2 na) altijd te vaag, te onsamenhangend, te kunstig.

Maar ik heb toch stiekem de nieuwe cd 'Vespertin' gekocht. En ik ben aangenaam verrast. Lang niet zo onsamenhangend als ik verwacht had, heel melancholiek en vredig. Een hele mooie plaat.
Vooral de nummers 'It's not up to you', 'Pagan Poetry', 'Aurora' zijn erg indrukwekkend.

pi_1555517
Mja, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat Björk roeleert?

Er was trouwens al een topic over Vespertine.

pi_1555528
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 02:06 schreef k_man het volgende:
Er was trouwens al een topic over Vespertine.
Klopt, gevonden nu.

De eerste keer dat ik een dubbel topic open in bijna een jaar tijd. Allemaal door die KUT-search!

Slotje!

dinsdag 4 september 2001 @ 02:24:55 #4
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1555544
nee geen slotje!

* Juan Zueco wil de discussie wel een andere wending geven...

* Juan Zueco vindt Björk absoluut slecht!

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_1556140
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 02:06 schreef k_man het volgende:
Mja, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat Björk roeleert?
Nee hoor, dat denk je maar.

Ik vond het persoontje wel grappig, echter totdat ze iets te veel aandacht kreeg van de media. Ik houd van Bjork van de Sugarcubes.

Trouwens de titel van de oor jaren terug: klinkt altijd in mijn hoofd als ik hoor als het over Bjork gaat:

"Bjork een pop in een jurk"

zo schattig

Ik vind trouwens die ene video van Cunningham voor Bjork goed, tis van een oud niet scorend nummer, helaas naam vergeten.

fake a dream
pi_1556685
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 10:23 schreef Kimmie het volgende:
Ik vond het persoontje wel grappig, echter totdat ze iets te veel aandacht kreeg van de media. Ik houd van Bjork van de Sugarcubes.
Mja, kgeloof dat Björk door veel media-mensen gezien werd als een wandele definitie van hip. Was vooral erg bij Debut en Post. Maar tegenwoordig is dat toch al weer een stuk mnder geworden.
quote:
Trouwens de titel van de oor jaren terug: klinkt altijd in mijn hoofd als ik hoor als het over Bjork gaat:

"Bjork een pop in een jurk"

zo schattig

Ik vond dat wel zo'n stomme kop. Neerbuigend. Het wordt stomvervelend dat ze iedere keer weer afgeschilderd wordt als een schattig kindvrouwtje of (erger nog) elfje.
quote:
Ik vind trouwens die ene video van Cunningham voor Bjork goed, tis van een oud niet scorend nummer, helaas naam vergeten.
De meeste singles van haar scoren niet echt. Daarvoor zijn te nog altijd net iets te ver van de algemene smaak verwijderd. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke video Cunningham gedaan heeft; kun je vertellen hoe ie eruit zag? Dan weet ik wel weer welk nummer dat is.

De video voor Hidden Place al gezien trouwens? Die is, net als het artwork voor Verspertine, van Inez van Lamsweerde.

pi_1556770
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 12:02 schreef k_man het volgende:
Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke video Cunningham gedaan heeft; kun je vertellen hoe ie eruit zag? Dan weet ik wel weer welk nummer dat is.
Al gevonden. Het was die video met die crash-test-dummy achtige poppen voor All is Full of Love. Die was inderdaad erg fraai.
pi_1558237
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 12:02 schreef k_man het volgende:

Ik vond dat wel zo'n stomme kop. Neerbuigend. Het wordt stomvervelend dat ze iedere keer weer afgeschilderd wordt als een schattig kindvrouwtje of (erger nog) elfje.
[..]

De video voor Hidden Place al gezien trouwens? Die is, net als het artwork voor Verspertine, van Inez van Lamsweerde.

Ik vond het niet neerbuigend, uiteindelijk is ze het toch?

Nee nog niet gezien, heb al meer dan 2 weken geen tv gekeken, is het een nieuwe nummer?

fake a dream
pi_1558297
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 16:00 schreef Kimmie het volgende:
Ik vond het niet neerbuigend, uiteindelijk is ze het toch?

Nee nog niet gezien, heb al meer dan 2 weken geen tv gekeken, is het een nieuwe nummer?

Misschien is ze het, maar dat weten we nu onderhand wel.

Hidden Place is idd nieuw. De eerste single van het nieuwe album Vespertine.

pi_1558365
k vind die stem van Bjork zo ontzettend irritant...
pi_1558645
Kan iemand trouwens die 2 puntjes in de topictitel even op de juiste plek neerzetten?
pi_1561520
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 16:51 schreef k_man het volgende:
Kan iemand trouwens die 2 puntjes in de topictitel even op de juiste plek neerzetten?
Mierenneuker.
pi_3813568
* Vind Björk maar een vreemde IJslandse trol.

Bepaalde nummer van d'r vind ik wel goed. Play Dead, It's oh so quiet en Human Behaviour vind ik mooie nummers.

Maar ik hou niet van al haar muziek. Een aantal nummers vind ik maar wazig.

vrijdag 1 november 2002 @ 21:31:39 #14
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6577943
Wat vinden we van Björk?

Of moet dat op het muziekforum

muh....

Je moeder
pi_6578022
schopje muziek
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_6578109
Björk.. 1 woord : GEWELDIG..
Ze is zo goed Meesterlijk..
als ik naar haar muziek luister ben ik in mn hele eigen wereld..

*wijst ook nog even naar dr icon *

Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
pi_6578149
pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
niemand vind dr leuk geloofk
  vrijdag 1 november 2002 @ 21:45:48 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_6578195
Ja, geweldig... in elk geval haar eerste 2 albums.
De laatste ben ik nog steeds niet zo kapot van... ook maar heel weinig geluisterd eigenlijk. maar dat zegt ook al wat.
pi_6578219
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 21:45 schreef ranja het volgende:
Ja, geweldig... in elk geval haar eerste 2 albums.
De laatste ben ik nog steeds niet zo kapot van... ook maar heel weinig geluisterd eigenlijk. maar dat zegt ook al wat.
Haar eerste twee als in toen ze in dr eentje ging of de eerste twee als in de eerste twee die ze gemaakt heeft?
pi_6578294
Zwaar goede muziek; vooral de cd 'Homogenic' vind ik een meester album
Ik hoop dat ze een beetje op die toer door blijft gaan en niet te veel aan der stijl veranderd.

Ik ben trouwens wel blij dat er hier zo weinig mensen de nuziek van bjork mooi vinden, anders word het veel te snel zo commercieel en dat komt de muziek niet te goede (meestal).

Dream like your going to live forever, live life like your going to die tomorrow!!
pi_6578319
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 21:50 schreef memphisto het volgende:
Zwaar goede muziek; vooral de cd 'Homogenic' vind ik een meester album
Ik hoop dat ze een beetje op die toer door blijft gaan en niet te veel aan der stijl veranderd.

Ik ben trouwens wel blij dat er hier zo weinig mensen de nuziek van bjork mooi vinden, anders word het veel te snel zo commercieel en dat komt de muziek niet te goede (meestal).

Ik vind zelf debut erg leuk maar dat komt denk ik ook door de herinneringen erbij..
En glinglo vinnik ook erg leuk maar daar hebbik meer n kerst gevoel bij alhoewel de meeste liedjes daarop er echt niet over gaan
  vrijdag 1 november 2002 @ 22:10:34 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_6578663
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 21:47 schreef FFantaghiro het volgende:

[..]

Haar eerste twee als in toen ze in dr eentje ging of de eerste twee als in de eerste twee die ze gemaakt heeft?

Debut en Post dus

Maar haar sugarcubes-tijd vind ik ook erg goed...
En ik heb ook haar jazz-cd (Gling Glo) en eentje van Kukl, tja, beetje verzamelaar he

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 01-11-2002 22:29]

vrijdag 1 november 2002 @ 22:22:52 #23
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6578843
De 1e 2 zijn "Debut" en "Post"

Sugarcubes vind ik ook goed

Ik ben vooral fan van Vespertine eigenlijk.....

En van haar zelf.... ik ben stiekem beetje verliefd op Björk

Die Icon is wel vet..... ik moet er nog ff achterkomen hoe die icons werken enzow....

Je moeder
pi_6579165
jupz.. maar cd's van haar van nog voooor de sugercubes.. die zijn cool.. björk in dr punk tijd
ghheheh echt super..
  vrijdag 1 november 2002 @ 22:42:21 #25
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6579248

Daar ken ik ook wel wat van ja

Je moeder
pi_6579744
Ik heb 2 dvd-videoclips van haar :

All is full of love

&

Hidden Places

Vooral met dat 5.1 geluid klinkt het geweldig...

pi_6579801
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:06 schreef vicz het volgende:
All is full of love
Da's toch die clip waarin Bjork wordt opgebouwd als een soort robot?
Je kan veel over haar zeggen, maar d'r clips zijn erg goed!
pi_6579929
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:09 schreef Tom_Tom- het volgende:

Da's toch die clip waarin Bjork wordt opgebouwd als een soort robot?

En IJsbeer toch ook???
quote:
Je kan veel over haar zeggen, maar d'r clips zijn erg goed!
Zijn idd briljante clips!!!
pi_6579956
IJsbeer, dat kan ook wel...
En ook die clip met dat boek en toneelstuk enzo, en die clip dat ze als ze draait dat ze dan een soort ijzeren panter wordt. Waar haalt ze de inspiratie vandaan?

En de film Dancer in the Dark, is die goed?

pi_6582759
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
IJsbeer, dat kan ook wel...
En ook die clip met dat boek en toneelstuk enzo, en die clip dat ze als ze draait dat ze dan een soort ijzeren panter wordt. Waar haalt ze de inspiratie vandaan?

En de film Dancer in the Dark, is die goed?

die boek-clip is zo'n droste-effect clip, in haar boek wordt haar boek weer nagespeeld ad infinitum... erg kewl bedacht
dan is er ook nog 'army of me' waarin ze in een soort grote truck rijdt, die tandpijn/motorpech krijgt, die tandarts maakt er een diamant van etc... ook erg wazig

inspiratie is ook van regisseurs van clips soms!

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6582946
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:15 schreef Tom_Tom- het volgende:En de film Dancer in the Dark, is die goed?
Jaaaah! Zekers!

Heel veel muziek, met oa échte 'industrial' , heel indrukwekkend, zeer emotioneel doch niet dramatisch, een 'verstikkend' einde...

Af en toe wat van de realiteit verwijderd, maar tegelijk zeer realistisch gespeeld.
Top-acteurs, voor diegenen die voor het betere acteerwerk gaan (imho)

Als hij ergens nog draait (filmhuis?), absoluut de centjes waard!

"If flesh could crawl, my skin would roll off from my bones and run away from here, as far from God as heaven is wide, as far from God as angels can fly"
pi_6583009
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 07:27 schreef brammus het volgende:

[..]

Jaaaah! Zekers!

Heel veel muziek, met oa échte 'industrial' , heel indrukwekkend, zeer emotioneel doch niet dramatisch, een 'verstikkend' einde...

Af en toe wat van de realiteit verwijderd, maar tegelijk zeer realistisch gespeeld.
Top-acteurs, voor diegenen die voor het betere acteerwerk gaan (imho)

Als hij ergens nog draait (filmhuis?), absoluut de centjes waard!

Die film is zo goed.. en zoo zielig.. en het einde

Ennuhm hij is op dvd te koop voor niet zo heel veel hij ligt meestal in die bakken van zoek hier maar wat uit, bij de freerecord shop.
Tis echt een hele mooie film, maar je moet niet iemand erbij hebben zitten die niet van zielige films houd (of een hekel heeft aan björk)
pi_6583719
Zijn er ook opnames van haar muziek, alleen instrumentaal?
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van haar stem maar vind de muziek wel mooi, vooral van dat laatste nummer dat ze uit heeft gebracht waarbij ze in die clip alles in het donker hebben opgenomen.
pi_6583807
Ze is goeoed, maar sommige muziek is een beetje duister, daar hou ik niet van, ik vind het cool dat ze een eigen stijl heeft.

Mijn lievelingsnummer is: It's oh so quiet. Geweldig nummer!

Billie Holiday is Lady Day!
pi_6588017
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 10:51 schreef Disorder het volgende:
Zijn er ook opnames van haar muziek, alleen instrumentaal?
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van haar stem maar vind de muziek wel mooi, vooral van dat laatste nummer dat ze uit heeft gebracht waarbij ze in die clip alles in het donker hebben opgenomen.
De muziek maakt ze (bijna) nooit zelf, cd's worden vaak gemaakt mbv artiesten uit de electronica scene o.a. matmos, bogdan raczynski, plaid.
Dus check o.a. die artiesten als je wel van bjork-muziek houdt maar niet de vocals ;-)
En dan zou ik met plaid beginnen, hun remix van all is full of love is erg mooi, en ook lilith is een erg mooi nummer met bjork. Alle nummers zonder bjork zijn nog mooier ;-)
pi_6600971
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 17:52 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Alle nummers zonder bjork zijn nog mooier ;-)
mooi, maar mooier? bjork heeft echt een fabuleuze stem...
de muziek is mooi, maar je kunt bjork onmogelijk afdoen als een zangeres die andermans muziek opleukt

ik ben nu naar de cd bjork & brodsky quartet aan het luisteren, dat is dus bjork + violen/cello... bjorks stem is toch hetgene dat de muziek maakt. (geweldig concert echt een aanrader)

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zondag 3 november 2002 @ 18:13:49 #37
33881 drg
on my own
pi_6603027
geweldig er komt een weer fijn dure box uit 'family tree' 6 cds maar wat er ook al weer op zit? hmm en een greatest hits album van bjork

ik ben zelf nogal fan van mijn bootlegs van bjork, b-sides en remixes oa van alec empire -geweldig

debut&post zijn geweldig, homogenic zet ik liever in de winter op en de andere cds luister ik eerlijk gezegd niet zo vaak naar
heh

Somebody's boring me. I think it's me.
  maandag 4 november 2002 @ 10:38:31 #38
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6614512
quote:
Op zondag 3 november 2002 18:13 schreef drg het volgende:
geweldig er komt een weer fijn dure box uit 'family tree' 6 cds maar wat er ook al weer op zit?
Die 6cd-boxset vind ik een beetje oplichterij eigenlijk

Volstrekt overbodig, zelfs als je (zoals ik) echt een grote fan bent

Je moeder
pi_6614745
quote:
Op maandag 4 november 2002 10:38 schreef 1LLMATIC het volgende:

[..]

Die 6cd-boxset vind ik een beetje oplichterij eigenlijk

Volstrekt overbodig, zelfs als je (zoals ik) echt een grote fan bent

Vind je? Er zitten toch leuke dingetjes tussen. Ik ga em zeker halen deze week (als ik em ergens kan vinden tenminste).

Wat ik pas vaag vind is dat er ook een greatest hits DVD uitkomt
een dezer dagen. Maar in december komt ook Volumen II uit (alle videoclips), deze heeft echter exact dezelfde tracklist als de greatest hits DVD!

(overigens wacht ik al maanden op DVD "Live At The Royal Opera House" van de laatste tour)

*access denied*
  dinsdag 5 november 2002 @ 23:53:07 #40
33881 drg
on my own
pi_6648703
quote:
- packaged in a custom made transparent rose coloured plastic case
sorry maar dat klinkt al goed voor mij hahaha
voor meer -->http://www.etoile-polaire.com/bjork/special/gh&ft/familytree.htm
Somebody's boring me. I think it's me.
  woensdag 6 november 2002 @ 20:26:02 #41
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6663718
quote:
Op maandag 4 november 2002 10:55 schreef facedown het volgende:

[..]

Vind je? Er zitten toch leuke dingetjes tussen. Ik ga em zeker halen deze week (als ik em ergens kan vinden tenminste).

Ik heb hem toch maar besteld, er zitten inderdaad leuke dingen tussen. Het is een mooie box..... maar ja ¤70 he. En er zit zoveel tussen wat je al hebt als je de gewone studio albums hebt...

Hij is niet "volstrekt overbodig" Alleen beetje duur. En hier en daar een klein beetje overbodig

Je moeder
  woensdag 6 november 2002 @ 23:17:25 #42
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_6667420
Ja echt fantastisch Ben har steeds beter gaan vinden in ieder geval, ze is een van de weinige huidige artiesten die echt een eigen stijl heeft. Behalve Bloem deLingy niemand gehoord die in de buurt van haar stijl komt. Zag laatst in het programma BOM op MTV een special over haar erg interresant, daar bleek ookweer dat ik me moet schamen dat ik alleen Vespertine nogmaar in m'n bezit heb. Homogenic wordt voor mij de volgende, denk dat die langer in m'n CD-wisselaar zal zitten tochwel.

Hoop dat ze ons nog heel lang met juweeltjes blijft bestoken

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_6672600
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:26 schreef 1LLMATIC het volgende:

[..]

Hij is niet "volstrekt overbodig" Alleen beetje duur. En hier en daar een klein beetje overbodig

Duur zeker, maarja. Zal wel door het doosje komen? Ik heb nog steeds geen tijd gehad om em te kopen (dit weekend maybe).

Ook weer klote dat er een nieuwe Volumen DVD komt (en een add-on voor de oude Volumen). Heb ik daarom speciaal alle DVD singles gespaard? (pagan poetry, cocoon, hidden place, all is full of love)

*access denied*
  maandag 11 november 2002 @ 14:21:11 #44
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6739424
Ik heb nog geen enkele Björk-DVD, ik ga denk ik die nieuwe Volumen kopen
Je moeder
  maandag 11 november 2002 @ 15:24:12 #45
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6740558
Bjork is.... is....ehm....

Bjork is apart

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6815216
quote:
Op maandag 11 november 2002 14:21 schreef 1LLMATIC het volgende:
Ik heb nog geen enkele Björk-DVD, ik ga denk ik die nieuwe Volumen kopen
Zou ik zeker doen ja!

Volgens mij heb ik momenteel alle Bjork DVD's, volgende week
komt er weer 1'tje uit van de afgelopen tour (en dat was )

*access denied*
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:01:38 #47
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_6883533
Bachelorette vind ik toch haar beste liedje,, krijg er kippevel van.
pi_7007223
Bjork kicks ass bigtime....
The Sugarcubes waren leuk... maar ik houd wel van die housy invloeden die er daarna bijkwamen.

Dus daarom her-openen we dit topic maar weer eens.
Bjork... mmm, lekker.

(Keb ff Hyper-ballad opgezet)

pi_7007803
Ik vind de muziek van Björk wel leuk, maar die stem vind ik niks.
Heeft ze al haar uitgebrachte nummers niet instrumentaal misschien?
pi_7008075
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 19:31 schreef Disorder het volgende:
Ik vind de muziek van Björk wel leuk, maar die stem vind ik niks.
Heeft ze al haar uitgebrachte nummers niet instrumentaal misschien?
Snap ik niet... haar stem IS haar muziek.
pi_7016801
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 20:59 schreef Leatherface het volgende:
* Vind Björk maar een vreemde IJslandse trol.
wat aardig
pi_7016845
Ik vind alleen it's oh so quiet leuk van haar, voorderest snap ik er weinig van.
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 23 mei 2003 @ 23:50:43 #53
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_10641816
Zou niet weten wat er niet aan te snappen is, naja als je je er een beetje in verdiept dan. Hoe danook ik kan iedereen Homogenic aanraden wilde ik al een tijd hebben vooral door het geniale eng mooie Joga(duurde heel lang voor ik wist dat het nummer zo heette) maar vind de rest ook heel behoorlijk. Vooral Joga, Immature en Alarm call vind eruit springen als echte toppers van haar
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_15397194
Ik heb een aantal DVD's van Bjork waaronder Royal Opera House 2001. Deze draai ik als ik haar nieuwere werk wil horen. Ik vind Vespertine live mooier dan de CD namelijk. Het is waanzinnig om Matmos - het geluid van een aai over een rug en kaartenschudden als geluidsbronnen gebruikend - en Zeena (harpiste) en het Groenlandse Zangkoor met een willekeurig orkest in de intieme en romantische sfeer van een concertzaal samen die 'fragile' muziek van Vespertine te zien spelen. Die opbouw van dit concert, buitengewoon indrukwekkend.

Bjork maakt haar eigen muziek overigens. Matmos en Thomas Knak (Opiate) e.d. zijn ingezet om de juiste klank te zoeken, immers zij zouden jaren aan ervaring hebben als 'geluidmakers'. Bjork zoekt gewoon de juiste mensen als het hier om gaat. Zelf componeert ze haar muziek en stuurt ze de mensen die ze zelf gekozen heeft, de juiste sfeer en ideeen samen uit te werken. Het is in iedergeval niet zo dat Bjork teksten schrijft over andermans muzieksstukken.

Over het maken van Vespertine staat op Royal Opera House 2001 een klein documentaire. Voor langere interviews en meer beelden zou je Minuscule op DVD kunnen kopen. Maar deze DVD heeft de zelfde beelden als de documentaire op Royal Opera House 2001 plus een ander interview waar ongeveer het zelfde vertelt wordt, maar dan na de Vespertine tour.

Op de DVD Inside Bjork zie je het meest van Bjork en haar hele carriere tot dusver. Hier zie je ook weer hoe ze muziek maakt en met wie en waarom. Leuk om allemaal eens te weten, maar luister vooral gewoon naar Bjorks muziek, daar gaat het om.

pi_15397229
heb Volumen vorige week voor mijn verjaardag gekregen, is erg OK! Die stem maakt de muziek. Favo nummer is toch wel Army of Me, maar de rest is helemaal niks mis mee.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 14 december 2003 @ 10:39:19 #56
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_15397270
Björk

Bachelorette en Yoga zijn zo goed!!!

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_15475865
Ja ik vind d'r hartstikke cool! Goeie muziek!
Het schint overigens wel een bitch te zijn in real life.

De videoclips zijn in het algemeen ook hartstikke goed, maar 2 clips met full frontal nudity van haar....dat wil je niet op je netvlies hebben! (Met eentje waren de belangrijkste dingen wel weggewerkt met computeranimaties, maar met eentje niet.)

pi_15476813
Hyperballad, iedere keer weer kippenvel...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_15907848
Wie kent dat eerste album van haar, dat ze op haar elfde heeft gemaakt? Vind ik heel leuk, leuke melodieën. Het is wel wat kinderlijk, en de typische Bjorkstem heeft ze dan nog niet, maar dat vind ik eerder een voordeel. Ze zingt in het IJslands op dat album.
pi_15999132
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 19:50 schreef prinsrob het volgende:
Wie kent dat eerste album van haar, dat ze op haar elfde heeft gemaakt? Vind ik heel leuk, leuke melodieën. Het is wel wat kinderlijk, en de typische Bjorkstem heeft ze dan nog niet, maar dat vind ik eerder een voordeel. Ze zingt in het IJslands op dat album.
Ja, die heb ik ook. Leuk om te hebben, maar toch zo mijlenver verwijderd van haar latere solowerk dat ik hem eigenlijk nooit draai.

KUKL en vooral de Sugarcubes draai ik wel vaak, vooral omdat mijn vriend dat leukere muziek vind dan Bjork solo.( Hij was overigens wel zo lief om mee te gaan naar de Stopera)

Mijn favoriete Bjorkalbum is meestal het meest recente, ik vind alles ongeveer even goed, behalve Gling Glo en in mindere mate Selmasongs.Ik ben benieuwd naar het nieuwe album, want het materiaal wat ze op Werchter ten gehore bracht viel me eerlijk gezegd nog al tegen .

pi_16012918
quote:
Op woensdag 6 november 2002 23:17 schreef Machiel het volgende:
Ja echt fantastisch [img=29,15]i/s/yes.gif[/img] Ben har steeds beter gaan vinden in ieder geval, ze is een van de weinige huidige artiesten die echt een eigen stijl heeft. Behalve Bloem deLingy niemand gehoord die in de buurt van haar stijl komt. Zag laatst in het programma BOM op MTV een special over haar erg interresant, daar bleek ookweer dat ik me moet schamen dat ik alleen Vespertine nogmaar in m'n bezit heb. Homogenic wordt voor mij de volgende, denk dat die langer in m'n CD-wisselaar zal zitten tochwel.

Hoop dat ze ons nog heel lang met juweeltjes blijft bestoken

Het is precies eeuwen geleden dat ik nog iets van Bloem de Ligny hoorde.... Treedt ze nog op? Maakt ze nog platen? Leeft ze nog????
pi_16012969
Heeft er nog iemand die live box....
Super super super!!!!
pi_16169730
De film Dancer in the Dark (waarin ze een hoofdrol speelt) komt woensdag om 21.00 uur op de Belg
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16257206
Vanavond dus
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16257689
ben benieuwd of ze ook een beetje kan acteren.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  Moderator woensdag 14 januari 2004 @ 17:07:02 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16257848
Björk is leuk

al heb ik alleen debut en the best of maar toch kan ik björk zeer versmaden

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 14 januari 2004 @ 17:07:57 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16257876
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:52 schreef RichardQuest het volgende:
De film Dancer in the Dark (waarin ze een hoofdrol speelt) komt woensdag om 21.00 uur op de Belg
oeh ben benieuwd es ff kieke
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:44:27 #68
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16263880
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 17:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oeh ben benieuwd es ff kieke

Ze is bijna blind en moet dood op het einde. Dat gun je haar ook als je dat gejank de hele tijd hoort.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 14 januari 2004 @ 22:33:24 #69
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_16267186
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:44 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

SPOILER!!

dank je wel..
Don't love if you want to die in peace.
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:41:57 #70
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16269995
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:33 schreef Mr.Black het volgende:

[..]

dank je wel..

het is niet zo alsof ik 1-0 vertel oid. De film is wel meer dan dat
pi_16270161
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:41 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

het is niet zo alsof ik 1-0 vertel oid. De film is wel meer dan dat

Je bent een held

woensdag 14 januari 2004 @ 23:46:47 #72
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16270212
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Je bent een held

had je de film anders wel uitgezien dan?
pi_16270340
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:46 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

had je de film anders wel uitgezien dan?

Ja....
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:53:44 #74
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16270496
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:49 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja....

Het wordt vast nog wel een keer uitgezonden
pi_16270585
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:53 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Het wordt vast nog wel een keer uitgezonden

Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 08:51:02 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16275978
wat een kut actie hierboven

Ik heb het gelukkig neit gelezen en ik vond het een superfilm ... terwijl ik niet van musicals houdt maar björk maakt veel goed. De andere acteurs hadden van mij ook niet hoeven zingen, dan hoor je hoe zo'n mooie stem björk eigenlijk wel niet heeft. Ook sprak het thema van de musical me wel aan iig niet zo'n happdepeppy film. En zelfs komt björk hier weg met een nummer uit the sound of music

al met al een geweldige film Lars von Trier Björk

pi_16277699
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:14 schreef ToT het volgende:
De videoclips zijn in het algemeen ook hartstikke goed, maar 2 clips met full frontal nudity van haar....dat wil je niet op je netvlies hebben! (Met eentje waren de belangrijkste dingen wel weggewerkt met computeranimaties, maar met eentje niet.)
huh? welke zijn dat dan?

wil het wčl zien

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  donderdag 15 januari 2004 @ 11:44:40 #78
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_16279280
Ik heb de film opgenomen.. ga van het weekend kijken...
Don't love if you want to die in peace.
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 11:49:35 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16279399
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 10:36 schreef Kwark het volgende:

[..]

huh? welke zijn dat dan?

wil het wčl zien

yup ook wel eens gezien weet niet meer welke
pi_16280427
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

yup ook wel eens gezien weet niet meer welke

In pagan poetry zie je d'r ballen

Maar om dat nou full frontal nudity te noemen /

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 13:31:39 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16282119
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef Kwark het volgende:

[..]

pi_16283836
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef Kwark het volgende:

Ranzige clip vind ik dat .
pi_16284269
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:32 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ranzige clip vind ik dat .

Ik vind 'm wel stoer, die jurk van piercings. Ik vind haar clips sowieso bijna altijd wel cool, behalve Hunter en It's oh so quiet.
pi_16284924
Bjork is top, zelf liggen hier twee cd's van haar, zal ze ff pakken....

Björk - "debut"
B'jörk - homogenic

Als ze zo bekeken worden zijn de beste nummers ervan:

1) Human Behaviour
6) Big Time Sensuality

01) Hunter
en
06) Years

Ze is echt geweldig

pi_16285042
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:50 schreef Kwark het volgende:
Ik vind 'm wel stoer, die jurk van piercings. Ik vind haar clips sowieso bijna altijd wel cool, behalve Hunter en It's oh so quiet.
Hunter is toch die clip dat ze steeds in een beer verandert? Die vind ik ook niet zo, maar voor de rest vind ik ze wel allemaal mooi. Vooral All Is Full Of Love.

Pagan Poetry qua nummer vind ik wel erg mooi, maar die clip vind ik gewoon niet nodig . Ik wil niet weten hoe Bjork's tepels er in close up uitzien, ik wil ook niet weten hoeveel haar er onder haar oksels groeit.

pi_16285215
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:19 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Hunter is toch die clip dat ze steeds in een beer verandert? Die vind ik ook niet zo, maar voor de rest vind ik ze wel allemaal mooi. Vooral All Is Full Of Love.

Ik wil niet weten hoe Bjork's tepels er in close up uitzien, ik wil ook niet weten hoeveel haar er onder haar oksels groeit.

Geen, toch?

En een closeup van haar tepels heb ik ook niet kunnen ontdekken .

pi_16285392
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:25 schreef Kwark het volgende:
Geen, toch?

En een closeup van haar tepels heb ik ook niet kunnen ontdekken .

Ik heb er wel een paar gezien . En die close-up van haar tepels zie je als er een piercing doorheen wordt gejast.

Maar goed, de muziek is goed. Gister Dancer in the Dark gezien, en de muziek in die film vind ik ook erg gaaf. En daar gaat het uiteindelijk allemaal om.

pi_16289350
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:31 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ik heb er wel een paar gezien . En die close-up van haar tepels zie je als er een piercing doorheen wordt gejast.

oh, je bedoelt deze:

pi_16290267
Ja.

Als de clip over frambozentaartjes had gegaan had ik ook geloofd dat dat het was. Dus .

pi_16864938
Das niet Bjork's tepel. Bjork heeft alleen een gaatje in haar oor geprikt voor de video van Pagan Poetry.

lees deze link maar eens.

Echter in de clip heeft ze een heel 'trouwjurk' aan kralen aan, die vastzitten aan haar huid. En op de hoes van de singel lijkt het toch erg veel dat ze een piercing heeft...

geen afbeelding mogelijk dan maar een link ervan

Watch the video!

Bjorkradio

[Dit bericht is gewijzigd door Colour op 03-02-2004 23:56]

dinsdag 17 februari 2004 @ 21:43:11 #91
63591 Salvor
spastische avatar
pi_17268868
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:08 schreef Colour het volgende:
Das niet Bjork's tepel. Bjork heeft alleen een gaatje in haar oor geprikt voor de video van Pagan Poetry.

lees deze link maar eens.

Echter in de clip heeft ze een heel 'trouwjurk' aan kralen aan, die vastzitten aan haar huid. En op de hoes van de singel lijkt het toch erg veel dat ze een piercing heeft...

geen afbeelding mogelijk dan maar een link ervan

Watch the video!

Bjorkradio

* Salvor kust 3FM goodbye, klikt op link en raakt in extase WEEEWW!! mijn dank is groot

* Salvor fan is namelijk

Ik heb een saaie signature,
.
.
Met 3 loze regels.
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 11:26:16 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18766828
quote:
Björk is now in London finalizing her upcoming album The Lake Experience, which is expected to be released later this year. The album has no instruments, every single beat and backround music is done by the voices of Björk and her cooperatives. Among those who contribute their voices to this project are; Dokaka (the Japanese voice-artist), Mike Patton (lead singer of Fantomas) and the Canadian singer Tagaq. Also appearing: Mark Bell, Rahzel and an Icelandic choir, specially formed for performing on this album
Whoei
pi_18773302
Björk roeleert gewoon. Ik heb haar vrij laat ontdekt maar beter laat dan nooit hahahaaha...
  donderdag 29 april 2004 @ 19:43:55 #94
63591 Salvor
spastische avatar
pi_18778153
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Whoei
Včččččt!!! ik beatbox zelf ook, dus Björk + Beatbox = perfect

Ik wist al dat Dokaka mee ging doen, maar Rahzel...
Ik heb een saaie signature,
.
.
Met 3 loze regels.
  donderdag 29 april 2004 @ 20:16:08 #95
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18778891
Spem !

Björk
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 29 april 2004 @ 20:24:52 #96
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_18779055
Björk

Grooaarrrrrr.. Grommm
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 30 april 2004 @ 03:44:56 #97
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18786671
quote:
Op donderdag 29 april 2004 20:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Björk

Grooaarrrrrr.. Grommm
Wat hij zegt !

Maar dan ... kirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

[ Bericht 5% gewijzigd door ondeugend op 30-04-2004 04:02:02 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 30 april 2004 @ 07:48:51 #98
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_18787647
Vergeet "puuuurrrrrrrrrrrrrrr" niet
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
  vrijdag 30 april 2004 @ 09:46:03 #99
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_18788203

Looks like some sort of itch is setting in, because for 7 years, we have had plans to make a SINGLES BOX SET and guess what - that soup is being stirred again as it certainly looks like it is has gotten a confirmed final release for April!

It is the complete singles box. Every single, mix and white label combined in one box. This is being released to cater for the demand for the obscure mixes which are no longer available, hard to get or were never released in some countries.

www.bjork.com

Iemand hier nog iets over gehoord?
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_18788318
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 09:46 schreef HuubTuub het volgende:

Iemand hier nog iets over gehoord?
Niks meer van gehoord eigenlijk, volgens mij ook nog niet te koop.
Volgens mij heeft deze box ook alleen de CD1 cd-singles van alle uitgebracht singles, dus niet ALLE CD-singles ooit verschenen. (van veel singles zijn 2 of 3 CD-singles verschenen).

Volgens mij heb ik de meeste wel, een keer een lijstje maken wat ik nog mis en dan langs een platenbeurs ofzo.
*access denied*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')