abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2004 @ 18:57:56 #26
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_22219988
quote:
Op zondag 26 september 2004 18:48 schreef nein het volgende:

[..]

Ja idd, ik denk dat dat binnenkort ook gaat gebeuren...alleen dan wel door m'n vader

Ik vraag me toch af waar al dat water blijft trouwens! Dat spul moet toch ergens heen?
Wij hadden dat ook, maar dat was het expensievat. Maar dat is al gemaakt bij jou.
opgezegd@fok.nl
pi_22225092
hier even een veel voorkomende situatie.

expansievat gaat kapot,dus de druk is ineens weg,de mensen denken hé ! de druk is te laag dus ik moet bijvullen.
ketel gaat branden en water gaat uitzetten,maar omdat het expansievat kapot is kan het water nergens heen,behalve naar het OVERDRUKVENTIEL!

deze loost dan de druk die teveel is eruit,ik meende dat hij bij de 3 bar opengaat.
maar omdat dit ventiel nooit gebruikt word in een goed functionerende ketel gaat er kalk in zitten,en als hij dan toch een keer open is gegaan sluit hij niet 100% meer af.

het overdruk ventiel loost trouwens in de riolering,maar als je hem hebt gevonden even voelen of hij nat is
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_22226979
quote:
Op zondag 26 september 2004 22:34 schreef the_contract_killer het volgende:
hier even een veel voorkomende situatie.

expansievat gaat kapot,dus de druk is ineens weg,de mensen denken hé ! de druk is te laag dus ik moet bijvullen.
ketel gaat branden en water gaat uitzetten,maar omdat het expansievat kapot is kan het water nergens heen,behalve naar het OVERDRUKVENTIEL!

deze loost dan de druk die teveel is eruit,ik meende dat hij bij de 3 bar opengaat.
maar omdat dit ventiel nooit gebruikt word in een goed functionerende ketel gaat er kalk in zitten,en als hij dan toch een keer open is gegaan sluit hij niet 100% meer af.

het overdruk ventiel loost trouwens in de riolering,maar als je hem hebt gevonden even voelen of hij nat is
Jeetje..erm, ik snap niet zoveel van het verhaal. Ik zal even proberen of ik t een beetje begrijp:

mijn druk komt uberhaupt niet boven de 1,5 bar uit, mn buren (op dezelfde verdieping) hebben ook maar een bar van 1,4 ofzo. Maar omdat het expansievat in de afgelopen tijd (maanden./jaren) door de oude bewoners zovaak is bijgevuld, en omdat het vat daardoor kapot is gegaan (of al kapot was), kan het water (ook) vlak na het bijvullen naar dat ventiel gaan, en door het steeds bijvullen komt er dus kalk bij het ventiel waardoor hij niet goed dicht kan, en sijpelt er water uit weg?

Waar kan ik dat ventiel in hemelsnaam vinden?! Hoe ziet het eruit?
(:
pi_22233003
quote:
Op zondag 26 september 2004 23:42 schreef nein het volgende:

[..]

Jeetje..erm, ik snap niet zoveel van het verhaal. Ik zal even proberen of ik t een beetje begrijp:

mijn druk komt uberhaupt niet boven de 1,5 bar uit, mn buren (op dezelfde verdieping) hebben ook maar een bar van 1,4 ofzo. Maar omdat het expansievat in de afgelopen tijd (maanden./jaren) door de oude bewoners zovaak is bijgevuld, en omdat het vat daardoor kapot is gegaan (of al kapot was), kan het water (ook) vlak na het bijvullen naar dat ventiel gaan, en door het steeds bijvullen komt er dus kalk bij het ventiel waardoor hij niet goed dicht kan, en sijpelt er water uit weg?

Waar kan ik dat ventiel in hemelsnaam vinden?! Hoe ziet het eruit?
Ik denk dat dit wel het moment is om er een monteur bij te laten komen. Zeker omdat de zomer afgelopen is en je toch wel een warm huis wilt.
pi_22234181
ik heb het toch zo duidelijk mogelijk neergezet hoor.

dat overdruk ventiel zit bij de cv ketel in de buurt,als je een hangende cv ketel hebt dan zitten aan de onderkant alle aansluitingen.
kijk naar een afvoer bij de cv ketel,er zit dan een apparaatje met een konische draaiknop tussen 1 van de cv leidingen ,de afvoer loopt naar dit apparaatje toe.

let op: je kan hem of achter de cv vinden als je een staande ketel hebt of hij zit in de ketel en dan moet je even goed kijken met een lampje ofzo.

maar als je niet eens een weet hoe een knelkoppeling werkt ofzo laat dan aub de monteur komen want ik zie nu de bui al hangen dat het je niet gaat lukken (niet dat je dom bent ofzo maar je moet met dit soort dingen wel een beetje basiskennis hebben)
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_22241763
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:00 schreef the_contract_killer het volgende:
ik heb het toch zo duidelijk mogelijk neergezet hoor.

dat overdruk ventiel zit bij de cv ketel in de buurt,als je een hangende cv ketel hebt dan zitten aan de onderkant alle aansluitingen.
kijk naar een afvoer bij de cv ketel,er zit dan een apparaatje met een konische draaiknop tussen 1 van de cv leidingen ,de afvoer loopt naar dit apparaatje toe.

let op: je kan hem of achter de cv vinden als je een staande ketel hebt of hij zit in de ketel en dan moet je even goed kijken met een lampje ofzo.

maar als je niet eens een weet hoe een knelkoppeling werkt ofzo laat dan aub de monteur komen want ik zie nu de bui al hangen dat het je niet gaat lukken (niet dat je dom bent ofzo maar je moet met dit soort dingen wel een beetje basiskennis hebben)
haha nee, ik heb er WEINIG verstand van inderdaad, CV's en aanverwanten zijn over het algemeen geen dingen waar een meid zich mee bezig houdt
De monteur IS vrijdag dus al geweest he (nieuw expansievat geinstalleerd), en ik zou m sowieso nog een keer bellen als de druk weer omlaag zou gaan. Maar ik wilde eerst zelf alle "voor de hand liggende" opties hebben gesjekt voor ik weer een monteur à 50 euro per uur langs zou krijgen!

Maar bedankt voor je tip, want ik kan t wel aan de monteur doorgeven..voor ie tegen me gaat zeggen dat ik mn hele vloer eruit moet gaan slopen enzo..
(:
pi_22799612
OK dan, we hebben vandaag de hele vloer (hout, krakend, slecht gelegd en waardeloos) eruit gesloopt, want er zou laminaat worden gelegd vandaag. En wat bleek? Er zat een ENORME natte plek in het beton. Loodgieter weer gebeld, die kan dinsdag pas weer komen (is dat met alle loodgieters zo dat die lui altijd zo ramdruk zijn ofzo? Ik moet atlijd enorm lang wachten op deze lui.)

Maar goed, al met al behoorlijk shit, want 1. ik krijg nu dus geen laminaat vandaag, dat kan wel een paar weken gaan duren..dus nu zit ik op een betonnenvloer. 2. Ik had mn hele inboedel in mijn slaapkamer gedouwt vandaag met de bedoeling dat ik alles vanavond weer netjes kon inrichten. Nu zou ik het wel laten staan, maar ik krijg volgende week mijn nieuwe vloerbedekking in de kamer (!@#) dus nu kan ik alles uit mn slaapkamer gaan slepen, en daarna weer alles in mn douwen van de huiskamer en DAN pas de huiskamer weer inrichten...*wordt al moe van de gedachte alleen*

Makelaar is inmiddels gebeld, heeft contact gehad met oude bewoner die natuurlijk "van niets wist". Bleh.
(:
pi_22806495
Laat de vloer in ieder geval goed drogen voordat het laminaat erop gaat, want anders is de kans groot dat het krom gaat trekken.
pi_22807968
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:39 schreef DrXLTrouble het volgende:
Laat de vloer in ieder geval goed drogen voordat het laminaat erop gaat, want anders is de kans groot dat het krom gaat trekken.
Inderdaad! Ik hoop echt dat ze niet in het beton hoeven te breken...argh! Wat een gedonder zeg! En ik had juist zo'n zin om vanavond van mn laminaatje te genieten..*snif*
(:
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:37:35 #35
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_22808198
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:39 schreef DrXLTrouble het volgende:
Laat het inderdaad goed opdrogen!! Ik zit nu in een nieuwbouwwoning, en daar was vlak voor de oplevering een lekkage geweest wat ook een natte plek in het beton gaf. Het heeft uiteindelijk vier weken geduurd voor dat droog genoeg was om er laminaat op te gooien!
Je kan maar beter wat langer op een kale vloer zitten dan dat je over een half jaar weer je laminaat eruit moet halen omdat het krom is.

Ik had vorige week nog een loodgieter hier voor een kleine lekkage, dat duurde ook erg lang omdat hij een specifiek apparaat voor kunststof leidingen nodig had.
Maar mijn ervaring is bij loodgieters dat als je roept "ik heb een lekkage! help mij!" dat ze er de volgende ochtend (vroeg!) al zijn.

Maar als ik zo jouw topic lees zou het best kunnen dat er een lek zit in een CV leiding in de vloer, en dan zal er gehakt moeten worden.... bij mij liggen ze trouwens niet zo diep, dat is allemaal wel weer mooi en redelijk simpel te repareren. Maar het is zo'n gedoe allemaal.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_23340954
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:37 schreef Againzender het volgende:

[..]

Laat het inderdaad goed opdrogen!! Ik zit nu in een nieuwbouwwoning, en daar was vlak voor de oplevering een lekkage geweest wat ook een natte plek in het beton gaf. Het heeft uiteindelijk vier weken geduurd voor dat droog genoeg was om er laminaat op te gooien!
Je kan maar beter wat langer op een kale vloer zitten dan dat je over een half jaar weer je laminaat eruit moet halen omdat het krom is.

Ik had vorige week nog een loodgieter hier voor een kleine lekkage, dat duurde ook erg lang omdat hij een specifiek apparaat voor kunststof leidingen nodig had.
Maar mijn ervaring is bij loodgieters dat als je roept "ik heb een lekkage! help mij!" dat ze er de volgende ochtend (vroeg!) al zijn.

Maar als ik zo jouw topic lees zou het best kunnen dat er een lek zit in een CV leiding in de vloer, en dan zal er gehakt moeten worden.... bij mij liggen ze trouwens niet zo diep, dat is allemaal wel weer mooi en redelijk simpel te repareren. Maar het is zo'n gedoe allemaal.
Update:
Het was een koppeling BOVEN de grond die lekte, hij was bij de oplevering van het huis waarschijnlijk al te krap afgemeten, waardoor die koppeling gewoon is kapotgescheurd. Gelukkig is het nu dus opgelost, en GELUKKIG zonder gehak in de vloer! Ik heb al met al 2 weken (!!!!!!!!!!!) moeten wachten op de loodgieter...wat een gedonder man. Ik had helaas nog geen service abbonement omdat ik hier net woon, en omdat de CV niet goed werkte, kunnen ze geen abbonement afsluiten natuurlijk...en dus duurt het eeuwen voor ze langs kunnen komen blijkbaar. Maar goed. Het is nu verholpen.

Die watervlek is nu nog steeds niet helemaal weg, terwijl het nu inmiddels ook al 4 weken geleden is dat er water bij het lek is gekomen. Maar ja, wat wil je ook, maandenlang is dat lek steeds bijgevuld zodra ik t expansievat weer bijvulde..dus er moet heel wat water verdampen :|
(:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')