abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2006 @ 13:16:18 #76
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34995556
Ik ga die nieuwe reconstructie ook maar eens zoeken dan. Ik ben ook wat teleurgesteld in de nieuwe versie en dan met name in de stem van Brian Wilson die het geheel gewoon wat naar beneden haalt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:25:06 #77
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34995914
Ik wist wel dat er veel andere fan-versies van Smile in omloop zijn, maar dit is de eerste die ik gehoord heb die ook gewoon 'makkelijk' wegluistert, ook al is het misschien niet precies zoals BW het in de sixties gedaan zou hebben.

http://www.earcandymag.com/purplechicksmile-2005.htm
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_34997583
die van Purple Chick is inderdaad erg goed. Ook Mok's Smile is het luisteren waard.
Nee.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 februari 2006 @ 10:47:33 #79
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_35215139
Ik luister nu zo'n reconstructie van Smile. Ik moet de hele plaat weer opnieuw ontdekken op deze manier! Bij de 2004 versie was het al even doorzetten. En dat terwijl ik de meest rare avant-garde aanhoor in huis...wat zit er toch in dat water dat Wilson drinkt?

Zwaar psychedelisch allemaal in elk geval.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_35220665
Die PurpleChick reconstructie is erg goed inderdaad!
  zondag 6 mei 2007 @ 14:59:36 #81
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_49062476
*schop*

net kaartjes gekocht voor donderdag 21 juni in Carré

nog meer liefhebbers?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_49063357
Ik heb het andere BW topic twee weken geleden ook al gekickt met een berichtje of er nog meer BW fans waren die gingen

Ik ga in ieder geval. Jammer dat Groningen dik 3 uur met de trein is voor mij, anders was ik daar ook heen gegaan.

Brian Wilson
Al Jardine
Brian Wilson & Al Jardine + band
Nee.
pi_49068336
hmm, 1) ik wist niet dat ie weer kwam.
2) ik moet op 22 juni van Eindhoven naar Londen naar John Fogerty (Creedence Clearwater Revival). Dus ik kan helaas niet. Ben een paar jaar terug geweest. Was wel erg leuk.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_49071255
Tja, ik zou 'm graag nog eens hebben willen zien, maar 70 euro!? Daar trekken mijn mondhoeken scheef van.
Erg veel geld voor iemand die 't toch vooral van z'n backingband moet hebben. Zelf zingt hij alles een octaaf lager, en van z'n performance moet 'ie het ook al niet hebben. Op een paar autistische handgebaren na, hangt hij een beetje verpieterd op z'n kruk.

Tijdens SMiLE was 't leuk, die ene tour. Had ik graag bij willen zijn. Maar zo'n greatest-hits set... Tja, je gaat 't toch snel vergelijken met 't origineel. En daar kan 't niet bepaald aan tippen

Kan de beste man natuurlijk niets aan doen, maar 30 euro minder zou schappelijker zijn geweest.
pi_49072352
70 euro is inderdaad onbeschoft duur. Maar ja, het is wel Carre en een andere kans om twee Beach Boys aan het werk te zien krijgen we niet vrees ik. Ach, als ze The Little Girl I Once Knew spelen vind ik het het geld al waard!
Nee.
pi_49161031
door het veranderen van de topictitel is er geen touw meer vast te knopen aan de OP
pi_50684076
Nou vanavond dus in Amsterdam... Zonder Al Jardine, die heeft vorige week z'n gastoptredens gecancelled... Ik ben benieuwd
Nee.
pi_50684661
hmm jammer dat Al Jardine niet mee gaat

Maargoed, ik heb ook 2 kaartje op de 1e rang dus mij hoor je niet klagen!
pi_50684911
Dat ie The Little Girl I Once Knew, Don't Worry Baby en Break Away maar speelt.
Nee.
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:01:26 #90
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_50686435
ik ben benieuwd heb er zin in in ieder geval...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_50712902
Nou, ik ben net terug. Ondanks dat Al Jardine niet mee was vond ik het een erg goede show. Brian was ook redelijk goed bij stem, al was hij weer eens een tekst vergeten in Heroes & Villans en was z'n 1e noot van Wouldn't it be nice gewoon vals. Ook erg leuk was z'n "Row Row Row your boat" met het publiek.

Ik snap alleen nog steeds niet waarom hij in godsnaam die piano voor z'n neus heeft, daar doet hij misschien 1 nummer mee. De bas die hij op het einde omhangt is ook vrij zinloos, maargoed. Het blijft een echte muzikale held van mij en ik zal ook met trots mijn nieuw gekochte shirtje dragen!

Hopen dat hij volgend jaar op een wat makkelijk bereikbare plek komt (Carré is nou niet echt de meest handige plek om te komen en parkeren met de auto..)

Overigens heb ik Mart Smeets en Antje Montero ook zien rondwandelen als publiek daar. Wel geinig
pi_50714276
Hij was goed bij stem vond ik, helemaal de eerste 5/6 nummers.

Jammer dat de setlist zo vreselijk voorspelbaar was, echt geen enkele variatie... Break Away en Little Girl stonden vorige week in Amerika nog gewoon op de setlist, maar nu dus niet meer....
Nee.
pi_50718784
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:09 schreef WHiZZi het volgende:
Nou, ik ben net terug. Ondanks dat Al Jardine niet mee was vond ik het een erg goede show. Brian was ook redelijk goed bij stem, al was hij weer eens een tekst vergeten in Heroes & Villans en was z'n 1e noot van Wouldn't it be nice gewoon vals. Ook erg leuk was z'n "Row Row Row your boat" met het publiek.

Overigens heb ik Mart Smeets en Antje Montero ook zien rondwandelen als publiek daar. Wel geinig
Hij heeft zijn songtekstmonitor deze reis thuisgelaten en dan vergeet je wel eens wat woordjes (ik heb Bono wel eens zijn tekst zien vergeten zodat de kuip op een instrumentale versie van One werd getracteerd dus het kan altijd erger

Verder was het een topavond, niet in het minst omdat ik een backstagepas kreeg en de man na afloop de hand heb geschud. Dat was wel heel heel heel bijzonder....

ps: Wat draagt Mart Smeets toch ontzettend foutje zalmkleurige streepjescolberts
pi_50719392
Mja... behoorlijk fout

Damn, wat heb jij een geluk dat je een backstagepas hebt gekregen... Brian Wilson is echt mijn held en ik zou graag een keer een babbeltje met hem maken... maarja, over sommige dingen kun je beter blijven dromen

en ach, die tekst.. Ik zat er niet mee verder. Ik heb geweldig genoten van de show en zelf een aantal keer echt kippenvel gekregen. Het is dat ik geen tijd (en geen kaartje heb) voor vanavond, anders was ik absoluut weer gegaan!

Brian Wilson
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:24:43 #95
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_50731057
kippevel ontzettend mooi concert....
pi_58438235
Iemand That Lucky Old Sun al gehoord? Deze suite heeft Brian vorig jaar met zijn band gespeeld in Londen, maar tot op heden is er nog geen album van uitgebracht. Wél zijn enkele weken geleden redelijk definitieve studioversies van alle nummers van de suite uitgelekt, die erg goed klinken!

Het is geen 2e Smile, maar het is nog altijd vele malen beter dan de nummers die Brian de afgelopen paar jaar heeft uitgebracht. Hopelijk komt That Lucky Old Sun nog een keer uit als album en doet ie dan een Europese tournee waar ie het in z'n geheel speelt (met Smile of Pet Sounds in de tweede helft ) Hoogtepunt is toch wel Midnight's Another Day
Nee.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:40:15 #97
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58442548
Wat een toeval! Ik draai nu toevallig Good Vibrations. Machtig goede muziek!
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59022710
quote:
Hopelijk komt That Lucky Old Sun nog een keer uit als album
Inmiddels zijn de plannen voor de release al bevestigd.
Ik kan alleen maar hopen dat hij na de release gaat toeren en dan een bezoekje brengt aan Nederland.
pi_59030268
That Lucky Old Sun is in ieder geval vele malen beter dan de meeste muziek die Brian de afgelopen jaren heeft uitgebracht (op Smile na dan ). De demo's zijn een tijdje terug uitgelekt en die klinken al erg goed. Hopelijk komt er een TLOS-tournee, ik zou 'm graag nog een keer live zien - maar dan niet een Greatest Hits-tour zoals vorig jaar. Maar ja, gelukkig heb ik Smile wel live gezien
Nee.
pi_59031123
Het blijft geweldige muziek. Toen ik in California woonde hadden we ook altijd beach boys cd's in de auto en het is echt relaxt om het dan weer te horen. God only knows is ook een geniaal nummer.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')