abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22183200
Zeer binnenkort komt ie dan toch eindelijk uit. 37 jaar heeft het geduurd. Wat ik ervan gehoord heb is goed. Schijnt wel dat Good Vibrations een beetje een tegenvaller is. Nog liefhebbers?
  vrijdag 24 september 2004 @ 21:41:38 #2
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_22183461
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_22184349
Hij is inmiddels uit.
Vanochtend opgehaald en een paar keer achter elkaar gedraaid.
Ik kan niet anders zeggen dat ik erg onder de indruk ben. 17 nummers van de nooit uitgebrachte Smile sessies opnieuw opgenomen en perfect samengevoegd tot een geheel (of eigenlijk 3 stukken van grofweg een kwartier). De plaat is opgenomen door Brain en de band waarmee hij getourd heeft in Europa dit jaar, de plaat volgt vrij nauwkeurig de uitvoering die hij live brengt.
Absolute aanrader.
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:31:31 #4
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_22184616
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 22:21 schreef Enzo500 het volgende:
Hij is inmiddels uit.
Vanochtend opgehaald en een paar keer achter elkaar gedraaid.
Ik kan niet anders zeggen dat ik erg onder de indruk ben. 17 nummers van de nooit uitgebrachte Smile sessies opnieuw opgenomen en perfect samengevoegd tot een geheel (of eigenlijk 3 stukken van grofweg een kwartier). De plaat is opgenomen door Brain en de band waarmee hij getourd heeft in Europa dit jaar, de plaat volgt vrij nauwkeurig de uitvoering die hij live brengt.
Absolute aanrader.
Officieel komt ie pas op 27/28 september uit... Hoe kom je eraan?!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_22184724
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 22:31 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Gewoon in de winkel (Velvet; ik heb hem ook bij FRS zien liggen).
pi_22184909
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 22:31 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Met een beetje geluk liggen de cd's die maandag/dinsdag uitkomen voor dat weekend al in de schappen van de meeste winkels.
  zondag 26 september 2004 @ 15:58:53 #7
86634 Pectos
mind wide open
pi_22215841
Ik heb hem dit jaar in het Congrescentrum gezien en vond het echt geweldig!! Ik heb Smile vandaag dan ook besteld bij Cd-wow voor rond de 15 euro en kan niet wachten..
Despair and Deception, Love's ugly little twins
pi_22217489
Ik heb de mp3s vorige week gedownload. De cd staat al een tijdje in de pre-order bij Play en is donderdag avond uit de UK verzonden

geniale cd. Vooral de eerste twee movements (Prayer - Cabinessence & Wonderful - Surf's Up) zijn geweldig. Ik moet wel zeggen dat de originele BB versies beter zijn, vooral qua zang. Maar goed, het klinkt nog steeds super

Ben benieuwd of het een hit wordt...
Nee.
pi_22239807
Ik vind hem ook wel goed. Ondanks het feit dat het toch nooit zal klinken zoals Brian Wilson het had gewild in '66 kan ik me wel voorstellen dat dit album destijds wel een muzikale schokgolf teweeg zou hebben voortgebracht.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_22241493
ik heb 'm inmiddels weer veel geluisterd en hij wordt echt steeds beter

die korte nummertjes zoals Barnyard, The Old Master Painter/You Are My Sunshine enzo zijn echt heel cool. Enige nummers waar ik nog steeds niet echt kapot van ben zijn de I'm In Great Shap / I Wanna Be Around / Woodshop medley en In Blue Hawaii.... Voor de rest

In de UK staat de 7" van Wonderful inmiddels in de top 30, het album staat op nr. 1 in de verkopen bij Amazon.com etc.... Ben benieuwd hoe het hier gaat 'scoren' - heb nog helemaal geen reclame ofzo ervoor gezien/gelezen/gehoord....
Nee.
  maandag 27 september 2004 @ 18:38:18 #12
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22241544
Brian Wilson is zo te zien bij twee vandaag (nederland 2)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_22241573
Zometeen een interview Brian Wilson in 2 Vandaag.
pi_22242005
Vannacht ff de herhaling opnemen, zaten wel wat leuke beelden in

Afgelopen week zijn er btw opnames gemaakt voor een SMiLE live-dvd
Nee.
pi_22242532
De cd valt me niet tegen. Ik kende de bootlegs van Smile en Smily Smile al wel dus veel dingen herken ik. Wat de impact van de cd in de jaren 60 was geweest valt natuurlijk niet echt meer te zeggen, maar ik vermoed dat dat het grote publiek de cd toch te raar had gevonden. De cd heeft ook wel een vreemd soort humor. Soms zijn het bijna lullige kinderdeuntjes en dan gaat het opeens weer over in een geniale melodielijn. .

De stem van Brian valt me trouwens 100% mee! Ik had me echt op het ergste voorbereid, maar zijn stem is dusdanig ingemixt dat het niet echt storend is dat zijn zang/uitspraak tegenwoordig wat minder helder is.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_22244397
z'n band doet ook veel backingvocals. Vooral Jeff Foskett heeft een hele goede stem, tijdens de concerten doet hij bijv. ook de hoge noten in Surf's Up enzo. Op Getting In Over My Head doet Brian alle bv's zelf en dat is toch wel stukken minder....
Nee.
pi_22245314
Luister de CD momenteel voor het eerst...vind het anno 2004 al redelijk baanbrekend, laat staan in de 60's...dit is toch wel wat anders dan Sgt.Pepper!
pi_22248428
quote:
Op maandag 27 september 2004 20:33 schreef PimD het volgende:
z'n band doet ook veel backingvocals. Vooral Jeff Foskett heeft een hele goede stem, tijdens de concerten doet hij bijv. ook de hoge noten in Surf's Up enzo. Op Getting In Over My Head doet Brian alle bv's zelf en dat is toch wel stukken minder....
Ja klopt.
Op Smile hebben ze denk ik gewoon op de juiste momenten zijn stem laten kleuren met de backing vocals. Het klinkt in ieder geval echt veel beter dan ik verwacht had. Pet Sounds Live klonk ook goed, maar toch klonk zijn stem daar nog wat vreemder dan op Smile.

Hebben ze op Vegetables trouwens de groentenpercussie door Paul McCartney ook opnieuw opgenomen?
pi_22248764
Ja, er is helemaal niks opnieuw gebruikt van de oude opnames
Nee.
pi_22265105
quote:
Op maandag 27 september 2004 23:10 schreef PimD het volgende:
Ja, er is helemaal niks opnieuw gebruikt van de oude opnames
Arme Paul.

Ik heb de cd vandaag ook even geluisterd in de auto. Naja, de mp3's. Ik ga hem deze week zeker even origineel kopen.
pi_22267095
door de stemvervorming (wilson kan totaal niet meer zingen) klinkt ie wel een beetje als Ozzy
pi_22267907
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
door de stemvervorming (wilson kan totaal niet meer zingen) klinkt ie wel een beetje als Ozzy
Nou hij kan nog wel zingen, maar hij heeft een vreemde stemvorming. Ik denk dat dat net als Ozzy door de drugs/medicijnen komt. Sterker nog, dat weet ik wel zeker.

Maar op Smile is het absoluut niet storend en zelfs bijna afwezig, tenzij je er heel expliciet op gaat letten. Ach, er zijn genoeg zangers die hun hele leven al niet kunnen zingen en daar niet eens drank of drugs voor nodig hebben gehad.
pi_22280181
Zijn stem schijnt dus echt opgepoetst zijn.
pi_22281425
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zijn stem schijnt dus echt opgepoetst zijn.
Bron?
Zou me inderdaad niets verbazen overigens en eigenlijk ook wel een verstandige zet.
pi_22282557
Ik werk op het moment samen met 3 zeer grote Beach Boysfans. Ze schijnen er alles vanaf te weten. Ze zijn ook naar dat optreden dit jaar geweest waar WIlson live ook veel minder zong.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')