Nationaal gezien misshcien leuk, maar internationaal is dit funest.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Eindelijk komt er weer een vorm van spanning terug in de doorgaans extreem saaie HCE
Ik hoopte al op dit argument. Het Bosman-arrest heeft aangetoond hoe conservatief de Nederlandse clubs geweest zijn. Iedereen zag dit aankomen, maar er werd geen actie ondernomen. De clubs gingen akkoord met, Europees gezien, belachelijk lage TV-gelden.quote:Op zondag 26 september 2004 15:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bosman-arrest...
Dus daarom moet het maar ieder jaar gaan tussen 2 clubs? Als Heerenveen of Utrecht na een goed seizoen de CL halen en ze worden in de voorronde uitgeschakelt kost dat ook punten en dan is Turkije je ook zo voorbij in de ranking en zit je al op het niveau België.quote:Op maandag 27 september 2004 02:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nationaal gezien misshcien leuk, maar internationaal is dit funest.
Clubs als Ajax, psv en f'noord halen een hoop geld uit de Europese competies. Als die één fout maken en er uit liggen dan is het een flinke aderlating.. En ook de plekken in de CL ben je dan zo kwijt als bijv. NAC een goede reeks heeft en kampioen wordt..
Maar dan hebben ze die voorronde tenminste verdiend op basis van een heel seizoen, en niet na een lekker weekje,quote:Op maandag 27 september 2004 10:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dus daarom moet het maar ieder jaar gaan tussen 2 clubs? Als Heerenveen of Utrecht na een goed seizoen de CL halen en ze worden in de voorronde uitgeschakelt kost dat ook punten en dan is Turkije je ook zo voorbij in de ranking en zit je al op het niveau België.
Best of 3, zodat je een thuisvoordeel hebt. De hockeycompetitie is bijvoorbeeld zo ingericht en het werkt prima. Best of 5 is fysiek te zwaar, wil je niet in de knoop komen met eindtoernooienquote:Op maandag 27 september 2004 10:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar dan hebben ze die voorronde tenminste verdiend op basis van een heel seizoen, en niet na een lekker weekje,.
Zoals het nu is vind ik het nog wel te doen.. Echte play-offs lijken mij niets.. Als er al play-offs komen dan hoop ik toch echt dat het best of 5 is en niet 2 wedstrijdjes...
Thuisvoordeel heb je ook bij een best of 5, maar goed. Best of 3 is ook te doen. Een "echte play-off" (2 wedstrijden dus) is echt funest.quote:Op maandag 27 september 2004 10:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Best of 3, zodat je een thuisvoordeel hebt. De hockeycompetitie is bijvoorbeeld zo ingericht en het werkt prima. Best of 5 is fysiek te zwaar, wil je niet in de knoop komen met eindtoernooien
Misschien moeten we dan maar afvragen of het meedraaien met de top wel het hoogste goed is. En of daarvoor alles moeten laten wijken.quote:Op maandag 27 september 2004 09:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Hoe vervelend het ook is, maar wil je meedraaien met de top, dan moet je gaan voor het grote geld. Skyboxen worden belangrijker dan de staanvakken van vroeger. Daar zit het hele probleem. In het buitenland doen ze niet zo moeilijk als er over geld gesproken wordt, in Nederland is het in veel gevallen nog taboe en het liefst ziet iedereen alles bij het oude blijven. Dat is dus het conservatisme waar het Nederlandse voetbal aan kapot dreigt te gaan.
Dat is idd de vraag. Maar als je dat voorstelt bij de clubs of zelfs de supporters zal het merendeel je niet serieus nemen. Iedereen wil met de top meedraaien, maar wil er niet voor investeren. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als er geen aansluiting is met de topploegen in Europa (die is er reëel gezien al niet meer), maar aan de andere kant is dat het faillisement van het Nederlandse voetbal want sponsors willen dan niet meer investeren.quote:Op maandag 27 september 2004 10:18 schreef Staanplaats het volgende:
Misschien moeten we dan maar afvragen of het meedraaien met de top wel het hoogste goed is. En of daarvoor alles moeten laten wijken.
Euroleague goed idee, kunnen clubs uit oa Nederland en Portgual ook eens meedoen om de Europese prijzen..quote:Op maandag 27 september 2004 10:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dat is idd de vraag. Maar als je dat voorstelt bij de clubs of zelfs de supporters zal het merendeel je niet serieus nemen. Iedereen wil met de top meedraaien, maar wil er niet voor investeren. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als er geen aansluiting is met de topploegen in Europa (die is er reëel gezien al niet meer), maar aan de andere kant is dat het faillisement van het Nederlandse voetbal want sponsors willen dan niet meer investeren.
De enige die dat op tijd inzag was Van Raay met z'n Euroleague. Niet omdat mensen meer zitten te wachten op Celtic - PSV dan PSV - Roda, maar op die manier was er meer geld te verdienen. Nu zoeken ze in alle haast naar oplossingen omdat ze weten dat het eigenlijk al te laat is.
Ik las vanochtend in een van die treinkrantjes dat volgens zijn onderzoekje 60% van onze voetbalminnende medemens het eens is met deze plannen. Die Maurice de Hond kan de pot op. Of tegen een boom aan, whatever.quote:Op maandag 27 september 2004 13:29 schreef pfaf het volgende:
Volgens mij wordt Tony altijd wél gebeld door Maurice.
Ik ook, maar dat krijg ik van al zijn statistiekjes. PvdA 189 zetels, VVD 1, ofzo. En dan bij de verkiezingen is het totaal anders, daarna gaat hij vrolijk door met deze verdeling...quote:Op maandag 27 september 2004 13:42 schreef pfaf het volgende:
Nu neem ik dat figuur nooit echt serieus, maar als ik dan lees dat op de voorpagina van bijna iedere krant staat dat "meerderheid voetballiefhebbers voor nieuwe opzet" is, krijg ik moordneigingen.
quote:Op maandag 27 september 2004 13:29 schreef pfaf het volgende:
Volgens mij wordt Tony altijd wél gebeld door Maurice.
Het onderzoek is duidelijk geweest, in het recente verleden heeft men zowel bij de KNVB als bij de clubs een falend beleid gehad. Sport7 en het Bosman-arrest zijn desastreus uitgepakt, nu moet er dus ingegrepen worden.quote:Op maandag 27 september 2004 13:49 schreef heiden6 het volgende:
Dit is overigens offtopic, het ging hier over zijn falende onderzoek m.b.t. de nieuwe opzet van de HCE.
Wat belangrijker is, de grote spelers behouden en niet worden leeggekocht na een fantastisch jaar waardoor je weer jaren mag gaan bouwen aan een nieuw teamquote:Op maandag 27 september 2004 10:51 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Euroleague goed idee, kunnen clubs uit oa Nederland en Portgual ook eens meedoen om de Europese prijzen..
Alleen de vraag is hoe je moet ingrijpenquote:Op maandag 27 september 2004 14:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het onderzoek is duidelijk geweest, in het recente verleden heeft men zowel bij de KNVB als bij de clubs een falend beleid gehad. Sport7 en het Bosman-arrest zijn desastreus uitgepakt, nu moet er dus ingegrepen worden.
Ajax en Feyenoord fans mogen niet van hun vrouw/vriendin en de PSV fans zijn singlequote:Op maandag 27 september 2004 14:51 schreef rubbereend het volgende:
lache dat onderzoek, PSV fans willen wel dat er met kerst gspeeld gaat worden, feyenoord en ajax fans niet
Helemaal mee eens. Met die semi-professionaliteit.quote:Op zondag 26 september 2004 23:23 schreef okee6 het volgende:
Mooi ingezet Tony, enige kern van waarheid zeker, uiteindelijk is dit toch enkel om het geld. Dat er een moreel mooi pluspunt aan vastzit wordt gebruikt als alibi. Voetbal wordt markt en dat voor een luttel bedrag.
Ajax heeft nu 55 miljoen, wat worden zij beter van 60 miljoen. Hetzelfde geldt voor de mindere clubs. Wellicht kunnen ze inderdaad de begroting iets uitbouwen, maar de knowhow om dat effectief te doen is niet aanwezig. Elke club vertoont semi-professioneel gedrag. Nederland is er gewoon niet klaar voor. Derhalve luister naar Van Basten en gooi er twee kleintjes uit. In the end ook beter voor hen, want ze kunnen sterker terug komen (als de KNVB het goed doet).
De woorden van Gullit ('competitievervalsing') worden weggestopt, enkel voor wat centen.
Het enige waar het hier om draait is geld. Er is aangegeven dat er wat moet veranderen in de competitie-opzet. Dit is een aardige poldermodel oplossing, maar het gaat niet ver genoeg. Ik verwacht dat Jonh De Mol hier bijzonder veel invloed op heeft gehad.quote:Op maandag 27 september 2004 14:55 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Alleen de vraag is hoe je moet ingrijpen
Wmb dus absoluut niet op deze manier (mompel iets van kwaliteit en kwantiteit.........)
Het is toch terecht dat de Top 3 meer geld ontvangt dan De Graafschap of FC Groningen? Die clubs zijn nu eenmaal interessanter om uit te zenden.quote:Op maandag 27 september 2004 15:12 schreef Stpan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Met die semi-professionaliteit.
Weet je wat de boel ook spannender maakt? TV-gelden eerlijker verdelen. Maar daar wil de top-3 dan weer niet aan.
Als je de competitie inkrimpt willen de kleinere clubs weer niet meewerken. Immers, ere of eerste divisie is al snel het verschil tussen een begroting van 8 of 5 miljoen euro.........
Waardoor het gat tussen de top3 en de rest uiteindelijk alleen maar groter wordtquote:Op maandag 27 september 2004 15:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is toch terecht dat de Top 3 meer geld ontvangt dan De Graafschap of FC Groningen? Die clubs zijn nu eenmaal interessanter om uit te zenden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |