abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22229207
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 21:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Eindelijk komt er weer een vorm van spanning terug in de doorgaans extreem saaie HCE
Nationaal gezien misshcien leuk, maar internationaal is dit funest.
Clubs als Ajax, psv en f'noord halen een hoop geld uit de Europese competies. Als die één fout maken en er uit liggen dan is het een flinke aderlating.. En ook de plekken in de CL ben je dan zo kwijt als bijv. NAC een goede reeks heeft en kampioen wordt..
-
pi_22231128
quote:
Op zondag 26 september 2004 15:36 schreef methodmich het volgende:

[..]

Bosman-arrest...
Ik hoopte al op dit argument. Het Bosman-arrest heeft aangetoond hoe conservatief de Nederlandse clubs geweest zijn. Iedereen zag dit aankomen, maar er werd geen actie ondernomen. De clubs gingen akkoord met, Europees gezien, belachelijk lage TV-gelden.

Niemand wilde een tweede Sport7 fiasco riskeren, dus werd er genoegen genomen met relatieve peanuts. Zo zak je af van een Europese subtopper naar de grijze middenmoot. Nu moet er dus gezocht worden naar manieren om de competitie spannender te krijgen, om zo extra TV-gelden te genereren.

Hoe vervelend het ook is, maar wil je meedraaien met de top, dan moet je gaan voor het grote geld. Skyboxen worden belangrijker dan de staanvakken van vroeger. Daar zit het hele probleem. In het buitenland doen ze niet zo moeilijk als er over geld gesproken wordt, in Nederland is het in veel gevallen nog taboe en het liefst ziet iedereen alles bij het oude blijven. Dat is dus het conservatisme waar het Nederlandse voetbal aan kapot dreigt te gaan.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22231175
quote:
Op maandag 27 september 2004 02:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nationaal gezien misshcien leuk, maar internationaal is dit funest.
Clubs als Ajax, psv en f'noord halen een hoop geld uit de Europese competies. Als die één fout maken en er uit liggen dan is het een flinke aderlating.. En ook de plekken in de CL ben je dan zo kwijt als bijv. NAC een goede reeks heeft en kampioen wordt..
Dus daarom moet het maar ieder jaar gaan tussen 2 clubs? Als Heerenveen of Utrecht na een goed seizoen de CL halen en ze worden in de voorronde uitgeschakelt kost dat ook punten en dan is Turkije je ook zo voorbij in de ranking en zit je al op het niveau België.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22231207
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dus daarom moet het maar ieder jaar gaan tussen 2 clubs? Als Heerenveen of Utrecht na een goed seizoen de CL halen en ze worden in de voorronde uitgeschakelt kost dat ook punten en dan is Turkije je ook zo voorbij in de ranking en zit je al op het niveau België.
Maar dan hebben ze die voorronde tenminste verdiend op basis van een heel seizoen, en niet na een lekker weekje, .
Zoals het nu is vind ik het nog wel te doen.. Echte play-offs lijken mij niets.. Als er al play-offs komen dan hoop ik toch echt dat het best of 5 is en niet 2 wedstrijdjes.. .
-
pi_22231261
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:04 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Maar dan hebben ze die voorronde tenminste verdiend op basis van een heel seizoen, en niet na een lekker weekje, .
Zoals het nu is vind ik het nog wel te doen.. Echte play-offs lijken mij niets.. Als er al play-offs komen dan hoop ik toch echt dat het best of 5 is en niet 2 wedstrijdjes.. .
Best of 3, zodat je een thuisvoordeel hebt. De hockeycompetitie is bijvoorbeeld zo ingericht en het werkt prima. Best of 5 is fysiek te zwaar, wil je niet in de knoop komen met eindtoernooien
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22231317
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Best of 3, zodat je een thuisvoordeel hebt. De hockeycompetitie is bijvoorbeeld zo ingericht en het werkt prima. Best of 5 is fysiek te zwaar, wil je niet in de knoop komen met eindtoernooien
Thuisvoordeel heb je ook bij een best of 5, maar goed. Best of 3 is ook te doen. Een "echte play-off" (2 wedstrijden dus) is echt funest. .
Ik blijf iig tegen, overbodig en onnodig. Lijkt mij ook niet dat zoiets in bijv. Italië of Spanje wordt ingevoerd.
-
pi_22231410
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]
Hoe vervelend het ook is, maar wil je meedraaien met de top, dan moet je gaan voor het grote geld. Skyboxen worden belangrijker dan de staanvakken van vroeger. Daar zit het hele probleem. In het buitenland doen ze niet zo moeilijk als er over geld gesproken wordt, in Nederland is het in veel gevallen nog taboe en het liefst ziet iedereen alles bij het oude blijven. Dat is dus het conservatisme waar het Nederlandse voetbal aan kapot dreigt te gaan.
Misschien moeten we dan maar afvragen of het meedraaien met de top wel het hoogste goed is. En of daarvoor alles moeten laten wijken.

Tuurlijk is voetbal business, en was meteen duidelijk dat bij dit plan maar er maar met 1 ding rekening gehouden werd: GELD. Maar dat is voor mij niet direct een reden om te zeggen dat het dan allemaal beter is dan het oude, omdat we dan kapitaalkrachtiger zouden zijn dan eerst.

Dat meedraaien met de top hebben we nooit structureel gedaan (buiten een periode in de jaren '70), en zeker gezien de huidige facoren (onbeperk aantal buitenlandse voetballers, klein afzetgebied etc.) zijn kleinere competities er hard op achter uit gegaan.

De vraag die ik me dan stel is, moeten we alles opofferen om met hangen en wurgen nog enige aansluiting te vinden. Ik denk dat we ons vooral een complex aan laten praten, en dat het nog wel meevalt. In 2002 hebben we anders nog een EUROPACUP winnaar afgeleverd, weet je nog?

[ Bericht 0% gewijzigd door Staanplaats op 27-09-2004 10:23:42 ]
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_22231560
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:18 schreef Staanplaats het volgende:

Misschien moeten we dan maar afvragen of het meedraaien met de top wel het hoogste goed is. En of daarvoor alles moeten laten wijken.
Dat is idd de vraag. Maar als je dat voorstelt bij de clubs of zelfs de supporters zal het merendeel je niet serieus nemen. Iedereen wil met de top meedraaien, maar wil er niet voor investeren. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als er geen aansluiting is met de topploegen in Europa (die is er reëel gezien al niet meer), maar aan de andere kant is dat het faillisement van het Nederlandse voetbal want sponsors willen dan niet meer investeren.

De enige die dat op tijd inzag was Van Raay met z'n Euroleague. Niet omdat mensen meer zitten te wachten op Celtic - PSV dan PSV - Roda, maar op die manier was er meer geld te verdienen. Nu zoeken ze in alle haast naar oplossingen omdat ze weten dat het eigenlijk al te laat is.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22231829
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we 3 divisies van 12 clubs per divisie hebben.

1 volledige competitie ronde, dan de bovenste 8 in kampioenschaps competitie nog een keer tegen elkaar (krijg je dus 4 keer feyenoord-ajax per jaar in theorie) waarbij de nummer 1 uit de 1e ronde al zeven punten heeft, de nummer 2 zes, de nummer 3 vijf etc.

de 4 laatsten uit de 1e competitieronde van de ere divisie met de 4 besten uit de 1e divisie in promotie/degradatiepoule met zelfde principe, de nummer 9 uit de eredivisie begint met 7 punten, de nummer 10 met zes etc. en weer een volledige mini competitie.

- Meer spanning
- Niet meer wedstrijden (ivm overbelasting / volle programma)
- Meer topwedstrijden, dus interessanter voor TV
- Duidelijk voordeel bij elke plek in de 1e competitie eindstand, dus minder kans op competitievervalsing
- Geen play-offs (waarbij 1 fout van de scheids heel veel invloed heeft, of een club in 1 keer CL voorronde weg kan gooien)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_22231862
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat is idd de vraag. Maar als je dat voorstelt bij de clubs of zelfs de supporters zal het merendeel je niet serieus nemen. Iedereen wil met de top meedraaien, maar wil er niet voor investeren. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als er geen aansluiting is met de topploegen in Europa (die is er reëel gezien al niet meer), maar aan de andere kant is dat het faillisement van het Nederlandse voetbal want sponsors willen dan niet meer investeren.

De enige die dat op tijd inzag was Van Raay met z'n Euroleague. Niet omdat mensen meer zitten te wachten op Celtic - PSV dan PSV - Roda, maar op die manier was er meer geld te verdienen. Nu zoeken ze in alle haast naar oplossingen omdat ze weten dat het eigenlijk al te laat is.
Euroleague goed idee, kunnen clubs uit oa Nederland en Portgual ook eens meedoen om de Europese prijzen..
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 27 september 2004 @ 13:29:57 #111
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22234868
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:29 schreef pfaf het volgende:
Volgens mij wordt Tony altijd wél gebeld door Maurice.
Ik las vanochtend in een van die treinkrantjes dat volgens zijn onderzoekje 60% van onze voetbalminnende medemens het eens is met deze plannen. Die Maurice de Hond kan de pot op. Of tegen een boom aan, whatever.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 27 september 2004 @ 13:42:26 #113
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22235055
Nu neem ik dat figuur nooit echt serieus, maar als ik dan lees dat op de voorpagina van bijna iedere krant staat dat "meerderheid voetballiefhebbers voor nieuwe opzet" is, krijg ik moordneigingen.
pi_22235183
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:42 schreef pfaf het volgende:
Nu neem ik dat figuur nooit echt serieus, maar als ik dan lees dat op de voorpagina van bijna iedere krant staat dat "meerderheid voetballiefhebbers voor nieuwe opzet" is, krijg ik moordneigingen.
Ik ook, maar dat krijg ik van al zijn statistiekjes. PvdA 189 zetels, VVD 1, ofzo. En dan bij de verkiezingen is het totaal anders, daarna gaat hij vrolijk door met deze verdeling...

Dit is overigens offtopic, het ging hier over zijn falende onderzoek m.b.t. de nieuwe opzet van de HCE.
pi_22235675
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:29 schreef pfaf het volgende:
Volgens mij wordt Tony altijd wél gebeld door Maurice.

Deze keer niet. Ik ben het ook niet 100% eens met deze opzet, wel met het feit dat er heel veel moet veranderen om het clubvoetbal op lange termijn veilig te stellen
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:49 schreef heiden6 het volgende:

Dit is overigens offtopic, het ging hier over zijn falende onderzoek m.b.t. de nieuwe opzet van de HCE.
Het onderzoek is duidelijk geweest, in het recente verleden heeft men zowel bij de KNVB als bij de clubs een falend beleid gehad. Sport7 en het Bosman-arrest zijn desastreus uitgepakt, nu moet er dus ingegrepen worden.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22235714
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:51 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Euroleague goed idee, kunnen clubs uit oa Nederland en Portgual ook eens meedoen om de Europese prijzen..
Wat belangrijker is, de grote spelers behouden en niet worden leeggekocht na een fantastisch jaar waardoor je weer jaren mag gaan bouwen aan een nieuw team
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 september 2004 @ 14:51:40 #117
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22236467
lache dat onderzoek, PSV fans willen wel dat er met kerst gspeeld gaat worden, feyenoord en ajax fans niet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_22236558
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Het onderzoek is duidelijk geweest, in het recente verleden heeft men zowel bij de KNVB als bij de clubs een falend beleid gehad. Sport7 en het Bosman-arrest zijn desastreus uitgepakt, nu moet er dus ingegrepen worden.
Alleen de vraag is hoe je moet ingrijpen
Wmb dus absoluut niet op deze manier (mompel iets van kwaliteit en kwantiteit.........)
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_22236689
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:51 schreef rubbereend het volgende:
lache dat onderzoek, PSV fans willen wel dat er met kerst gspeeld gaat worden, feyenoord en ajax fans niet
Ajax en Feyenoord fans mogen niet van hun vrouw/vriendin en de PSV fans zijn single .
  maandag 27 september 2004 @ 15:12:50 #120
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22236924
quote:
Op zondag 26 september 2004 23:23 schreef okee6 het volgende:
Mooi ingezet Tony, enige kern van waarheid zeker, uiteindelijk is dit toch enkel om het geld. Dat er een moreel mooi pluspunt aan vastzit wordt gebruikt als alibi. Voetbal wordt markt en dat voor een luttel bedrag.

Ajax heeft nu 55 miljoen, wat worden zij beter van 60 miljoen. Hetzelfde geldt voor de mindere clubs. Wellicht kunnen ze inderdaad de begroting iets uitbouwen, maar de knowhow om dat effectief te doen is niet aanwezig. Elke club vertoont semi-professioneel gedrag. Nederland is er gewoon niet klaar voor. Derhalve luister naar Van Basten en gooi er twee kleintjes uit. In the end ook beter voor hen, want ze kunnen sterker terug komen (als de KNVB het goed doet).

De woorden van Gullit ('competitievervalsing') worden weggestopt, enkel voor wat centen.
Helemaal mee eens. Met die semi-professionaliteit.

Weet je wat de boel ook spannender maakt? TV-gelden eerlijker verdelen. Maar daar wil de top-3 dan weer niet aan.

Als je de competitie inkrimpt willen de kleinere clubs weer niet meewerken. Immers, ere of eerste divisie is al snel het verschil tussen een begroting van 8 of 5 miljoen euro.........
  maandag 27 september 2004 @ 15:14:10 #121
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22236956
Hoe is in het onderzoek van Maurice de Hond 'supporter' gedefinieerd?

Ik vrees namelijk dat daar ook mensen tussen zitten die eens in de maand Studio Sport kijken en bij 1 of andere vragenlijst ooit hebben ingevuld sympathie voor een top-3 club te hebben, terwijl ze nog nooit een stadion van binnen hebben gezien.
pi_22237254
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:55 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Alleen de vraag is hoe je moet ingrijpen
Wmb dus absoluut niet op deze manier (mompel iets van kwaliteit en kwantiteit.........)
Het enige waar het hier om draait is geld. Er is aangegeven dat er wat moet veranderen in de competitie-opzet. Dit is een aardige poldermodel oplossing, maar het gaat niet ver genoeg. Ik verwacht dat Jonh De Mol hier bijzonder veel invloed op heeft gehad.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22237378
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:12 schreef Stpan het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Met die semi-professionaliteit.

Weet je wat de boel ook spannender maakt? TV-gelden eerlijker verdelen. Maar daar wil de top-3 dan weer niet aan.

Als je de competitie inkrimpt willen de kleinere clubs weer niet meewerken. Immers, ere of eerste divisie is al snel het verschil tussen een begroting van 8 of 5 miljoen euro.........
Het is toch terecht dat de Top 3 meer geld ontvangt dan De Graafschap of FC Groningen? Die clubs zijn nu eenmaal interessanter om uit te zenden.
pi_22237412
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is toch terecht dat de Top 3 meer geld ontvangt dan De Graafschap of FC Groningen? Die clubs zijn nu eenmaal interessanter om uit te zenden.
Waardoor het gat tussen de top3 en de rest uiteindelijk alleen maar groter wordt

Zo zijn we nu al een aantal jaar bezig en dat heeft ons uiteindelijk niet echt ver gebracht helaas
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 september 2004 @ 15:48:54 #125
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22237681
maar even een praktische opmerking oke.
de live wedstrijden moeten achter een decoder, dus wat is er strax nog aan die Paly off wedstrijden als je ze niet live kan zien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')