abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:09:05 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22180151

Wat is XBOX Media Center
Xbox Media Center (XBMC) is een stukje Open-Source software wat het mogelijk maakt om je omgebouwde!!!! xbox om te vormen naar een Media Systeem. Hierdoor is het mogelijk om films te kijken, muziek te luisteren, plaatjes te bekijken, programma’s te draaien en nog veel meer.

De voortgang van dit project kan je vinden op: http://sourceforge.net/projects/xbmc/

Hier kan je de laatste source code, manuals, screenshots en video’s downloaden. Hier is het niet mogelijk om XBMC als binarie te downloaden aangezien XBMC gecompileerd word m.b.v. XDK en die is gebonden aan licenties van Microsoft. Je zal dus op andere manieren aan XBMC moeten komen (wat hier NIET besproken mag worden!!!)

Het laatste nieuws kan je vinden op:
http://www.xboxmediacenter.de/

Functies

Afspelen van de volgende formaten (in de categorie):
  • Muziek: WAV, PCM, MP3, OGG, WMA, WMA, AC3, AAC, M4A, MP4 & FLAC
  • Video: MPEG-1 (VCD/MPG), MPEG-2, MPEG-4, DivX 3.11, OpenDivX 4.0, DivX 5.x (Pro), XviD 1.0.1, Nero Digital MP4, AVC, Windows Media Video v7, v8 en v9, RealVideo: 1.0, 2.0, 3.0, 4.0, RealAudio codecs: 1.0 (14.4), 2.0 (28.8), SIPRO, COOK, DNET en ATRAC3, Sorenson v1/v3 (SVQ1/SVQ3) QuickTime video, Theora Video (VP3/SVQ3) video, On2 Technologies VP3 (VP3.0 en VP3.2) video, Intel Indeo 3.1/3.2 (Indeo3), NuppelVideo (NUV), VIVO 1.0 en 2.0 (VIV) & Autodesk FLI en FLC Animation
  • Images: BMP, JPG/JPEG, GIF, PNG, TIF/TIFF, TGA, PCX & ICO

Bijna alle bekende formaten van muziek, video en images zijn te openen m.b.v. XBMC en wat niet is kan nog komen vanwege een hoog update gehalte van XBMC.

Verder is mogelijk:

• Starten van programma’s en Games (zowel van harde schijf als van DVD)
  • Webradio luisteren
  • Plaatselijk weerbericht bekijken
  • Trailers van de site van Apple kijken van de laatste fillms (m.b.v. script)
  • Zoeken in de database van www.imdb.com (Internet Movie Database)
  • Opzoeken van CD gegeven in de CDDB

Configuratie
    Vrijwel alle configuratie van XBMC vind plaats via XML bestanden. Voornamelijk in: XboxMediaCenter.xml in je programma-directorie. Lijkt in eerste instantie moeilijk, maar als je het even rustig doorleest zie je dat er een heel makkelijk systeem in zit. Je hoeft er in sommige gevallen helemaal niets in aan te passen, maar als je je XBMC wil vermakkelijken dan kan je bijvoorbeeld de lokaties gaan aanpassen waar je bestanden vandaan wilt halen.

Bijvoorbeeld:

Deze code knipbaar maken? Klik hier

Als je nu op de plek van <default></default> aanpast naar:

Dan zal hij bij het openen van de menu-optie Pictures standaard al naar de lokatie F:DataMusic gaan. Zo werkt eigenlijk het hele configuratiebestandje. Gewoon rustig kijken en weet je het niet. Vraag het in dit topic.
    Op deze webpage kan je overigens ook een hoop vinden: http://manual.xboxmediace(...)onfigFile&v=147z

Extra's
    Met behulp van Python scripttaal is het mogelijk om je eigen script te maken of te downloaden voor allerlei functies. Hier kan gedacht worden aan:

• eMail Check Script
  • eMail Send Script
  • Google News Script
  • Shutdown Timer

Genoeg mogelijkheden voor de toekomst dus aan leuke opties.

Links

• XBMC FAQ
  • Xbox-Skins
  • AllXBoxSkins.com
  • Project: XBMC Skinning Project: Summary
  • Toms Hardware XBMC "The The Ultimate Multimedia Center"
  • Pyhton Scripts

* Bericht namens de moderators *
    Het bespreken van het modden van je XBOX is op FOK! uit den boze. Wil je dat dit topic open blijft? Bespreek dat dan niet! Anders verpest je het voor jezelf en voor anderen!
  • Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
      vrijdag 24 september 2004 @ 19:11:43 #2
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22180215
    Dit topic is dus niet bedoeld om het te hebben over het hardware matig ombouwen van een xbox. Hier krijg je dus geen adresjes waar je dat kan laten uitvoeren. Hier zal ook niet besproken worden waar je je software voor de xbox het beste kan downloaden. Hier is dit topic NIET voor bedoeld.

Dit topic is uitsluitend bedoeld voor het delen van ervaringen en het helpen met problemen over XBMC. Vragen m.b.t. het ombouwen zullen ook onheroepelijk worden verwijderd door een mod.

Hou dit topic open door je aan deze regels te houden.
    Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    pi_22180288
    Ik zou blij zijn met een goed werkende versie van de Xboxmediacenter skin
    Het lijkt erop dat de ontwikkeling heirvan gestopt is
      vrijdag 24 september 2004 @ 19:16:25 #4
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22180293
    Voor de mensen die niet weten hoe het eruit ziet een aantal screenshots van de Project Mayhem Skin:

vrijdag 24 september 2004 @ 19:18:36 #5
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22180336
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 19:16 schreef R0ADKILL het volgende:
    Ik zou blij zijn met een goed werkende versie van de Xboxmediacenter skin
    Het lijkt erop dat de ontwikkeling heirvan gestopt is
    Ik moet zeggen dat ik met Project Mayhem toch weinig tot geen last hebt. Ik kan mijn tump-sticks alle kanten op bewegen zonder dat hij vastliep. Ze zijn er op dit moment weer hard mee bezig om een Final-release te maken van XBMC waardoor skinners ook weer de kans krijgen een goed werkende skin af te leveren, want er zitten er idd een aantal bij wat bijna niet te doen is. Volume omhoog met de rechter thumpstick en XBMC krijgt een zwart scherm waar je niet meer uitkomt (net windows.. )
    pi_22180563
    Tja en die is mij te donker.. smaken verschillen

doe mij deze maar (sorry vooor de de taal)

vrijdag 24 september 2004 @ 19:31:42 #7
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22180630
    Dit staat er tussen het nieuws op www.xboxmediacenter.de over het skinnen:
    quote:
    Sep. 18 2004,18:52 (Post by Gamester17)
    We are happy to announce that we have now once again put the XboxMediaCenter CVS in a feature freeze and our second official XBMC public bug bash have begun, which is the first steps in the process of getting ready for another stable point release of XBMC. The CVS feature freeze stage implies that in order to not introduce new bugs no new features/functions coded should (preferably) be introduced into the CVS until after the source code for the next point release have been set, this feature freeze will also give skinners a chance to catch up as XBMC's skin-structure is also locked down.
    Hopelijk zorgt dit voor een aantal goed werkende skins..
    pi_22180659
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 19:18 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik met Project Mayhem toch weinig tot geen last hebt. Ik kan mijn tump-sticks alle kanten op bewegen zonder dat hij vastliep. Ze zijn er op dit moment weer hard mee bezig om een Final-release te maken van XBMC waardoor skinners ook weer de kans krijgen een goed werkende skin af te leveren, want er zitten er idd een aantal bij wat bijna niet te doen is. Volume omhoog met de rechter thumpstick en XBMC krijgt een zwart scherm waar je niet meer uitkomt (net windows.. )
    Ja mooi dat de Project Mayhem skin bij jou goed werkt
    Maar ik gebruik liever de Mediacenter skin
    pi_22180687
    mooie op maarre dit mag tog niet
    ik heb er btw geen problemen mee .
    pi_22180749
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 19:34 schreef Hellrazor het volgende:
    Waarom mag je niet praten over een programma wat een enthousiaste groep mensen zelf maakt ?
    pi_22180766
    nee laat maar
      vrijdag 24 september 2004 @ 19:39:15 #12
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22180791
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 19:34 schreef Hellrazor het volgende:
    Dit is in overleg gedaan met de modjes. Zie: Het grote Digital Corner Feedback topic, deel 10
    Daarnaast is er in een topic waar je net in gereageerd hebt, gereageerd door Lucille dat er een test-topic gestart zou worden over het homebrew software, zie: C=64 spellen spelen op de Playstation2.
    EDIT: dit is dat test-topic..
    pi_22182842
    stom denk dat ik mijn XBMC moet updaten mijn versie stamt nog namelijk uit maart 2004
    pi_22182937
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 21:11 schreef Chillmeister het volgende:
    stom denk dat ik mijn XBMC moet updaten mijn versie stamt nog namelijk uit maart 2004
    Heb je problemen dan ?
      vrijdag 24 september 2004 @ 21:39:11 #15
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22183419
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 21:16 schreef R0ADKILL het volgende:

[..]

Heb je problemen dan ?
    De verschillen tussen Maart en September zijn dermate groot dat het wel handig is om te updaten, zeker gezien de nieuwe features.
    pi_22183737
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 21:39 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

De verschillen tussen Maart en September zijn dermate groot dat het wel handig is om te updaten, zeker gezien de nieuwe features.
    yuup al de plugins zijn idd nieuw. Even voordat ik grondig ga na lezen, kan ik wel mijn huidige xml file houden waar al mijn samba shares in staan?
      vrijdag 24 september 2004 @ 22:05:50 #17
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22184026
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 21:54 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

yuup al de plugins zijn idd nieuw. Even voordat ik grondig ga na lezen, kan ik wel mijn huidige xml file houden waar al mijn samba shares in staan?
    Ja.. al is het misschien wel handig om even de bestaande XboxMediaCenter.xml in je programma-dir door te kijken. Ik weet namelijk dat de begininstellingen m.b.t. o.a. de webserver niet meer via het XML bestand gaan, maar via de GUI. Er is zoveel veranderd sinds de versie van Maart dat dit dacht ik ook aangepast is.

Als het in jou geval alleen om samba shares gaat die genoemd worden in het stukje: <myprograms>, <pictures>, etc etc.. dan zou ik dat gedeelte kopieren in de nieuwe over die sectie heen en dan daarboven kijken wel instellingen je nog moet aanpassen.

In het geval dat je "oude" versie een redelijk recente versie is dan kan je hem gewoon bewaren. De Map XBMC leeggooien en daarna je opgeslagen XboxMediaCenter.xml over de nieuwe heen gooien.
    LET OP: heb je skins en scripts gedownload maak dan daar eerst wel een backup van.
    pi_22184207
    build 2004-02-12 , Ouch. Heb meteen build 2004-09-10 binnengehaald. morgen updaten

edit: zo gedaan

[ Bericht 14% gewijzigd door Chillmeister op 25-09-2004 00:42:31 ]
      maandag 27 september 2004 @ 17:10:14 #19
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22239540
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 22:14 schreef Chillmeister het volgende:
    build 2004-02-12 , Ouch. Heb meteen build 2004-09-10 binnengehaald. morgen updaten

edit: zo gedaan
    En bevalt de nieuwe build een beetje t.o.v. je hele oude release?
      maandag 18 oktober 2004 @ 20:40:12 #20
    55409 mrDevil
    c'est la vie
    pi_22708839
    Ik draai de laatste release van XBMC maar krijg op de 1 of andere manier de movie trailers niet meer aan de praat (2004-10-6) Had het probleem ook al met de vorige versie. Van de 1 op andere dag werkte het niet meer. Heeft apple misschien iets veranderd? Anyone?
    voer eendjes, geen oorlog...
      maandag 18 oktober 2004 @ 21:18:38 #21
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22709920
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 20:40 schreef mrDevil het volgende:
    Ik draai de laatste release van XBMC maar krijg op de 1 of andere manier de movie trailers niet meer aan de praat (2004-10-6) Had het probleem ook al met de vorige versie. Van de 1 op andere dag werkte het niet meer. Heeft apple misschien iets veranderd? Anyone?
    Apple heeft idd iets veranderd. Er is een nieuw script uitgebracht.
    Op http://www.chokemaniac.net/ kan je onder downloads het nieuwe script downloaden.
      maandag 18 oktober 2004 @ 21:25:17 #22
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_22710077
    Ik zie net dat XBMC 1.1.0 uit is.. ik heb hem nog niet gedownload of getest, maar was ik zo wel van plan. Hierin zijn een groot aantal bug-fixes geweest en deze zou een stuk stabieler moeten lopen.
    quote:
    XboxMediaCenter(info) 1.1.0 FINAL point release source code has now been set in our CVS! Once again we felt that we had been holding off doing any official release candidates for so long that we now consider the current XBMC CVS to be as stable as a point release should and could be, so we decided that we were ready to go final without a release candidate process.

Yes, there are still a few known bugs but none serious enough to stop you from fully using and enjoying XBMC. All XBMC users (and XBMP users if there still are any?) are highly encouraged to upgrade to this stable Xbox Media Center 1.1.0 point release which is now officially the only supported version.

For those of you who are new to XBMC (and/or XBMP) please understand and respect that Team-XBMC do not release nor distribute Xbox executables (XDK binaries) at all, so please do not ask us where to find/download a compiled versions of XBMC (which you do require to run XBMC on your Xbox).
    bron: http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EpAlpupVZukWANcgbH.php
    LET OP: hier mogen geen links staan naar gecompileerde versies van XBMC, sourcecode mag daar en tegen wel!
    pi_22783321
    Ik heb versie 1.1 draaien hier, maar krijg 1 keer in de zoveel tijd de error NT_STATUS_OBJECT_NOT_FOUND..... heel irritant...

misschien toch maar weer terug naar versie 1
    pi_22783391
    Hebben jullie trouwens al een demo gezien van MS Media Center? Bijna een kloon van XBOX Media Center. Op zich geen domme zet natuurlijk. Hier is absoluut een markt voor
      donderdag 21 oktober 2004 @ 23:11:38 #25
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_22783680
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 19:28 schreef R0ADKILL het volgende:
    Tja en die is mij te donker.. smaken verschillen

doe mij deze maar (sorry vooor de de taal)

[afbeelding]
    ik vind die nou niet meteen lijken op winXP Media Center Edition.
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')