abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22176954
Nu het weer koud begint te worden is het weer tijd om de boel weer eens flink te stoken. Nu kwam ik er vandaag achter dat één radiator (slaapkamer) het niet meer doet. Alle andere radiators doen het prima alleen die ene dus niet. Ik heb al gekeken of er lucht in het systeem zit en de waterdruk is 1,5 bar.
Als ik zo'n bedrijf laat komen word ik vast en zeker genaaid, ik weet hoe dat gaat. Iemand enig idee hoe ik dit zelf zou kunnen doen?

Ik denk dat misschien de kraan op de radiator zelf stuk is ofzo, is geen thermostaatkraan maar een gewone, als ik die eraf draai zit er zo'n metalen pinnetje dat ik met een tang naar binnen kan duwen en weer naar buiten kan trekken. Er zijn hier vast wel verwarmingsexperts....help!

[ Bericht 1% gewijzigd door Openminded op 24-09-2004 16:49:14 ]
pi_22177132
Stroomt er wel warm water in? En heb je hem al ontlucht?
pi_22177248
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:43 schreef Poerkie het volgende:
Stroomt er wel warm water in? En heb je hem al ontlucht?
Als er warm water door zou stromen dan zou ie niet stuk zijn, toch
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:34 schreef Openminded het volgende:
Ik heb al gekeken of er lucht in het systeem zit ...
pi_22177624
Pomp overleden??

Die pennetjes moet je niet teveel aan knoeien, die worden ingedrukt door de thermostaat, met beetje beschadigingen werken die pennen niet goed meer.

Trouwens...moet jij al stoken?? tis hier 21 graden binnen zonder verwarming aan.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_22177628
gewoon voor de zekerheid toch ff leeg laten lopen. ik heb zon sleuteltje erbij gekregen..om ze te ontluchten ook
pi_22177632
Edit: verkeerde knoppie
pi_22177701
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 17:06 schreef Funksoldier het volgende:
Pomp overleden??

Die pennetjes moet je niet teveel aan knoeien, die worden ingedrukt door de thermostaat, met beetje beschadigingen werken die pennen niet goed meer.

Trouwens...moet jiji al stoken?? tis hier 21 graden binnen zonder verwarmong aan.
Als de pomp overleden was zou de rest van de verwarming het ook niet meer doen maar alle andere radiatoren worden binnen no time warm. En ik heb er geen thermostaatkraan op zitten maar een gewone draaiknop. Ik neem aan dat het pennetje ingeduwd wordt als ik de kraan dicht draai en dan weer vanzelf naar buiten zou moeten komen als ik 'm weer open draai maar dat gebeurt dus niet. En zoals ik al zei met een tang kan ik het pennetje wel uittrekken maar dat maakt geen verschil.

Was hier 18,5 graden binnen dus best al frisjes.
pi_22177728
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 17:06 schreef NinjaNoKa het volgende:
gewoon voor de zekerheid toch ff leeg laten lopen. ik heb zon sleuteltje erbij gekregen..om ze te ontluchten ook
Je bedoelt de hele verwarming leeg laten lopen tot alle druk eraf is? Zo'n sleuteltje heb ik hier liggen en ik heb 'm daarmee al proberen te ontluchten maar er komt direct water uit.
pi_22177816
even doorgaan met ontluchten, soms komt er eerst nog een halve beker water uit voordat er lucht uit komt.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_22177827
blijft die knop niet hangen, dan blijft hij misschien gewoon dicht staan.Wordt de buis wel warm tot aan de thermostaatknop????

Dat met die pennetjes is voor een thermostaa-knopt, maar kan ook gewoon met een knop.Daar is het pennetje voor, de thermostaat duwt die naar binnen door een bi-metaal in je thermostaat-knop.
pi_22177835
Ok, ik ga er nu een emmer onderzetten en draai dat ding gewoon open, kijken wat er gebeurt...
pi_22177879
als er direct water uit komt is et dus goed :-) dan zit er geen lucht meer in :-)
en leeg laten lopen zou ik niet doen want het is alleen die ene radiator die et niet doet
misschien zit er een beetje roestigheid achter de knop
zou je met een hamertje ff proberen los te kunnen tikken
en dan niet alleen bij de kraan tikken maar ook aan de andere kant bij de aansluiting
ff zachies kloppen en misschien komt de vuiligheid die erin zit wel gewoon los :-)
pies on joe toe
pi_22177924
succes
  vrijdag 24 september 2004 @ 17:26:22 #14
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_22178010
als je hem ontlucht haal wel ff genoeg doeken bij je

ik heb hier nog een hele zwart ondergepetterde muur van het onluchten
good boobs bounce
pi_22178027
in de slaapkamer geen verwarming zou ik niet zo erg vinden, die heb ik eigenlijk bijna nooit aan... maar goed, succes ermee in elk geval.
Fake it till you make it...
pi_22178065
Ok, het resultaat:

Meer dan een liter water eruit laten lopen, geen lucht. Druk was daardoor gezakt tot 1 bar dus weer bijgevuld tot 1,5 bar.

Ik heb ook met een kleine hamer op de aansluitingen zitten kloppen maar geen resultaat. Het pennetje van de knop komt niet vanzelf naar buiten, is dat goed of juist niet? Zo moeilijk kan dit probleem toch niet zijn?
pi_22178084
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 17:26 schreef Ingrate het volgende:
als je hem ontlucht haal wel ff genoeg doeken bij je

ik heb hier nog een hele zwart ondergepetterde muur van het onluchten
Had er een emmer onder waar het inliep via een opengeknipte petfles (creatief hè?)

Het water dat er uit komt is schoon, stinkt alleen.
  vrijdag 24 september 2004 @ 17:39:56 #18
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_22178310
water wat er bij mij uitkwam was zwart
good boobs bounce
pi_22178446
Pennetje moet eigenlijk vanzelf eruit komen. Deze pennetje sluit namelijk de toevoer af. Neem de knop af zodat de pennetje goed zichtbaar is. Aansluitend met WD40 de het pennetje besproeien.
NIET met een tang dit pennetje eruittrekken: het verbuigt snel. Ipv daarvan, heel voorzichtig met een hamer op de T-stuk kloppen totdat de pennetje "eruitkomt", dus NIET op het pennetje zelf. Indien je namelijk dit verbuigt, kan je de t-stuk uitbouwen en geloof me, dat wil je niet!
pi_22178685
Zijn de buizen naar de radiator toe eigenlijk wel warm????
pi_22178692
Pennetje komt er dus niet vanzelf uit en ik had het al eruit getrokken met een tang Dus ik neem dan aan dat het pennetje stuk is... Laat dan maar stuk zijn, ga echt dat t-stuk niet vervangen. Gooi nog wel een extra dekbed op m'n bed, heb ik het ook warm...
pi_22178712
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 17:56 schreef Mister_M het volgende:
Zijn de buizen naar de radiator toe eigenlijk wel warm????
Op de plek waar de kraan zit wordt het lauw warm maar ik heb meer het idee dat dit het gevolg van geleiding is dan van stromend water.

Nog ff iets anders, als de kraan dicht zit hoe kan het dan dat er toch water onder druk uitkomt als ik de ontluchtingsknop open draai?
pi_22178872
doet me denken aan bepaalde strips en comedy's
m.a.w een echte "ikdoehetzelfwelmaarmaakondertussennogmeerkapot" man

(succes!!! )
pi_22178960
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:05 schreef Logician het volgende:
doet me denken aan bepaalde strips en comedy's
m.a.w een echte "ikdoehetzelfwelmaarmaakondertussennogmeerkapot" man

(succes!!! )
Hehe, zo klinkt het wel een beetje ja

Maar dat is nog altijd beter dan de 'iklaateenbedrijfkomenenwordvetgenaaid' man waarbij een of andere onderhoudsgast een dingetje vervangt binnen een half uurtje en dan vrolijk de rekening van ¤ 300,- presenteert... dacht het niet.

Normaal gesproken doe ik een boel dingen zelf en is het maar zelden dat het resultaat slechter is dan bij de aanvang dus het valt wel mee hoor.
pi_22178979
ik geloof je helemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')