quote:Als ik em houtnerf maak dan komt denk ik geen plaat op... Ik monteer gewoon weer de oude hardware, die was goed, zet alleen f een ander element erin en misschien iets betere potmeters.
Deel 10 alweer!!!!!! Zie je hoe verslavend gitaren en het lullen erove zijn/isquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:03 schreef Kuupke het volgende:
Ik heb die standaard zilveren hardware en die vind ik niet echt mooi op een donkerblauwe gitaar.
Het nadeel van strats is dat de elementen op de slagplaat zitten gemondteerd. Daarom heb ik de slagplaat bewerkt zodat ik deze ook kan spuiten en lijkt het net of er geen slagplaat op zit.
Niks speciaals meer gebeurt. Ik heb de achterkant zuiver en de slagplaat glad en spuitklaar gemaakt.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:04 schreef Prep2Fight het volgende:
Kuupke, alweer nieuwe foto's van je gitaar?
Ik heb zitten denken over dat traanplaat, maar volgens mij heb ik dan binnen de kortste keren mijn handen open liggen bij heftig rock werkquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:18 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Deel 10 alweer!!!!!! Zie je hoe verslavend gitaren en het lullen erove zijn/is
Jammer idd, anders had je je slagplaat gewoon weg kunnen laten. Waarom spuit je niet gewoon een traanplaat slagplaat (lekker voor een sinterklaasgedicht) blauw? Is misschien ook vet? Je zal je plannen wel al uitgewerkt hebben he?
Ja vet man!!!!quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Ziet er netjes uit ja!
THanksquote:Op vrijdag 24 september 2004 15:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja vet man!!!!
Altijd leuk, ben benieuwdquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:04 schreef Cynic het volgende:
Hey!
Ik lees hier dat er mensen zijn die zelf gitaren aan het maken/opknappen zijn?
Ik heb afgelopen zomer eindelijk de oude (1978) gitaar die bij mij in de schuur lag te verstoffen helemaal gerenoveerd. Beetje jammer dat ik niet weet wat voor merk het is. Ik zal eens een foto maken binnenkort, maar ik krijg hem er nog niet mooi op.
Cool!!! Ben je nog dingen tegen gekomen die jij zo 1-2-3 niet had verwacht.quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:04 schreef Cynic het volgende:
Hey!
Ik lees hier dat er mensen zijn die zelf gitaren aan het maken/opknappen zijn?
Ik heb afgelopen zomer eindelijk de oude (1978) gitaar die bij mij in de schuur lag te verstoffen helemaal gerenoveerd. Beetje jammer dat ik niet weet wat voor merk het is. Ik zal eens een foto maken binnenkort, maar ik krijg hem er nog niet mooi op.
Je kunt in de gitaarshop speciale lak krijgen voor gitaren volgens mij... Eens navragen. Ik heb de body nu blank.quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:11 schreef Kuupke het volgende:
[..]
Cool!!! Ben je nog dingen tegen gekomen die jij zo 1-2-3 niet had verwacht.
Of heb je nog tips? Ik vraag me namelijk af wat voor grondlak ik moet gebruiken. Autolak en hout werkt niet zo heel prettig volgens mij.
Gewoon met de kwast aanbrengen?????quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:23 schreef Cynic het volgende:
Ik heb hem dus eerst helemaal geschuurd en gepolijst, dat was een pokkewerk want ik had jaren geleden in een domme bui met een spuitbus erop zitten knoeien.
Maar ik heb 3 lagen interieurlak (eiken, transparant) en 2 lagen parketlak gebruikt. Beide van Rambo. Tussentijds steeds schuren en heel dunne laagjes lak gebruiken!
yep, is nogal een rotwerkje, maar het is goed te doenquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:24 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Gewoon met de kwast aanbrengen?????
aaaah gelukkig, geen spuitwerk! En het geluid blijft dan goed clean???quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
yep, is nogal een rotwerkje, maar het is goed te doen
Wat in theorie het verschil is weet ik niet, maar ik heb het gevoel / de ervaring dat esdoorn wat gladder en sneller speelt dan rozenhout. In klank hoor ik niet zoveel verschil. Maar als ik jou was zou ik het alletwee gewoon goed testen (als dat mogelijk is).quote:Op vrijdag 24 september 2004 17:11 schreef Gitarist het volgende:
Snel topic!!!
Maar goed, ik heb nog geen antwoord op m'n vraag wat het verschil is tussen rozenhout en esdoorn... Kan iemand me dat vertellen?
Wat staat er voor een logo op de headstock??quote:Op zaterdag 25 september 2004 08:32 schreef Cynic het volgende:
Okay, tweede poging, ik heb ontdekt hoe de flits eraf kan, dus dan spiegelt de lak niet meer zo!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet helaas dus niet wat voor gitaar het is, op de brug stond (achterkant): "Ray bridge 1979" en op de achterkant van de elementen stond "62" (meen ik). Het heeft een aantal jaren geduurd voordat ik hem eindelijk helemaal heb opgeknapt, maar ik wilde het nu ook goed doen. Kost een heleboel tijd qua schuren en laken enzo, maar ben blij met het eindresultaat. Ik had het ding ook nog nooit gehoord, er zaten geen stemsleutels op namelijk, maar ik werd aangenaam verast door het geluid.
Geen, op het plaatje staat "professional"quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat staat er voor een logo op de headstock??
Zijn dat trouwens metalen pedaaltjes?quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:21 schreef TeleluvR het volgende:
[reclame]
Wellicht nog iemand die een phaser pedaaltje zoekt?
Hier staat er nog een Ibanez Phaser PH7 uit de tone-lock serie...
[TK] Ibanez PH7 Phaser (tone-lok)
[/reclame]
Ja...quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:23 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zijn dat trouwens metalen pedaaltjes?
Ik heb eventueel wel interesse
Op de site van Ibanez kun je dit iig nalezen...quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:29 schreef Cynic het volgende:
Op de foto kan ik niet zien of het metaal of plastic is
Ja, ik zat ook al een beetje richting een oude Ibanez te zoeken, maar het is hem steeds net niet...quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:57 schreef NRK het volgende:
Is dat geen Ibanez Artist gitaar? Lijkt er namelijk wel op
Nou je het zegtquote:Op zaterdag 25 september 2004 13:02 schreef five2one het volgende:
Hij heeft wat weg van een Aria.
Zonder erop te spelen? (of op een andere manier getest(es) te hebben ? )quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:53 schreef Satch21 het volgende:
Kijk eff naar m'n nieuwe gear: http://www.ibanezrules.com/new/js1000btb.htm heb net gekocht. Kick of niet? Ibanez Kicks Ass
Nu alleen nog leren spelen...![]()
Via mijn vroegere gitaarleraar, die zei dat er in de muzikewinkel waar hij destijds werkte een gitaar lag zonder lak en stemsleutels die ik voor een prikje kon meenemen. In een naïve bui heb ik dat ding toen gekocht, om hem vervolgens in 1 middag te willen verven met een spuitbusquote:Op zaterdag 25 september 2004 14:50 schreef Tomek het volgende:
Is het niet gewoon een zelfbouw Cynic?
Hoe kom je eraan dan?
Ik speel al 16 jaar gitaar. Deze gitaar is ontworpen door Mr. Satriani himself. Kost een paar duiten, maar dan hebbie ook wat.quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:57 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Zonder erop te spelen? (of op een andere manier getest(es) te hebben ? )
Het geluid en de bespeelbaarheid zijn inderdaad prima in orde. Even denken hoor, van Ibanez vind ik sommige van die prestige modellen wel okay, die hele platte. Ik heb zelf gewoon 2 lompe RG's, maar daar kan je ook best op spelenquote:Op zaterdag 25 september 2004 15:20 schreef Satch21 het volgende:
Dat kan natuurlijk altijd...smaken verschillen. Voor mij istie erg OK. Het tremolo systeem schijnt erg goed te zijn...ontstemttie niet zo snel. Hij is ook vrij licht wat voor de schouders erg OK is. Welk model vind jij OK?
Dat is een juweeltje, wat je je hebt aangeschaft!!!quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:20 schreef Satch21 het volgende:
Dat kan natuurlijk altijd...smaken verschillen. Voor mij istie erg OK. Het tremolo systeem schijnt erg goed te zijn...ontstemttie niet zo snel. Hij is ook vrij licht wat voor de schouders erg OK is. Welk model vind jij OK?
Die RG's zijn ook behoorlijk OK. Bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het geluid en de bespeelbaarheid zijn inderdaad prima in orde. Even denken hoor, van Ibanez vind ik sommige van die prestige modellen wel okay, die hele platte. Ik heb zelf gewoon 2 lompe RG's, maar daar kan je ook best op spelen
Ja, dat klopt helemaal! Af en toe een zetje geven omhoog of omlaag en hup spelen maar weer. Dat kan voor, tijdens of na. Het maakt allemaal geen bal uit. Ik hoef nooit meer echt te stemmen -alleen als ik een tijdje van huis ben geweest. Die Edge Pro is het voor mij helemaal ja. Cool dat je meerdere gitaren hebt. Mijn vorige was een Yamaha ding om het te leren en heeft derhalve zijn beste tijd gehad.quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:35 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat is een juweeltje, wat je je hebt aangeschaft!!!Die edge pro bruggen zijn vet, heb er eentje op de Paul Gilbert Ibanez zitten. Ontstemmen doen ze eigenlijk helemaal niet, naar mijn mening, alleen moet je hem ff een zetje omhoog geven als je hem naar beneden hebt geduwd.
Ik heb ook een Ibanez met een floyd rose brug, en die is nog secuurder!!
supergitaar wat je hebt![]()
speel je ook muziek van Satriani? Ik speel van enkele nummers de slaggitaarpartij. Een vriend van me die speelt in een Satriani tribute band.
Wat vind je van de elementen? Of heb je de originele niet meer erin? Mag aannemen dat je hem nog steeds hebt met de hardware zoal ie op www.ibanezrules.com staat?
Waar koop jij die spullen. Ik wil toch ook eens gaan kijken, maar kan niet echt geweldige sites vinden.quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zijn hier mensen die ook een Boss OS2 (overdrive/ distortion) hebben? Ik moet zeggen, met de color helemaal op distortion krijg je echt een gave distortion, die ik niet uit de DS1 kreeg. Maar zet ik 'm op overdrive dan krijg ik een heel erg dof geluid!
Hebben jullie dat ook? Ik vind het heel jammer... (gekocht zonder te testen, is m'n 3e effect dat ik van het internet heb gekocht, is lekker goedkoop maar dan is dat toch wel het risico...)
www.marktplaats.nl en www.gitaarmarkt.nlquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:10 schreef Kuupke het volgende:
[..]
Waar koop jij die spullen. Ik wil toch ook eens gaan kijken, maar kan niet echt geweldige sites vinden.
Niet echt nee, maar als het op dit moment geen Koopzondag was, dan had ik de Boss DS-1 gehaald bij Feedback (van 74 voor 59) en de Boss DD-2 bij Peter Verspuy (van 249 voor 99)quote:Op zaterdag 25 september 2004 20:10 schreef Kuupke het volgende:
[..]
Waar koop jij die spullen. Ik wil toch ook eens gaan kijken, maar kan niet echt geweldige sites vinden.
Tweedehands is niks mis mee. Kapotte pedalen zie je zelden of nooit...quote:Op zondag 26 september 2004 10:02 schreef Satch21 het volgende:
[..]
Niet echt nee, maar als het op dit moment geen Koopzondag was, dan had ik de Boss DS-1 gehaald bij Feedback (van 74 voor 59) en de Boss DD-2 bij Peter Verspuy (van 249 voor 99)De Boss DD-2 zou vervangen moeten zijn door de Boss DD-6, maar hij staat nog op de website dus dan moeten ze die dan toch maar aan mij leveren
De Boss DD-6 is overigens 179 (van 213) bij PV en bij Feedback 159 (van 213).
Ik heb overigens nog nooit gekocht bij bovenstaande sites. Misschien moet ik dat ook maar een keer doen...scheelt handen vol geld maar dat is dan wel tweedehands en je kunt niet echt testen lijkt me?![]()
Super acoustic? Weet je zeker dat ie zo heet, ik vind er niets van.quote:Op zondag 26 september 2004 10:57 schreef Satch21 het volgende:
Boss heeft ook een super accoustic pedaal. Hang je die ervoor, dan lijkt me dat het probleem is opgelost. Wordt wel ene dure grap op die manier natuurlijk![]()
Ah, dus toch. Hoe moet dat pedaal het probleem dan verhelpen?quote:Op zondag 26 september 2004 11:09 schreef Satch21 het volgende:
Boss - AC 2.
Als dat effect een hele groep hoge freqs killed, dan kan je hoog wel 200dB omhoog zetten... maar ik moet nog maar eens flink gaan proberen met de eq van de Vox en de Boss.quote:Op zondag 26 september 2004 13:50 schreef Satch21 het volgende:
Als je dat pedaal ervoor hangt en dan daarna die distortion wordt het geluid vanzelf aangepast (minder dof). Ik heb verschillende pedalen en ik gebruik nooit mijn versterker als een soort van equalizer. Het ligt er natuurlijk wel weer aan hoe dof die Boss klinkt want op een gegeven moment valt er niets met te finetunen als dat pedaal echt niet is wat je zoekt.
Volgens mij heet dat liedje 'What's up'.quote:Op zondag 26 september 2004 19:58 schreef Chanz0r het volgende:
Knocking on heavens door!
The Cranberries - Zombie
4 non blondes - What's going on *teminste, zo heet ie geloof ik*
Nirvana - Come as you are
quote:Op zondag 26 september 2004 18:54 schreef Shedfire het volgende:
Ik lees altijd wel mee in dit topic, maar ik heb nog nooit gepost, maar nu was de nood even hoog want ik heb namelijk een "speel techniek"-vraagje.
Ik speel namelijk op een acoustische gitaar en waagde me aan het intro van Paint it Black. Alleen daar zat een loopje in dat anders klinkt dan als ik het met mijn vinger tokkel. (Echt termen zijn mij onbekend). Daarnaast staan er tekens onder die "Hamer on" en "Pull off" moeten voorstellen alleen ik weet niet wat dat betekend.
Heeft iemand zin om mij het uit te leggen.
Referentie:
[afbeelding]
midi klikken!
Bedankt war.
quote:Met hammer on en pull off zijn we eigenlijk al een beetje bij het spelen van solo's aangekomen. Bij Hammer on druk je zo snel mogelijk je vinger op een fret. Al je bijvoorbeeld een losse d snaar aanslaat, en je 'hamert' er met je middelvinger op het 3e vakje je vinger op, heet dit hammer on.
Bij het fenomeen pull off trek je je vinger van de snaar af zodat de onderliggende toon klinkt. Bijvoorbeeld: Sla de E aan op de D-snaar (2e vakje) en trek je vinger er nu af, zodat de losse snaar duidelijk klinkt.
Hammer on is het tegenovergestelds. Sla maat eens de losse D-snaar aan. Hamer nu met je middelvinger op het 2e vakje zonder deze aan te slaan met je rechterhand. Als je het snel genoeg doet en met genoeg kracht, zal de toon van het 2e vakje (E) duidelijk klinken. Hammer on (en pull off ook trouwens) is op een electrische gitaar iets makkelijker te doen
Vooral bij solo's wordt dit gebruikt om het tempo te verhogen, Je kunt namelijk meerdere tonen producerern terwijl je er maar eentje aanslaat. Alle vingers kunnen gebruikt worden om mee te hameren, of om als basis te dienen. Dus om te laten klinken als je er een vinger vanaf trekt.
Goed hard 'hameren'quote:Op zondag 26 september 2004 20:22 schreef Shedfire het volgende:
@GF, dank je. Dat beantwoord echt al mijn vragen. Ik zal er op gaan oefenen, maar echt duidelijk horen doe ik het niet. (Van wege het punt dat in jouw quote staat, over dat het makkelijker is op een electrische gitaar.
Ik vind 0.09 ook het lekkerste spelen. Lekker benden.quote:Op zondag 26 september 2004 20:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
zo, ik wil ff zeggen dat mn 0.09 snaren echt vet spelen, ik heb ze nu op mn goldtop zitten en vooral voor solo's is dat echt supersoepel spelen, zeker in samenwerking met de elementen is dat echt een goede combi!!
Er zit toch wel een tone op de OS2? Als je die een beetje aandraait klinkt het volgens mij al een stuk minder dof. Een acoustic simulator ervoor zetten lijkt me geen briljant idee, dan kun je beter gewoon een equalizer ertussen hangen (de GE7 bijvoorbeeld). De perfecte klank zit hem natuurlijk in veel dingen; ik heb zelf ook een tijd de OS 2 gehad, maar uiteindelijk nauwelijks meer gebruikt omdat ik de distortion van mijn versterker gewoon beter vond.quote:Op zondag 26 september 2004 10:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Je kan wel testen, als iemand in de buurt woont vraag je of je eventjes langs kan komen. Maar het is niet zonder risico, want ik ben er achter gekomen dat de overdrive van de OS2 heel erg dof klinkt. (ik moet nog eens gaans spelen met de tone en de bas en treble op m'n versterker, jammer dat de OS2 geen hoog en laag knop heeft)
quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:58 schreef Tomek het volgende:
gtvp
En dus aan mij verkochtquote:Op zondag 26 september 2004 22:04 schreef Svyatagor het volgende:
...; ik heb zelf ook een tijd de OS 2 gehad, maar uiteindelijk nauwelijks meer gebruikt omdat ik de distortion van mijn versterker gewoon beter vond.
Ik speel de slaggitaarpartij van 3 nummers van Satriani.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:47 schreef Satch21 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt helemaal! Af en toe een zetje geven omhoog of omlaag en hup spelen maar weer. Dat kan voor, tijdens of na. Het maakt allemaal geen bal uit. Ik hoef nooit meer echt te stemmen -alleen als ik een tijdje van huis ben geweest. Die Edge Pro is het voor mij helemaal ja. Cool dat je meerdere gitaren hebt. Mijn vorige was een Yamaha ding om het te leren en heeft derhalve zijn beste tijd gehad.
Die DiMarzio's zijn super overigens!
Ik heb alle gitaarboeken van Satriani en probeer zoveel mogelijk mee te spelen. Ik wacht nog op de laatste. Van elke CD is er altijd wel één nummer dat ik helemaal solotechnisch kan naspelen, maar nooit alle nummers daar ik absoluut geen virtuoos ben en er ook aardig wat tijd in ga zitten om van alle nummers de solo's door te nemen. Favoriete nummers en nummers die ik min of meer van begin tot eind kan spelen:
1. Is There Love In Space (favoriet op dit moment met stip / supergeluid op CD).
2. Belly Dancer
3. House Full Of Bullets (zeer zeker een toppertje om te spelen)
4. Love Thing
5. The Crush Of Love
6. Until We Say Goodbye
7. Summer Song
8. Cryin'
9. etc. (in de zin van teveel om op te noeme of lees maar als: de wat makkelijker nummers om te spelen) duh, zijn die er dan van Joe???
Met betrekking tot de rest van mijn gear: ik probeer http://guitargeek.com/rigview/293/ na te bouwen. Een Boss SC, een Digitech Whammy en Cry Baby heb ik al. De rest moet nog komen..maar het is even wachten op de volgende bonus :'(
Wat speel jij allemaal?![]()
Die tribute band...waar speelt die normaliter want dan ben ik zeer zeker geinteresseerd! Ik zoek nog een leraar voor de speciale/ verborgen techniekjes (geen muzieknoten) -waar hebben zij een en ander geleerd om te spelen als "Joe"![]()
Ik heb .011 op mn gitaar zitten. Speelt ook best.quote:Op zondag 26 september 2004 21:42 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik vind 0.09 ook het lekkerste spelen. Lekker benden.. Bovendien vind ik het als rookie gemakkelijk snel spelen.
Ik speel ook 0.011. Ze zijn wel wat stroever als 0.009 maarja, krijg je alleen maar goeie eelt van op de vingertoppen. Moet er wel bij vertellen dat ik met die gitaar waar dat op ligt, in drop D stemming speel. Het voordeel van de iets dikkere snaren is dan dat ze niet zo zwiepen.quote:Op maandag 27 september 2004 12:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb .011 op mn gitaar zitten. Speelt ook best.
Ookal vroeg ik om .010 in de winkel, en gaf me .011 waar ik pas thuis toen de snaren er al op zaten achter kwam
Über Metal!quote:Op maandag 27 september 2004 18:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Die nieuwe effecten van Line6, de tonecore serie, ziet er ruig uit! En de demo's klinken ook intressant!
http://www.line6.com/tonecore/!
Dat vind ik niet zo'n punt eigenlijk, het enige wat ik met m'n gitaar doe is dingen op m'n PC opnemenquote:Op maandag 27 september 2004 19:30 schreef five2one het volgende:
Het grote nadeel van dit soort dingen is dat je de hele tijd gebonden bent aan een PC.
Punt.quote:Op maandag 27 september 2004 19:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n punt eigenlijk, het enige wat ik met m'n gitaar doe is dingen op m'n PC opnemen
Voor live zo ik zoiets ook niet zo snel gebruiken denk ik. Maar goed, daar heb ik dus niks mee te maken
Heb je de hele versie of de demo geprobeerd? Lijkt mij wel wat, Reason toch wel erg dance georienteerd...quote:Op maandag 27 september 2004 19:06 schreef Tijn het volgende:
Ik zat te overwegen m'n V-Amp2 in te ruilen voor een Line6 Guitarport. Ik ben niet eens zo ontzettend ontevreden over het geluid van de V-Amp, maar het instellen is een beetje kut. Het liefst heb ik handige software waarmee ik precies in kan stellen wat ik wil en dat vervolgens op kan slaan als preset, zodat ik later met hetzelfde geluid verder kan spelen. Maar echt lekker liep dat bij m'n V-Amp niet.
Kheb afgelopen vrijdag in de Feedback de software van de Guitarport bekeken en om eerlijk te zijn was ik een beetje teleurgesteld. Het is helemaal niet zo modulair als ik dacht dat het was. Ik raakte aan het twijfelen of de Guitarport wel was wat ik wou.
Maar nu heb ik toch iets. Holy shit, hoe vet. Het heet "Guitar Rig" en het komt van de jongens van Native Instruments. Het lijkt een beetje op Reason, maar dan voor gitaar. Er zitten aardig wat componenten in (versterkers, speakers, effecten) en die kun je zelf in elke volgorde zetten die je maar wil. Bovendien kun je de plaatsing van de microfoon veranderen en zelfs kiezen wat voor microfoon het is. Echt te gek. En het klinkt behoorlijk overtuigend!De site De sound De look De mogelijkheden
Ik ben echt helemaal enthousiast, ik denk dat dit een hele prettige oplossing is voor het home-recorden van m'n gitaar. En hij's niet eens zo zwaar op m'n CPU trouwens. Ik heb een AMD1800+ en (afhankelijk van wat ik in m'n rack zet) schommelt de belasting tussen de 10 en 20%.
Kheb de volledige versie, maar ik bedoel dat de modules werken zoals dat in Reason werkt.quote:Op maandag 27 september 2004 19:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Heb je de hele versie of de demo geprobeerd? Lijkt mij wel wat, Reason toch wel erg dance georienteerd...
Ik weet dat er een pedaal is voor Guitar Rig maar ach, op een pedaal zit ik eigenlijk ook niet echt te wachten. Ik heb een Crybaby wah-pedaal, daar ben ik ook erg blij mee, maar verder doe ik alles achteraf in m'n sequencer. Of ik neem gewoon een 2e track op, mocht ik een andere sound willen.quote:Op maandag 27 september 2004 19:41 schreef five2one het volgende:
Plus het pedaal dat je bij Guitarport niet hebt. Dat is echt irritant!
Kun je volgens mij met de line 6 guitarport ook hoor, als ik me niet vergis.quote:Op maandag 27 september 2004 19:06 schreef Tijn het volgende:
Kheb afgelopen vrijdag in de Feedback de software van de Guitarport bekeken en om eerlijk te zijn was ik een beetje teleurgesteld. Het is helemaal niet zo modulair als ik dacht dat het was. Ik raakte aan het twijfelen of de Guitarport wel was wat ik wou.
componenten in (versterkers, speakers, effecten) en die kun je zelf in elke volgorde zetten die je maar wil. Bovendien kun je de plaatsing van de microfoon veranderen en zelfs kiezen wat voor microfoon het is. Echt te gek. En het klinkt behoorlijk overtuigend!
Je kunt wel wat, maar echt lekker modulair is het niet.quote:Op maandag 27 september 2004 20:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kun je volgens mij met de line 6 guitarport ook hoor, als ik me niet vergis.
* ibanez wacht op uitleg van H-I-M
Daar hoef je niet eens op te wachten;quote:Op maandag 27 september 2004 20:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja dat kan ook met de GPquote:Op maandag 27 september 2004 20:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Maar heb je de legale gekochte versie of zo maar een van inet, want die programma's worden vaak flink gestript waardoor er nogal wat bugs optreden. Cubase is daar het beste voorbeeld van.quote:Op maandag 27 september 2004 20:29 schreef Tomek het volgende:
Ik heb guitar rig ook toevallig laatst geinstalleerd, maar het wil echt niet lekker draaien ofzo.
Ik heb zoizo brute vertragen en allemaal gekraak in het geluid. Niet echt een succes dus.
Mijn systeem is zwaar zat, p4 2.2 met 1 gig intern. Kep alleen wel een sblive geluidskaart maar die zou het toch moeten kunnen trekken?
Kep ook al wat met de latency enzo lopen pielen maar krijg het niet voor elkaar
Het is absoluut die SB Live. Dat is gewoon een consumentenkaartje, zonder zero-latency ASIO-drivers. En dus ongeschikt om real-time bewerkingen mee uit te voeren.quote:Op maandag 27 september 2004 20:29 schreef Tomek het volgende:
Ik heb guitar rig ook toevallig laatst geinstalleerd, maar het wil echt niet lekker draaien ofzo.
Ik heb zoizo brute vertragen en allemaal gekraak in het geluid. Niet echt een succes dus.
Mijn systeem is zwaar zat, p4 2.2 met 1 gig intern. Kep alleen wel een sblive geluidskaart maar die zou het toch moeten kunnen trekken?
Kep ook al wat met de latency enzo lopen pielen maar krijg het niet voor elkaar
Maar kun je ook meerdere modulatie-modules gebruiken? In elke willekeurige volgorde? En meerdere versterkermodellen en cabinetes tegelijk gebruiken, elk met hun eigen mic-setup?quote:Op maandag 27 september 2004 23:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja dat kan ook met de GP
Ja, het zijn toch een beetje speeltjes he. Maar goed, ik vind het ook wel charmant om juist met zo weinig mogelijk, zoveel mogelijk proberen te bereiken. Een dure setup kopen die goed klinkt, daar is natuurlijk geen kunst aan.quote:Op dinsdag 28 september 2004 00:09 schreef Zander het volgende:
Voor z'n geld is de Guitar Port wel een leuk apparaat voor thuis, ik zou 'm alleen niet gebruiken om echt professioneel klinkende gitaarsounds mee te maken. Maar wat dat betreft ben ik van die NI software ook nog niet helemaal overtuigd.
Qua posities en dergelijke is NI idd wel wat uitgebreider dan L6, maar ik verwacht dat L6 binnenkort ook met een betaalbare en verbeterde versie (wie weet VST?) van amp-farm, waarbij je de veelzijdigheid van de vetta hebt, maar dan softwarematig!quote:Op maandag 27 september 2004 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar kun je ook meerdere modulatie-modules gebruiken? In elke willekeurige volgorde? En meerdere versterkermodellen en cabinetes tegelijk gebruiken, elk met hun eigen mic-setup?
Want wat ik zo snel zag van de GP-software, was het allemaal redelijk statisch.
We kunnen het natuurlijk alleen maar hopenquote:Op dinsdag 28 september 2004 00:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Qua posities en dergelijke is NI idd wel wat uitgebreider dan L6, maar ik verwacht dat L6 binnenkort ook met een betaalbare en verbeterde versie (wie weet VST?) van amp-farm, waarbij je de veelzijdigheid van de vetta hebt, maar dan softwarematig!
huh wah?quote:Op dinsdag 28 september 2004 00:28 schreef Tijn het volgende:
Trouwens, even iets anders.Mijn nieuwe wahwah-pedaal is kapot
Ik snap er niks van, hij gaat gewoon niet meer aan. Geen lampje ook als ik de boost in druk, helemaal dood.
Ik had vrijdag een Crybaby 535 gekocht. Kheb er een batterij in gestopt, maar ik heb er ook een adapter aan gehangen. Ingesteld op 9V, ging prima. Maar nu (sinds vanmiddag, toen ik met GR aan het pielen was) gaat 'ie opeens niet meer aan
Ik ga dit weekend wel even terug en m'n garantie claimen, maar toch, het is wel kut.
Hij gaat zelfs met alleen maar de batterij erin niet meer aanquote:Op dinsdag 28 september 2004 00:31 schreef five2one het volgende:
De polarisatie op je instelbare adapter is omgesprongen..
Nee dat kun je wel maar je bent gewoon niet gewenst.quote:Op dinsdag 28 september 2004 00:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Offtopic:
Dus als je géén gitaar speelt is het onmogelijk om hier ontopic te reageren?
Hoe is het toch eigenlijk mogelijk dat er fanatieke muzikanten bestaan op de wereld, terwijl een instrument bespelen zulke oninspirerende beginselen heeft.quote:Op dinsdag 28 september 2004 00:56 schreef Zander het volgende:
Begin maar met een kammetje en een stukje vloei of een blokfluit.
De gitaar op zich zal wel goed klinken, maar houd er rekening mee dat je bij elk tremmolo gebruik opnieuw moet gaan stemmen met die SAT brug, en mede door het ontbreken van die toplock boven op de hals. De snaren komen los van de kam en ontstemmen je over de stemsleutels. Ik bezit zelf ook een Ibanez met dat type brug en ik heb em al vast gezet. Ik zou je adviseren om een ibanez te nemen met een vaste brug, aangezien je die brug in het begin niet gebruikt. Wil je perse een tremmolo?Pak dan een Ibanez met en edge pro of een floyd rose ($$) brug, wel te verstaan dat je dan denk ik iets meer euro's kwijt bent.quote:Op dinsdag 28 september 2004 01:24 schreef Verenjano het volgende:
Ik ga vanaf oktober gitaar spelen. Ik heb al een aantal jaar lang het idee in mn hoofd en wil er nu toch wel eens wat mee gaan doen. Deze maand heb ik de knoop doorgehakt en ga na mijn verjaardag (in oktober dus) een gitaar kopen. Een tijdje terug ben ik met een gitaarspelende vriend naar de muziekwinkel gegaan en mijn (en zijn) oog was gevallen op de Ibanez SA160:
[afbeelding]
Het uiterlijk vind ik sowieso al om van te kwijlen. ik heb hem er even op laten pingelen, aangezien ik als absolute beginneling niet echt het verschil kan voelen, en hij was er zeker van dat ik hier een goede koop mee zal doen. Ik vertrouw hem op zijn woord, maar meer reacties zijn altijd welkom.
Mijn vraag is dus of er iemand ervaring heeft met deze gitaar. Doe ik hier een goede keuze mee? Ik kan hem voor 284 euro nieuw kopen bij http://www.guitarbargains.com/ wat ik een hele nette prijs vind. Meningen?
Dan moet ik binnenkort ook een andere geluidskaart hebben. Ik vind dat Guitar Rig er namelijk wel interessant uit zienquote:Op maandag 27 september 2004 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is absoluut die SB Live. Dat is gewoon een consumentenkaartje, zonder zero-latency ASIO-drivers. En dus ongeschikt om real-time bewerkingen mee uit te voeren.
Ik heb een veel minder systeem, maar wel een M-Audio geluidskaart en hier draait Guitar Rig als een zonnetje.
Zou je niet beginnen op een spaanse gitaar, en niet gelijk op een electrische.quote:Op dinsdag 28 september 2004 01:24 schreef Verenjano het volgende:
Ik ga vanaf oktober gitaar spelen. Ik heb al een aantal jaar lang het idee in mn hoofd en wil er nu toch wel eens wat mee gaan doen. Deze maand heb ik de knoop doorgehakt en ga na mijn verjaardag (in oktober dus) een gitaar kopen. Een tijdje terug ben ik met een gitaarspelende vriend naar de muziekwinkel gegaan en mijn (en zijn) oog was gevallen op de Ibanez SA160:
[afbeelding]
Het uiterlijk vind ik sowieso al om van te kwijlen. ik heb hem er even op laten pingelen, aangezien ik als absolute beginneling niet echt het verschil kan voelen, en hij was er zeker van dat ik hier een goede koop mee zal doen. Ik vertrouw hem op zijn woord, maar meer reacties zijn altijd welkom.
Mijn vraag is dus of er iemand ervaring heeft met deze gitaar. Doe ik hier een goede keuze mee? Ik kan hem voor 284 euro nieuw kopen bij http://www.guitarbargains.com/ wat ik een hele nette prijs vind. Meningen?
de m-audio delta 2496 is er nu al vanaf een eurootje of 109,-quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:54 schreef Tomek het volgende:
[..]
Dan moet ik binnenkort ook een andere geluidskaart hebben. Ik vind dat Guitar Rig er namelijk wel interessant uit zien![]()
Nee, k ben ook begonnen op elec. Je moet beginnen met wat je leuk vindt, daar draait het toch ook om, de fun.quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:05 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Zou je niet beginnen op een spaanse gitaar, en niet gelijk op een electrische.
Maar het is wel een mooie gitaar dat wel
iddquote:Op dinsdag 28 september 2004 12:04 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Nee, k ben ook begonnen op elec. Je moet beginnen met wat je leuk vindt, daar draait het toch ook om, de fun.
Van uitstel komt afstel, nu doen dus! Desnoods geld lenenquote:Op dinsdag 28 september 2004 01:24 schreef Verenjano het volgende:
Ik ga vanaf oktober gitaar spelen.
Dat was de vorige keren wel steeds zo, maar ik ben op dit moment zo enthousiast dat ik zeker weet dat ik niet af zal haken. Daarnaast hebben al twee vrienden van me aangeboden mij les te geven, die vinden het ook heel leuk, dus ik kan het gewoon niet maken het niet te doenquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:54 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Van uitstel komt afstel, nu doen dus! Desnoods geld lenen![]()
Waarom plant je niet gewoon twee vette humbuckers in die Yamaha, het is tenslotte een te gekke gitaar!quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:25 schreef Viper2k1 het volgende:
Ahh mooi, mensen met verstand van gitaren! Zeg vraagje: ik 'speel' nu ongeveer een half jaartje en heb een Yamaha Pacifica 120s (dubbel humbucker model). Nu zit ik te denken om eventueel een ander gitaar aan te schaffen. Mijn smaak ligt richting Metallica, Satch ed dus dat gaat vast een model worden met een humbucker en de keuze zal ook snel richting een Ibanez of een ESP gaan. En toch zit ik nog naar een strat te kijken (wel een strat met een humbucker). Is dat verstandig?
Ik snap dat dit heel persoonlijk is en dat je dat zelf moet horen etc., maar ik vraag gewoon om de mening van een ander.
Alvast bedankt!
Ibanez!!quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:25 schreef Viper2k1 het volgende:
Ahh mooi, mensen met verstand van gitaren! Zeg vraagje: ik 'speel' nu ongeveer een half jaartje en heb een Yamaha Pacifica 120s (dubbel humbucker model). Nu zit ik te denken om eventueel een ander gitaar aan te schaffen. Mijn smaak ligt richting Metallica, Satch ed dus dat gaat vast een model worden met een humbucker en de keuze zal ook snel richting een Ibanez of een ESP gaan. En toch zit ik nog naar een strat te kijken (wel een strat met een humbucker). Is dat verstandig?
Ik snap dat dit heel persoonlijk is en dat je dat zelf moet horen etc., maar ik vraag gewoon om de mening van een ander.
Alvast bedankt!
Ja, dat is wat je tegen anderen mensen zegt.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:48 schreef five2one het volgende:
Je koopt een gitaar toch hoofdzakelijk om de sound man?
Ik heb zelf een Pacifica 112 en een Ibanez RG 570EX... Bij de Pacifica heb ik de trem vastgezet met een blok hout en eerlijk gezegd vind ik die Pacifica lekkerder klinkenquote:Op dinsdag 28 september 2004 19:25 schreef Viper2k1 het volgende:
Alvast bedankt!
Heel goed idee!quote:Op woensdag 29 september 2004 11:36 schreef Zander het volgende:
....maar we hadden het plan opgevat om er een fretloze (!) gitaar van te maken, of iets anders mafs.
Wat heb je voor een brug op die ibanez zitten?quote:Op woensdag 29 september 2004 11:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Pacifica 112 en een Ibanez RG 570EX... Bij de Pacifica heb ik de trem vastgezet met een blok hout en eerlijk gezegd vind ik die Pacifica lekkerder klinkenHet komt vooral doordat hij meer sustain heeft. De Ibanez heeft een floating trem en haalt heel veel sustain weg. Misschien moet ik een compression sustainer ervoor kopen, dan is dat probleem ook weer opgelost...
das niet gekquote:Op woensdag 29 september 2004 11:36 schreef Zander het volgende:
Haha, Poppeliers in Culemborg heeft deze week een aanbieding: een nieuwe electrische gitaar voor 2 tientjes! Serieus, het stond in de folder, dus ik ga er morgen ff kijken met een vriend van me. Natuurlijk zal het een totale brandhout-gitaar zijn, maar we hadden het plan opgevat om er een fretloze (!) gitaar van te maken, of iets anders mafs.
Idd, prachtig idee, kijk maar eens goed naar Vigier gitaren die maken ook fretloze elktrische gitaren!quote:Op woensdag 29 september 2004 11:50 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Heel goed idee!
![]()
quote:Op woensdag 29 september 2004 14:20 schreef GF het volgende:
Waar ligt Culemborg ergens? Anders idd wel geinig om is beetje mee te klooien
Lo-Pro Edge... maar dat maakt voor de sustain niet zoveel uit volgens mij... die nieuwe Edge Pro hebben wel van die speciale balletjes, maar het feit blijft dat je een floating eenmaal niet zo stabiel strak kan zetten als een fixed of een flush-mounted. Dat laatste is ook geil btw... daar kan je zo´n EVH D-tuner op zettenquote:Op woensdag 29 september 2004 11:54 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat heb je voor een brug op die ibanez zitten?
Ah, dat is wel te doen danquote:Op woensdag 29 september 2004 18:20 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Km of 20 onder utrecht, de trein rijdt er doorheen zie ik.
Nou ja, je kunt spullen daar op zich wel goed zelf testen, daar doen ze nooit zo moeilijk over. Alleen de service is om te :'( - en.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:29 schreef Fixxxer het volgende:
Hmm, ben nog nooit bij feedback geweest maar ik wou juist eens langs gaan voor een versterker. Het vervelende is dus dat zij bij mijn weten de enigen (iig de enige die ik kan vinden) zijn in NL waar ze die amp hebben.
Een amp testen heb je toch maar alleen een gitaar voor nodig plus een kabel. Mag ik je een tip geven? Neem je eigen gitaar mee.... Doe ik ook altijd. Daarbij is het zo dat je klaarblijkelijk je keuze al gemaakt hebt, is het niet? Je weet precies welke amp. Dan is het gewoon een kwestie van testen. Heb je toch niet z'on lang gezicht van een verkoper voor nodig. Alleen bij het afrekenen zul je gebruik van em moeten maken.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:29 schreef Fixxxer het volgende:
Hmm, ben nog nooit bij feedback geweest maar ik wou juist eens langs gaan voor een versterker. Het vervelende is dus dat zij bij mijn weten de enigen (iig de enige die ik kan vinden) zijn in NL waar ze die amp hebben. (Ja ook FB in R'dam maar das te ver).
Wordt de 2e amp die ik koop dus ik wil hem wel goed testen maar als ze daar zo'n kutverkopers hebben heb ik er ook al geen zin meer in.
Ja das waar...quote:Op woensdag 29 september 2004 22:41 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een amp testen heb je toch maar alleen een gitaar voor nodig plus een kabel. Mag ik je een tip geven? Neem je eigen gitaar mee.... Doe ik ook altijd. Daarbij is het zo dat je klaarblijkelijk je keuze al gemaakt hebt, is het niet? Je weet precies welke amp. Dan is het gewoon een kwestie van testen. Heb je toch niet z'on lang gezicht van een verkoper voor nodig. Alleen bij het afrekenen zul je gebruik van em moeten maken.
kunt natuurlijk ook met de amp op de rug naar buiten rennen![]()
Cool, ik heb een maat van mij net overtuigt dat we er samen allebei een kopen.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:36 schreef Zander het volgende:
Haha, Poppeliers in Culemborg heeft deze week een aanbieding: een nieuwe electrische gitaar voor 2 tientjes! Serieus, het stond in de folder, dus ik ga er morgen ff kijken met een vriend van me. Natuurlijk zal het een totale brandhout-gitaar zijn, maar we hadden het plan opgevat om er een fretloze (!) gitaar van te maken, of iets anders mafs.
Ja, daar zat ik net ook naar te kijken, maar in de gedrukte folder staat echt 'electrische gitaar voor 20 euro'. Maximaal 1 per persoon, staat er ook nog bij.quote:Op donderdag 30 september 2004 00:41 schreef Shedfire het volgende:
[afbeelding]
Want daar staat dat ze vanaf 49 zijn :I.
Ff kijken of er in die folder iets staat van drukfouten voorbehouden en anders voor 20,- claimenquote:Op donderdag 30 september 2004 00:53 schreef Zander het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik net ook naar te kijken, maar in de gedrukte folder staat echt 'electrische gitaar voor 20 euro'. Maximaal 1 per persoon, staat er ook nog bij.
Anyway, ik ga morgen iig wel ff kijken hoe het precies zit.
Ik ben ook geen fan van de Feedback in Utrecht. Het duurt een eeuwigheid om iemand te vinden die je wil helpen en als ze je vervolgens een instrument in handen hebben geduwd, zie je ze niet meer terug. Ik heb laatst ook de Stand-by ontdekt, stuk aardigere mensen daar.quote:Op woensdag 29 september 2004 20:57 schreef Zander het volgende:
Feedback Utrecht vind ik ook een snert-zaak, om precies dezelfde reden. Wat een ongeinteresseerde plurken daar. En zoveel verstand van zaken hebben ze daar zelf ook niet, want ik moest een verkoper uitleggen wat een 'capo' was. Volgens mij is er zelfs een apart klaagtopic over die zaak.
Het personeel van Feedback Rotterdam is in ieder geval al een stuk behulpzamer, iig. In Utrecht vind ik Stand-by ook wel een leuk winkeltje. Niet zo groot, maar de verkopers daar zijn wel relaxed.
Aronsquote:Op woensdag 29 september 2004 22:34 schreef Ibanez het volgende:
Ik koop mijn spullen allemaal bij de guitarshop in heerlen (arons.com). Altijd goed advies, altijd een lach, een leuk praatje en het allerbelangrijkste: aardige prijzen. Trouwens, dat goedkope gedoe altijd, ik betaal liever iets meer en heb een enorm goede service. Ik heb ook liever een iets persoonlijkere band met z'on zaak als dat anonieme gevoel bij die grote toko's. Hier spreken ze me tenmiste aan met de voornaam en staat altijd een kop koffie klaar.
Trouwens, als je verkoper bent moet je naar mijn mening trots zijn dat je iemand iets precies kunt uitleggen. Uitleggen is verkopen.
Specials zijn volgens mij goedkoper... de standaardprijs ligt rond de 1500,- van de SG standard. En daar heb ik expliciet naar gevraagd... toen ik het hoorde vroeg ik ook al: "Weet je het zeker..?" gevolgd door "OMG!" Nou ja dan houdt het al snel op.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:01 schreef Fixxxer het volgende:
Huh, was het echt exact dezelfde8:7 Niet een SG special toevallig?
Ja weet ik daarom vroeg ik hetquote:Op donderdag 30 september 2004 14:53 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Specials zijn volgens mij goedkoper... de standaardprijs ligt rond de 1500,- van de SG standard. En daar heb ik expliciet naar gevraagd... toen ik het hoorde vroeg ik ook al: "Weet je het zeker..?" gevolgd door "OMG!" Nou ja dan houdt het al snel op.
Zo'n verschil valt al bijna in de categorie afzetterij...quote:Op donderdag 30 september 2004 16:18 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ja weet ik daarom vroeg ik hetJezus Chr. wat een verschil.
Ik ook niet, maar als ik er 2 keer naar vraag dan neem ik aan dat die gast gewoon incompetent was... en dat zeiden de andere winkels ook.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:57 schreef Cynic het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat het om precies dezelfde gitaar gaat eerlijk gezegd...
Takamine... daar speelt Hootie and the Blowfish mee... vond dat altijd wel een goed geluid... is dat een beetje betaalbaar... Takamine? Budget ligt rond de 700,-quote:Op donderdag 30 september 2004 17:59 schreef Cynic het volgende:
Yamaha is toch wel erg goed op dat gebied, Takamine heeft ook hele mooie, ook met microfoons en piezo combinatie.
Hm, ze hebben bij Musik Produktiv een hele rits gitaren van rond de 500 - 600 euro. De prijsklasse daarboven begint dan ineens bij 1200 euro...quote:Op donderdag 30 september 2004 18:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Takamine... daar speelt Hootie and the Blowfish mee... vond dat altijd wel een goed geluid... is dat een beetje betaalbaar... Takamine? Budget ligt rond de 700,-
Nou, daar geloof ik niks van! Zal wel een vergissing zijn.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Arons![]()
Ik was daar dus gaan kijken voor een Gibson SG standard. Die gozer die mij geholpen had wist er nix vanaf... toen ik vroeg of ie kon zeggen hoeveel het ding daar bij hun kost duurde het een minuut of tien voor ie de prijs gevonden had en die lag dus bij de 2500,- euro... ik wist niet hoe snel ik daar weg moest komen...
Dus dan maar naar Amersfoort naar Kees Dee... zelfde gitaar, goede uitleg van de baas zelf... kon 'm daar bestellen voor 1275,-
Een paar tientjes meer betalen voor service, okee... liever geen kop koffie dan 1225,- teveel betalen.
Hulp... daar schijnt een enorme variabiliteit in te zitten... ook binnen een winkel ja... Hier in Nijmegen is dat trouwens net zo hoor... je moet maar de juiste persoon treffen...quote:Op donderdag 30 september 2004 18:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nou, daar geloof ik niks van! Zal wel een vergissing zijn.
Nou moet ik wel toegeven dat er een poos geleden een gast werkte, met een "hollands accent" (nu zal ik wel iedereen over me heen krijgen) die wist nergens iets vanaf, en als je die wat vroeg duurde het al 10 min voor ie sowieso al antwoord gaf, niet te spreken over het feit van iets opzoeken.Dat is ook een periode geweest dat ik er niet al te graag kwam.
Als je er komt vraag naar Per of Richard. (gitarenbouwer pur sang, goh die gast is goed!!)
Hier om de hoek ligt een gitarenboer, kan ik ook snaren halen, maar toch rij ik naar heerlen (niet z'on lange rit, maar toch.) En bij het kopen van de k7 heb ik em uitgebreid getest op allerlei versterkers. (met koffie hahaha![]()
) en een enorme korting gekregen. Overigens bij de gitaar daarvoor hetzelfde verhaal met als toevoeging dat die gitaar extra van de importeur uit kwam met nog een vergelijkbare RG prestige zodat ik die Gilbert met een qualitatief dezelfde gitaar kon testen. Nee op dat gebied geen verkeerd woord. (van mij uit dan
)
Jah, idd, daar moet ik je ook weer gelijk in geven, ben jij in de nieuwe of oude zaak geweest?quote:Op donderdag 30 september 2004 18:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hulp... daar schijnt een enorme variabiliteit in te zitten... ook binnen een winkel ja... Hier in Nijmegen is dat trouwens net zo hoor... je moet maar de juiste persoon treffen...
Maar goed... ik vond het wel een beetje jammer... Arons heeft wel een leuke collectie Ibanez
De nieuwe... in dezelfde straat als die parkeergarage... voelde me weer als een kind in een snoepwinkelquote:Op donderdag 30 september 2004 18:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Jah, idd, daar moet ik je ook weer gelijk in geven, ben jij in de nieuwe of oude zaak geweest?
Okeej, die zaak is vet ja, kom er bijna wekelijksquote:Op donderdag 30 september 2004 19:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
De nieuwe... in dezelfde straat als die parkeergarage... voelde me weer als een kind in een snoepwinkel
Ik en het is www.powertabs.net. Dus met een s.quote:Op donderdag 30 september 2004 21:12 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Okeej, die zaak is vet ja, kom er bijna wekelijks
Heej even iets anders....
Wie haalt tabs weg van www.powertab.net ???
welk programma is nodig om deze te openen als je ze hebt gedownload??
wat dat uiterlijk betreft is het natuurlijk zo dat een esdoorn toets lichter van kleur isquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:33 schreef DJRoberto1978 het volgende:
is dus een kwestie van smaak qua uiterlijk en geluid.
Waarom werkt die schijt hier allemaal niet!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:09 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Ik en het is www.powertabs.net. Dus met een s.
Programma is powertab (gasp) http://www.power-tab.net/
en nog een directere download link. http://www.simtel.net/pub/dl/17736.shtml
Heerlijk programma. Er is ook nog een akoestische versie van powertabs.net waar je in een keer alles kunt download, welke dat ookal weer was weet ik niet meer.
Hier heb ik toch om gelachen... Ruige reactie hahhahquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:15 schreef Fixxxer het volgende:
weet ik het, gebruik je Guitar Pro icm www.mysongbook.com al??
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:05 schreef Fixxxer het volgende:
J hebt dit 'nieuws'bericht al gezien? : http://www.power-tab.net/
Ik vond de cd niet, dus heb ik de demo ff gedownload en geinstalleerd... Fijn programma... Eens ff kijken of ik nergens de crack of de registratiecode kan scoren, anders het hele progje ergens scorenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:33 schreef Fixxxer het volgende:de update patch voor GP4 is inmiddels ook op kazaa te vinden.
wat denk je van ain't talking bout love van Van Halen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb m'n Ibanez PH7 phaser effectje!
Ik weet alleen niet zo veel om ermee te spelen. :'(
Gebruiken ze daar geen flanger voor???quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
wat denk je van ain't talking bout love van Van Halen?
en dan op de 3/4e van de riff je phaser intrappen
De strepen die je bij tabs ziet staan, zijn gewoon de 6 of 7 of 12 snaren die een gitaar bezitquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:05 schreef Bojhan het volgende:
Hallo, ik zou graag een liedje van tabs over willen zetten naar normale noten, het progamma van noten heb ik al alleen ik kan maar niet tabs begrijpen, ik heb al allerlei engelse/nederlandse uitleggen doorgelezen.
En daar heb je er maar 1 van?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kut, ik ben m'n plectrum kwijt.
Ik was m'n laatste dikke kwijt en toen had ik alleen nog maar een paar dunne (0.73mm en 0.33mm ofzo) dus heb ik maar een nieuwe gehaalt, Alice van 1.50mm. Ben ik 'm meteen kwijt!!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:30 schreef Tomek het volgende:
[..]
En daar heb je er maar 1 van?
Ik zorg altijd dat ik er voldoende verspreid door huis heb liggen, ben ze nameijk ook altijd kwijt.
Ze zijn ook zo verdomde klein hèquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik was m'n laatste dikke kwijt en toen had ik alleen nog maar een paar dunne (0.73mm en 0.33mm ofzo) dus heb ik maar een nieuwe gehaalt, Alice van 1.50mm. Ben ik 'm meteen kwijt!!
Nee, Phaserquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:46 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Gebruiken ze daar geen flanger voor???![]()
ooow, o.k. Ik speel dat nummer altijd met de flanger van mijn effecten bord. Eens proberen met de phaser dan.....quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee, Phaser
de MXR phase 90 om precies te zijn!
ik heb dozen vol met die dinge, koop er elke week wel stuk of 5quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kut, ik ben m'n plectrum kwijt.
Dunlop orange or Yellow =)quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:39 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ooow, o.k. Ik speel dat nummer altijd met de flanger van mijn effecten bord. Eens proberen met de phaser dan.....
Plectrums??? Ibanez Paul Gilbert Plectrums of Dunlop Tortex Paars....
liefste die gilberts
welke krijg je erop??quote:Op zondag 3 oktober 2004 13:39 schreef Prep2Fight het volgende:
Mijn stemknoppen van mn LP worden vervangenEr zaten zulke baggerdingen op...
Hoe bedoel je dat???? Draaiden ze zwaar ofzo???quote:Op zondag 3 oktober 2004 13:57 schreef Prep2Fight het volgende:
Dunno yet, iig betere als eerst, 't wordt gratis gedaan...Die ik er eerst op had stemde gwoon zo kut...
Mijn stemsleutels zijn onder het spelen nagenoeg niet belast, door de geweldige uitvinding die "toplock" heet..quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:49 schreef Prep2Fight het volgende:
Nee, dan speel je en dan slaat ie terug naar de oude stemming... Die erop komen zijn net zoiets als op de Epi Goldtop zit:
[afbeelding]
Moet je lopen dan??quote:Op zondag 3 oktober 2004 15:44 schreef afraidtech het volgende:
weet iemand een nederlandse site waar ik online plectrums kan kopen? bedoel dan kan ik er in 1 keer een hele bende kopen, ben ze ook altijd kwijt en de dichtbijzijnde zaak zit 15 km verder op
die van de stones en b-major zijn niet goedquote:Op zondag 3 oktober 2004 16:02 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Moet je lopen dan??![]()
![]()
* Ibanez heeft de lollige broek aan
Nee ff serieus....
Kijk hier eens ff:
http://b-major.louisa-martin.com/
geloof dat je hier wat kunt bestellen, zelfs met iets erop vind je hier:
http://www.stonesforum.nl(...)isplay;threadid=5812
Lijkt mij een beetje nutteloos.quote:Op zondag 3 oktober 2004 16:41 schreef Prep2Fight het volgende:
Waar kan ik plectrums kopen met je naam achterop?
Nou kweenie, als bandpromotie... Of voor de coolheid. Maar zou je het er zelf niet gewoon op kunnen spuiten? Sjabloontje maken en met zilverspray spuiten maar.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Lijkt mij een beetje nutteloos.
Op mijn plectrums staan een Ibanez logo en een getekend poppetje van Paul Gilbert. Die zijn er altijd na 3 dagen vnaf gesleten. Dus in principe, als je hem gaat gebruiken is het idd nutteloos. Als je anderzijds weglegt ofzo, is het misschien lol.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:44 schreef Fixxxer het volgende:
Ja k denk dat ik dat zelf ook eens zal proberen morgen
Ja gewoon een beetje om te show-offenquote:Op zondag 3 oktober 2004 23:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Op mijn plectrums staan een Ibanez logo en een getekend poppetje van Paul Gilbert. Die zijn er altijd na 3 dagen vnaf gesleten. Dus in principe, als je hem gaat gebruiken is het idd nutteloos. Als je anderzijds weglegt ofzo, is het misschien lol.
Doet Dunlop dat niet gewoon zelf?quote:Op zondag 3 oktober 2004 15:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
Er is wel een bedrijf die vanaf bestellingen van 500 ook iets van jezelf erachter opdrukt, maar welke dat was weet ik zo 123 niet meer.................
Dat zou wel eens heel goed kunnenquote:Op maandag 4 oktober 2004 00:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doet Dunlop dat niet gewoon zelf?
Is dat om speakers na te bootsen?quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:55 schreef Tijn het volgende:
Zo, vanmiddag voor 15 euro een passieve DI gehaald. Dat is nog eens een nette prijs. Nu kan ik m'n gitaar direct in m'n PC prikken zonder via m'n V-Amp2 of m'n mixer te hoeven gaan. Ruisvrij, bromvrij, ideaal
Naah, is gewoon bruut...quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Stelletje showpikken!
Nee, dat doe ik via software (Guitar Rig). Het enige wat een DI in principe doet is van instrument-signaal een lijn-signaal maken zodat het in de line-in kan.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Is dat om speakers na te bootsen?
Oké.quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik via software (Guitar Rig). Het enige wat een DI in principe doet is van instrument-signaal een lijn-signaal maken zodat het in de line-in kan.
Waar haal je zo'n ding?quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik via software (Guitar Rig). Het enige wat een DI in principe doet is van instrument-signaal een lijn-signaal maken zodat het in de line-in kan.
Ik denk dat elke muziek/instrumenten-handel die wat electronica heeft staan er wel een paar heeft liggen. Kheb de mijne bij de gitarenzaak in de stad gehaald. Maar bv Feedback heeft ze ook.quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Waar haal je zo'n ding?![]()
Ja joh, kheb 'em al tijden. Sinds ik die post plaatste hequote:Op maandag 4 oktober 2004 19:02 schreef five2one het volgende:
Heb je die Guitar Rig al? En?
Nicequote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:56 schreef Doodkapje het volgende:
Toch maar de Yamaha CPX 8-SY gekocht . Ding klinkt echt te lekker; zowel met als zonder versterking.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
Hey --H-I-M--!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zeker mooie gitaar! Yamaha maakt iid hele goede/fijne acoustics!
Veelquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:59 schreef Prep2Fight het volgende:
Hoeveel heb je ervoor betaalt als ik vragen mag?
Time Stood Still ben aleen de band kwijt..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:46 schreef Fixxxer het volgende:
Iemand tips voor mooie fingerpicking nr's op een spaanse gitaar?
Ja das een optie, maar dat je je gitaar een beetje afstelt naar eigen gebruikerswensen, o.k, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt; dat iemand een gitaar op de verwarming legt of fohnt!!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:52 schreef Prep2Fight het volgende:Wat moet je hier nou van denken, ik laat me gitaar gwoon zoals ie is, die cowboy met ze warme gitaar
idd, heb ook voor je gezocht maar niks gevonden......quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:19 schreef Fixxxer het volgende:
Ik ga t ook niet proberen.
btw over time stood still, leuk maar geen tab te vinden
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:38 schreef RigorMortis het volgende:
Ik vandaag voor het eerst mijn gitaar gewassen. Met een speciale spray, lijkt een beetje op gelatine. Het spul brokkelt nu helemaal af tijdens het fohnen. Echt balen!
Oeh!!!! Erg mooi!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:56 schreef Doodkapje het volgende:
Toch maar de Yamaha CPX 8-SY gekocht . Ding klinkt echt te lekker; zowel met als zonder versterking.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
idd, heb ook voor je gezocht maar niks gevonden......
volgende optie:
Metallica Fade to black.... wel geen spaanse gitaar maar klinkt wel lekker en is simpel...
Ook lol natuurlijk...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:55 schreef Fixxxer het volgende:
[..]Ja ken k al, k heb maar led zeppelin - babe, i'm gonna leave you geleerd.
Dat zuigt idd grote tijd!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:40 schreef Fixxxer het volgende:
Idd das een goeie. K denk altijd als ik die clip hoor van 'een keertje leren'.
Fixxxer vindt het toch maar een beetje behelpen als je doordeweeks geen electrisch gitaar hebt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |