abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:58:23 #1
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22173294
En hier weer verder in het 10de deel Van Het topic voor mensen die gitaar spelen \o/

Ibanez schreef:
quote:
Als ik em houtnerf maak dan komt denk ik geen plaat op... Ik monteer gewoon weer de oude hardware, die was goed, zet alleen f een ander element erin en misschien iets betere potmeters.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_22173406
Ik heb die standaard zilveren hardware en die vind ik niet echt mooi op een donkerblauwe gitaar.

Het nadeel van strats is dat de elementen op de slagplaat zitten gemondteerd. Daarom heb ik de slagplaat bewerkt zodat ik deze ook kan spuiten en lijkt het net of er geen slagplaat op zit.
  vrijdag 24 september 2004 @ 14:04:09 #3
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22173417
Kuupke, alweer nieuwe foto's van je gitaar?
Tim's LastFM Charts
pi_22173833
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 14:03 schreef Kuupke het volgende:
Ik heb die standaard zilveren hardware en die vind ik niet echt mooi op een donkerblauwe gitaar.

Het nadeel van strats is dat de elementen op de slagplaat zitten gemondteerd. Daarom heb ik de slagplaat bewerkt zodat ik deze ook kan spuiten en lijkt het net of er geen slagplaat op zit.
Deel 10 alweer!!!!!! Zie je hoe verslavend gitaren en het lullen erove zijn/is

Jammer idd, anders had je je slagplaat gewoon weg kunnen laten. Waarom spuit je niet gewoon een traanplaat slagplaat (lekker voor een sinterklaasgedicht) blauw? Is misschien ook vet? Je zal je plannen wel al uitgewerkt hebben he?
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 24 september 2004 @ 14:20:41 #5
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22173883
Ja, jubileum deel 10
Tim's LastFM Charts
pi_22174199
Gaat hard met de topics!
Unspoken words were understood
pi_22174331
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 14:04 schreef Prep2Fight het volgende:
Kuupke, alweer nieuwe foto's van je gitaar?
Niks speciaals meer gebeurt. Ik heb de achterkant zuiver en de slagplaat glad en spuitklaar gemaakt.

Komende week ga ik de verf halen. Dus dan zullen er wel weer foto's online komen.
pi_22174507
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 14:18 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Deel 10 alweer!!!!!! Zie je hoe verslavend gitaren en het lullen erove zijn/is

Jammer idd, anders had je je slagplaat gewoon weg kunnen laten. Waarom spuit je niet gewoon een traanplaat slagplaat (lekker voor een sinterklaasgedicht) blauw? Is misschien ook vet? Je zal je plannen wel al uitgewerkt hebben he?
Ik heb zitten denken over dat traanplaat, maar volgens mij heb ik dan binnen de kortste keren mijn handen open liggen bij heftig rock werk

Ik zal ook al te denken aan een houten slagplaat. Met een mooi houtstructuurtje. en dan blanke lak.

Ik weet het nog niet. Dat kan nog alle kanten op

Dit wordt het logo op de kop
  vrijdag 24 september 2004 @ 14:55:02 #9
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22174743
Ziet er netjes uit ja!
Tim's LastFM Charts
pi_22174947
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 14:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Ziet er netjes uit ja!
Ja vet man!!!!
pi_22175423
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 15:03 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ja vet man!!!!
THanks

Ik ben benieuwd als mijn gitaar klaar is. Maar dat zal nog wel een paar weekejs duren.

Voordadt alles binnen is enzo.
pi_22175830
Ik heb het eerste topic gemaakt in deze serie, ik wil nog ook eens een topic openen!
Jullie zijn me altijd voor, ik zit dan altijd op school. (braaf, hè?)
feest
pi_22175944
Vandaag op school gitaar gespeelt!

(ik heb 4 uur muziek in de week )
feest
pi_22176267
Hey!
Ik lees hier dat er mensen zijn die zelf gitaren aan het maken/opknappen zijn?
Ik heb afgelopen zomer eindelijk de oude (1978) gitaar die bij mij in de schuur lag te verstoffen helemaal gerenoveerd. Beetje jammer dat ik niet weet wat voor merk het is. Ik zal eens een foto maken binnenkort, maar ik krijg hem er nog niet mooi op.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 24 september 2004 @ 16:05:08 #15
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22176298
Aggos Niet huilen Big_Boss_Man

Ik speel nu weer de hele dag door die lick van Roll Over Beethoven, zo'n lekker lickje =)
Tim's LastFM Charts
  vrijdag 24 september 2004 @ 16:06:12 #16
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22176333
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:04 schreef Cynic het volgende:
Hey!
Ik heb afgelopen zomer eindelijk de oude (1978) gitaar die bij mij in de schuur lag te verstoffen helemaal gerenoveerd. Beetje jammer dat ik niet weet wat voor merk het is. Ik zal eens een foto maken binnenkort, maar ik krijg hem er nog niet mooi op.
Altijd leuk, ben benieuwd
Tim's LastFM Charts
pi_22176460
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:04 schreef Cynic het volgende:
Hey!
Cool!!! Ben je nog dingen tegen gekomen die jij zo 1-2-3 niet had verwacht.

Of heb je nog tips? Ik vraag me namelijk af wat voor grondlak ik moet gebruiken. Autolak en hout werkt niet zo heel prettig volgens mij.
pi_22176693
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:11 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Cool!!! Ben je nog dingen tegen gekomen die jij zo 1-2-3 niet had verwacht.

Of heb je nog tips? Ik vraag me namelijk af wat voor grondlak ik moet gebruiken. Autolak en hout werkt niet zo heel prettig volgens mij.
Je kunt in de gitaarshop speciale lak krijgen voor gitaren volgens mij... Eens navragen. Ik heb de body nu blank.
pi_22176727
Ik heb hem dus eerst helemaal geschuurd en gepolijst, dat was een pokkewerk want ik had jaren geleden in een domme bui met een spuitbus erop zitten knoeien.
Maar ik heb 3 lagen interieurlak (eiken, transparant) en 2 lagen parketlak gebruikt. Beide van Rambo. Tussentijds steeds schuren en heel dunne laagjes lak gebruiken!
It has to mean something
pi_22176756
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:23 schreef Cynic het volgende:
Ik heb hem dus eerst helemaal geschuurd en gepolijst, dat was een pokkewerk want ik had jaren geleden in een domme bui met een spuitbus erop zitten knoeien.
Maar ik heb 3 lagen interieurlak (eiken, transparant) en 2 lagen parketlak gebruikt. Beide van Rambo. Tussentijds steeds schuren en heel dunne laagjes lak gebruiken!
Gewoon met de kwast aanbrengen?????
pi_22176843
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:24 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Gewoon met de kwast aanbrengen?????
yep, is nogal een rotwerkje, maar het is goed te doen
It has to mean something
pi_22176870
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:29 schreef Cynic het volgende:

[..]

yep, is nogal een rotwerkje, maar het is goed te doen
aaaah gelukkig, geen spuitwerk! En het geluid blijft dan goed clean???
pi_22176911
Dit is hem, maar de foto is waardeloos, lukt me gewoon niet

Het geluid is erg goed, niet veranderd door de laklaag. Ik denk dat ik de laag ook dunner heb dan de meeste fabrieksgitaren hebben.

Iemand een idee wat voor gitaar het is trouwens?
It has to mean something
pi_22176989
Fuck dat weet ik niet, ik weet wel dat ik de houtnerf ook door ga laten schijnen, maar ik wil hem een stuk lichter als de jouwe. Was dat hout zo donker,Cynic, of heb je hem zo donker gebeitst dan???
pi_22177051
Hij is niet zo donker, da's de foto. Het hout was lichter, maar ik heb hem donkerder gebeitst, kan ook lichter natuurlijk. Ik was alleen bang dat als ik uitsluitend een transparante lak gebruikte, dat het dan gelig ging opschijnen.

Hou er wel wel rekening mee dat elke laag lak hem donkerder maakt!

Ik ga binnenkort wel een goede foto proberen te maken, maar deze moest even snel
It has to mean something
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')