abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22171951
Het is echt te erg. En vooral omdat het scheetjes van niets zijn. Je hoort het niet eens, maar stinken. Ik vraag me echt af hoe het kan.

Nou las ik laatst dat dat door het eten komt. Sommige brokjes zijn speciaal anti stink.

Nou vroeg ik me af hoe dat bij andere kattenbedienden gaat.

Ik geef haar brokjes van de aldi (lucky cat of zo) en 1 zakje whiskas natte brokjes (je kent ze wel).
Ik denk dat het de brokjes zijn.

Iemand ervaringen? De zak is nu leeg dus ik moet toch nieuw kopen.
pi_22171984
Katten schijnen meer te stinken van nat voer. Ook de ontlasting stinkt meer.
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:06:15 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22172093
Het komt door het natvoer. Is stiekum ook helemaal niet goed voor je kat en het is slecht voor haar tandjes.

Mijne krijgen ook wel natvoer maar dat is echt maar heel weinig. Gewoon omdat ze het zo ontzettend lekker vinden en noodgedwongen omdat ze anders de godganse dag bij de over buurvrouw voor de deur gaan rondhangen. Dat mens zet elke dag bakken vol blikvoer buiten om zwerfkatten eten te geven en ze vindt het heel raar dat andere katten er ook van eten

Maar goed, met mate dus
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_22172214
Hmm, slecht kan het toch niet zijn. Als hoofdbestandsdeel misschien, maar ze krijgt maar 1 van de drie maaltijden natvoer. Als het slecht was had whiskas het niet verkocht, denk ik dan. Then again, volgens mij verkopen Iams en Royal Canin (de toppers) geen natvoer, hmmmm.

Maar goed, ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik haar om de andere dag natvoer geef.
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:14:29 #5
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_22172315
Natvoer is voornamelijk water. Ze hebben er dus eigenlijk geen zak aan, want het voegt niks toe ofzo, ja ze vinden het geweldig lekker, das het enige
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_22172398
nou nou, in mijn natvoer zit toevallig wel echt konijn en echte zalm en zo hoor, toevallig.
Nooit geweten dat zalm, konijn, kip, rund en krab er allemaal hetzelfde uitzien trouwens.

Er staat ook op dat een volwassen kat 4 zakjes (a 100 gram) per dag zou moeten eten (ik wil niet eens denken aan de gifwolk die dat veroorzaakt) terwijl droge brokjes maar 60 gram is.

Toch vreemd dan dat je daar in de winkel helemaal niet op geattendeerd wordt. Ik weet zeker dat er duizenden katten alleen maar blikjes en zakjes krijgen. Toch zielig.
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:27:05 #7
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22172600
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:18 schreef stigchel het volgende:

Er staat ook op dat een volwassen kat 4 zakjes (a 100 gram) per dag zou moeten eten (ik wil niet eens denken aan de gifwolk die dat veroorzaakt)
Moet je eens zien wat een poepfabriek op pootjes een hond wordt als hij blikvoer krijgt

Ik geloof trouwens nooit ene donder van de hoeveelheid die de fabrikant voorschrijft. Die moet er zijn brood mee verdienen dus natuurlijk moet je kat dan 4 van die stervensdure zakjes per dag hebben. Ik heb drie katten, dat zouden 12 zakjes per dag zijn. Al zou ik willen dat kan ik niet eens betalen joh. Dus krijgen ze gewoon de hele dag door droge brokken en 's avonds alledrie een pietepeuterig beetje blikvoer voor het lekker. Hun tussendoortjes vangen ze buiten zelf (muisjes) en ze doen het al jarenlang hartstikke goed hierop. Zijn gezonde, speelse, niet stinkende en blije katten die goed op gewicht zijn
pi_22172653
En welke brokjes geef jij dan?
pi_22172698
De drie katten die hier rondlopen krijgen ook alleen maar droogvoer en 1 x per dag, in de vroege avond, een beetje blikvoer. En echt last van scheten hebben ze niet.
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:32:49 #10
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22172738
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:29 schreef stigchel het volgende:
En welke brokjes geef jij dan?
Gewoon de supermarktmerken: Whiskas, Felix en Gourmet.
pi_22172946
Hier meng ik ook van allerlei pakken droogvoer in een grote bak, heeft ze een lekkere mix.
De dierenarts bevool me die enorm dure merken aan, maar dat is allemaal flauwekul.

(Is ooit een item geweest over dierenvoer bij keuringsdienst van waarde)
pi_22173090
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:14 schreef Nonneke het volgende:
Natvoer is voornamelijk water. Ze hebben er dus eigenlijk geen zak aan, want het voegt niks toe ofzo, ja ze vinden het geweldig lekker, das het enige
Dat het bijna alleen water is, wil niet meteen zeggen dat ze er niks aan hebben. Hoe denk denk je dat het komt dat veel katten tegenwoordig blaasgruis en nierproblemen hebben? Juist, ze leven voornamelijk op droge brokjes en drinken uit zichzelf veel te weinig water. In het wild eten ze ook voer wat voor 80% uit water bestaat (namelijk vlees).
...
pi_22173254
Die aldi brokjes zijn afschuwelijk slecht voor je kat, werken dingen als blaasgruis e.d. in de hand en ze gaan ervan stinken idd...

Toen wij hier een periode echt crisis hadden hebben we ze ook gebruikt even en onze katten meurde toen ook.

Koop betere brokken en de stank zal verminderen....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_22173304
Hier het linkje met de uitzending over petfood:

http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/petfood.html
pi_22173389
Aldi voer is beroerd, de stoffen die in dierenvoer zitten kan je op verschillende manieren verkrijgen, nu is school alweer lang geleden dus ik weet het niet uit mijn hoofd meer allemaal, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit....

Veel wat goedkopere merken zijn prima, maar de hele goedkope zoals aldi voer zijn gewoon zwaar beroerd...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_22173720
Mijn pers is (na 15 jaar) ondertussen naar het duurste voer gegroeid.

Voor minderdan Royal Canin senior droogvoer en dagelijks Sheba/Gourmet kleine bakjes natvoer doet ze het niet. Krijgt ze minder (duur) spul is ze niet te harden! Blijft maar mauwen. Maar krijgt ze het wel is ze de liefste poes die ik ken (echt waar).

Van stinken heb ik nog nooit last gehad. Behalve als ik de kattenbak wat te lang onverschoont laat dan
Gisteren is verleden tijd, maar morgen komt nooit. Leef vandaag!
pi_22174022
Ik ga zo maar even langs de dierendump om nieuw voer uit te kiezen dan. Toch jammer dat aldi voer zo slecht is, voor 1,69 per 1,5 kilo kan je nog eens een handje extra geven . Iams of royal canin is maar 9 keer duurder, er moet ergens verschil in zitten. Brokjes zien er ook lekkerder uit.
pi_22175904
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:56 schreef erodome het volgende:
Die aldi brokjes zijn afschuwelijk slecht voor je kat, werken dingen als blaasgruis e.d. in de hand en ze gaan ervan stinken idd...

Toen wij hier een periode echt crisis hadden hebben we ze ook gebruikt even en onze katten meurde toen ook.

Koop betere brokken en de stank zal verminderen....
Dat je op jezelf kort als het moeilijk gaat ok. Maar op je dieren moet je nooit korten. Maar goed, die stank straft je dan eigenlijk wel een beetje.
underground forever baby
pi_22176068
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 14:25 schreef stigchel het volgende:
Ik ga zo maar even langs de dierendump om nieuw voer uit te kiezen dan. Toch jammer dat aldi voer zo slecht is, voor 1,69 per 1,5 kilo kan je nog eens een handje extra geven . Iams of royal canin is maar 9 keer duurder, er moet ergens verschil in zitten. Brokjes zien er ook lekkerder uit.
Je hoeft ook niet gelijk naar de bere dure merken hoor, maar 1 klasse beter scheelt al heel veel gedoe...
pi_22176113
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 15:48 schreef Laton het volgende:

[..]

Dat je op jezelf kort als het moeilijk gaat ok. Maar op je dieren moet je nooit korten. Maar goed, die stank straft je dan eigenlijk wel een beetje.
We moesten toen geld lenen voor luiers(onverwacht ineens werkeloos geworden), was ook maar voor een maandje, dus dan is het wel te doen....
  vrijdag 24 september 2004 @ 15:59:48 #21
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22176173
Ik weet niet of je een Jumper in de buurt hebt? Daar haal ik eens per maand een 4 kilozak. Er is altijd wel iets in de aanbieding van de merken die ik gebruik en dan betaal je een euro of 8-9. Met een zo'n zak doe ik met drie katten ongeveer een maand.
pi_22176225
Heel veel katten laten heel vieze scheten. Dit komt door het commerciële kattenvoer dat feitelijk totaal ongeschikt is voor katten. Een kat is een carnivoor. Kattenvoer bestaat voor ongeveer 70% uit granen, soja en ander plantaardige bagger. Daar kan een kat drie keer niks mee. Het is een aanslag op zijn verteringsstelsel en het zorgt voor allerlei kwalen (blaasstenen, huidproblemen etc.) Hetzelfde geldt voor hondenvoer, dat ook niet geschikt is voor honden. Duurder voer is nauwelijks beter.

Het enige voer dat ècht goed is voor een kat (of een hond), is voer dat voor minimaal 90% uit 'prooi' bestaat. Dat is versvoer uit de vriezer, verkrijgbaar van verschillende bedrijven: Carnibest, Bandit, Prins TotalCare. Allemaal te vinden op Internet. Als je meer info wilt over voer dat ècht goed is voor je huisdier, kijk dan eens op http://www.barfplaats.nl.
  vrijdag 24 september 2004 @ 16:03:41 #23
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22176258
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Dat is versvoer uit de vriezer, verkrijgbaar van verschillende bedrijven: Carnibest, Bandit, Prins TotalCare.
Dus er is wel versvlees voor katten? Bij de dierenwinkel ligt er alleen maar hondenvoer in de vriezer
pi_22176359
Er is zeker versvoer voor katten. Niet alle katten willen er echter aan. Ze zijn namelijk verslaafd aan de enorme hoeveelheden smaakstoffen in commercieel voer. Die worden erin gestopt omdat katten nu eenmaal geen granen en soja lusten.

Kijk maar eens op http://www.carnibest.nl. Dit is het beste versvoer dat verkrijgbaar is (voor zowel hond als kat) en het is niet heel duur. Er zijn veel verkooppunten, maar niet in dierenwinkels. Meestal bij particulieren of kennels e.d.

Bij grotere hoeveelheden Carnibest krijg je korting. Ik heb er speciaal een tweedehands vriezer voor aangeschaft.
  vrijdag 24 september 2004 @ 16:07:45 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22176368
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 15:48 schreef Laton het volgende:

Dat je op jezelf kort als het moeilijk gaat ok. Maar op je dieren moet je nooit korten.
Tja het hangt natuurlijk helemaal van de situatie af, maar je kan niet gaan generaliseren.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')