En ja hoor, het is weer eens zo ver. Kom ik net thuis, na 2 uur college, ligt die huisgenoot van me nog op bed. Ik gooi z'n deur open: "Lig je nou nog op bed??
![]()
", kijkt 'ie me aan met van die slaapoogjes en kruipt nog eens lekker onder de dekens. En hoe laat sliep 'ie eigenlijk? "Week veel, 4 uur ofzo". En dan is 'ie niet eens op stap geweest
![]()
Ja hallo, tis geen vakantie
![]()
Nu zullen jullie je misschien afvragen wat het mij kan schelen wat m'n huisgenoot doet, maar ik, met een druk schema en een schoonmaakdrift die haar weerga niet kent, heb het druk en dan is het verschrikkelijk irritant als je met iemand woont die wat hem betreft de godganse dag in bed ligt.
Hij heeft het niet druk met school, zegt 'ie. Nee geen wonder, want op die Hanzehogeschool valt elke dag wel een les uit of ze mogen weer eerder weg (goh, waarom zou het SCHOOL heten). Ga er dan een tweede studie bij doen, of neem een baantje. Nee dat wil 'ie niet, want hij wil even 'afwachten hoe het met school gaat'. En hij wil ook niet even z'n was opruimen. Kom ik thuis, ligt de hele troep er nog en kan ik t weer opruimen. Heb t op z'n kamer gesmeten. "Zal ik zelf even bepalen wat ik doe?", reageert 'ie. Nee, dan moet je niet bij mij in huis gaan wonen. Bij mij in huis draag je actief bij aan het huishouden (ik heb al drie weken achtereen plee, badkamer en keuken schoongemaakt) en je laat ook zien dat je je toekomstige werkgever waard bent. Ik SNAP dat soort mensen niet. Ga lezen, ga filosoferen, DOE KENNIS OP!!!, maar lig vooral NIET de hele dag in bed... OMG!!!