abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:07:51 #51
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22170779
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als je voor snelheidsverhoging bent, dan je toch ook niet naar Duitsland verhuizen? Nee, dan splits je je af en begint je eigen partij, bijvoorbeeld. Dat is waar onze Westerse samenleving onder andere voor staat, de maatschappij vormen op democratische wijze, hetzij door discussie, hetzij via de politiek.
Er is een groot verschil tussen een klein punt (snelheidsgrens) en een compleet andere samenleving proberen te bewerkstelligen. Je argument dat dit democratie is, is waar, maar is een open deur. Het is een argument dat altijd met alles waar is, het zegt niets over de morele waarde. Als ik ervoor pleit om in de grondwet op te laten nemen om alle negers op een stenen altaar met een bot houten mes ritueel te slachten en met hun nog kloppende hart te gaan korfballen, dan kan je dat ook afdoen met:"Dat is waar onze Westerse samenleving onder andere voor staat, de maatschappij vormen op democratische wijze, hetzij door discussie, hetzij via de politiek."
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:08:41 #52
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22170796
idd Kaalhei
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22170819
Dat klopt helemaal, maar voor zo'n mening hoef je nog niet naar Oost-Zaïre te verhuizen.
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:09:56 #54
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22170821
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:04 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Beantwoord de vraag dan eens: Wat houd je in godsnaam hier?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:09:57 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22170822
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen. Dat is anders. Daar denken ze anders en lopen ze niet te koop met dat iedereen vrij is etc. Hier in het westen doen ze het wel, dus dan maken we er ook gelijk gebruik van als het ons uitkomt

Dus argumenten van:"Jullie mogen hier moskeeën bouwen en wij geen kerken in Islamitische landen" is voor mij volstrekt nihil

profiteur

maar als je kennelijk toch van onze vrijheid geniet als het je uitkomt, waarom wil je die dan afschaffen op manieren waarop het "ons" niet uitkomt?
[..]
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:11:03 #56
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_22170845
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:04 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Beantwoord de vraag dan eens: Wat houd je in godsnaam hier?
Wat mij hier houdt zijn voornamelijk economische en randstedelijke redenen. Als ik terug naar Marokko zou gaan zou ik niet rond kunnen komen. Hier in Nederland heb ik een heerlijke Opel Astra van de zaak en een goed salaris om in ieder geval diverse moskeeën te kunnen steunen en mezelf e.a. in leven te houden

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_22170869
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:07 schreef Kaalhei het volgende:

Er is een groot verschil tussen een klein punt (snelheidsgrens) en een compleet andere samenleving proberen te bewerkstelligen.
Niet helemaal, juist het feit dat BSB wijst naar de rol van onderwijs, maakt hem een overduidelijk 'kindje van Van Houten'...
In nederland is onderwijs al honderd jaren de basis van de samenleving; die middels het verzuilde 'speciale scholen'-systeem voor godsdienstig onderwijs erop gericht was een 'evenwichtige samenleven' van verschillende groepen te propageren...

BSB kan zijn stelling makkelijk voordragen voor een verzameling ChristenUnie-leden en ermee veel applaus oogsten (hooguit dat van die belhuizen is dan misschien twijfelachtig)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:14:40 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22170929
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat mij hier houdt zijn voornamelijk economische en randstedelijke redenen. Als ik terug naar Marokko zou gaan zou ik niet rond kunnen komen. Hier in Nederland heb ik een heerlijke Opel Astra van de zaak en een goed salaris om in ieder geval diverse moskeeën te kunnen steunen en mezelf e.a. in leven te houden

fijn he, die westerse kapitalische samenleveing... en je hebt er nog vrijheid van Godsdienst ook
[..]
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:12:57 #59
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_22172275
quote:

[..]

..Hier in Nederland heb ik een heerlijke Opel Astra van de zaak en een goed salaris om in ieder geval diverse moskeeën te kunnen steunen ...
godsamme man, wat loop je dan hypocriet te brullen over het westen....tssss
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  vrijdag 24 september 2004 @ 18:44:37 #60
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22179598
quote:

[..]

Zou er een positieve correlatie zijn tussen economische en persoonlijke vrijheden?
  vrijdag 24 september 2004 @ 18:50:19 #61
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22179704
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:07 schreef Kaalhei het volgende:
Als ik ervoor pleit om in de grondwet op te laten nemen om alle negers op een stenen altaar met een bot houten mes ritueel te slachten en met hun nog kloppende hart te gaan korfballen, dan kan je dat ook afdoen met:"Dat is waar onze Westerse samenleving onder andere voor staat, de maatschappij vormen op democratische wijze, hetzij door discussie, hetzij via de politiek."
Democratie is inderdaad niet het doel van de Westerse maatschappij. Maximalisatie van vrijheid, dát is een nobel streven voor een maatschappij.

Dat betekent overigens niet dat alles maar toegelaten moet worden of dat er geen repressieve maatregelen genomen kunnen worden. Het kan zo zijn dat voor vrijheid op lange termijn, op korte termijn bepaalde maatregelen genomen moeten worden om die vrijheid tijdelijk in te perken. Zolang het einddoel maar niet uit het oog verloren wordt is daar niets mis mee.
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:11:59 #62
13462 BansheeBoy
pi_22180220
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:12 schreef clowncloon het volgende:

[..]

godsamme man, wat loop je dan hypocriet te brullen over het westen....tssss
Ik heb het enkel over de nadelen van het welse Westen, uiteraard zijn er ook voordelen, maar die vind ik niet zwaar genoeg wegen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:23:45 #63
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22180460
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb het enkel over de nadelen van het welse Westen, uiteraard zijn er ook voordelen, maar die vind ik niet zwaar genoeg wegen

Indien de "economische en randstedelijke" (sic) voordelen niet opwegen tegen de nadelen, wat doe je hier dan nog?
pi_22186260
quote:
In principe is dit niets meer of minder dan een teken van arrogantie en disrespect jegens andere culturen. Het Westen beschouwt zichzelf zonder wikken of wegen of enige vorm van verlegenheid dan wel schaamte als grootste en dierbaarste natie van de wereld
Uiteraard, vanuit het westen is bijna alle ontwikkeling gekomen. Ja, de chinezen hebben ook hun best gedaan voordat het communisme daar de bovenhand kreeg. De rest vd mensheid heeft slechts armoede en destructie op grote schaal uitgevonden. In dit daglicht word het geheel duidelijk waarom jouw stelling klopt, maar ik deze als positief uitleg en jij negatief.
quote:
Zo mag een Islamitische vrouw alleen de vrijheid gebruiken als ze wenst overspelig te zijn door bv. o.a. schaars gekleed over straat te pendelen dan wel waggelen. Als deze zelfde vrouw wenst zich kuis te gedragen en kiest voor het dragen van de respectvolle hoofddoek telt deze vrijheid niet.
Jawel, een hoofddoek is nog wel toegestaan, een burqa is ongewenst en dient verboden te worden. De reden dat een burqa ongewenst is, is omdat totale bedekking ve een lichaam net zo zondig is als in je adams kostuum rondlopen over straat
quote:
In deze slechte tijden is alleen Malmberg is een v.b. van een goed bedrijf dat zich ondanks de hevige druk van het arrogante denken van het Westen toch een goede bedrijfsvoering blijft houden
:'(
Mijn god; ik reageer nog serieus ook nog

[ Bericht 63% gewijzigd door DrWolffenstein op 24-09-2004 23:39:42 ]
pi_22191983
quote:

[..]

Kennelijk dus niet.
  zaterdag 25 september 2004 @ 12:28:57 #66
13462 BansheeBoy
pi_22192609
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Kennelijk dus niet.
Jawel, lees mijn essay maar

zaterdag 25 september 2004 @ 12:41:28 #67
3542 Gia
User under construction
pi_22192808
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen. Dat is anders. Daar denken ze anders en lopen ze niet te koop met dat iedereen vrij is etc.
So what? Gaan we hier toch ook gewoon anders denken en niet meer te koop lopen met dat iedereen vrij is. Dan is niet meer iedereen vrij.
  zaterdag 25 september 2004 @ 12:44:28 #68
3542 Gia
User under construction
pi_22192851
quote:

[..]

Schijnbaar wegen die wel op tegen de nadelen, want je bent nog steeds hier. Je neemt de nadelen dus voor lief om van de voordelen te kunnen profiteren.

En denk maar niet dat je de Nederlandse maatschappij wat dat betreft kunt veranderen, nog niet al wonen hier 5 miljoen moslims. Want de meesten daarvan willen die vrijheid ook niet kwijt en zullen bijvoorbeeld nooit stemmen op een partij die de sharia in zou willen voeren.
pi_22195882
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 12:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jawel, lees mijn essay maar

Als de nadelen groter zijn dan de voordelen wat let je dan te vertrekken? Kennelijk wegen de voordelen toch wat zwaarder.
pi_22196662
Wat een klets zeg. Kan dit niet naar onzin?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 25 september 2004 @ 18:16:08 #71
13462 BansheeBoy
pi_22198587
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een klets zeg. Kan dit niet naar onzin?
Neen. Het is toch een serieus topic ? Wat let je om je zelf te versturen naar de andere fora als dit topic je niet aanstaat ?

zaterdag 25 september 2004 @ 18:17:28 #72
13462 BansheeBoy
pi_22198609
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Als de nadelen groter zijn dan de voordelen wat let je dan te vertrekken? Kennelijk wegen de voordelen toch wat zwaarder.
Nee, de nadelen wegen echt zwaarder, alleen zijn voordelen toch te goed om vanaf te zien. Daarom pendel ik regelematig tussen dergelijken, omdat ik met mijn visie toch min of meer een eerste aanzet wil geven naar een verbeterd Nederland wat betreft welse normen en waarden

pi_22198861
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, de nadelen wegen echt zwaarder, alleen zijn voordelen toch te goed om vanaf te zien. Daarom pendel ik regelematig tussen dergelijken, omdat ik met mijn visie toch min of meer een eerste aanzet wil geven naar een verbeterd Nederland wat betreft welse normen en waarden

Maar als de voordelen te goed zijn om er van af te zien wegen die toch zwaarder?
  zaterdag 25 september 2004 @ 18:36:20 #74
13462 BansheeBoy
pi_22198994
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 18:29 schreef nikk het volgende:

[..]

Maar als de voordelen te goed zijn om er van af te zien wegen die toch zwaarder?
Dat zou je kunnen zeggen, maar voor mij voelt het anders

pi_22199113
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 18:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen zeggen, maar voor mij voelt het anders

Dan ben je jezelf aan het voorliegen. Je wil dat de nadelen zwaarder wegen en begint daar in te geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')