Minstensquote:Op vrijdag 24 september 2004 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
altijd goed voor een glimlach op het gezicht
BSB is een meester in het vinden van pakkende alliteraties...quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:24 schreef BansheeBoy het volgende:
... op bv. basisscholen en belhuizen
om wij, ongelovigen, te bekerenquote:Op vrijdag 24 september 2004 11:43 schreef Kaalhei het volgende:
Waarom woon je eigenlijk in het westen, BSB? Ik snap niet dat je hier wilt wonen als je het hier zo verschrikkelijk vindt. Ik ga toch ook niet naar Amerika emigreren en dan daar alleen maar lopen zeiken dat ze zoveel hamburgers eten en zo weinig hollandsche drop?
In naam van Ronald McDonald.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
om wij, ongelovigen, te bekeren![]()
Afschaffen de politiek dus? Als je het niet goed vindt in een land, dan ga je daar niet democratisch iets aan doen, maar je verhuist?quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:43 schreef Kaalhei het volgende:
Waarom woon je eigenlijk in het westen, BSB? Ik snap niet dat je hier wilt wonen als je het hier zo verschrikkelijk vindt. Ik ga toch ook niet naar Amerika emigreren en dan daar alleen maar lopen zeiken dat ze zoveel hamburgers eten en zo weinig hollandsche drop?
BSB wil niet alleen de politiek veranderen maar het liefst onze hele levensstijl...quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Afschaffen de politiek dus? Als je het niet goed vindt in een land, dan ga je daar niet democratisch iets aan doen, maar je verhuist?
Nee, helemaal niet. Maar ik vind het curieus dat iemand die (indirect) hiernaar toe in gekomen vanwege de persoonlijke en economische vrijheden, die in eigen land ontbraken, hier gaat lopen zeuren dat er persoonlijke en economische vrijheden zijn. De metafoor met Amerika en drop vind ik dan ook treffende.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Afschaffen de politiek dus? Als je het niet goed vindt in een land, dan ga je daar niet democratisch iets aan doen, maar je verhuist?
(indirect)quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:54 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar hij is hier niet gekomen, hij is hier geboren, voorzover ik weet.
dan nogquote:Op vrijdag 24 september 2004 11:54 schreef Monidique het volgende:
Ja, indirect is iedereen hier gekomen, dus daar hebben we niets aan. Hij heeft gewoon geen keuze gemaakt, hij is hier geboren en niet in een zogenaamd eigen land.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:55 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
(indirect)
Nee, want dan zou je verhuizen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:54 schreef Kaalhei het volgende:
Het zou hetzelfde zijn als ik naar SArabie verhuis omdat hier niet alle vrouwen in tenten rondlopen en dan daar zou gaan zeiken dat alle vrouwen in tenten rondlopen.
Nee, dan zou ik een 'essay' posten op een SA-forum.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, want dan zou je verhuizen.
Ik bedoel, jij hebt ervoor gekozen om naar Saudi-Arabië te verhuizen, terwijl BansheeBoy er niet voor heeft gekozen om het het Westen te gaan leven en dat is nogal een verschil. Dan kan je wel zeggen dat het indirect is, maar dat maakt het nog steeds niet zijn keuze.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:58 schreef Kaalhei het volgende:
Nee, dan zou ik een 'essay' posten op een SA-forum.
Wie niet.quote:Ik zou BSB's antwoord op mijn vraag wel eens willen zien......
maar hij wil hier wel allemaal dingen afschaffen die in een ander land afgeschaft zijn. BSB streeft naar een staat waar de sharia als wetgeving is ingevoerd. Kan hij beter naar een land verhuizen waar de sharia reeds ingevoerd is.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, indirect is iedereen hier gekomen, dus daar hebben we niets aan. Hij heeft gewoon geen keuze gemaakt, hij is hier geboren en niet in een zogenaamd eigen land.
het is wel zijn keuze om hier te blijven ondanks het feit dat hij liever het systeem hier 180 zou omdraaienquote:Op vrijdag 24 september 2004 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik bedoel, jij hebt ervoor gekozen om naar Saudi-Arabië te verhuizen, terwijl BansheeBoy er niet voor heeft gekozen om het het Westen te gaan leven en dat is nogal een verschil. Dan kan je wel zeggen dat het indirect is, maar dat maakt het nog steeds niet zijn keuze.
[..]
Wie niet.
Het staat hem echter wel vrij te vertrekken naar een gebied waar hij cultuurhistorisch en religieus meer binding heeft dan met Nederland of de westerse wereld.quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik bedoel, jij hebt ervoor gekozen om naar Saudi-Arabië te verhuizen, terwijl BansheeBoy er niet voor heeft gekozen om het het Westen te gaan leven en dat is nogal een verschil. Dan kan je wel zeggen dat het indirect is, maar dat maakt het nog steeds niet zijn keuze.
Klopt, ik ben hier geboren. En zelfkritiek en zelfreflectie zijn inderdaad termen die mij scherp houdenquote:Op vrijdag 24 september 2004 11:54 schreef Monidique het volgende:
Tevens kan je het zien als zelfreflectie en dat is toch iets wat altijd in die landen ontbreekt?
Als je voor snelheidsverhoging bent, dan je toch ook niet naar Duitsland verhuizen? Nee, dan splits je je af en begint je eigen partij, bijvoorbeeld. Dat is waar onze Westerse samenleving onder andere voor staat, de maatschappij vormen op democratische wijze, hetzij door discussie, hetzij via de politiek.quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar hij wil hier wel allemaal dingen afschaffen die in een ander land afgeschaft zijn. BSB streeft naar een staat waar de sharia als wetgeving is ingevoerd. Kan hij beter naar een land verhuizen waar de sharia reeds ingevoerd is.
Beantwoord de vraag dan eens: Wat houd je in godsnaam hier?quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, ik ben hier geboren. En zelfkritiek en zelfreflectie zijn inderdaad termen die mij scherp houden
Neen. Dat is anders. Daar denken ze anders en lopen ze niet te koop met dat iedereen vrij is etc. Hier in het westen doen ze het wel, dus dan maken we er ook gelijk gebruik van als het ons uitkomtquote:Op vrijdag 24 september 2004 11:54 schreef Kaalhei het volgende:
Het zou hetzelfde zijn als ik naar SArabie verhuis omdat hier niet alle vrouwen in tenten rondlopen en dan daar zou gaan zeiken dat alle vrouwen in tenten rondlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |