abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2005 @ 00:52:36 #26
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_32167105
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 00:42 schreef restje het volgende:
Ik ben bij toeval gestuit op dit forum met die berichten over FC Amsterdam. Het zijn wel oude berichten dus waarschijnlijk gebeurt hier niets meer. Ik heb bijna alle wedstrijden van FC Amsterdam gezien (van oorsprong was ik een DWS-supporter). Met een vaste groep supporters gingen we per trein naar de uitwedstrijden. Dat was altijd lachen. Een enkele keer gebeurde er iets wat niet helmaal in de haak was, maar meestal was het heel vredelievend. Later ging ik met de supportersbus van Jantje Smit vanaf de Nieuwmarkt. Het meest roemruchte seizoen bracht UEFA-cup voetbal tegen Hibernians Malta (5-0 en 7-0), Inter Milaan (2-1 en 0-0), Fortuna Dusseldorf (3-0 en 2-1) en tenslotte het einde tegen FC Koln na een roerige uitwedstrijd met veel gele en rode kaarten. In dat seizoen waren er ook overwinningen uit bij Ajax (2-4) en Feyenoord (1-2, Treytel gepoort). Misschien leest iemand dit en kan reageren.
Dan is dit toch een beetje nostalgie voor je?

http://www.voetbalstats.nl/ec/amsterdamtb.html
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_32585222
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 00:52 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Dan is dit toch een beetje nostalgie voor je?

http://www.voetbalstats.nl/ec/amsterdamtb.html
pi_32585347
Geinig al die oude opstellingen. De meeste foto's herken ik wel uit mijn plakboeken. Toegangskaartjes heb ik ook nog wel ergens. Er staat wel een fout in de opstelling van de uitwedstrijd tegen FC Koln. Mijn zwager Henk Olk speelde toen mee. Dat zie ik nergens staan.
pi_32591498
Toch wel raar dat er in Amsterdam geen plaats is voor 'n profclub. Nu heb je er een paar in Alkmaar, Almere, Duivendrecht en Volendam, maar in Amsterdam heb je geen echte club. Toch frappant dat de hoofdstad van Nederland geen echte betaald voetbalclub heeft. Er moet tegenwoordig toch weer plek zijn voor FC Amsterdam?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32592103
Que? Duivendrecht? Ajax is toch echt Amsterdam Zuid-Oost hoor. Maar ik zou niet weten waar het draagvlak vandaan moet komen voor een andere betaald voetbal club. Er zijn 4 hoofdklassers: AFC, DWV, Turkiyem, Blauw-Wit. Waarvan Turkiyem altijd al naar de Gouden Gids divisie wil.

Maar voor de rest? Ik moet zeggen dat ik de toeschouwersaantallen altijd wel vind tegenvallen bij de overige clubs. Als ik naar RTVNH-sport kijk, zie je nooit massa's langs de velden staan.

Over FC Amsterdam weet ik heel weinig. Een paar vrienden van mij hebben rasechte Amsterdamse vaders en die praten nog vol trots over die club. Het leefde wel aardig in die tijd.
pi_32592256
Betaald voetbal of hoofdklasse is in 'n stad toch wel altijd een groot verschil. In Rotterdam hebben ze ook drie betaald voetbalclubs, dus dan moet er in Amsterdam toch wel plaats zijn voor 2. Zeker als de 2e een club is met toch een bepaalde historie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32603131
Ik post hier even n.a.v. dit topic . Niet op letten verder.
pi_32650314
Rob Bianchi, goeie linksback van FC Amsterdam........
pi_32650617
Turkiyemspor is inderdaad een van de weinige hoofdklassers die hardop zegt naar de GGD te willen...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_32772807
Amsterdam is nou eenmaal niet voetbalminded. 80% van de bezoekers in de Arena zijn boertjes van buiten de stad. Ajax speelde vroeger in de Meer ook maar voor 8000 toeschouwers! Ik vind het wel tof dat Ajax het zo slecht doet. Wat een ontzettend kneuzenelftal. Maar ja, een club met een bestuur, een directie, een raad van commissarissen en een ledenraad is per definitie stuurloos. Wat een ramp!!
Van Turkeymspor zal de gemiddelde Amsterdammer ook niet warm of koud worden. Over Rob Bianchi (tegenwoordig een hockey-bal) ging lang een spreekkoor rond: Bianchi in Oranje. Niet echt origineel maar wel leuk voor zo'n houterige linksback.
  zaterdag 3 december 2005 @ 02:44:15 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32773152
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:16 schreef restje het volgende:
Amsterdam is nou eenmaal niet voetbalminded. 80% van de bezoekers in de Arena zijn boertjes van buiten de stad. Ajax speelde vroeger in de Meer ook maar voor 8000 toeschouwers! Ik vind het wel tof dat Ajax het zo slecht doet. Wat een ontzettend kneuzenelftal. Maar ja, een club met een bestuur, een directie, een raad van commissarissen en een ledenraad is per definitie stuurloos. Wat een ramp!!
Van Turkeymspor zal de gemiddelde Amsterdammer ook niet warm of koud worden. Over Rob Bianchi (tegenwoordig een hockey-bal) ging lang een spreekkoor rond: Bianchi in Oranje. Niet echt origineel maar wel leuk voor zo'n houterige linksback.
Briljante ontopic post!

Vooral omdat het absoluut niets, maar dan ook niets te maken heeft met FC Amsterdam.

Leesbril van mij is binnenkort voor je te koop.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32774071
Hij heeft wellicht wel een punt.
pi_32776427
quote:
Op maandag 28 november 2005 18:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Turkiyemspor is inderdaad een van de weinige hoofdklassers die hardop zegt naar de GGD te willen...
Ik denk omwille van het Omniworld effect. Je kan imo beter in de Hoofdklasse spelen dan 3e or 4e van onderen in de GGD bungelen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_32879975
Sorry, ik liet me even gaan over Ajax. Oude reflexen van een FC Amsterdammer die gewend is dat 1 man (De Stoop) het voor het zeggen heeft. Feit blijft wel dat het wonderlijk is dat de hoofdstad maar 1 club op het hoogste niveau heeft. En maar 4 clubs in de hoofdklasse (zondag)amateurs. Ook in het lagere amateurvoetbal zijn veel clubs verdwenen of gefuseerd. Ik heb zelf een paar jaar gespeeld in SCZ'58 op sportpark Sloten, samen met een aantal andere FC Amsterdam-supporters. Die club is spoorloos verdwenen. Wie weet daar meer van?
pi_32882239
was het speeltje van De Stoop
  woensdag 7 december 2005 @ 08:28:23 #41
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32883048
quote:
Op donderdag 23 september 2004 20:05 schreef golfer het volgende:

[..]

maar FC Amsterdam was leuk cluppie zooitje ongeregeld qua spelers.
Goh, dat hoor ik wel vaker Jammer dat het allemaal een beetje van voor mijn tijd was...
quote:
Op woensdag 7 december 2005 00:40 schreef restje het volgende:
Ik heb zelf een paar jaar gespeeld in SCZ'58 op sportpark Sloten, samen met een aantal andere FC Amsterdam-supporters. Die club is spoorloos verdwenen. Wie weet daar meer van?
Euh, beetje offtopic eigenlijk die vraag over SCZ'58, maar ik dacht dat die gefuseerd waren begin jaren '90, dus ze zullen wel een andere naam hebben gekregen?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 7 december 2005 @ 12:18:06 #42
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32887481
Probeer ook eens het boek "de Lieverdjes" van M v Hooff

leuke verhalen over de FC !

lees trouwens net dat Dries Roelvink ook een contract heeft gehad bij de FC

[ Bericht 49% gewijzigd door Bjoro op 07-12-2005 12:43:54 ]
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 7 december 2005 @ 12:26:23 #43
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32887678
quote:
Op woensdag 7 december 2005 08:28 schreef Againzender het volgende:
Euh, beetje offtopic eigenlijk die vraag over SCZ'58, maar ik dacht dat die gefuseerd waren begin jaren '90, dus ze zullen wel een andere naam hebben gekregen?
1992
Fusie met ASSV (Amsterdamse Spoorweg Sport Vereniging) verder als Sparta Amsterdam

2003
Fusie (als Sparta Amsterdam) met KBV, Neerlandia/SLTO en BlauwWit/Osdorp gaat verder als FC Blauw Wit Amsterdam.

dus....
256 goals !
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 7 december 2005 @ 12:32:19 #44
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_32887808
256 goals !