Dan is dit toch een beetje nostalgie voor je?quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:42 schreef restje het volgende:
Ik ben bij toeval gestuit op dit forum met die berichten over FC Amsterdam. Het zijn wel oude berichten dus waarschijnlijk gebeurt hier niets meer. Ik heb bijna alle wedstrijden van FC Amsterdam gezien (van oorsprong was ik een DWS-supporter). Met een vaste groep supporters gingen we per trein naar de uitwedstrijden. Dat was altijd lachen. Een enkele keer gebeurde er iets wat niet helmaal in de haak was, maar meestal was het heel vredelievend. Later ging ik met de supportersbus van Jantje Smit vanaf de Nieuwmarkt. Het meest roemruchte seizoen bracht UEFA-cup voetbal tegen Hibernians Malta (5-0 en 7-0), Inter Milaan (2-1 en 0-0), Fortuna Dusseldorf (3-0 en 2-1) en tenslotte het einde tegen FC Koln na een roerige uitwedstrijd met veel gele en rode kaarten. In dat seizoen waren er ook overwinningen uit bij Ajax (2-4) en Feyenoord (1-2, Treytel gepoort). Misschien leest iemand dit en kan reageren.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dan is dit toch een beetje nostalgie voor je?
http://www.voetbalstats.nl/ec/amsterdamtb.html
Briljante ontopic post!quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:16 schreef restje het volgende:
Amsterdam is nou eenmaal niet voetbalminded. 80% van de bezoekers in de Arena zijn boertjes van buiten de stad. Ajax speelde vroeger in de Meer ook maar voor 8000 toeschouwers! Ik vind het wel tof dat Ajax het zo slecht doet. Wat een ontzettend kneuzenelftal. Maar ja, een club met een bestuur, een directie, een raad van commissarissen en een ledenraad is per definitie stuurloos. Wat een ramp!!
Van Turkeymspor zal de gemiddelde Amsterdammer ook niet warm of koud worden. Over Rob Bianchi (tegenwoordig een hockey-bal) ging lang een spreekkoor rond: Bianchi in Oranje. Niet echt origineel maar wel leuk voor zo'n houterige linksback.
Ik denk omwille van het Omniworld effect. Je kan imo beter in de Hoofdklasse spelen dan 3e or 4e van onderen in de GGD bungelen.quote:Op maandag 28 november 2005 18:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Turkiyemspor is inderdaad een van de weinige hoofdklassers die hardop zegt naar de GGD te willen...
Goh, dat hoor ik wel vakerquote:Op donderdag 23 september 2004 20:05 schreef golfer het volgende:
[..]
maar FC Amsterdam was leuk cluppie zooitje ongeregeld qua spelers.
Euh, beetje offtopic eigenlijk die vraag over SCZ'58, maar ik dacht dat die gefuseerd waren begin jaren '90, dus ze zullen wel een andere naam hebben gekregen?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:40 schreef restje het volgende:
Ik heb zelf een paar jaar gespeeld in SCZ'58 op sportpark Sloten, samen met een aantal andere FC Amsterdam-supporters. Die club is spoorloos verdwenen. Wie weet daar meer van?
1992quote:Op woensdag 7 december 2005 08:28 schreef Againzender het volgende:
Euh, beetje offtopic eigenlijk die vraag over SCZ'58, maar ik dacht dat die gefuseerd waren begin jaren '90, dus ze zullen wel een andere naam hebben gekregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |