Volgens mij heeft er al eens een soortgelijke deal plaatsgevonden bij de aanschaf van F-18s door Maleisie. Vanavond toch es over Googlenquote:Op vrijdag 24 september 2004 12:12 schreef Wuder het volgende:
Kippen voor Wapens
Thaksin fails in chickens-for-weapons deal
STOCKHOLM (Sweden) - The Swedish government cannot negotiate a deal with Thailand to trade jet fighters for raw chicken meat, Prime Minister Goeran Persson said on Thursday.
Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra, who met with Mr Persson in the Swedish capital on Thursday, told Thai media earlier this week he hoped to broker a poultry-for-planes deal with Sweden, as his country's chicken exports have suffered badly from a bird flu outbreak.
Advertisement
Mr Persson said he would love to see the JAS 39 Gripen jet fighter sold to Thailand, but that it was up to Saab, the aircraft maker, to negotiate the terms.
Dr Thaksin reiterated his hopes for agricultural products to be used as currency.
If Sweden should have a need for chickens or other agricultural products, 'then that can be arranged, easily,' he said.
He did not say how many jet fighters Thailand wants to buy.
Thailand, among the top four poultry exporters in the world, has been badly hit by two outbreaks of avian influenza that killed 28 people in Asia this year, including nine in Thailand. He said earlier this week that the country has a huge inventory of raw chicken meat stored in warehouses.
He has also tried to trade chickens for arms with Russia.
Sweden has previously sold or leased Jas 39 Gripen planes to several other countries, including the Czech Republic and Hungary. -- AP
quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:40 schreef Wuder het volgende:
Ik kan je eigen niet veel meer vertellen over de FC-1/JF-17 dan dat er op Sinodefence staat.
De FC-1 wordt vooral ge-exporteerd naar Pakistan en als het Pakistan lukt om nieuwe avionics erin te zetten kan de FC-1 misschien een kans maken tegen de huidige generatie fighters, want kwa manoeuvribiliteit is het zo slecht nog niet.. (kan waarschijnlijk alleen verslagen worden door de Su-30)
Verder kost de FC-1 geen drolen is het heel interessant voor Afrikaanse landen, waar China al een tijdje op mikt.
En als laats is het nog in de ontwikkelingsfase, dus veel kun je er niet over zeggen totdat er keiharde specificaties en testresultaten tervoorschijn er een stuk of wat door NATO fighters neergehaald worden.
Mijn werkgever verwacht het zelfs van me, binnen het redelijke natuurlijk. Redelijk twee kanten op: niet te snel, maar ook zeker niet te traag.quote:Op vrijdag 24 september 2004 00:37 schreef Piro het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Als de landmacht geen nieuwe sergeants aanneemt (ik noem maar wat) dan schik ik me wel met iets lagers. Alles beter dan een kantoorbaan imo.
En het is niet zo dat mij een fundamenteel recht wordt ontnomen als ik geen promotie kan maken. Je baas in de civvie wereld ziet je al aankomen.
"Ja, ik wil nu promotie naar manager, of ik neem ontslag"
Dan zegt je baas, pak je spullen maar.
Promotie en carriere maken is niet iets waar iedere werkgever, of soldaat, recht op heeft. Als er geen vacatures zijn voor de betreffende positie schik je je maar of rot je op. Zo simpel is het.
Ik had het niet over wanpresteren maar over onderpresteren. Subtiel verschil. En als je die er allemaal uitschopt kun je defensie per 1 januari a.s. beter opheffen, er blijven er te weinig over om nog iets fatsoenlijks voor elkaar te boksen.quote:En als iedereen van die zogenaamde wanprestaties bij defensie op de hoogte is hoeft er maar gezegd te worden dat ie de laan uit vliegt en het is zo gebeurd hoor. Hoef je geen maatregelen in te stellen die capabel personeel ook tot slachtoffer maakt.
Of totdat het een paar NATO-fighters neergehaald heeftquote:Op vrijdag 24 september 2004 13:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Soooo highly unlikely... Maar goed, pro forma heb je gelijk.quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:32 schreef Wuder het volgende:
[..]
Of totdat het een paar NATO-fighters neergehaald heeft![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:51 schreef sp3c het volgende:
zullen die piloten toch wat meer uurtjes in de simulator moeten maken ... tijd in de lucht zal wel te duur zijn vrees ik
Maar ik denk niet dat jij eruit getrapt wordt als je geen promotie maakt. Zou dwaasheid zijn. Imo.quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Mijn werkgever verwacht het zelfs van me, binnen het redelijke natuurlijk. Redelijk twee kanten op: niet te snel, maar ook zeker niet te traag.
En je wou zeggen dat ze het nu wel goed voor elkaar boksen?quote:[..]
Ik had het niet over wanpresteren maar over onderpresteren. Subtiel verschil. En als je die er allemaal uitschopt kun je defensie per 1 januari a.s. beter opheffen, er blijven er te weinig over om nog iets fatsoenlijks voor elkaar te boksen.
Doen we.quote:Ik wil het hierbij laten, qua dit onderwerp. Defensie heeft zijn plan getrokken, en ik kan me daar over het algemeen wel in vinden. De vakbonden zijn het er niet mee eens, en jullie blijkbaar ook niet. Zij komen er samen maar uit, en wij zullen het wel zien
De brandstof, of het toestel zelf?quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:52 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ik denk dat de brandstof nog duurder is dan zo'n FC-1..
Het gaat ook waarschijnlijk 15 miljoen dollar kosten.
Vliegtuig zelfquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:57 schreef Piro het volgende:
[..]
De brandstof, of het toestel zelf?
Hoeveel is geen drol, en hoe gunstig presteert hij voor die prijs?quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:40 schreef Wuder het volgende:
Ik kan je eigen niet veel meer vertellen over de FC-1/JF-17 dan dat er op Sinodefence staat.
De FC-1 wordt vooral ge-exporteerd naar Pakistan en als het Pakistan lukt om nieuwe avionics erin te zetten kan de FC-1 misschien een kans maken tegen de huidige generatie fighters, want kwa manoeuvribiliteit is het zo slecht nog niet.. (kan waarschijnlijk alleen verslagen worden door de Su-30)
Verder kost de FC-1 geen drolen is het heel interessant voor Afrikaanse landen, waar China al een tijdje op mikt.
En als laats is het nog in de ontwikkelingsfase, dus veel kun je er niet over zeggen totdat er keiharde specificaties en testresultaten tervoorschijn gehaald worden![]()
Dan is de JSF dus dollar voor dollar een betere optie.quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:10 schreef sp3c het volgende:
15 miljoen dollar ... 3 van die dingen tegen 1 JSF dus?
m0ah
wat kost een F16 eigenlijk nieuw tegenwoordig?
'quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:11 schreef Piro het volgende:
[..]
Dan is de JSF dus dollar voor dollar een betere optie..
dat zou je wel haast zeggen ja.quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:11 schreef Piro het volgende:
[..]
Dan is de JSF dus dollar voor dollar een betere optie..
De laatste keer dat ik keek (een jaar of 5 geleden) kostte een F-16 USD30mil, inclusief spares.quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:10 schreef sp3c het volgende:
15 miljoen dollar ... 3 van die dingen tegen 1 JSF dus?
m0ah
wat kost een F16 eigenlijk nieuw tegenwoordig?
jah das waar, maar voor 15 miljoen dollar moet er aan dit exportproduct ook nog heel wat gebeuren neem ik aan.quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek (een jaar of 5 geleden) kostte een F-16 USD30mil, inclusief spares.
Neem dat als uitgangspunt, maar houd er rekening mee dat de F-16s voor de UAE boordevol allerlei gadgets zitten, terwijl tegelijk F-16CGs worden afgeleverd die nog niet de helft van die gadgets hebben. "De" prijs voor een F-16 bestaat dus niet.
De FC-1 zou eerst maar 10 milljoen kosten, maar ze hebben nu volgens mij wat nieuwe spul erin gegooid en een Italiaanse radar..quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
jah das waar, maar voor 15 miljoen dollar moet er aan dit exportproduct ook nog heel wat gebeuren neem ik aan.
MADE IN CHINAquote:Op vrijdag 24 september 2004 15:36 schreef sp3c het volgende:
10 miljoen voor een jachtvliegtuig???
je zit me te fok!ken he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |