Het ligt dus niet aan mijquote:Op dinsdag 28 september 2004 18:49 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ik snap hem niet![]()
![]()
Of het is gewoon slechte humorquote:Op dinsdag 28 september 2004 19:09 schreef Piro het volgende:
Onopgevoeden..
Dan is ie ook niet grappig..
Heb jij nog links naar de filmpjes? Dan kunnen deze cultureel achtergestelden ook lachenquote:Op dinsdag 28 september 2004 19:17 schreef HarigeKerel het volgende:
Je moet de filmpjes kennen anders is ie niet leuk![]()
Anyway, iemand vliegtuigje kopen?
http://www.ingekoncz.nm.ru/
Sterker nog: de USAF vloog gewoon met C-130 bevoorradingsmissies vanaf logistieke USAFE velden in Duitsland. Beelden ervan kwamen gewoon op TV, maar vremd genoeg hoor je er nu helemaal niets meer over.quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:13 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Volgens mij waren dat de Moffen en later ook de Ami's![]()
Mocht je deze in Hi-Res tegenkomen dan lees ik dat hier graag (met link, uiteraard)quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:06 schreef Lone_Gunman het volgende:
[afbeelding]
Exercise Star Leopard 04. in Australie. Een commando van de Brunei Armed Forces bungelt ergens in de lucht nabij Sydney. Wel aardige foto
quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Mocht je deze in Hi-Res tegenkomen dan lees ik dat hier graag (met link, uiteraard)
Er zullen best wat "minder legale" dingen zijn gebeurd daar, maar alle toestellen die boven Bosnië rondvlogen vlogen daar met permissie van NATO/VN. In principe kun je er van uitgaan dat de vluchten, zeker die naar Sarajevo, militair waren. Transalls, F-27s, C130s, CN235s, Antonovs van alle luchtmachten die troepen leverden in Bosnië, aangevuld met af en toe een bizjet (Yak40 en Dassault Falcon bijvoorbeeld) voor de UN. Ik heb nooit niet-militaire transport bakken zien rondhobbelen op mijn scope, en er ook nooit van gehoord van mijn collega's die er voor en na mij zaten. Alleen de al genoemde USAFE en Luftwaffe transporttoestellen zijn bekend.quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:22 schreef sp3c het volgende:
dat waren westerse huurlingen ja ... zelfde geld voor bosnie C-130's landen en opstijgen terwijl ze door luchtdoelartillerie beschoten werden
da's wel ff iets anders dan Antonov's op Kabul international airport landen
Dus doen de Ami's het zelf.quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:23 schreef Piro het volgende:
Schoonmaakbeurt? Dat is dan niet bij de USA zeker, die vereisen al personeel met een 'secret' security clearance als ze tanks verschepen. Als er dan iemand aan hun spulletjes gaat zitten gaan ze volgens mij compleet door het lint.
air americaquote:Op dinsdag 28 september 2004 18:22 schreef Piro het volgende:
[..]
C130's van wie? SFOR/KFOR?
de wapenleveranties aan Kroatie en (in mindere mate Bosnie) werden voor zover ik weet gedaan door een bedrijf wat 'vroeger' van de CIA was en zijn herculessen mee mocht nemen, die landingen zijn nog is waargenomen door canadeze (geloof ik) peacekeepers die toen het vliegveld niet opmochten om te controleren.quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Er zullen best wat "minder legale" dingen zijn gebeurd daar, maar alle toestellen die boven Bosnië rondvlogen vlogen daar met permissie van NATO/VN. In principe kun je er van uitgaan dat de vluchten, zeker die naar Sarajevo, militair waren. Transalls, F-27s, C130s, CN235s, Antonovs van alle luchtmachten die troepen leverden in Bosnië, aangevuld met af en toe een bizjet (Yak40 en Dassault Falcon bijvoorbeeld) voor de UN. Ik heb nooit niet-militaire transport bakken zien rondhobbelen op mijn scope, en er ook nooit van gehoord van mijn collega's die er voor en na mij zaten. Alleen de al genoemde USAFE en Luftwaffe transporttoestellen zijn bekend.
"Vroeger van de CIA"? Dat kan alleen maar Southern Air Transport zijn. Die vlogen ook met hercs voor ze op een voor de CIA heel erg handig moment failliet gingen. Een groot deel van hun opdrachten van de laatste 15 jaar kwam van de UN overigens. Ze waren vrij actief in Afrika met o.a. voedseldroppings. Het nieuwe Southern Air Inc is een afstammeling/doorstart daarvan.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
de wapenleveranties aan Kroatie en (in mindere mate Bosnie) werden voor zover ik weet gedaan door een bedrijf wat 'vroeger' van de CIA was en zijn herculessen mee mocht nemen, die landingen zijn nog is waargenomen door canadeze (geloof ik) peacekeepers die toen het vliegveld niet opmochten om te controleren.
zal kijken of ik daar nog wat bronnen van kan vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |