Die eerste pic oogt geshopped, wat is die zwarte vlek op de tank, vooraan, en waaraan bungelt die palestijn?quote:Op maandag 27 september 2004 22:39 schreef SHERMAN het volgende:
De eerste foto van de Merkava 4 in actie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zwartevlek: hoort zo is van de lucht inlaatquote:Op maandag 27 september 2004 22:44 schreef Piro het volgende:
[..]
Die eerste pic oogt geshopped, wat is die zwarte vlek op de tank, vooraan, en waaraan bungelt die palestijn?
De Mig-23 wordt op dit moment uitgefaseerd. Het uitfaseren ging vanaf 2001 van start. Toen was de Air-defence variant weg gedaan. De Ground-attack versie de Mig-23 BN gaat nog ff mee maar wordt geleidelijk vervangen door ge-upgrade Mig-27's (die over refuelling pods beschikken).quote:Op maandag 27 september 2004 22:15 schreef Wuder het volgende:
[..]
Misschien omdat de Migs toch vaker gebruikt worden?
Alhoewel de Mig-23 Flogger niet echt een top-product was..
Ja hebt gelijk, in Pakistan zijn er ook Sikhs. Maar ik betwijfel het of er in het pakistaanse leger, sikhs zitten.quote:Op maandag 27 september 2004 22:42 schreef Piro het volgende:
[..]
Is inderdaad een Sikh ja, maar die zitten ook in Pakistan. Maar het is in dit geval een indier. Wuders highrez pics lieten inspectie van het embleem op z'n tulbandje toe. Is een hoge pief in elk geval.
Enquote:.One reason the Indian pilots proved so formidable is that their training regimen does not include a concept of 'red air'. Instead, they fly pretty much 'blue-on-blue' - a full-up airplane with no restrictions against somebody else’s airplane with no restrictions, and that leads to more proficiency with your aircraft....The service probably needs to take off the handcuffs that we put on our red air training aids and allow them to be more aggressive and make the red air tougher than we have in the past.”
Als ze het regime op tijd veranderen voor de F/A 22 en de F-35 voorzie ik een behoorlijke verbetering in de capaciteiten van de USAF.quote:en. Hal M. Hornburg, commander of Air Combat Command, said the results of that exercise are classified, but he admitted they raised some concern. "It’s sobering when we find that some of our advantages aren’t as great as we thought they might be....Such an event leads me to remind people we need to continue to modernize our air-to-air capability....We have been saying for a long time that we need newer fighters to do more things....There is no doubt that some foreign aircraft are nearing the capability of ours, and that we’re going to be fighting a larger and more capable surface-to-air threat...We need stealth technology and other capabilities of the type that will be provided by the F/A-22 'Raptors' and F-35 'Joint Strike Fighter'....USAF’s current F-15s and F-16s are still very good, but they are becoming dated...He warned that the Cope India exercise was a reminder that the first thing that needs to happen in a combat situation is [to gain] control of the air....If we want air superiority, it doesn’t come cheap, and it’s not automatic. I see air forces across the spectrum and across the world becoming better and better as each year passes. That just means that we have to do the same thing....With air superiority, everything is possible. Without it, hardly anything's possible....People jump to the conclusion that it is ours just because we go. And that's blatantly false."
Natuurlijk heb ik gelijk. Ik heb jaren in India gewoond.quote:Op maandag 27 september 2004 22:54 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Ja hebt gelijk, in Pakistan zijn er ook Sikhs. Maar ik betwijfel het of er in het pakistaanse leger, sikhs zitten.
Vind ik ook wel een interessant stuk. De exercitie suggereert dat het trainingsregime van de USAF radicaal op de schop moet. Als die dingen present waren geweest had de USAF ze waarschijnlijk finaal afgedroogd, maar het feit dat de USAF zelf een veeg uit de pan krijgt als ze er niet zijn, samen met het feit dat ze een flinke opdonder hebben gekregen van relatief oudere kisten (al zijn de F15's ook niet meer het nieuwste) zegt toch wel iets over de pure capaciteiten van de piloot, als hij niet in concert functioneert met wat normaal bij een operatie gebeurt. Als het AWACS toestel uitvalt hebben ze een flinke handicap, en dat moet imo niet kunnen.quote:Neutral media reports point out that the Americans had deployed ageing aircraft that were part of the USAF frontline, but cannot be said to be at the cutting edge, technologically. The high performance F-16's and F-18 'Hornets' did not participate in the exercises. Also the USAF pilots are usually trained to operate in close cooperation with Boeing E-3B ‘Sentry’, Grumman E-2C ‘Hawkeye’ AWACS (Airborne Warning And Control System) and other ISR (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) platforms and their absence proved to be a great handicap.
Ja, okay, maar waarom zit die Mohammed daar Tarzan style aan te bungelen?quote:Op maandag 27 september 2004 22:47 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zwartevlek: hoort zo is van de lucht inlaat
Palestijn: weet je nog dat jij dat had opgezocht van die kettingen achter aan de koepel? Tegen RPG's toch?
Is dat in antwoord op mijn post?quote:Op dinsdag 28 september 2004 00:05 schreef Piro het volgende:
Clickable thumbnails of niet?
http://fok.internix.be/resizer.phpquote:Op dinsdag 28 september 2004 12:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Is dat in antwoord op mijn post?
Nee. De site maakt je foto op een formaat dat bij Fok! past. Je moet hem daarna even opslaan en FTPen naar de webruimte van jouw keus. De foto die door de link wordt gemaakt wordt na een paar minuten weer gewist van de database, dus daar moet je NIET naar linken.
Zie ook de plaatjes-resizer (sticky) in FOT.
*kuch* bullshit *kuch*quote:Op maandag 27 september 2004 19:26 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Meestal huren ze firma's uit de Oekraine in die dat met hun eigen vliegtuigen en crew doen, die vliegen ook in gebieden waar Westerse firma's het niet aandurfen.
heb je die oostblokkers al is zien boenen?quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:27 schreef Lone_Gunman het volgende:
Haha, ik zie het al voor me. Komt zo'n schoonmaakster langs een willekeurig toestel met camo-paint denkt ze dat het vieze vlekken zijn en gaat ze eraf boenen![]()
Het is geen bullshit hoorquote:Op dinsdag 28 september 2004 13:01 schreef sp3c het volgende:
*kuch* bullshit *kuch*
meestal huren ze firma's uit het voormalige warschaupact omdat die voor 5 euro je apache erheenvliegen EN gelijk een schoonmaakbeurt geven voor ze hem uitladen.
Iets zegt mij dat het bedacht is door de USAF generaals die bang waren dat men ivm Irak ze nog minder F22's zou geven, nu hebben ze een goed excuus "we hebben ze nodig, we kunnen India al niet eens aan".quote:Op maandag 27 september 2004 23:01 schreef Piro het volgende:
Ik lees trouwens over die excercitie versus de IAF.
De USAF is naar het schijnt finaal afgedroogd door een stel gigantisch opgefokte IAF toestellen. Men wil nu bij de USAF van een red sky regime (met regeltjes) naar een blue sky regime (zonder regeltjes, wat de IAF, en een hoop andere luchtmachten hanteren) overstappen, of tenminste het red sky regime een stuk pittiger maken.
[..]
En
[..]
Als ze het regime op tijd veranderen voor de F/A 22 en de F-35 voorzie ik een behoorlijke verbetering in de capaciteiten van de USAF.
nee?quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:40 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Het is geen bullshit hoor![]()
Volgens mij waren dat de Moffen en later ook de Ami'squote:Op dinsdag 28 september 2004 16:10 schreef sp3c het volgende:
nee?
De Oekrainers hebben de Kroaten bevoorraad zeker tussen 1992 en 1995
Ze kunnen ze wel aan. De Indische luchtmacht zegt nog dat het waarschijnlijk wordt afgedroogd als het op een oorlog aankomt, maar de USAF ziet dus in dat het trainingsregime van blue sky beter werkt dan hun regime met red sky.quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:43 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat het bedacht is door de USAF generaals die bang waren dat men ivm Irak ze nog minder F22's zou geven, nu hebben ze een goed excuus "we hebben ze nodig, we kunnen India al niet eens aan".
Het is maar een theorie hoor![]()
C130's van wie? SFOR/KFOR?quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:22 schreef sp3c het volgende:
dat waren westerse huurlingen ja ... zelfde geld voor bosnie C-130's landen en opstijgen terwijl ze door luchtdoelartillerie beschoten werden
da's wel ff iets anders dan Antonov's op Kabul international airport landen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |