abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22155249
Ik was vanmiddag met Jasper (13mnd) bij het consultatie bureau voor de gehoortest.
Ik ging er heen zonder verdere zorgen omtrent het gehoor van mijn ukkie, en ging vrolijk
met hem op schoot, zitten op een stoel tussen 2 speakertjes. de vrouw legde me een beetje
uit over hoe en wat, en begon met de test. eerst een hard geluidje heel even keek jasper
naar links, toen aan de rechterkant en hij keek niet. op alle andere geluidjes er na heeft
hij 100% niet gereageerd, toen kwam de vraag of hij al woordjes zei, en ineens klikte er
iets in mijn hoofd en was de vraag waarom hij nog niet eens papa of mama zegt beantwoord
binnen 4 weken krijgen we bericht voor verder onderzoek, ik voel me een beetje verward
het is me nooit opgevallen dat hij misschien niet zo goed hoort, ik had altijd het idee dat hij
redelijk naar zijn naam luisterde ..
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? ik vind het zo onwerkelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 17:21:23 ]
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 17:21:58 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22155278
vertel aub? kan het meevallen?
pi_22155338
Kan het zijn dat hij zelf ergens anders mee bezig was? Heeft hij eerdere gehoortesten gehad? En doen ze niet het onderzoek over om te kijken of hij hetzelfde resultaat krijgt? Heeft hij oorontsteking gehad pas of zit hij er tegen aan?
Boel vragen maar kan effect hebben, waarschijnlijk is het niks om je druk over te maken.
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 17:27:22 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_22155376
* meldt *

René heeft vandaag weer een test gehad, ze hoort aan 1 kant de hele hoge en de hele lage tonen niet en het andere oor hoort alles
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22155426
nee hij was niet afgeleidt, zat gewoon op schoot naar die rare mevrouw voor hem te kijken ..
ze deed het ook nog wat langer dan normaal om te kijken of het daar aan lag ...
hij reageerde in totaal 1x terwijl we er ruim 10min mee bezig waren, met Tom was dit ong. 3min.

Hij heeft geen oorontsteking, niet ziek.
Ze gaan nu binnen 4wk op een ander centrum nog een test doen, en als hij dan nog niet reageerd worden we doorverwezen naar een kno arts
pi_22155455
hij is 13mnd en zegt dus nog niet eens mama of papa .. en volgens die vrouw komt dat waarschijnlijk omdat hij die woordjes dus niet goed meekrijgt
pi_22155490
Sterkte.
pi_22155508
andere test afwachten dus? voor jou
pi_22155532
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:34 schreef Anitra het volgende:
andere test afwachten dus? voor jou
inderdaad, worden spannende weken
pi_22155536
Oh jee...

Wel fijn dat je er zo vroeg achter bent gekomen.
Scheelt een hoop frustratie.
Heb een neefje die niet zo best kon horen, maar is helemaal goed gekomen, maar pas op latere leeftijd.
En een hele hoop frustraties verder.
En zoals iemand als zei hier: Wellicht is het niet iets om je intens druk over te maken.
Wat voor ons natuurlijk makkelijk typen is....
Misschien wel gewoon verstopt? En vind de rotzooi geen weg naar buiten?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 17:36:14 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22155543
zoonlief maakte nooit geluid, deed geen poging tot praten en wilde het liefst al zijn muziekdozen tegelijk aan (oftewel een hels kabaal)
het was zelfs zo dat als hij drinken wil, hij met een lege beker aan kwam zetten en als hij wou eten, een leeg bord kwam brengen.
de gehoortest is verschillende keren overgedaan. nooit ging het goed, maar iedere keer had het cb er wel een verklaring voor: verkouden, te jong, slaap ach je kent ze wel.
ik heb toen al gevraagd of er iets met zijn gehoor mis zou kunnen zijn. mede doordat doofheid aan vaders kant veel voorkwam. steeds werd ik het bos ingestuurd als zijnde over-ongeruste moeder.
tot ik het op een gegeven moment helemaal zat was. kind was ondertussen 2 jaar, sprak nog steeds geen woord en had ondertussen dus geleerd door dingen aan te wijzen duidelijk te maken wat hij wilde.
ook op de creche deed men niet moeilijk: ach hij was wat laat, maar t kon nog allemaal hoor, geen zorgen!
tot ik het de dag na zijn tweede verjaardag helemaal zat was. ik ging naar de huisarts. die nam e gelukkig wel serieus en zei: als jij denkt dat er wat mis is, dan schrijf ik toch even een verwijskaart?
gelukkig konden we diezelfde week terecht en twee weken na zijn verjaardag kreeg mijn zoon buisjes in zijn oren, want er zat heel veel slijm achter zijn trommelvlies, waardoor hij dus nooit goed heeft kunnen horen!
na de operatie ging een wereld voor hem open. letterlijk. binnen een week had hij al 10 woorden geleerd en daarna ging het in rap tempo. ook durfde hij nu wat verder van mij weg te lopen, want altijd bleef hij maar bij mij in de buurt.
de eerste keer dat ik hem riep, omdat ik hem even niet zag en hij :ja! riep, stonden de tranen in mijn ogen.
het probleem naderhand was, doordat hij dus zo laat begonnen was met praten, hij slappe mond en tongspieren had. hij heeft nog een aantal jaar logopedie gevolgd om dat nog enigszins te verhelpen. dat is nooit meer helemaal goed gekomen overigens.
dus als jij ook maar iets vermoed, zou ik je aanraden in de spagaat naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar de KNO-arts.
pi_22155559
ja daar hoop ik ook op ( mijn vriend komt net thuis dus ben even afk.)
pi_22155636
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:36 schreef lady-wrb het volgende:
verhaal
dat van die lege fles brengen doet jasper dus ook !!
hij is ook extreem aanhankelijk, ik kan niet eens even naar de wc ..

bedankt voor het posten van zo'n persoonlijk verhaal trouwens!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 17:43:08 ]
pi_22155917
ps: nu snap ik ineens waarom hij altijd zo goed overal doorheen slaapt
pi_22156075

Ik ben ook wat doof geweest toen ik een kleuter was, dat was met buisjes goed op te lossen...
pi_22156493
Isa is 15 maanden en zegt ook nog niet echt pappa en mamma. (ze zegt wel "hallo" en "hier" als ze je iets aangeeft) Ze zegt vooral "uhuh" en wijst op dingen. Maar ik heb bij haar echt niet het idee dat ze doof is, want ze reageert heel sterk op kleine geluidjes. Ik weet dus ook niet of het per se daarmee te maken hoeft te hebben. Maar de tip van lady_wrb lijkt me zeer goed, zodra je het gevoel hebt dat er iets niet klopt (en dat heb je) er achteraan.

Hoe zit dat trouwens met die gehoortest? Isa heeft alleen zo'n test gehad vlak na de geboorte, en verder nooit iets. Is dat niet gek?
mooi he, alles
pi_22156566
met 13mnd hoor je een oproep van het cb te krijgen.
jasper zegt nog niets anders dan af e toe een blije oerkreet (en die zijn erg lief trouwens!)
  donderdag 23 september 2004 @ 18:23:28 #19
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_22156611
Geen zorgen, die gehoor test op die leeftijd is een beetje onzinnig. Mormel hoeft maar even naar die grote pukkel op kin van die wijkverpleegster kijken en hij reageert niet meer. Als hij slecht zou horen had je dat al gemerkt.

Bij het consultatiebureau hadden ze je dit ook moeten/kunnen vertellen en je niet met zorgen naar huis laten gaan.

gehoortesten zijn zoooo
pi_22158233
Tom zegt ook nog geen krom woord. Verder dan daa of klaa en bwuhuh komt hij niet ( hij is 15 maanden). De eerste keer zakte hij voor zijn gehoortest en de tweede keer (met 12 maanden) slaagde hij in 1 keer.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  donderdag 23 september 2004 @ 19:40:46 #21
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22158236
Misschien valt het dus allemaal best wel mee. Elk kind van jou is zowieso een lekker poepje want dat ben je zelf ook!
Proud Powerpauper
  donderdag 23 september 2004 @ 19:41:03 #22
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_22158244
Phileine die test die Isa na de geboorte heeft gehad heeft Janneke ook gehad. Zo gaan ze dat voerla aanpakken. Alleen is dat nog niet overal dus. Dit is gedaan omdat de andere test met 13 maanden heel vaak vals alarm gaf. En de test met de geboorte zo goed als zeker wel een goed resultaat aangeeft. Bo viel bij ons op het CB precies tussen de 2 testen in en heeft dus nog nooit een test gehad. Toen zeiden ze (tis ook maar net hoe het ze uitkomt hoor) je merkt snel genoeg of ze iets aan hun oortjes hebben. Maar daar vind ik wel een kern van waarheid inzitten.

Logician sterkte ermee!!!
pi_22158745
Voor zover ik weet doen ze die uitgebreidere test alleen nog als daar aanleiding voor is omdat het in een erg geluidsarme omgeving moet worden gedaan en omdat er nogal veel foutieve uitslagen waren. Ik dacht ook dat de nieuwe test na de geboorte alleen test of alles in het oor werkt/aanwezig is, terwijl die andere test uitgebreid bekeek wat er wel/niet gehoord werd. Ik denk dat ik wel ga vragen of ze die 2e test ook nog bij Myrthe willen afnemen tzt omdat bij mij toen ik 9 was ontdekt werd dat ik aan één kant doof ben (of dit erfelijk is is niet bekend), een beetje laat dus.

Dus als je het niet vertrouwt Logician, gewoon laten uitzoeken! Sterkte!
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 21:13:39 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22160266
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:18 schreef phileine het volgende:
Isa is 15 maanden en zegt ook nog niet echt pappa en mamma. (ze zegt wel "hallo" en "hier" als ze je iets aangeeft) Ze zegt vooral "uhuh" en wijst op dingen. Maar ik heb bij haar echt niet het idee dat ze doof is, want ze reageert heel sterk op kleine geluidjes.
mijn zoon maakte dus helemaal geen enkel geluid. (afgezien van huilen dan) ook geen pruttelgeluidjes. ik had al lang het gevoel dat het niet goed zat en was regelmatig met hem voor de spiegel aan het oefenen, maar verder dan wat mmmmmamaaamm zijn we nooit gekomen. tot de kno-arts ertussen kwam dus.

maar het niet kunnen praten werkt nog verder door. mijn zoon zat indertijd op de creche en kon zich dus niet uiten. dat werd door zijn groepsgenootjes als uitzondering aangemerkt, dus hij was regelmatig de gebeten hond (af en toe zelfs letterlijk) doordat hij die verbale achterstand had, moesten ze hem constant hebben en dat is verschrikkelijk om te zien.
dus het is niet alleen het niet horen wat een probleem is, er komt nog meer bij op het sociale vlak.
pi_22161001
Ik had vroeger om de haverklap middenoor ontsteking en hoorde ook altijd slecht, mijn ouders waren erop voorbereid dat ik doof zou worden. (Dat zeiden de artsen dus).
Het is toch helemaal goed gekomen en inmiddels hoor ik zelfs te goed Dat de tv te hard staat enzo.

Sterkte, maar er is een kans dat het met tijd goedkomt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 21:47:06 ]
pi_22161085
Ik ben zelf ook slechthorend. De gehoortesten die ik als klein kind heb gehad waren altijd twijfelachtig. Ik was niet erg vroeg met praten. Of ik laat was weet ik niet (mijn moeder ook niet, die weet alleen te vertellen dat ik later was dan m'n zus, die extreem vroeg was daarmee).
Ik heb me altijd prima gered (pas sinds m'n 15e heb ik gehoorapparaten), maar kwam er later wel achter dat ik bepaald 'slechthorend gedrag' vertoon. Ik kijk altijd de mensen aan (of eigenlijk naar de mond) als ze tegen me praten, ga in een kamer altijd (als het lukt) op een plek zitten waar ik de kamer kan overzien en kan zien wie er binnenkomt, lach voorzichtig mee als ik een grapje niet gehoord heb, maar wel iedereen zit te lachen .
Sociale problemen heb ik niet echt gehad. Natuurlijk vond ik het vervelend dat ik (bijv. in de klas) sommige grappige opmerkingen niet meekreeg/krijg, maar ik heb er niets aan overgehouden.

Omdat mijn slechthorendheid erfelijk is, ben ik ook heel alert op hoe mijn kinderen reageren op geluid. Zo wist ik bij Daan al vrij vroeg dat hij niet slechthorend was. Toen de eerste test niet goed ging, keek ik dus erg vreemd op en wist bijna zeker dat het met zijn verkoudheid te maken had, maar toch twijfelde ik wel een beetje. De tweede test ging heel goed, dus ik had het toch bij het rechte eind.
Bij Judith (nu 11 mnd. en nog niet getest) weet ik het eigenlijk niet. Ze praat al wel een beetje en reageert ook goed, maar niet zo duidelijk als Daan ('t is ook een heel ander kind, dus daar kan het ook gewoon mee te maken hebben). Ik ben dus best benieuwd hoe bij haar de test zal gaan (over twee weken). Ik maak me niet echt zorgen, want ook als ze slechthorend zou zijn weet ik dat daar prima mee te leven is .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_22161144
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:27 schreef moussy het volgende:
* meldt *

René heeft vandaag weer een test gehad, ze hoort aan 1 kant de hele hoge en de hele lage tonen niet en het andere oor hoort alles
[off-topic]
Ze heet René? Dat is wel heel apart voor een meisje...
Zeker weten dat het geen Renée is?
[/off-topic]
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_22161166
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:31 schreef Logician het volgende:
hij is 13mnd en zegt dus nog niet eens mama of papa .. en volgens die vrouw komt dat waarschijnlijk omdat hij die woordjes dus niet goed meekrijgt
dat spreken hoeft volgens mij ook niet hoor logician, Lune is ook bijna 13 maanden en zegt ook nog geen mama en papa. Ze brabbelt wel met baabaaa en dadada mamaaaaam enzo maar verder niet herkenbaar. Ze reageerde wel op de gehoortest met 9 maanden en we hebben ook niet de indruk dat ze niet hoort. Als ze in de kamer is en we kraken met een verpakking van iets in de keuken dan komt ze verschrikkelijk snel aangezwommen om te kijken of er iets te halen valt. En ook vermanend haar naam roepen terwijl ze je niet kan zien komt over....
Maar het helemaal niet reageren op geluidjes vind ik inderdaad wel heel eng klinken...
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_22162376
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:49 schreef DJ-Maurits het volgende:
[off-topic]
Ze heet René? Dat is wel heel apart voor een meisje...
Zeker weten dat het geen Renée is?
[/off-topic]
Nee, Moussy weet niet hoe d'r eigen dochter heet

sorry voor het off-topic
Eeuwig vijfentwintig
pi_22162447
*vult aan* Sverre heeft zijn gehoortest in Zwolle gehad op de afdeling neonatologie...
Daar wordt hersenactiviteit gemeten als reactie op geluid. Vergt geen aandacht en kan al heel vroeg. Wellicht is het ook mogelijk om met 13mnd zo'n meeting te doen *heet nu neonatale screening dacht ik*.

Ik had er zoveel vertrouwen op dat ik heb geweigerd om met Sverre de gehoortest te doen, die man had al genoeg ziekenhuis gehad... Waar ook weer de uitspraak om de hoek komt dat je als ouder weet wanneer je je zorgen moet maken.

Storm (de PDD-NOS/ADHDer) heeft ons ook heeeeel lang van alles duidelijk gemaakt op non-verbale manier. Nog altijd, wanneer wij niet snel genoeg reageren, gaat hij ervan uit dat wij hem niet begrijpen en zal hij ons non-verbaal tot aktie aanzetten. Horen daarentegen doet hij goed hoor.

Ik denk dat je voor jezelf moet terug kijken naar momenten als naam roepen, reageren op de kast/koektrommel/magnetron/tune van de tubbies en meer van dat soort...
Shaven..... not furred
  Jubileum moderator donderdag 23 september 2004 @ 22:40:15 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22162532
Heel veel herkenning hier in de verhalen van lady-wrb. Eva hoorde ook amper tot niks, en heeft nu buisjes in haar oren. De eerste keer ging er een wereld voor haar open, de wind hoorde ze, het bruisen van de cola en de muziek van haar lievelingsmuziekbeer. Echt super
Helaas blijven de buisjes niet altijd evengoed zitten en dat merk je meteen. Ze lijkt dan eerst wel oost-indisch doof en dan even laten hoort ze amper nog wat. Met het opnieuw plaatsen van de buisjes is dat zo weer opgelost.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22162953
He, ik heb ook pdd nos
pi_22173470
bij chavez (onze pdd-nos adhd'er, jemig het lijkt wel een grote familie) hadden we qua communicatie in het begin helemaal geen problemen, hij sprak engels en nederlands toen hij 2 was, bij hem stopte als het ware zijn ontwikkeling op een bepaald moment (rondzijn 5e ongeveer) en leek het haast of hij zelfs slechter ging praten (regressie noemen ze het, hij begon ineens ook weer in zijn broek te poepen etc). zijn tests waren daarvoor altijd normaal, nu moet hij naar een logopedist.

We hebben vanmorgen eens opgelet, zijn een half uur eerder opgestaan dan normaal, Chavez en Tom werden meteen wakker van ons gestommel, en we hebben extra hard lawaai gemaakt met zijn allen, en Jasper sliep er gewoon doorheen en werd rond de normale "opsta tijd", een beetje verbaasd om zich heen kijkend naar alle drukte, wakker. We hebben een beetje lopen testen hoe hij reageert op geluiden, en meestal reageert hij gewoon niet, zelfs niet als je keihard ( ) iets schreeuwt vlak bij hem. Hij reageert wel als je er bij beweegt trouwens. Van hele hoge piep geluiden heben we het idee dat hij die wel hoort omdat hij (al is het een beetje vertraagd) er uiteindelijk wel zijn hoofd er naar omdraait ..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2004 14:12:02 ]
  † In Memoriam † vrijdag 24 september 2004 @ 14:33:23 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22174220
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:40 schreef Lois het volgende:
Heel veel herkenning hier in de verhalen van lady-wrb. Eva hoorde ook amper tot niks, en heeft nu buisjes in haar oren. De eerste keer ging er een wereld voor haar open, de wind hoorde ze, het bruisen van de cola en de muziek van haar lievelingsmuziekbeer. Echt super
Helaas blijven de buisjes niet altijd evengoed zitten en dat merk je meteen. Ze lijkt dan eerst wel oost-indisch doof en dan even laten hoort ze amper nog wat. Met het opnieuw plaatsen van de buisjes is dat zo weer opgelost.
ik geloof dat het zelfs jouw oproepje over de doofheid van eva was, dat ik begonnen ben met posten. (t is in ieder geval een van mijn eerste berichtjes geweest)
pi_22217673
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPAM SPAM SPAM!!

Jasper's eerste stapje!!!!
pi_22220042
Echt een knuffelmengelsmoesforum hier.

Mijn wijlen moeder dacht ook dat er iets mis was met mij, de KNO-arts gaf de doorslag, volledig doof.
pi_22230291
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:18 schreef Logician het volgende:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPAM SPAM SPAM!!

[afbeelding]

Jasper's eerste stapje!!!!
Dat snuitje..
pi_22230395
Mijn jonste zoon Daan was voor zijn twee gehoortesten gezakt. Toen werden we verwezen naar een audiologisch centrum. Daar hebben ze een uitgebreidere test gedaan met echte geluiden(een echte rammelaar i.p.v. electronisch geluid) en hij reageerde wel..hetzij wel wat later. Misschien was hij niet zo onder de indruk van de geluiden, omdat hij een grote broer heeft die veel herrie maakt.
Hij is nu 19 maanden oud en hij zegt alleen nog maar die en da en mama. Maar hij krijgt zo voor elkaar wat hij wil dus hij vind het best.
Maar om even op jouw laatste reactie te reageren..ik zou toch maar naar de huisarts gaan als jullie extra herrie maken en hij reageert niet.....vind ik toch wel zorgwekkend...
Veel succes !! En hou ons op de hoogte.
pi_22230763
Het stomme is dat na een paar dagen intensief opletten en bewust met hem te praten en zingen.
Is dat het opvalt dat hij wel reageert op gezang, maar niet op praten. Komt iemand dit bekend voor? Wij snappen er nml niets meer van, misschien is hij ook wel niet zo onder de indruk. Hij heeft een grote broer die ADHD/PDD-NOS heeft en eentje van 26mnd die kunnen samen veel kabaal maken!

Ben erg benieuwd hoe hij op de testen gaat reageren!!
  maandag 27 september 2004 @ 09:30:55 #40
103793 kozakken
Living the life
pi_22230854
Jonne hoorde een paar maand terug opeens niet meer goed. Ik kon een toeter naast zijn oren laten afgaan, maar reactie kwam pas wanneer hij 't stomme ding zag.
In combinatie met stuipjes is toen gelukkig vrij snel actie ondernomen. Kinderarts en een hoop toeters en bellen (die Jonne toch niet kon horen )

O.a. een gehoortest. Dacht waneer je wilt weten hoe zoiets er in het ziekenhuis uit ziet....
Bleek trouwens achteraf waarschijnlijk een heftige oorontsteking te zijn geweest.

† In Memoriam † maandag 27 september 2004 @ 09:33:58 #41
7074 moussy
kuttekop
pi_22230879
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:34 schreef Reese het volgende:

[..]

Nee, Moussy weet niet hoe d'r eigen dochter heet

sorry voor het off-topic

René krijgt als alles door gaat deze week weer een gehoortest om te kijken hoe het met dat ene oor zit en anders moeten we toch ook richting een arts.

Gelukkig gaat het bij haar maar om 1 oor, dus ik maak me niet zo'n zorgen, ik doe het ook al jaren met 1 oor.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22230940
Wat aardig om een paar foto's te plaatsen, dank je. Ik had geen idee
wat ik er van moest verwachten, en gelukkig ziet het er heel erg vriendelijk uit!

Moussy succes, laat je wel even weten hoe het is gegaan?
pi_22233482
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:30 schreef kozakken het volgende:
Jonne hoorde een paar maand terug opeens niet meer goed. Ik kon een toeter naast zijn oren laten afgaan, maar reactie kwam pas wanneer hij 't stomme ding zag.
In combinatie met stuipjes is toen gelukkig vrij snel actie ondernomen. Kinderarts en een hoop toeters en bellen (die Jonne toch niet kon horen )

O.a. een gehoortest. Dacht waneer je wilt weten hoe zoiets er in het ziekenhuis uit ziet....
Bleek trouwens achteraf waarschijnlijk een heftige oorontsteking te zijn geweest.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ligt hij er nou gewoon lekker bij te slapen?
pi_22233885
Logician. Mijn beide kinderen waren gezakt voor de gehoortest. Ze zijn nu 3 en 4 en horen doen ze prima (luisteren is een ander verhaal ). Wij hebben toendertijd niet gekozen voor een uitgebreide test daar wij niet het gevoel hadden dat er iets mis was en dat gevoel bleek dus goed. Wel hebben we natuurlijk gelet op de taalontwikkeling en of dat niet extreem lang duurde.

Kortom, mijn advies zou zijn, luister naar je eigen gevoel. Dat hij doorslaapt terwijl er veel lawaai is wil nog niks zeggen. Die van ons sliepen zelfs door als je de kamer aan het stofzuigen was.
We hebben wel getest door achter ze te gaan zitten en dan plotseling een hard of zacht geluid maken (handenklappen, zachtjes fluiten enz.). Waar je op moet letten is dat je een geluid maakt wat niet bekent is voor ze. Een kind reageert eerder op iets wat hij niet kan thuisbrengen dan op een geluid wat hij elke dag hoort.

in ieder geval succes.
  maandag 27 september 2004 @ 14:12:31 #45
103793 kozakken
Living the life
pi_22235643
Jonne is hier helemaal buiten westen ja! We moesten 'm wakker houden tot de test (was om 9.30, dus niet zo'n probleem) Hij is een tijdje wakker geweest en is daarna met geluiden en koptelefoon heerlijk in slaap gevallen.
De arts (of analist, weet ik veel) was ook echt helemaal geweldig. Heel vertrouwd.

(de EEG die erna kwam is weer een iets ander verhaal)
  maandag 27 september 2004 @ 14:17:20 #46
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22235750
Mag ik even tussendoor vragen wat PDD-Nos is?
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 27 september 2004 @ 19:35:37 #47
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_22242875
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:17 schreef dutchie het volgende:
Mag ik even tussendoor vragen wat PDD-Nos is?
Een pervasieve ontwikkelingsstoornis (pddnos staat voor: pervasive developmental disorder-not otherwise specified). Het is een autisme spectrum stoornis. Mensen met PDD-NOS hebben niet alle kenmerken van autisme om autisme als diagnose te hebben, maar wel voldoende om een pervasieve (=diepdoordringende) ontwikkelingsstoornis in de communicatie, sociale interactie en verbeelding te hebben. Vaak (maar niet altijd) hebben mensen met PDD-NOS bijkomende problemen als ADHD, verstandelijke beperkingen, en wat al niet meer.

Voor meer info kun je bij mij terecht. Ikzelf heb kernautisme.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_22244938
Ik heb geen adhd en heb een lichte vorm maar ondervind er veel hinder van. Idd op het sociale vlak, in een winkel vragen hoe duur iets is kost mij enorm veel energie en moeite. Met de trein reizen levert heel veel spanning op etc.
Maar ik moet even aan bovenstaande verhaal toevoegen dat het zo gigantisch verschilt per persoon, geen 1 persoon met pdd is hetzelfde.
Maargoed, dit is wel offtopic
  Jubileum moderator maandag 27 september 2004 @ 20:53:55 #49
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22245003
Ja maar een topic hierover, over kinderen met PDD-NOS en of autisme is wmb zeer welkom.

of hebben we dat al ?

En dan nu weer over naar gehoor(problemen)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 27 september 2004 @ 21:24:55 #50
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_22245890
quote:
Op maandag 27 september 2004 20:53 schreef Lois het volgende:
Ja maar een topic hierover, over kinderen met PDD-NOS en of autisme is wmb zeer welkom.
Is bij deze geopend. Oxy.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_22278622
Jasper moet om 11:10 voor een uitgebreidere gehoortest! Spannend dus!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2004 @ 08:55:23 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22278626
Succes!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_22278638
thx Ik heb helemaal een raar gevoel in mijn buik van spanning!
ik hoop zo dat er uit komt dat hij gewoon "lui" is of dat het een simpele verstopping is oid.
pi_22282986
Hij heeft de test helemaal gehaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ze verdenken zijn oren er van vol te lopen zodra hij verkouden is waardoor
hij dan tijdelijk doof is, dat zou een boel verklaren, ook zou het zijn spraak achterstand
verklaren, nu worden we doorverwezen naar onze huisarts die naar zijn oren gaat kijken
en ons dan waarsch. weer doorverwijst ..

Ik vind alles best, hij is ieg niet doof, of slechthorend!
pi_22283004
(en nu moet wouter zijn lappie terug, tot vanaaf!)
  woensdag 29 september 2004 @ 13:08:56 #56
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_22283061
Logician, wat een goed nieuws en wat een opluchting moet dat voor jullie zijn.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2004 @ 13:12:52 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22283144
Wat geweldig! Dat is hartstikke goed nieuws Waarschijnlijk is er nu wel een simpele oplossing voorhanden (misschien iets van buisjes, of amandelen of zo).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_22283511
wouter is zijn laptop vergeten mee te nemen naar college, hihihi
dus ik kan nog ff lekker door miepen

De vrouw die de test af nam had het ook over buisjes e.d ze zei dat het feit dat buisjes
aan pappa's kant erg veel voor komen het ook erg aannemelijk maakte dat dit de oorzaak
van het "probleem" zou zijn.
pi_22283578
hahaha, hij is terug, laptop ophalen tot vanaaf , hahahaha
pi_22284503
Goed te horen dat het goed is gegaan
A mind with a heart of it's own
  woensdag 29 september 2004 @ 14:16:55 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22284563
Logician, gefeliciteerd!! Aan die tijdelijke doofheid is gelukkig wel wat te doen.

Ik verkeer in de rare omstandigheid dat ik niet weet of Job zijn gehoortest wel of niet gehaald heeft

Mijn vriend is met hem geweest en die melde mij vrolijk dat Job geslaagd was en dat het hardstikke goed was gegaan. Ik blij, want Katja is 3x gezakt en dat was allemaal best een hoop gezeur.

Een maand later kreeg ik ineens een brief dat de afspraak voor de gehoortest van Job was verzet. Dus ik bellen en ik zei dat er een vergissing moest zijn want dat Job de eerste keer gewoon geslaagd was.
Bij Vitras hadden ze echter een aantekening staan dat hij gezakt was (gehoor onvoldoende). Dus ik het cb gebeld en die hadden ook in hun administratie staan dat Job gezakt was.

Mijn vriend houdt echter vol dat Job geslaagd is en wil geen nieuwe afspraak meer.
Ik ben eerlijk gezegd geneigd om mijn vriend niet te geloven, want die hoort altijd alleen maar goed nieuws als het over de kinderen gaat. Voor hem is het gewoon per definitie ondenkbaar dat Job niet zou slagen voor zijn gehoortest.
Maar ja, ik was er niet bij, dus ik weet het gewoon niet .
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 29 september 2004 @ 14:18:40 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22284601
Jasper

Livelink ga je nu nog een gehoortest doen of niet
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 29 september 2004 @ 14:23:40 #63
37150 livelink
pi_22284721
Nee, er komt geen nieuwe gehoortest, want mijn vriend heeft de nieuwe afspraak afgezegd.
Ik heb ook niet het idee dat Job niet goed kan horen, dus ik laat het maar zo.
Het 3x zakken van Katja heeft verder ook geen enkel gevolg gehad. Ik moest toen naar de huisarts gaan volgens het gehoorbureau en dat heb ik ook braaf gedaan. Vervolgens zegt de huisarts dat hij daar niks mee kan en die stuurt me weer naar huis. Einde verhaal. Dus eerlijk gezegd snap ik het hele gehoortestbeleid toch niet.
  woensdag 29 september 2004 @ 14:25:16 #64
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22284756
lekker duidelijk dus allemaal.

Ik hoor ( ) het alweer, als Amber mocht zakken over een tijdje, dan hoef ik me niet meteen zorgen te maken, als ik het goed begrijp
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 29 september 2004 @ 14:30:30 #65
37150 livelink
pi_22284858
Nee, volgens mij is het iets waar je je wel zorgen over moet maken als de spraakontwikkeling achter blijft of als er andere signalen zijn in de ontwikkeling waar je je zorgen over maakt. Volgens mij kan het zakken voor de gehoortest dan wel degelijk een aanwijzing zijn dat het kind slecht hoort en dat de ontwikkeling om die reden stagneert.
Katja sprak echter al behoorlijk wat woordjes toen ze voor de 3e keer zakte en dan maken ze zich er niet meer echt druk over volgens mij.
pi_22285155
Moet je dan niet worden doorverwezen naar de KNO-arts, Livelink? Vreemd

Maar fijn dat je goed nieuws had Logician!
pi_22285815
Jippie Jasper is geslaagd !!
Gefeliciteerd !!
pi_22290884
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:05 schreef Logician het volgende:

Ze verdenken zijn oren er van vol te lopen zodra hij verkouden is waardoor
hij dan tijdelijk doof is, dat zou een boel verklaren, ook zou het zijn spraak achterstand
verklaren, nu worden we doorverwezen naar onze huisarts die naar zijn oren gaat kijken
en ons dan waarsch. weer doorverwijst ..

Ik vind alles best, hij is ieg niet doof, of slechthorend!
Woei! Gefeliciteerd!
For great justice!
  woensdag 29 september 2004 @ 20:47:58 #69
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22293451
Da's goed nieuws zeg!
Proud Powerpauper
pi_22296658
livelink, wat herkenbaar! jaspers pappa geloofde ook absoluut niet dat een van zijn kinderen iets zou kunnen hebben we zijn ieg. allemaal erg opgelucht, het valt gelukkig erg mee

ik ga zo lekker slapen na een lange avond werk,
pi_22340978
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:05 schreef Logician het volgende:
Wat een kanjer!!
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 23:32:35 #72
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_22342517
Blij te horen dat die man je voor de gek heeft gehad met zijn slechte horen

nog blijer dat de doos de koffietest heeft doorstaan
Shaven..... not furred
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 23:32:51 #73
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_22342522
heerlijk Logician,
in ieder geval hoort hij wel, dus echte doofheid is niet aan de orde. Dat zal een hele opluchting zijn voor jullie he...
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')