abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22155249
Ik was vanmiddag met Jasper (13mnd) bij het consultatie bureau voor de gehoortest.
Ik ging er heen zonder verdere zorgen omtrent het gehoor van mijn ukkie, en ging vrolijk
met hem op schoot, zitten op een stoel tussen 2 speakertjes. de vrouw legde me een beetje
uit over hoe en wat, en begon met de test. eerst een hard geluidje heel even keek jasper
naar links, toen aan de rechterkant en hij keek niet. op alle andere geluidjes er na heeft
hij 100% niet gereageerd, toen kwam de vraag of hij al woordjes zei, en ineens klikte er
iets in mijn hoofd en was de vraag waarom hij nog niet eens papa of mama zegt beantwoord
binnen 4 weken krijgen we bericht voor verder onderzoek, ik voel me een beetje verward
het is me nooit opgevallen dat hij misschien niet zo goed hoort, ik had altijd het idee dat hij
redelijk naar zijn naam luisterde ..
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? ik vind het zo onwerkelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 17:21:23 ]
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 17:21:58 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22155278
vertel aub? kan het meevallen?
pi_22155338
Kan het zijn dat hij zelf ergens anders mee bezig was? Heeft hij eerdere gehoortesten gehad? En doen ze niet het onderzoek over om te kijken of hij hetzelfde resultaat krijgt? Heeft hij oorontsteking gehad pas of zit hij er tegen aan?
Boel vragen maar kan effect hebben, waarschijnlijk is het niks om je druk over te maken.
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 17:27:22 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_22155376
* meldt *

René heeft vandaag weer een test gehad, ze hoort aan 1 kant de hele hoge en de hele lage tonen niet en het andere oor hoort alles
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22155426
nee hij was niet afgeleidt, zat gewoon op schoot naar die rare mevrouw voor hem te kijken ..
ze deed het ook nog wat langer dan normaal om te kijken of het daar aan lag ...
hij reageerde in totaal 1x terwijl we er ruim 10min mee bezig waren, met Tom was dit ong. 3min.

Hij heeft geen oorontsteking, niet ziek.
Ze gaan nu binnen 4wk op een ander centrum nog een test doen, en als hij dan nog niet reageerd worden we doorverwezen naar een kno arts
pi_22155455
hij is 13mnd en zegt dus nog niet eens mama of papa .. en volgens die vrouw komt dat waarschijnlijk omdat hij die woordjes dus niet goed meekrijgt
pi_22155490
Sterkte.
pi_22155508
andere test afwachten dus? voor jou
pi_22155532
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:34 schreef Anitra het volgende:
andere test afwachten dus? voor jou
inderdaad, worden spannende weken
pi_22155536
Oh jee...

Wel fijn dat je er zo vroeg achter bent gekomen.
Scheelt een hoop frustratie.
Heb een neefje die niet zo best kon horen, maar is helemaal goed gekomen, maar pas op latere leeftijd.
En een hele hoop frustraties verder.
En zoals iemand als zei hier: Wellicht is het niet iets om je intens druk over te maken.
Wat voor ons natuurlijk makkelijk typen is....
Misschien wel gewoon verstopt? En vind de rotzooi geen weg naar buiten?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 17:36:14 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22155543
zoonlief maakte nooit geluid, deed geen poging tot praten en wilde het liefst al zijn muziekdozen tegelijk aan (oftewel een hels kabaal)
het was zelfs zo dat als hij drinken wil, hij met een lege beker aan kwam zetten en als hij wou eten, een leeg bord kwam brengen.
de gehoortest is verschillende keren overgedaan. nooit ging het goed, maar iedere keer had het cb er wel een verklaring voor: verkouden, te jong, slaap ach je kent ze wel.
ik heb toen al gevraagd of er iets met zijn gehoor mis zou kunnen zijn. mede doordat doofheid aan vaders kant veel voorkwam. steeds werd ik het bos ingestuurd als zijnde over-ongeruste moeder.
tot ik het op een gegeven moment helemaal zat was. kind was ondertussen 2 jaar, sprak nog steeds geen woord en had ondertussen dus geleerd door dingen aan te wijzen duidelijk te maken wat hij wilde.
ook op de creche deed men niet moeilijk: ach hij was wat laat, maar t kon nog allemaal hoor, geen zorgen!
tot ik het de dag na zijn tweede verjaardag helemaal zat was. ik ging naar de huisarts. die nam e gelukkig wel serieus en zei: als jij denkt dat er wat mis is, dan schrijf ik toch even een verwijskaart?
gelukkig konden we diezelfde week terecht en twee weken na zijn verjaardag kreeg mijn zoon buisjes in zijn oren, want er zat heel veel slijm achter zijn trommelvlies, waardoor hij dus nooit goed heeft kunnen horen!
na de operatie ging een wereld voor hem open. letterlijk. binnen een week had hij al 10 woorden geleerd en daarna ging het in rap tempo. ook durfde hij nu wat verder van mij weg te lopen, want altijd bleef hij maar bij mij in de buurt.
de eerste keer dat ik hem riep, omdat ik hem even niet zag en hij :ja! riep, stonden de tranen in mijn ogen.
het probleem naderhand was, doordat hij dus zo laat begonnen was met praten, hij slappe mond en tongspieren had. hij heeft nog een aantal jaar logopedie gevolgd om dat nog enigszins te verhelpen. dat is nooit meer helemaal goed gekomen overigens.
dus als jij ook maar iets vermoed, zou ik je aanraden in de spagaat naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar de KNO-arts.
pi_22155559
ja daar hoop ik ook op ( mijn vriend komt net thuis dus ben even afk.)
pi_22155636
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:36 schreef lady-wrb het volgende:
verhaal
dat van die lege fles brengen doet jasper dus ook !!
hij is ook extreem aanhankelijk, ik kan niet eens even naar de wc ..

bedankt voor het posten van zo'n persoonlijk verhaal trouwens!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 17:43:08 ]
pi_22155917
ps: nu snap ik ineens waarom hij altijd zo goed overal doorheen slaapt
pi_22156075

Ik ben ook wat doof geweest toen ik een kleuter was, dat was met buisjes goed op te lossen...
pi_22156493
Isa is 15 maanden en zegt ook nog niet echt pappa en mamma. (ze zegt wel "hallo" en "hier" als ze je iets aangeeft) Ze zegt vooral "uhuh" en wijst op dingen. Maar ik heb bij haar echt niet het idee dat ze doof is, want ze reageert heel sterk op kleine geluidjes. Ik weet dus ook niet of het per se daarmee te maken hoeft te hebben. Maar de tip van lady_wrb lijkt me zeer goed, zodra je het gevoel hebt dat er iets niet klopt (en dat heb je) er achteraan.

Hoe zit dat trouwens met die gehoortest? Isa heeft alleen zo'n test gehad vlak na de geboorte, en verder nooit iets. Is dat niet gek?
mooi he, alles
pi_22156566
met 13mnd hoor je een oproep van het cb te krijgen.
jasper zegt nog niets anders dan af e toe een blije oerkreet (en die zijn erg lief trouwens!)
  donderdag 23 september 2004 @ 18:23:28 #19
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_22156611
Geen zorgen, die gehoor test op die leeftijd is een beetje onzinnig. Mormel hoeft maar even naar die grote pukkel op kin van die wijkverpleegster kijken en hij reageert niet meer. Als hij slecht zou horen had je dat al gemerkt.

Bij het consultatiebureau hadden ze je dit ook moeten/kunnen vertellen en je niet met zorgen naar huis laten gaan.

gehoortesten zijn zoooo
pi_22158233
Tom zegt ook nog geen krom woord. Verder dan daa of klaa en bwuhuh komt hij niet ( hij is 15 maanden). De eerste keer zakte hij voor zijn gehoortest en de tweede keer (met 12 maanden) slaagde hij in 1 keer.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  donderdag 23 september 2004 @ 19:40:46 #21
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22158236
Misschien valt het dus allemaal best wel mee. Elk kind van jou is zowieso een lekker poepje want dat ben je zelf ook!
Proud Powerpauper
  donderdag 23 september 2004 @ 19:41:03 #22
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_22158244
Phileine die test die Isa na de geboorte heeft gehad heeft Janneke ook gehad. Zo gaan ze dat voerla aanpakken. Alleen is dat nog niet overal dus. Dit is gedaan omdat de andere test met 13 maanden heel vaak vals alarm gaf. En de test met de geboorte zo goed als zeker wel een goed resultaat aangeeft. Bo viel bij ons op het CB precies tussen de 2 testen in en heeft dus nog nooit een test gehad. Toen zeiden ze (tis ook maar net hoe het ze uitkomt hoor) je merkt snel genoeg of ze iets aan hun oortjes hebben. Maar daar vind ik wel een kern van waarheid inzitten.

Logician sterkte ermee!!!
pi_22158745
Voor zover ik weet doen ze die uitgebreidere test alleen nog als daar aanleiding voor is omdat het in een erg geluidsarme omgeving moet worden gedaan en omdat er nogal veel foutieve uitslagen waren. Ik dacht ook dat de nieuwe test na de geboorte alleen test of alles in het oor werkt/aanwezig is, terwijl die andere test uitgebreid bekeek wat er wel/niet gehoord werd. Ik denk dat ik wel ga vragen of ze die 2e test ook nog bij Myrthe willen afnemen tzt omdat bij mij toen ik 9 was ontdekt werd dat ik aan één kant doof ben (of dit erfelijk is is niet bekend), een beetje laat dus.

Dus als je het niet vertrouwt Logician, gewoon laten uitzoeken! Sterkte!
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 21:13:39 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22160266
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:18 schreef phileine het volgende:
Isa is 15 maanden en zegt ook nog niet echt pappa en mamma. (ze zegt wel "hallo" en "hier" als ze je iets aangeeft) Ze zegt vooral "uhuh" en wijst op dingen. Maar ik heb bij haar echt niet het idee dat ze doof is, want ze reageert heel sterk op kleine geluidjes.
mijn zoon maakte dus helemaal geen enkel geluid. (afgezien van huilen dan) ook geen pruttelgeluidjes. ik had al lang het gevoel dat het niet goed zat en was regelmatig met hem voor de spiegel aan het oefenen, maar verder dan wat mmmmmamaaamm zijn we nooit gekomen. tot de kno-arts ertussen kwam dus.

maar het niet kunnen praten werkt nog verder door. mijn zoon zat indertijd op de creche en kon zich dus niet uiten. dat werd door zijn groepsgenootjes als uitzondering aangemerkt, dus hij was regelmatig de gebeten hond (af en toe zelfs letterlijk) doordat hij die verbale achterstand had, moesten ze hem constant hebben en dat is verschrikkelijk om te zien.
dus het is niet alleen het niet horen wat een probleem is, er komt nog meer bij op het sociale vlak.
pi_22161001
Ik had vroeger om de haverklap middenoor ontsteking en hoorde ook altijd slecht, mijn ouders waren erop voorbereid dat ik doof zou worden. (Dat zeiden de artsen dus).
Het is toch helemaal goed gekomen en inmiddels hoor ik zelfs te goed Dat de tv te hard staat enzo.

Sterkte, maar er is een kans dat het met tijd goedkomt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 21:47:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')