Anders ga je ff ergens anders je frustraties lossen.quote:Op maandag 27 september 2004 15:37 schreef type_29 het volgende:
Dacht je nou echt dat ik jullie plezier wil bezorgen.
Ik zeg gewoon waar het op staat.
Waar bemoei jij je nou weer mee.quote:Op maandag 27 september 2004 16:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Anders ga je ff ergens anders je frustraties lossen.
![]()
![]()
Natuurlijk wil iedereen als individu gezien worden, maar als je mensen al helemaal niet mag vergelijken en helemaal niet op basis van overeenkomsten uitspraken mag doen dan heeft het geen zin om uberhaupt menswetenschappen te hebben, toch? IEDEREEN generaliseert van stopt mensen in groepjes, NIET OM DE INDIVIDUALITEIT aan te TASTEN, maar om uitspraken te doen over verschijnselen die verder reiken dan alleen 1 persoon. Ik heb niks gezegd dat de individualiteit aantast. En ik word een beetje moe van dat westerse gejammer over individualisme en het "ik moet zelf weten wat ik doe" geklaag, we leven wel in een sociale wereld, niet geheel afgezonderd???quote:Op maandag 27 september 2004 14:06 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Pffft, sorry, maar ik ben het niet met je eens.
Mensen eigenschappen toedichten en ze aan de hand daarvan in hokjes plaatsen.
Erg slecht, dat is generaliseren en mensen over 1 kam scheren, iedereen wil graag als individu gezien worden.
En dan ook nog pretenderen dat mensen met problemen sowieso een veel grotere diepgang ontwikkelen dan mensen zonder problemen?? Iedereen heeft problemen.
Iedereen ervaart zijn problemen als heel groot.
En uitdagingen zorgen voor groei, problemen zorgen alleen maar voor stress.
Wat een lieve user ben jijquote:Op maandag 27 september 2004 16:29 schreef type_29 het volgende:
[..]
Waar bemoei jij je nou weer mee.
Heb ik je holmaat beledigd ofsow??
Van problemen wordt je hard, daarom denk ik dat die problemen van jouw geen echte problemen zijn maar aanstellerij.quote:Op maandag 27 september 2004 16:58 schreef keronia het volgende:
[..]
Natuurlijk wil iedereen als individu gezien worden, maar als je mensen al helemaal niet mag vergelijken en helemaal niet op basis van overeenkomsten uitspraken mag doen dan heeft het geen zin om uberhaupt menswetenschappen te hebben, toch? IEDEREEN generaliseert van stopt mensen in groepjes, NIET OM DE INDIVIDUALITEIT aan te TASTEN, maar om uitspraken te doen over verschijnselen die verder reiken dan alleen 1 persoon. Ik heb niks gezegd dat de individualiteit aantast. En ik word een beetje moe van dat westerse gejammer over individualisme en het "ik moet zelf weten wat ik doe" geklaag, we leven wel in een sociale wereld, niet geheel afgezonderd???![]()
Ik zei niet: "mensen met problemen hebben meer diepgang", wat ik bedoel is dat sommige mensen meer last ondervinden van problemen in hun leven door een grotere gevoeligheid of door indringendere levenservaringen en als ze daar goed mee leren omgaan, dan worden ze sterker en ontwikkelder dan mensen die het wat dat betreft minder heftig hebben in hun leven (natuurlijk vindt iedereeen zijn of haar problemen groot, maar er zijn wel zeker verschillen te vinden).
Uitdagingen zijn positieve interpretaties (of labels) van situaties die anderen "problemen" noemen. Als je het als een uitdaging opvat, dan ga je dus efectiever om met je problemen (zie boven: je ontwikkelt erdoor) dan wanneer je dat niet doet, maar het gaat om dezelfde uitgangssituaties. Stress is alleen maar een gezonde reactie van het lichaam / de geest om aan te geven dat het
teveel belast wordt. Dat signaal is juist handig, want dan kun je veranderen wanneer dat nodig is (een uitdaging dus, als je het goed opvat).
Neuh, niet echt beledigd. je komt alleen een beetje zielig over met zulke 'diepzinnige' posts. Ga dan je moeder eikelen ofzo.quote:Op maandag 27 september 2004 16:29 schreef type_29 het volgende:
[..]
Waar bemoei jij je nou weer mee.
Heb ik je holmaat beledigd ofsow??
Van problemen wordt je hard.......wat zul jij veel vrienden hebben. Niemand vraagt jou om je mening.quote:Op maandag 27 september 2004 18:24 schreef type_29 het volgende:
[..]
Van problemen wordt je hard, daarom denk ik dat die problemen van jouw geen echte problemen zijn maar aanstellerij.
Van problemen word je hard, niet wordt je hard!quote:Op maandag 27 september 2004 18:24 schreef type_29 het volgende:
Van problemen wordt je hard..
Jottem!quote:Op maandag 27 september 2004 18:24 schreef type_29 het volgende:
[..]
Van problemen wordt je hard
Van problemen word je niet hard, van problemen aanpakken word je hard, sukkel.quote:Op maandag 27 september 2004 18:24 schreef type_29 het volgende:
Van problemen wordt je hard, daarom denk ik dat die problemen van jouw geen echte problemen zijn maar aanstellerij.
En dat weet jij?quote:Op maandag 27 september 2004 23:53 schreef Manono het volgende:
[..]
Van problemen word je niet hard, van problemen aanpakken word je hard, sukkel.![]()
Iemand in een discussie sukkel en domme mongool noemen, en dan roepen dat je geen problemen hebt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:37 schreef type_29 het volgende:
[..]
En dat weet jij?
Je bent zelf een sukkel want dat slaat helemaal nergens op, ik heb geen problemen meer.
Dus ik ben hard en ik vind jou een domme mongool
Dat je vrienden niet meer naar je geouwehoer willen luisteren, betekend nog niet dat je dit topic om zeep moet helpen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:37 schreef type_29 het volgende:
[..]
En dat weet jij?
Je bent zelf een sukkel want dat slaat helemaal nergens op, ik heb geen problemen meer.
Dus ik ben hard en ik vind jou een dom wijf.
Ik heb 100% precies hetzelfde.quote:Op zondag 26 september 2004 23:39 schreef MrX1982 het volgende:
Ìk lees de OP en kan daar best wat dingen in vinden. Ik zou het best zelf geschreven kunnen hebben met hier en daar wat aanpassingen.
Ik denk dat ik zelf meer een gevoelsmens ben dan iemand die rationeel kan nadenken over de dingen. Ik laat ook meer mijn gevoel spreken dan mijn rationele verstand. Ik denk ook altijd wel veel na over de dingen. Bijv. dingen die verkeerd zijn gegaan en dan probeer ik te begrijpen waarom ze verkeerd zijn gegaan en als ik de tijd kon terug draaien wat ik anders zou doen. Ik weet niet of ik met dat soort gedachtes blij moet zijn. Soms kan je jezelf echt depressief praten door allemaal dingen te denken die verkeerd zijn gegaan en die je graag zou willen veranderen
Interessant onderwerp, ik heb nooit geweten dat zoiets als een HSP bestondquote:1. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving.
2. Ik kan subtiele geuren, smaken, geluiden en kunstwerken waarnemen en ervan genieten.
7. Als ik erge honger heb, heeft dat invloed op mijn concentratie of mijn humeur.
8. Stemmingen van de mensen om mij heen hebben invloed op mij.
13. Ik heb een rijk en complex gevoelsleven.
14. Ik kan diep geroerd raken door kunst of door muziek.
18. Ik doe erg mijn best om geen fouten te maken of dingen te vergeten.
21. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overstelpen, heeft bij mij een hoge prioriteit.
Wat een zielig mannetje ben jijquote:Op maandag 27 september 2004 18:24 schreef type_29 het volgende:
[..]
Heb sterke geuren even verandert in geluiden en grove weefsels (quote:3. Ik word makkelijk overdonderd door fel licht, geluiden of sirenes.
Mên dit hele stuk tekst had ik zó kunnen typen.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:17 schreef keronia het volgende:
Ik zal een korte omschrijving geven van mezelf (voor een deel gebaseerd
op 'enneagramtypen':
Ik ben een gevoelige jongen, iemand die het leven met grote pieken en dalen
beleeft en het vaak als een worsteling ervaart. Ik probeer mezelf staande
te houden door met mn weelderige fantasie werelden te scheppen of door
met muziek en andere kunstzinnige bezigheden mijzelf te onderscheiden van
anderen, om iemand te zijn en gewaardeerd te worden. Ook kan ik ontzettend
veel nadenken over de zin van leven en dood en zoek ik naar een omvattende
waarheid waarmee ik mezelf rechtvaardig en alle chaos een plekje kan geven.
Ik heb moeite met gewoon 'gezellig' doen, met contacten leggen (zeker met
meisjes) en met het 'gewone' leven. Ik voel me daarom vaak een outsider,
iemand die er niet bij hoort, wel anders wil zijn, maar ook weer er juist wel
bij wil horen. Het is het nooit helemaal in het leven voor mij, geluk ligt in het
verleden of in de toekomst. Ik ben dan ook vaak jaloers op mensen die wel
liefde, seks, een gewone baan hebben en simpel gelukkig zijn, gewoon zichzelf
en zonder bullshit.
Tegenwoordig zet ik me af tegen veel van mn bijzonderheden, ik laat muziek,
de neiging om verhalen en gedichten te schrijven, om te filosoferen over het
leven liefst achter me omdat ik er genoeg van heb om er toch nooit gelukkig mee
te worden.
Als het slecht gaat met me, kan ik heel pessimistisch, geisoleerd en onzeker zijn.
Als het goed gaat kan ik juist erg idealistisch zijn, begrijpend, geinspireerd,
creatief, zacht, zorgzaam, romantisch, betrouwbaar, intelligent, sportief, enz...
Helaas zijn de pieken niet zo talrijk als ik zou willen...
Zijn er soms meer mensen die zich in deze beschrijving herkennen en er mee
om weten te gaan? Of die objectief ernaar kunnen kijken (ik ben psycholoog,
maar kan niet afstand nemen van mn gevoel e.d.)?
![]()
![]()
Hm, zit wat in.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:02 schreef Kore het volgende:
Ik denk ook niet dat iedereen zich er bewust van WIL zijn. Dat bewegen voordat het geluid er is ken ik ook wel. Zulke dingen gebeuren voornamelijk als je daarvoor overweldigd bent door je omgeving, op een of andere manier zie, hoor en voel je dan een heel stuk sterker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |