abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22156436
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:56 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Herken je de volgende eigenschappen?

- ben je je ervan bewust dat de stemming van andere mensen invloed op je hebben?
- ben je plichtsgetrouw, heb je een sterk geweten?
- voel je je niet op je gemak bij harde geluiden en felle lichten?
- heb je behoefte aan tijd voor jezelf, om bij te komen van indrukken en/of gebeurtenissen.
- Raak je van streek of gestresst als je het idee hebt dat er teveel van je gevraagd wordt?

Als je één of meer van deze eigenschappen herkend, bestaat de kans dat je hooggevoelig bent.
Meer hierover kun je op deze website lezen.

Heb er zelf ook last van. Huil je ook bij ontroerende/emotionele films ed?
aan het verhaal te merken was dit ook het eerste dat in mij op kwam!
Gelukkig heb ik het topic verder gezelen
hallo hier ben ik alweer
pi_22156472
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:56 schreef _-Xanti-_ het volgende:

- ben je je ervan bewust dat de stemming van andere mensen invloed op je hebben?
- ben je plichtsgetrouw, heb je een sterk geweten?
- voel je je niet op je gemak bij harde geluiden en felle lichten?
- heb je behoefte aan tijd voor jezelf, om bij te komen van indrukken en/of gebeurtenissen.
- Raak je van streek of gestresst als je het idee hebt dat er teveel van je gevraagd wordt?
eventjes recapituleren:

• punt 1 ) zijn er mensen die niet beinvloed worden als ze in een groep met enkel chagrijnige mensen zitten, zijn er mensen (behalve zware autisten) die geen gevoel hebben voor de 'stemming' in een groep?
  • punt 2 ) wie van zichzelf beweert een zwak geweten te hebben, heeft iig de persoonlijke kracht om dat van zichzelf in te zien, oftewel ... de meerderheid dermensen vind zichzelf wel een gewetensvol mens.
  • punt 3 ) waarom zou een ondervraging met een bureau-lamp in het gezicht een bekende 'dwang-ondervragings-methode' zijn, misschien omdat de absolute meerderheid der mensen daarvan stront-nerveus wordt, evenals van snelle en harde muziek?
  • punt 4 ) zouden er mensen zijn die nooit behoefte hebben aan 'tijd voor zichzelf'?
  • punt 5 ) als er teveel van je gevraagd wordt? wat zou dat woordje 'teveel' betekenen...?

aldus,
    je vragenlijstje is je reinste bullshit en oplichterij, als je daar aan één of meer van die 'eigenschappen' voldoet ben je gewoon een 'normaal mens', hooguit wat gevoelig voor suggestieve lijstjes die je een 'aandoening' proberen aan te praten ...
  • "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_22156729
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 18:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

eventjes recapituleren:

• punt 1 ) zijn er mensen die niet beinvloed worden als ze in een groep met enkel chagrijnige mensen zitten, zijn er mensen (behalve zware autisten) die geen gevoel hebben voor de 'stemming' in een groep?
  • punt 2 ) wie van zichzelf beweert een zwak geweten te hebben, heeft iig de persoonlijke kracht om dat van zichzelf in te zien, oftewel ... de meerderheid dermensen vind zichzelf wel een gewetensvol mens.
  • punt 3 ) waarom zou een ondervraging met een bureau-lamp in het gezicht een bekende 'dwang-ondervragings-methode' zijn, misschien omdat de absolute meerderheid der mensen daarvan stront-nerveus wordt, evenals van snelle en harde muziek?
  • punt 4 ) zouden er mensen zijn die nooit behoefte hebben aan 'tijd voor zichzelf'?
  • punt 5 ) als er teveel van je gevraagd wordt? wat zou dat woordje 'teveel' betekenen...?

aldus,
    je vragenlijstje is je reinste bullshit en oplichterij, als je daar aan één of meer van die 'eigenschappen' voldoet ben je gewoon een 'normaal mens', hooguit wat gevoelig voor suggestieve lijstjes die je een 'aandoening' proberen aan te praten ...
  • Tja, laat een diagnose over aan mensen die hier gekwalificeerd voor zijn...
    En het bestaat niet enkel uit alleen die vragen hoor:

Test: hoe gevoelig bent u?
    U kunt zelf vaststellen of u een "highly sensitive person" bent
    door aan te kruisen in welke onderstaande uitspraken u zichzelf herkent. 1. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving.
    2. Ik kan subtiele geuren, smaken, geluiden en kunstwerken waarnemen en ervan genieten.
    3. Ik word makkelijk overdonderd door fel licht, sterke geuren, grove weefsels of sirenes.
    4. Ik voel me ongemakkelijk in een lawaaiige omgeving.
    5. Ik voel me niet goed met veel drukte om me heen.
    6. Ik schrik gemakkelijk.
    7. Als ik erge honger heb, heeft dat invloed op mijn concentratie of mijn humeur.
    8. Stemmingen van de mensen om mij heen hebben invloed op mij.
    9. Als mensen zich niet op hun gemak voelen in een bepaalde ruimte, weet ik meestal wat er moet gebeuren om dat te verbeteren, zoals het licht dimmen of het meubilair verplaatsen.
    10. Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
    11. Ik ben zeer gevoelig voor cafeïne.
    12. Ik bespeur bij mezelf de behoefte om mij op drukke dagen terug te trekken in bed, in een donkere kamer of een andere plek waar het stil is en ik alleen kan zijn.
    13. Ik heb een rijk en complex gevoelsleven.
    14. Ik kan diep geroerd raken door kunst of door muziek.
    15. Ik ben consciëntieus.
    16. Ik raak van slag als ik in korte tijd veel moet doen.
    17. Ik raak geïrriteerd als iemand mij te veel dingen tegelijk wil laten doen.
    18. Ik doe erg mijn best om geen fouten te maken of dingen te vergeten.
    19. Ik kijk nooit naar gewelddadige films of televisieprogramma's.
    20. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk.
    21. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overstelpen, heeft bij mij een hoge prioriteit.
    22. Als iemand mij op de vingers kijkt of als ik met iemand moet wedijveren, dan zijn mijn
    prestaties veel minder dan gewoonlijk.
    23. Als kind werd ik door mijn ouders en leraren gevoelig of verlegen gevonden.

Wie twaalf of meer van de uitspraken op zichzelf van toepassing acht, is waarschijnlijk een HSP. HSP's hebben sneller last van lawaai en fel licht en zijn gevoelig voor de stemmingen van de mensen om hen heen. Ze hebben sneller in de gaten als iemand zich niet op zijn gemak voelt en weten vaak ook wat er zou moeten gebeuren om dat te verhelpen. Hun terughoudendheid of verlegenheid weerhoudt HSP's er echter vaak van om dat hardop te zeggen. De prestaties van HSP's gaan achteruit als anderen hen op de vingers kijken of als ze moeten wedijveren met bijvoorbeeld collega's.
    Eén uitspraak in de checklist springt er volgens Elaine Aron echt uit: "Als kind werd ik door mijn ouders en leraren gevoelig of verlegen gevonden." Als u zich in deze uitspraak herkent, dan is dat veruit de sterkste aanwijzing dat u een HSP bent. Dit te herkennen en te erkennen is volgens Aron de belangrijkste stap. Daardoor gaat de deur open om met het verleden af te rekenen en een nieuwe weg in te slaan. Op die weg bevinden zich niet alleen deuren die voor altijd gesloten zullen worden, maar vooral ook onbekende deuren die plotseling opengaan. Dan is de tijd aangebroken om bewust van de gevoeligheid te profiteren.
    Bron: Psychologie Magazine, mei 2000
    hallo hier ben ik alweer
    pi_22156839
    vinnie_30, och als je gelukkig bent met je 'hoog-...-etiketje, misschien kun je er vervolgens iets mee doen, laat je dan niet door en 'laag-sensitief' personage als mij weerhouden :

volgens mij is het gewoon doegroep-aanboring van het hulpverlenerstype, die makkelijk dood-normale persoonlijke eigenschappen opeens gaat kwalificeren als 'persoonlijkheidsstoornissen' en dan maar hopen dat het als wettelijke reden voor werkverzuim erkend wordt en helemaal leuk als een of ander Opiaat erkend word als 'geneesmiddel' ...

Dan kan het nog best een succesvolle 'ziekte' worden ...
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_22156873
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 11:17 schreef keronia het volgende:
    Ik zal een korte omschrijving geven van mezelf (voor een deel gebaseerd
    op 'enneagramtypen':
    Om even in die enneagramhokjes te denken:
    Type 4, fase 1. Toch?
    Zie maar jezelf te ontwikkelen naar fase 3, dan is het leven een stuk leuker en relaxeter!
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_22156920
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 18:35 schreef RM-rf het volgende:
    'persoonlijkheidsstoornissen'
    Wat hebben die met dit topic te maken?]
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_22156924
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 18:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
    naast dat dit nogal offtopic is, kun je zo wel alles teniet gaan redeneren.

Het gaat erom of je je duidelijk in deze punten kunt herkennen en niet op een manier van 'Goh ja dat heb ik ook wel'. Daarnaast gaat het niet om een aandoening maar de werking en toestand van je lichaam en geest.

ps: heb je ooit eigenlijk weleens geluisterd naar de muziek van Britney Spears? Dit soort vergelijkingen zijn slechts goedkoop scoren....of ben jij ook al expert op het gebied van muziek?
    pi_22157044
    hoog sensitief is geen persoonlijkheidstoornis volgens mij.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_22157058
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 18:35 schreef RM-rf het volgende:
    vinnie_30, och als je gelukkig bent met je 'hoog-...-etiketje, misschien kun je er vervolgens iets mee doen, laat je dan niet door en 'laag-sensitief' personage als mij weerhouden :

volgens mij is het gewoon doegroep-aanboring van het hulpverlenerstype, die makkelijk dood-normale persoonlijke eigenschappen opeens gaat kwalificeren als 'persoonlijkheidsstoornissen' en dan maar hopen dat het als wettelijke reden voor werkverzuim erkend wordt en helemaal leuk als een of ander Opiaat erkend word als 'geneesmiddel' ...

Dan kan het nog best een succesvolle 'ziekte' worden ...
    Denk dat je dit soort meuk beter in klaagbaak kunt zetten...

Ga daar je frustraties botvieren en het begrip offtopic klinkt jou niet erg bekend in je oren!
    hallo hier ben ik alweer
    pi_22157110
    kunnen we gewoon verder gaan zonder dit gezeur?
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_22157151
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 18:46 schreef DarkElf het volgende:
    kunnen we gewoon verder gaan zonder dit gezeur?
    Graag!
    hallo hier ben ik alweer
    pi_22157270
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 18:43 schreef DarkElf het volgende:
    hoog sensitief is geen persoonlijkheidstoornis volgens mij.
    Het is een karaktereigenschap.
    pi_22157296
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 18:38 schreef -tammie- het volgende:

[..]

de werking en toestand van je lichaam en geest.

(argghh ontopic!! )
    pi_22157877
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 18:54 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het is een karaktereigenschap.
    HSP is vooral natuurlijke aanleg. Zoals bijvoorbeeld huilbaby's.
    Karakter is deels aanwezig, maar wordt ook vooral gevormd tot (en met) puberteit.
    pi_22158550
    quote:
    Als het slecht gaat met me, kan ik heel pessimistisch, geisoleerd en onzeker zijn.
    Als het goed gaat kan ik juist erg idealistisch zijn, begrijpend, geinspireerd,
    creatief, zacht, zorgzaam, romantisch, betrouwbaar, intelligent, sportief, enz...
    Helaas zijn de pieken niet zo talrijk als ik zou willen...
    ik herken dit verhaal enigzins....behalve dan ik me niet uit in creatieve toestanden. Dat hoeft volgens mij ook niet perse een verband te hebben dat je gevoelig of complex bent.

zelf heb ik wel het idee dat vrijwel niemand mij begrijpt, mijn doen en laten. Dingen die ik zeggen worden al snel verkeerd begrepen terwijl ik alleen maar goeds bedoel. Overgevoelig ben ik misschien ook wel. Ben best wel snel emotioneel (een traan komt me soms iets te snel) op sommige momenten, maar een andere kant van mij is dat ik dit gevoel ook erg kan blokken.

Gelukkig zit ik op dit moment in zo'n positieve fase.....
    pi_22159212
    Oh ja, voor alle gevoelige mensen:

Je kwetsbaarheid is misschien je zwakte, maar tevens ook je grootste kracht!

Dat heb ik eens een keer gelezen of zoiets is toen tegen mij gezegd en dat probeer ik (nu des te meer) constant te onthouden. Onthouden jullie het ook van jezelf .
    pi_22160912
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 20:27 schreef sweetgirly het volgende:
    Oh ja, voor alle gevoelige mensen:

Je kwetsbaarheid is misschien je zwakte, maar tevens ook je grootste kracht!

Dat heb ik eens een keer gelezen of zoiets is toen tegen mij gezegd en dat probeer ik (nu des te meer) constant te onthouden. Onthouden jullie het ook van jezelf .
    Ik weet nog steeds niet hoe ik in hemelsnaam voordeel kan halen uit het feit dat ik wat gevoeliger ben dan de gemiddelde mens... Hoe kwetsbaarheid je kracht kan geven zie ik ook niet echt.

Enige uitleg misschien?
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_22161062
    quote:
    Ik zal een korte omschrijving geven van mezelf (voor een deel gebaseerd
    op 'enneagramtypen':

Ik ben een gevoelige jongen, iemand die het leven met grote pieken en dalen
    beleeft en het vaak als een worsteling ervaart. Ik probeer mezelf staande
    te houden door met mn weelderige fantasie werelden te scheppen of door
    met muziek en andere kunstzinnige bezigheden mijzelf te onderscheiden van
    anderen, om iemand te zijn en gewaardeerd te worden. Ook kan ik ontzettend
    veel nadenken over de zin van leven en dood en zoek ik naar een omvattende
    waarheid waarmee ik mezelf rechtvaardig en alle chaos een plekje kan geven.
    Ik heb moeite met gewoon 'gezellig' doen, met contacten leggen (zeker met
    meisjes) en met het 'gewone' leven. Ik voel me daarom vaak een outsider,
    iemand die er niet bij hoort, wel anders wil zijn, maar ook weer er juist wel
    bij wil horen. Het is het nooit helemaal in het leven voor mij, geluk ligt in het
    verleden of in de toekomst. Ik ben dan ook vaak jaloers op mensen die wel
    liefde, seks, een gewone baan hebben en simpel gelukkig zijn, gewoon zichzelf
    en zonder bullshit.
    Tegenwoordig zet ik me af tegen veel van mn bijzonderheden, ik laat muziek,
    de neiging om verhalen en gedichten te schrijven, om te filosoferen over het
    leven liefst achter me omdat ik er genoeg van heb om er toch nooit gelukkig mee
    te worden.
    Als het slecht gaat met me, kan ik heel pessimistisch, geisoleerd en onzeker zijn.
    Als het goed gaat kan ik juist erg idealistisch zijn, begrijpend, geinspireerd,
    creatief, zacht, zorgzaam, romantisch, betrouwbaar, intelligent, sportief, enz...
    Helaas zijn de pieken niet zo talrijk als ik zou willen...

Zijn er soms meer mensen die zich in deze beschrijving herkennen en er mee
    om weten te gaan? Of die objectief ernaar kunnen kijken (ik ben psycholoog,
    maar kan niet afstand nemen van mn gevoel e.d.)?
    Kan me hier redelijk in vinden. Ik beleef alles ook met pieken en dalen en dat is lastig en soms erg verwarrend. Ook ik ben eigenlijk heel erg gevoelig al zijn er maar weinig mensen die dit weten of zelfs maar vermoeden. Ook ik heb een ongelovelijk grote fantasie en leef soms meer in m'n eigen wereldje dan in de echte. Maar zolang ik het onderscheid kan maken tussen echt en nep is er weinig mis mee. Uiteindelijk droom ik toch wel een eind weg... dus waarom moeilijk doen? Ook ik blijf soms hangen in het verleden... toen en toen... dat was te gek. Kon het maar iedere dag zo zijn.

Verder herken ik me ook heel erg in het constant nadenken en filosoferen over de zin en onzin van dingen. Hoe, waarom, etc. Als je maar lang genoeg nadenkt zul je wel op antwoorden komen. Een absolute waarheid bestaat wel, maar omvat een dusdanig groot gebied dat iedereen zijn eigen stukje waarheid ziet. Maak ik me dus al een stuk minder druk om.

Een outsider voel ik me soms ook, hoewel ik bijzonder makkelijk contacten leg en mezelf vrij makkelijk 'populair' kan maken. Aan de andere kant moet ik er altijd voor waken niet te veel te zeggen, want mensen zullen me toch nooit helemaal snappen. Dus hou ik mezelf in gezelschap van anderen meestal wat simpeler dan ik ben. Anders schiet het niet op. Bovendien heb ik ook een hele simpele kant en daar moet je ook plezier van kunnen hebben. Ik ben een beetje een allemans vriend geworden door de jaren en dat heeft z'n voor en nadelen. Ik denk dat ik uiteindelijk toch nooit echt goed contact kan leggen met iemand op een 'dieper' niveau. Er is daar één uitzondering op voor zover ik weet en stiekem hoop ik daar ooit mee te trouwen, maar das weer een ander verhaal

Ik ben nog steeds op zoek naar mezelf, maar ik betwijfel of ik mezelf ooit ga vinden. Dus leef ik ook maar van hoogtepunt naar hoogtepunt en vul de rest met het maken van matige kwaliteit house-muziek, het luisteren naar muziek (waar ik me ook behoorlijk door kan laten meeslepen, niet normaal), trainen, nadenken en af en toe effe lekker stappen en los gaan.

De laatste jaren voelde ik me behoorlijk leeg. Mijn leven bestond vooral uit zuipen, snuiven, blowen, vechten en gek doen (meestal op een leuke manier) en op een gegeven moment merk je dat dat het ook niet is. Ik ga het nu iets anders aanpakken en stop veel energie in mijn training en probeer meer energie in mijn werk te stoppen en mijn werk nu eindelijk eens serieus te nemen. Met mijn binnenkort fraaie lichaam en fatsoenlijke bankrekening hoop ik meer grip te hebben op mijn leven (hoe stom het ook klinkt) door meer zekerheid over mezelf en hoe ik mijn wereldje kan inrichten. Hoef ik me niet meer druk te maken over hoe anderen me zien omdat ik dan meer tevreden zal zijn met mezelf. Ik denk dat ik dan pas echt mezelf zal kunnen 'vinden'. Laten we het hopen.

Tot die tijd heb ik in ieder geval twee doelen in het leven, en dat geeft sowieso wat meer stabiliteit.
    Daarnaast ben ik ook van plan om eens een psycholoog op te gaan zoeken. Praten is sowieso goed en wie weet heb ik er echt iets aan. Ik wil vooral graag van mijn woede af, maar dan moet ik wel weten wat daar aan ten grondslag ligt. Waarschijnlijk onzekerheid of zoiets.
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 17:49 schreef Disorder het volgende:
    Ik denk dat je, zoals je zelf al aangeeft, een hooggevoelige persoonlijkheid hebt. Ik las daar laatst in de krant een artikel over. Het schijnt dat ongeveer 1 op de 5 mensen een overactief zenuwstelsel heeft waardoor die vaker piekeren en het leven op een hevigere manier ervaren.
    Zal ik dan wel zijn. Maar het heeft ook voordelen. De pieken zijn echt torenhoog en daar hou ik me altijd aan vast!
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_22161140
    Hmm... wat ik uiteindelijk dus wou zeggen is dus dat het stellen van 'doelen' inderdaad kan helpen. Moet je alleen wel een doel kunnen vinden. Ik denk dat zelfontplooiing wat dat betreft de meest voor de hand liggende keuze is (zowel fysiek als mentaal, privé en zakelijk)
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_22161780
    wat jij "heb"lijkt heel erg op wat ik "heb",

moeite met sociaal contact

Moet je mijn topic maar eens lezen, veel dingen komen overeen.
    En ik zeg dit niet om "reclame"te maken voor "mijn"topic. Maar misschien kan er wat aan hebben of iets uit halen.
    pi_22163739
    Ik erger me er vaak aan dat ik veel contacten heb die toch vaak erg oppervlakkig blijven.
    2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
    pi_22164109
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ik weet nog steeds niet hoe ik in hemelsnaam voordeel kan halen uit het feit dat ik wat gevoeliger ben dan de gemiddelde mens... Hoe kwetsbaarheid je kracht kan geven zie ik ook niet echt.

Enige uitleg misschien?
    Uhm..voor mezelf was het door mijn kwetsbaarheid te accepteren en daardoor gewoon ook mezelf te accepteren denk, kort gezegd. Niet dat ik altijd nou zo moeite had met mezelf, maar wel soms met de wereld om mij heen . En vooral in moeilijke situaties, waar veel in was gebeurd, merk je dan toch wel dat die kwetsbaarheid van jezelf erg groot is of kan zijn. En dat kan dan ongelukkig maken ofzoiets.

Op een gegeven moment was het genoeg, en/of wie weet herinnerde ik zelfs (onbewust) deze woorden, iig ben ik sindsdien (en daarvoor borrelde het al hevig waarschijnlijk ), nog meer ruimte voor mezelf gaan nemen. Ook door een aantal drastische beslissingen te maken. Pijnlijk voor zowel mezelf als mensen waar ik van houd, om geef. Maar het moest ergens. Simpel. Ik moest de andere kant ontdekken van de medaille, van het lot, van wat het leven mij brengen kan als ik zou luisteren naar mijn gevoel. Waar brengt mijn kwetsbaarheid, mijn gevoel, mijn intuïtie etc mij heen? Waarheen leidt de weg..zingt . Die keuze, dat allemaal begon met het (steeds meer) accepteren van mezelf en de wil om uit een, voor mijn gevoel, diep dal te komen. Ik ben een vechtertsje en een doorzetser ten top dat is iig één ding wat zeker is en veel dingen had ik niet eens door, gewoon doorgaan was het en niet opgeven. Maar ik was erg kwetsbaar geworden, steeds meer.

Maargoed, wil het niet dramatischer doen lijken dan het is/was. Kwetsbaarheid, evenals gevoeligheid kan (denk en vind ik dus) wel degelijk een grote kracht zijn, als je het beseft, (jezelf dus) accepteert en er niet voor wegrent. Tis als een soort munitie wat pas tot explosie komt en/of kan komen, als dat ding erin gaat. Uhm, naja weet die benamingen niet zo goed . Bedoel dus te zeggen dat het moment dat het in elkaar klikt, het past, het één geheel vormt, de kracht bijna te boven gaat die je dan kan voelen. naja, zoiets dus. Iig net als een explosie die opeens opdoemt als het uit niets, het moment dat je (helemaal) dat ding in drukt, en dan boem..exploratie ten top, opgaan in jezelf en in het alles. Dat is kwetsbaarheid, durven je eigen hendel over te halen of in te drukken. Uhm, nou wil ik niet mensen aansporen tot geweld, het is beeldspraak dat voor de duidelijkheid . Je kwetsbare zelf (ook) te accepteren, als je dan in de spiegel kijkt, zie je geen kwetsbaarheid meer, maar kracht.

Arghh, mijn schrijven dramatiseert altijd zo dramatisch.
    Iig is kwetsbaarheid kracht of kan het zijn. Gevoeligheid ook. Je kan er je kracht uit halen, het is mooi ook nog. Kunnen luisteren, invoelen, etc. Voordelen zijn er legio. Maar dat weten jullie zelf ook vast wel (ondanks die nadelen af en toe, ik weet het, ben ook nog steeds lerende) . Gevoeligheid is toch een mooi iets? Of zie ik dat nou weer verkeerd ik zag het waarschijnlijk eens wel verkeerd, vandaar mijn nieuwe levensmotto: 'boeiuh' ..maw zo ben ik (oa ook) gewoon

[ Bericht 2% gewijzigd door sweetgirly op 23-09-2004 23:46:45 ]
    pi_22164249
    Nou, voor vandaag heb ik iig mezelf wel weer genoeg geaccepteerd
    Pfff...
      vrijdag 24 september 2004 @ 01:39:08 #49
    97955 Axioma
    ik denk tegendraads mee
    pi_22165842
    quote:

We're all individuals!
    No i'm not!
    Uit: Life of Brian.

Oftewel... komt allemaal wel goed jongen, niemand is perfect, allemaal complex (hoop ik), etc. wat de mensen hierboven zeggen klopt grotendeels
    - Live Life Live -
    Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
    pi_22165851
    Ja, ik.

Helaasch.
    The gum you like, is coming back in style.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')