Op woensdag 3 november 2004 11:38 schreef sweetgirly het volgende:Ja maar, (ik ga weer eens maren zo), zoals ik dus al ondersteunend boven uitlegde, gaat het ook om mezelf, tuurlijk het beeld dat je van jezelf neerzet, maar als ik het oa niet goed voor mezelf uitleg, dan vind ik het niet oprecht. En meestal gaat dat ondersteunende enzo automatisch. Omdat het dan niet zo helemaal is, aanvoelt en denk ik automatisch verder, behalve in..of met dat dan wel, etc etc. En soms wordt het dan idd wel erg lang. Maja.
[..]
Ik heb een beetje zitten klooien met het quooten, dus mijn tekst tussen << >>!
<<Als je alles zou moeten neerzetten wat jou als persoon zoveel mogelijk compleet beschrijft en indekt tegen kritische reacties, dan zou je denk ik aan het hele forum nog niet genoeg hebben. Gelukkig hoeft dat ook niet per sé. Teksten dekken nooit de waarheid volledig, dat is het makkelijke van taal: je kunt iets heel complex en groots in een enkel woordje vatten! Dan kun je gewoon iets aangeven, afhankelijk van het gesprek, wat genoeg is om aan de ander iets duidelijk te maken, zonder dat je alles waar het verder allemaal van afhankelijk is erbij hoeft te halen. En dat is zeker wel oprecht, als de intentie oprecht is van zowel de 'zender' als de 'ontvanger' om de boodschap respectievelijk goed te verwoorden en te vertalen. Kort is vaak krachtig, maar simpel, maar ook duidelijker. Het is een afweging.
Ik word meestal afgerekend op dat vage, tenzij men zin heeft in een heel diepzinnig gesprek.
Wat is de pointe dan eigenlijk? Nou simpel: voor iedere gelegenheid een denk- of leefstijl. Soms diepzinnig, soms gewoon krachtig en kort, maar simpel en niet volledig dekkend.
Dat is wat ik als vrij mens (hoop ik althans, zie je ik doe ook een beetje als jij) kan doen,
er voor kiezen al dan niet toe te geven aan een behoefte of onzekerheid: controle...>>
.
Mijn kern moet ik ook ondersteunen, ik leef vanuit mijn kern, maar alles erom heen aanschouw ik ook, want zo blijf ik (JUIST) nog meer bij mijn kern
![]()
. Zegt ze zo koppig als een ram soms ook is en kan zijn.
[..]
<<Gelijk in, koppig is niet het woord, want je zou wel gek wezen om jouw stijl en overtuigingen zomaar door iedere idioot te laten wegvagen met wat argumentjes (of ie nou wel of niet Keronia heet en lief is haha). Maar goed, het is altijd goed om open te staan voor opmerkingen en dan kun je zelf zien of je er wat van leert of niet. Ik ben zelf ook maar een leerling, dus hebben we wat aan elkaar... toch?>>
Daarom verontschuldig ik mezelf soms weleens, niet altijd.
Ach, ja, als iemand zich verveelt heeft diegene iig weer wat te lezen dan.
[..]
Heee, ik voel mezelf geen slachtoffer van de kosmos, integendeel zelfs
![]()
.
Maar dat 'blame it on the cosmos', tja ik geloof daar toch wel een beetje in en automatisch kom ik daar dan soms op terwijl ik mezelf analyserend beschrijf ofzo, per toeval en plus dit en dat er dan weer dan weer bij. Maar inderdaad, ik weet dat ik soms wat afdwaal, dat is mezelf ook al herhaaldelijk opgevallen, al probeer ik wel altijd weer terug te komen naar de kern.
![]()
[..]
<<Niet iedere spirituele beweging gelooft dat dingen vastliggen in de kosmos. Ik lees nu wat over Antroposofie en dat is gegrondvest op de idee van een vrije geest... soms lijkt invloed alleen maar ZOver te reiken Waar men haar toelaat, denk ik. Van acceptatie komt al snel geloof en onverzettelijkheid... ik pas wel op (al voel ik me ook vaak gevangen door het negatieve, maar ik zie met ons 'weddenschapje' wel een kans om dat te doorbreken! Laat het wel binnen een week weten)>>
nu moet ik er (weer) vandoor
, best kort berichtje hé, ik kan het ook wel