FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Shell V-Power diesel, is het echt beter?
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 10:13
Gisteren moest ik tanken, en reed een Shell-station binnen (niet letterlijk )
Terwijl ik om mijn auto heen loop richting de pomp en naar de diesel-vulpistool grijp, komt er een medewerker op mij af gestevend, die vraagt of ik weleens van V-Powertm diesel gehoord heb.
Ik ontken, waarop hij mij uitlegt dat V-Powertm diesel een veel beter verbranding geeft, wat dus meer vermogen oplevert en zuiniger rijdt. Hij vertelde er wel eerlijk bij dat het wat duurder was dan gewone diesel.
Ik denk, de baas betaalt, what the heck, dus ik heb mijn autootje volgegoten met V-Powertm. Het kostte wél ruim 1 euro per liter (ongeveer 8 cent duurder dus).

Weet iemand of V-Powertm diesel inderdaad zo goed is, of is het gewoon een verkooptruukje en is het simpelweg een wat 'schonere' diesel, dus beter voor de motor?

Mijn auto rijdt al superzuinig (1.5 turbodiesel met intercooler, 100pk, gemiddeld verbruik 1:20), dus tenzij het echt een toegevoegde waarde heeft zal ik hierna weer gewone diesel tanken.

Maar, misschien weet iemand andere argumenten om V-Powertm diesel te tanken?
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 10:16
quote:
Shell introduceert met Shell V-Power Diesel als eerste een zwavelvrije dieselbrandstof in Nederland. Shell V-Power Diesel is bovendien de eerste diesel die een synthetische GtL (Gas to Liquids)-component bevat. De nieuwe diesel zorgt voor betere prestaties door optimale verbranding en een schonere motor.

De unieke formule van Shell V-Power Diesel zorgt voor een effectievere verbranding met daardoor betere prestaties. Shell V-Power Diesel voorkomt vuilafzetting in de motor en verwijdert reeds bestaande afzettingen voor een groot deel waardoor de motor optimaal blijft presteren. Shell V-Power Diesel is zwavelvrij waardoor de katalysator beter functioneert, hierdoor vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen.

De nieuwe brandstof is ontwikkeld in nauwe samenwerking met automobielfabrikant Volkswagen. Volkswagen is enthousiast over de nieuwe brandstof. “Shell V-Power Diesel is ontwikkeld voor een verbeterd brandstofverbruik, betere motorprestaties en reductie van emissies. Deze diesel maakt de ontwikkeling van nieuwe motortechnieken mogelijk” aldus Dr. Wolfgang Steiger van Volkswagen Group Research.
SjaakdeBeverdonderdag 23 september 2004 @ 10:22
pure marketing
MikeyMandonderdag 23 september 2004 @ 10:32
zwavelvrij is zeker geen pure marketing... Dit is nodig voor veel van de tegenwoordig leverbare roetfilters.
ironxdonderdag 23 september 2004 @ 10:33
quote:
De nieuwe brandstof is ontwikkeld in nauwe samenwerking met automobielfabrikant Volkswagen. Volkswagen is enthousiast over de nieuwe brandstof. “Shell V-Power Diesel is ontwikkeld voor een verbeterd brandstofverbruik, betere motorprestaties en reductie van emissies. Deze diesel maakt de ontwikkeling van nieuwe motortechnieken mogelijk” aldus Dr. Wolfgang Steiger van Volkswagen Group Research.
Shell.nl:
quote:
Ontwikkeld in samenwerking met Ferrari

Shell en Ferrari werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van de ervaringen die opgedaan worden in de Formule I. Met Shell V-Power profiteert u elke dag van deze unieke samenwerking tussen Shell en Ferrari.
Volkswagen? Ferrari? Wie is het nou?
HassieBassiedonderdag 23 september 2004 @ 10:36
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:33 schreef ironx het volgende:

[quote]

Volkswagen? Ferrari? Wie is het nou?
Ferrari en diesel? Riiiight...
ironxdonderdag 23 september 2004 @ 10:37
quote:
Ferrari en diesel? Riiiight...
Lees zelf: Shell.nl
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 10:37
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:32 schreef MikeyMan het volgende:
zwavelvrij is zeker geen pure marketing... Dit is nodig voor veel van de tegenwoordig leverbare roetfilters.
Ah, ok... Dat is inderdaad een argument!

Als de brandstof de levensduur van de motor verlengt, dan is dat natuurlijk een groot voordeel
MikeyMandonderdag 23 september 2004 @ 10:38
Ferrari voor de gewone benzines en gewone v-power... Volkswagen voor v-power diesel... niet zo moeilijk toch?
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 10:38
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ferrari en diesel? Riiiight...
Je hebt V-power benzine, en V-power diesel
HassieBassiedonderdag 23 september 2004 @ 10:39
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:38 schreef thumper het volgende:

[..]

Je hebt V-power benzine, en V-power diesel
Ja, de benzine wordt onwikkeld ism Ferrari, de diesel met Volkswagen. Is dat zo lastig?
Jasperaldodonderdag 23 september 2004 @ 10:40
V-power benzine is wel goed.. ik merk echt verschil
Ik tankte eerst altijd super 98 maar nu dus v-power
HassieBassiedonderdag 23 september 2004 @ 10:41
V- power in je scooter, dat scheelt ook veel.
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 10:44
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:40 schreef Jasperaldo het volgende:
V-power benzine is wel goed.. ik merk echt verschil
Ik tankte eerst altijd super 98 maar nu dus v-power
Wat voor verschil merk je dan? Meer vermogen, zuiniger verbruik?

Ik gebruik V-power diesel nu anderhalve dag, 160km afgelegd inmiddels, maar merk zelf nog niet zo heel veel... Misschien na de volgende tankbeurt, als de 'oude' diesel bijna verdwenen is uit de tank, dat ik dan verschil zal merken
erikklldonderdag 23 september 2004 @ 10:46
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:41 schreef HassieBassie het volgende:
V- power in je scooter, dat scheelt ook veel.
in duitsland benzin tanken met een octaangehalte van 91 scheelt ook veel alleen in de negatieve richting
rashudodonderdag 23 september 2004 @ 10:47
V-Power benzine -> zuiniger en meer power, sneller optrekken en hogere maximumsnelheid, uiteindelijk in de portemonnee betaal je hetzelfde per kilometer maar het rijd dus lekkerder en het zou zelfs beter voor je motor moeten zijn. Dit weet ik van eigen ervaring, ervaring van vrienden en testen uit een autoblad (autovisie). Dus helaas mensen het is geen pure marketing onzin!

V-Power diesel -> Tsja ik verwacht hier gewoon dezelfde resultaten. Probeer eens uit of je maximumsnelheid nu hoger ligt en kijk of je gemiddeld nog zuiniger rijd als je al deed.

Verder kan het wel kloppen dat je pas na 2 tanks er wat van merkt.
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 10:52
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:47 schreef rashudo het volgende:
V-Power benzine -> zuiniger en meer power, sneller optrekken en hogere maximumsnelheid, uiteindelijk in de portemonnee betaal je hetzelfde per kilometer maar het rijd dus lekkerder en het zou zelfs beter voor je motor moeten zijn. Dit weet ik van eigen ervaring, ervaring van vrienden en testen uit een autoblad (autovisie). Dus helaas mensen het is geen pure marketing onzin!

V-Power diesel -> Tsja ik verwacht hier gewoon dezelfde resultaten. Probeer eens uit of je maximumsnelheid nu hoger ligt en kijk of je gemiddeld nog zuiniger rijd als je al deed.

Verder kan het wel kloppen dat je pas na 2 tanks er wat van merkt.
Tsja, met al die trajectcontroles tegenwoordig zal ik een weekendje naar Duitsland moeten
En ik ben inderdaad benieuwd of ik een lager verbruik zal halen, ik vond gemiddeld 1 op 20 al laag...
rashudodonderdag 23 september 2004 @ 10:56
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:52 schreef thumper het volgende:

[..]

Tsja, met al die trajectcontroles tegenwoordig zal ik een weekendje naar Duitsland moeten
En ik ben inderdaad benieuwd of ik een lager verbruik zal halen, ik vond gemiddeld 1 op 20 al laag...
Zou wel leuk zijn Maar je weet het, ook al werkt V-Power benzine wel werkt diesel misschien niet zo goed.. dus hou ons op de hoogte van je resultaten, ik ben benieuwd.
Jasperaldodonderdag 23 september 2004 @ 11:02
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:44 schreef thumper het volgende:

[..]

Wat voor verschil merk je dan? Meer vermogen, zuiniger verbruik?
Hij rijdt zuiniger in de stad, plus ik merk dat het gas eerder pakt.. klinkt raar maar de auto reageert sneller.
dnzldonderdag 23 september 2004 @ 11:04
Ik heb ook positieve ervaring omtrent de benzine soort V-Power geleverd door Shell
PhaEdonderdag 23 september 2004 @ 11:25
Heb ook gisteren een halve tank V-Power Diesel erin gegooid, inmiddels 450 km verder.
Merk er maar een beetje van, maar ben er nog niet uit of dit verbeelding is omdat je het verwacht, of echt zo. Normaal tank ik BP (freebees!), maar zal nu eens een weekje V-Power gaan tanken.
Rij per week minimaal 1500 km, dus denk dat ik het dan toch wel zal merken

Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
dnzldonderdag 23 september 2004 @ 11:32
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:25 schreef PhaE het volgende:
Heb ook gisteren een halve tank V-Power Diesel erin gegooid, inmiddels 450 km verder.
Merk er maar een beetje van, maar ben er nog niet uit of dit verbeelding is omdat je het verwacht, of echt zo. Normaal tank ik BP (freebees!), maar zal nu eens een weekje V-Power gaan tanken.
Rij per week minimaal 1500 km, dus denk dat ik het dan toch wel zal merken

Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
Ik denk niet dat ie nu beter gaat lopen idd.
Herr.Flickdonderdag 23 september 2004 @ 12:38
IS die nieuwe diesel goedkoper ja/nee

Zo ja-----> tanken die handel

Zo nee----> Lekker de oude goedkopere gebruiken,je auto liep er immers al jaren goed op.

Klaar.

thumperdonderdag 23 september 2004 @ 12:56
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:38 schreef Herr.Flick het volgende:
IS die nieuwe diesel goedkoper ja/nee

Zo ja-----> tanken die handel

Zo nee----> Lekker de oude goedkopere gebruiken,je auto liep er immers al jaren goed op.

Klaar.

Wat is dat nou voor bullshit?

Als je motor significant zuiniger loopt, dan kan het de moeite waard zijn om die diesel toch te tanken! stel dat mijn verbruik van 1:20 naar 1:23 gaat, dan scheelt je dat meer geld dan die oude diesel blijven tanken
Herr.Flickdonderdag 23 september 2004 @ 12:59
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:56 schreef thumper het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor bullshit?

Als je motor significant zuiniger loopt, dan kan het de moeite waard zijn om die diesel toch te tanken! stel dat mijn verbruik van 1:20 naar 1:23 gaat, dan scheelt je dat meer geld dan die oude diesel blijven tanken
Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...

www.efteling.nl
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 13:00
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:59 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...

www.efteling.nl


Daarom plaats ik dat topic ook slimmerd, om te weten of het ook daadwerkelijk zuiniger is...
F1908donderdag 23 september 2004 @ 13:03
Nederland:
V-Power benzine
octaangetal 97
zwavelvrij (<10 ppm)

Bulgarije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Denemarken:
V-Power benzine
octaangetal 95

Duitsland:
V-Power benzine
octaangetal 100

Griekenland:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Groot Brittannië:
OPtimax benzine
octaangetal 98

Hongarije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Ierland:
V-Power benzine
octaangetal 95

Noorwegen:
V-Power benzine
octaangetal 95

Roemenië:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Slowakije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Turkije:
V-Power benzine
octaangetal 95

Tsjechië:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Zo zie je maar weer dat in Nederland V-power helemaal geen zin heeft, aangezien het octaan lager is dan 98. Er zit alleen een extra zuiveringsprocedure in, waardoor giftige uitlaatgassen zo als NOx (N2O = lachgas, NO, NO2 = smog) en sulfaten (Worden H2SO4 in onze atmosfeer en veroorzaken dus zure regen) gevormd worden bij verbranding.
F1908donderdag 23 september 2004 @ 13:04
Wat betreft het brandstof gebruik. Misschien dat de motor iets zuiniger is (persoonlijk nooit wat van gemerkt als ik V-power tank), maar het verschil is minimaal. 50 km extra met 1 tank V-power t.o.v. 98 heb ik nog nooit gehoord, en geloof ik eerlijk gezegd ook helemaal niet. En al zou het waar zijn, de invloed van je rijgedrag is vele malen groter. Dus een raampje open op de snelweg kost 13% meer brandstof. Airco aan bij 50km/u kost 33% meer brandstof. Enz. Dat weegt niet op tegen die 1-3% die je uitspaart door andere benzine te rijden.
Herr.Flickdonderdag 23 september 2004 @ 13:04
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:00 schreef thumper het volgende:

[..]



Daarom plaats ik dat topic ook slimmerd, om te weten of het ook daadwerkelijk zuiniger is...
Wat denk je zelf?


(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
MercedesCLdonderdag 23 september 2004 @ 13:06
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:59 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...

www.efteling.nl
Ja, dat het internet een succes zou worden was ook een fabeltje. Dat zo'n beetje iedereen zou winkelen bij de onpersoonlijke supermarkt was ook een fabeltje. Dat iedereen een auto zou kunnen rijden was ook een fabeltje. Blijf maar lekker onder je steen denken dat er geen vooruitgang en ontwikkeling mogelijk is
rashudodonderdag 23 september 2004 @ 13:07
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?


(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Jij hebt het natuurlijk ook zelf uitgeprobeerd he Herr.Flick?

Verder is het natuurlijk gestoord om te denken dat er verschil in kwaliteit van brandstof zou kunnen zijn.
F1908donderdag 23 september 2004 @ 13:08
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:16 schreef thumper het volgende:

[..]
V-power kan inderdaad iets meer vermogen leveren. MAAR, dit is alleen merkbaar bij motoren die die extra octaan gebruiken kunnen. En dat hangt af van de compressiefactor van de motor. Hoe hoger de compressiefactor, hoe hoger het octaan moet zijn om pingelen te voorkomen. Een BMW M3, porche, of andere sportauto's en auto's met FSI motoren (FSI motoren MOETEN 98 tanken, i.v.m. hun compressiefactor) merken het verschil dus wel. Het zal een pktje of 3 a 5 schelen (En dat is dus voor dergelijke motoren verwaarloosbaar weinig en dus NIET merkbaar in acceleratievermogen. Een mooi voorbeeld: In America hebben de BMW M3s ongeveer 10 pk minder omdat ze op 88 octaan rijden. Dus het verschil tussen 88 en 98 octaan is slechts 10 pk. Het verschil tussen 98 en 100 is dus minimaal.) Je merkt het vooral in het wat rustiger en gelijkmatiger lopen van de motor.

Een gemniddelde VAG motor daarentegen heeft een lagere compressiefactor en heeft dus geen 100 octaan nodig. Het verschil tussen 95 en 98 is wel te merken (opnieuw in het rustiger lopen van de motor) maar onze auto's merken geen verschil tussen 98 en V-power (probeer het maar eens, dan weet je het).
Tommy_Kuklinskidonderdag 23 september 2004 @ 13:12
Met de nieuwe Toyota diesels met het D-CAT systeem (Diesel Clean Advanced Technology) MOET je zwavelvrije diesel tanken, daarom is het systeem ook nog niet leverbaar in NL en b.v. wel in Duitsland. Grote kans dat als alle Shell stations deze diesel leveren, deze schone diesels ook in NL komen.
D-CAT zorgt overigens voor 90% lagere uitstoot van NOx en (roet)deeltjes dan de EURO IV norm.
stefimkedonderdag 23 september 2004 @ 13:14
Ik dacht dat we het over V-Power DIESEL hadden?

Meer dan 1 euro trouwens...??? oh boy.. heb 'm vanmorgen nog volgegooid voor 83.9cent/liter (geen Shell (V-Power))
Herr.Flickdonderdag 23 september 2004 @ 13:21
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:06 schreef MercedesCL het volgende:

[..]

Blijf maar lekker onder je steen denken dat er geen vooruitgang en ontwikkeling mogelijk is
Doe ik ook, en dan dan denk jij maar dat elk verhaaltje ook een echte vooruitgang is.

De grote denkfout maakt iedereen dan MEER BETER is,dat is gewoon bullshit.M'n astra dieseltje is ontwikkeld voor het verbranden van de "oude" diesel.Door die samenstelling te veranderen kan er wel ietsje meer vermogen gewonnen worden,maar daar blijft het ook dan bij.

Elke fabrikant spiegelt z'n/haar produkt af onder de meest ideale omstandigheden,de grote hoop van de autorijders zullen nix merken door andere diesel,hooguit meer verlies in de knip...

(en zo was het met onze brandstofmagneten,slick50,tune-ups V-power ect...ect...ect...)
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met de nieuwe Toyota diesels met het D-CAT systeem (Diesel Clean Advanced Technology) MOET je zwavelvrije diesel tanken, daarom is het systeem ook nog niet leverbaar in NL en b.v. wel in Duitsland. Grote kans dat als alle Shell stations deze diesel leveren, deze schone diesels ook in NL komen.
D-CAT zorgt overigens voor 90% lagere uitstoot van NOx en (roet)deeltjes dan de EURO IV norm.
En dan word het ene ander verhaal, die motor is er speciaal voor ontwikkeld.

Tommy_Kuklinskidonderdag 23 september 2004 @ 13:27
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:21 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Doe ik ook, en dan dan denk jij maar dat elke verhaaltje ook een echte vooruitgang is.

De grote denkfout maakt iedereen dan MEER BETER is,dat is gewoon bullshit.M'n astra dieseltje is ontwikkeld voor het verbranden van de "oude" diesel.Door die samenstelling te veranderen kan er wel ietsje meer vermogen gewonnen worden,maar daar blijft het ook dan bij.

Elke fabrikant spiegelt z'n/haar produkt af onder de meest ideale omstandigheden,de grote hoop van de autorijders zullen nix merken door andere diesel,hooguit meer verlies in de knip...

(en zo was het met onze brandstofmagneten,slick50,tune-ups V-power ect...ect...ect...)
[..]

En dan word het ene ander verhaal, die motor is er speciaal voor ontwikkeld.

zolang je een old-school diesel heb, heb je idd niks aan zwavelvrije diesel (V-power).
Het is alleen beter voor het milieu i.s.m. b.v. het D-CAT systeem.
rashudodonderdag 23 september 2004 @ 13:39
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:08 schreef F1908 het volgende:

Verhaal over octaan.
Helaas gaat je redenering niet op. De vermogenswinst in V-Power heeft namelijk niks met octaangehalte te maken.

Ik snap wel dat zodra je leest dat V-Power een hoger octaangehalte heeft meteen je performance ultra octaan gedachtes in gang worden gezet, maar het maakt in dit geval geen reet uit.

V-Power levert meer vermogen omdat:

1) De motor (vooral kleppen) zijn schoner.
2) Er komt gewoon meer energie vrij omdat er minder zwavel inzit.
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 13:40
ok, oude diesels zullen het rendement misschien niet merken...
maar de moderne common rail diesels in combinatie met turbo en intercooler dan?
rashudodonderdag 23 september 2004 @ 13:41
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:40 schreef thumper het volgende:
ok, oude diesels zullen het rendement misschien niet merken...
maar de moderne common rail diesels in combinatie met turbo en intercooler dan?
Luister niet naar hun al dan niet foute redenaties maar kijk gewoon naar het resultaat in de echte wereld.
Metro2005donderdag 23 september 2004 @ 14:18
ik merk anders wel dat ik verder rijdt op een tankje en mijn motor rustiger loopt op vpower benzine
maar diesel weet ik niet want daar rijdt mijn auto geen meter op
PhaEdonderdag 23 september 2004 @ 14:38
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:32 schreef dnzl het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ie nu beter gaat lopen idd.
Hehehehehh, lol
F1908donderdag 23 september 2004 @ 15:14
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:39 schreef rashudo het volgende:

[..]

Helaas gaat je redenering niet op. De vermogenswinst in V-Power heeft namelijk niks met octaangehalte te maken.

Ik snap wel dat zodra je leest dat V-Power een hoger octaangehalte heeft meteen je performance ultra octaan gedachtes in gang worden gezet, maar het maakt in dit geval geen reet uit.

V-Power levert meer vermogen omdat:

1) De motor (vooral kleppen) zijn schoner.
2) Er komt gewoon meer energie vrij omdat er minder zwavel inzit.
Jammer joh

Steevast je eigen mening blijven houden
rashudodonderdag 23 september 2004 @ 15:28
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:14 schreef F1908 het volgende:

[..]

Jammer joh

Steevast je eigen mening blijven houden
Laat mij zien waar Shell zegt dat V-Power beter is door het hogere octaangetal. Het antwoord is nergens, sterker nog ze willen liever niet eens vertellen dat het hoger als 95 is.

Overal zegt Shell dat je motor meer vermogen krijgt omdat de kleppen schoner worden.

Jij bent degene die denkt dat het om het octaangetal gaat, zonder enige reden.
1299donderdag 23 september 2004 @ 15:28
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?

Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
rashudodonderdag 23 september 2004 @ 15:31
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:28 schreef 1299 het volgende:
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?

Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
Hmm wie zal ik geloven..

De ANWB?

De autovisie, mijn vrienden en mijn eigen observaties?
dnzldonderdag 23 september 2004 @ 15:39
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:28 schreef 1299 het volgende:
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?

Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
Je hebt ook mensen die niet om een kwartje meer of minder kijken en dus het zekere voor het onzekere nemen en dus voor V-Power kiezen want het zal echt wel iets beter zijn als een gewone 95/98.
F1908donderdag 23 september 2004 @ 15:46
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:31 schreef rashudo het volgende:

[..]

Hmm wie zal ik geloven..

De ANWB?

De autovisie, mijn vrienden en mijn eigen observaties?
Duidelijk de ANWB

Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.

Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
Tommy_Kuklinskidonderdag 23 september 2004 @ 15:49
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:46 schreef F1908 het volgende:

[..]

Duidelijk de ANWB

Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.

Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
idd, met gewone diesels maakt het niks (weinig) uit.
Shell heeft gewoon een leuk naampje aan zwavelvrije diesel gehangen.

MAAR nogmaals, voor systemen zoals D-CAT MOET je zwavelvrije Diesel (v-power) tanken.
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 16:16
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

idd, met gewone diesels maakt het niks (weinig) uit.
Shell heeft gewoon een leuk naampje aan zwavelvrije diesel gehangen.

MAAR nogmaals, voor systemen zoals D-CAT MOET je zwavelvrije Diesel (v-power) tanken.
Het is dus zowieso schoner voor je motor, dus minder roet, dus beter
F1908donderdag 23 september 2004 @ 16:47
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:16 schreef thumper het volgende:

[..]

Het is dus zowieso schoner voor je motor, dus minder roet, dus beter
Af en toe je motor een beetje door trappen naar wat meer toeren doet ook wonderen
thumperdonderdag 23 september 2004 @ 17:19
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:47 schreef F1908 het volgende:

[..]

Af en toe je motor een beetje door trappen naar wat meer toeren doet ook wonderen
Vanzelfsprekend, maar als er nou ook een brandstof is waarmee het nog schoner wordt, en een betere verbranding oplevert...
Ik ben werkelijk benieuwd wat de besparing zal zijn icm mijn turbo en intercooler
pleymodonderdag 23 september 2004 @ 18:02
ik tank de laatste tijd ook V-power voor mn cliotje 1.8 uit '92... Ik moet zeggen dat ik de motor feller vind dan met gewone 95 of 98. Als je het gaspedaal in een keer intrapt in z'n 4 of zelfs z'n 5 dan merk je duidelijk een 'klap' in je rug. Wat ik niet had met 95 of 98! In het verbruik merk ik geen verschil... Niet dat ik het ook echt goed bij houd maar toch...
rashudodonderdag 23 september 2004 @ 18:41
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:46 schreef F1908 het volgende:

[..]

Duidelijk de ANWB

Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.

Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
Ik hoef niet eens na te denken jongen. Ik rij altijd hetzelfde traject elke dag, met normale benzine haal ik 450-500km en met v-power haal ik 550-600km op 1 tank.

Die marketingmensen zijn toch wel knap van Shell! Ik denk dat ze stiekem 's avonds wat extra benzine bij me naar binnen gieten.
Threepiodonderdag 23 september 2004 @ 18:46
Het effect van Vpower (diesel/benzine) is volgens mij gewoon vrij sterk afhankelijk van de auto in kwestie. De ene auto heeft er baat bij en wordt zuiniger en krachtiger, in een andere auto kan er compleet geen effect meetbaar zijn.

V-power benzine is trouwens door Autovisie getest in een smart, die kreeg zo'n 3-4% extra vermogen. Het stelt niet veel voor maar iets is beter dan niets (H)
the_contract_killerdonderdag 23 september 2004 @ 19:20
dr was iets afgelopen zomervakantie op tv ,uit tests van de anwb bleek zelfs dat die v-power en andere zwavelvrije benzines enzo zelfs voor motorpech kunnen zorgen.

hun hadden het erover dat auto's sinds die nieuwe brandstof 4 x zoveel problemen waren met verstope injectoren en problemen met het injectie systeem,dus teveel voor toeval.

dus die v-power enzo hoeft niet perse goed te zijn voor je motor,vooral voor de wat oudere auto's
Herr.Flickdonderdag 23 september 2004 @ 21:17
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:41 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ik hoef niet eens na te denken jongen. Ik rij altijd hetzelfde traject elke dag, met normale benzine haal ik 450-500km en met v-power haal ik 550-600km op 1 tank.

Die marketingmensen zijn toch wel knap van Shell! Ik denk dat ze stiekem 's avonds wat extra benzine bij me naar binnen gieten.
V-power laat gewoon je km-teller wat meer afwijken!

rashudodonderdag 23 september 2004 @ 22:32
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:17 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

V-power laat gewoon je km-teller wat meer afwijken!

Stelletje aso's bij Shell
Tommy_Kuklinskidonderdag 23 september 2004 @ 22:33
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:32 schreef rashudo het volgende:

[..]

Stelletje aso's bij Shell
zeker.
PNGvrijdag 24 september 2004 @ 01:17
Antwoord: Nee, V-power is nep pura "ontwikkeld door Ferrari"....

AMAI....

Kan de ANWB weer klagen overal allerlei motoren die ermee kappen door te zwavelarme benzine.
Tommy_Kuklinskivrijdag 24 september 2004 @ 01:19
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 01:17 schreef PNG het volgende:
Antwoord: Nee, V-power is nep pura "ontwikkeld door Ferrari"....

AMAI....

Kan de ANWB weer klagen overal allerlei motoren die ermee kappen door te zwavelarme benzine.
dit gaat over diesel, niet over benzine.
PNGvrijdag 24 september 2004 @ 01:34
Oh man, hebben we nu ook al V-power voor tractoren ? AI. RENNE.

En gas is om op te koken.
Ballebekvrijdag 24 september 2004 @ 08:50
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:25 schreef PhaE het volgende:

Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
Vergeet aub niet dat die teller in de Volvo x40 serie vreselijk afwijkt...
Had dezelfde als jou (maar dan een V40) en reed volgens de teller in DLD 215 met 4 man en volle achterbak bagage...

Heb nu een 307 Break met een 2.0HDiF (roetfilter) en ga het ook maar is proberen; dood ga je toch en of je dat nou met een volle portomonee doet of met een lege
rashudovrijdag 24 september 2004 @ 09:05
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 08:50 schreef Ballebek het volgende:

Heb nu een 307 Break met een 2.0HDiF (roetfilter) en ga het ook maar is proberen; dood ga je toch en of je dat nou met een volle portomonee doet of met een lege
Living on the edge
Hihatvrijdag 24 september 2004 @ 09:19
Ik rijd nu ruim een half jaar V-power (benzine). Ruim 1500 kilometer per week. In juli drie weken lang door Italië gereden en géén V-power getankt. Ik merk totaal geen verschil. Ook niet in verbruik.

Het is dat ik de brandstof niet zelf betaal en extra airmiles krijg op V-power, anders zou ik het nóóit kopen.
PhaEvrijdag 24 september 2004 @ 09:30
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 08:50 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Vergeet aub niet dat die teller in de Volvo x40 serie vreselijk afwijkt...
Had dezelfde als jou (maar dan een V40) en reed volgens de teller in DLD 215 met 4 man en volle achterbak bagage...

Heb nu een 307 Break met een 2.0HDiF (roetfilter) en ga het ook maar is proberen; dood ga je toch en of je dat nou met een volle portomonee doet of met een lege
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt ja. Maar daarom trek ik er altijd een bepaald percentage vanaf.
hij geeft bij mij teveel aan, dus als ik 124 km/u rij, rij ik ongeveer 120. Maar daar heb ik rekening mee gehouden toen ik dit postte hoor
Miss_Uservrijdag 24 september 2004 @ 10:34
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 09:19 schreef Hihat het volgende:
Ik rijd nu ruim een half jaar V-power (benzine). Ruim 1500 kilometer per week. In juli drie weken lang door Italië gereden en géén V-power getankt. Ik merk totaal geen verschil. Ook niet in verbruik.

Het is dat ik de brandstof niet zelf betaal en extra airmiles krijg op V-power, anders zou ik het nóóit kopen.
OMG Maar wel eerlijk
Tommy_Kuklinskivrijdag 24 september 2004 @ 10:39
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 09:19 schreef Hihat het volgende:
Ik rijd nu ruim een half jaar V-power (benzine). Ruim 1500 kilometer per week. In juli drie weken lang door Italië gereden en géén V-power getankt. Ik merk totaal geen verschil. Ook niet in verbruik.

Het is dat ik de brandstof niet zelf betaal en extra airmiles krijg op V-power, anders zou ik het nóóit kopen.
misschien moet je er "open voor staan" om het verschil te merken
1299vrijdag 24 september 2004 @ 13:04
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:02 schreef pleymo het volgende:
ik tank de laatste tijd ook V-power voor mn cliotje 1.8 uit '92... Ik moet zeggen dat ik de motor feller vind dan met gewone 95 of 98. Als je het gaspedaal in een keer intrapt in z'n 4 of zelfs z'n 5 dan merk je duidelijk een 'klap' in je rug. Wat ik niet had met 95 of 98! In het verbruik merk ik geen verschil... Niet dat ik het ook echt goed bij houd maar toch...
Ja hoor hij heeft opeens 100 nm extra koppel zodat je een beuk in je rug voelt
Jihad-Joevrijdag 24 september 2004 @ 14:42
Ik rijd in een Peugeot 206 1.6 16V .. het verschil tussen Euro 95 en V-power merk ik degelijk wel..
ReMSiezaterdag 25 september 2004 @ 15:13
volgens m'n pa ( die technisch specialist citroen is, niet datdat zoveel zegt maargoed hij weet dus wat van motoren ) is heel dat v-power gelul, en is het verschil vooral tussen de oren omdat men dus verwacht dat het beter moet rijden, lijkt het ook zo.
Maar motor technisch maakt het niks uit.
TenMinsteHoudbaarTotzondag 26 september 2004 @ 15:28
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 15:13 schreef ReMSie het volgende:
volgens m'n pa ( die technisch specialist citroen is, niet datdat zoveel zegt maargoed hij weet dus wat van motoren ) is heel dat v-power gelul, en is het verschil vooral tussen de oren omdat men dus verwacht dat het beter moet rijden, lijkt het ook zo.
Maar motor technisch maakt het niks uit.
Heb je ook zo'n pa die de hele dag Citroens aan nietsvermoedende voorbijgangers probeert te verkopen?
spearheadzondag 26 september 2004 @ 17:19
'placebo-effect' heet dat in de geneeskunde. Zoiets van het werk "omdat je denkt dat het werkt".
PatrickMzondag 26 september 2004 @ 17:49
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog

Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn

Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Tommy_Kuklinskizondag 26 september 2004 @ 17:50
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:19 schreef spearhead het volgende:
'placebo-effect' heet dat in de geneeskunde. Zoiets van het werk "omdat je denkt dat het werkt".
Misschien moet ik dan maar een biostabiel in mijn tank gooien
MRPhonezondag 26 september 2004 @ 20:11
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:46 schreef erikkll het volgende:

[..]

in duitsland benzin tanken met een octaangehalte van 91 scheelt ook veel alleen in de negatieve richting
Tenzij je in een hele ouwe vw kever rijdt, loodvervanger erbij door en je kunt goedkoop kachelen (zowel letterlijk als figuurlijk i.c.m. de optionele benzinekachel).
thumpermaandag 27 september 2004 @ 10:59
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?


(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Goh, gaat dat zo bij jouw auto?

Bij mij wordt de hoeveelheid ingespoten brandstof bepaald door de combinatie van de sensoren rond het gaspedaal, de motormanagement-software en de turbodruk
PhaEmaandag 27 september 2004 @ 11:22
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog

Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn

Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Kleine tank of grote motor?
Erg weinig km op een tank namelijk...
renkiemaandag 27 september 2004 @ 11:48
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog

Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn

Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Wakker worden, het gaat over Vpower DIESEL.
PatrickMmaandag 27 september 2004 @ 21:40
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:22 schreef PhaE het volgende:

[..]

Kleine tank of grote motor?
Erg weinig km op een tank namelijk...
Met een BMW K1100LT: 1092 cc dwarsgeplaatste liggende langeslag motor / 88,5 pk aan achterwiel / 95,6 Nm koppel aan achterwiel / 18,5 liter tank
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:48 schreef renkie het volgende:

[..]

Wakker worden, het gaat over Vpower DIESEL.
En de verhalen die je in dit topic vnl. leest? Gaat gewoon over V-Power in het algemeen...
Enkele auto's en motoren hebben er daadwerkelijk profijt van, maar het merendeel gewoon niet en zal het verbruik zelfs vaak oplopen (zoals bij mij , dus wat zuiniger en schoner voor het milieu ).
Scheepschroefmaandag 27 september 2004 @ 22:15
V-Power diesel AKA zwavelvrije diesel maakt voor je huidige dieselaartje nog niet zoveel uit. Maar voor de toekomstige generaties diesels gaat het zeker uitmaken. Autofabrikanten wachten al jaren op de oliejongens om dit te introduceren want het schept mogenlijkheden. Onder andere een grote stijging in het leverbare vermogen. Ook kan de uitstoot van schadelijke gassen erg vermindert worden. Dit heeft met name te maken met het ontbreken van zwavelvervuiling zodat je betere injectoren kunt gebruiken. Lees inspuitdruk omhoog en een veel betere verbranding.
PatrickMmaandag 27 september 2004 @ 22:50
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:15 schreef Scheepschroef het volgende:
Ook kan de uitstoot van schadelijke gassen erg vermindert worden. Dit heeft met name te maken met het ontbreken van zwavelvervuiling zodat je betere injectoren kunt gebruiken. Lees inspuitdruk omhoog en een veel betere verbranding.
Door het ontbreken van zwavel (wat juist de injectoren enigzins schoon houdt) krijgen juist een hoop moderne motoren problemen met de injectie... (waardoor startproblemen etc.)
bron: het nieuws van een maand of 2 terug / ANWB / NOS / RTL Nieuws etc etc
Scheepschroefmaandag 27 september 2004 @ 22:56
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:50 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Door het ontbreken van zwavel (wat juist de injectoren enigzins schoon houdt) krijgen juist een hoop moderne motoren problemen met de injectie... (waardoor startproblemen etc.)
bron: het nieuws van een maand of 2 terug / ANWB / NOS / RTL Nieuws etc etc
Hmmmm, nouja, ik baseer me ook op wat ik ca. een half jaar geleden hoorde.
Chevy454dinsdag 28 september 2004 @ 15:35
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat denk je zelf?

(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
De boordcomputer het ontstekingstijdstip en de injectoropenings duur

Je kan zuiniger rijden met een octaanrijker benzine mits de motor ook zijn ontsteking enzo kan regelen. Je krijgt een mooier verbrandingsfront maar je moet daarvoor jouw ontsteking aanpassen (vervroegen en dus moet je over een klopsensor beschikken). Op school moet ik nog meer uitleg krijgen omtrend dit fenomeen maar het kan verschil maken in het verbruik mits de wagen er geschikt voor is.

Ik zou me eerder zorgen maken over je kleppen
creepy_stalkerwoensdag 29 september 2004 @ 01:38
Iemand die ik ken werkt bij Shell en loopt de hele dag in Vpower kleertjes te promoten, en iemand anders die ik ken werkt bij de ANWB als wegenwacht.

Vpower is gewoon een combinatie van de toekomstige verplichting voor zwavelarme brandstof in combinatie met een zeer goede marketingstunt.
Iedereen eet een bepaald vast aantal sneden brood en verbruikt een vast aantal liters brandstof per dag.
Shell is de eerste die mensen zover krijgt om meer uit te geven voor iets waarvan ze niet meer gaan verbruiken. Zeg dat het 5ct/l meer kost. Zeg iemand tankt 60L/week = 3000L/jaar x 0,05 = 150,- Euro. Duur jaarabonnementje vind ik zelf. Iedere ondernemer weet het maar particulieren niet: Een heleboel snelle dubbeltjes maakt een fortuin.
Geniaal waarom is niemand eerder op gekomen. Eindelijk kunnen mensen met geld teveel dat óók aan de pomp gebruiken om ergens meer voor te betalen. De mensen die in de supermarkt een merkartikel pakken ipv het huismerk kunnen nu een ook andere benzineslang pakken.

Pura was nooit een succes, milieu verkoopt niet. De hypocriete Nederlander lult een hoop over het milieu maar heeft er zelden concreet geld voor over. Voor vermogen/auto-adrenaline echter wél. Zie ook Prius 1 accent op milieu=matige verkoop. Prius 2 accent meer op vermogen=meer verkoop. Nu zelfs Prius GT.

Zwavelarme brandstof is over enkele jaren voor de hele markt verplicht. Dus vroeg of laat moeten ze het toch gaan verkopen, nu zijn ze als eerste(heel slim).

Zoals eerder gemeld een hoger octaan gehalte heeft slechts voor enkele auto's nut. Voor de meesten maakt het NIKS uit.

Veel zit tussen de oren, denken zuiniger te gaan rijden, onbewust ander(zuiniger) rijgedrag. En ook al ís het zuiniger, een zuinig rijgedrag icm. gewone euro is uiteindelijk goedkoper. Misschien zijn er een paar auto's waarbij de v-power zichzelf wel terugverdient.

Schonere kleppen kun je beter krijgen door die 150 per jaar te besparen en na een paar jaar je motor te laten reviseren oid.

Het prijsverschil per liter is klein en het is dus makkelijk om mensen de gewoonte aan te brengen om v-power te tanken. Echter zoals

Smart(Autoweek test) is een klein autootje met 700cc motor, niet echt een doorsnee/representatieve auto.

De meeste mensen ruilen hun auto allang weer in voordat ze last krijgen van vervuilde kleppen. En de inruilwaarde wordt er echt niet hoger op hoor. Ik zie het al staan bij advertenties 'heeft altijd op v-power gelopen' haha

Ik heb niks tegen v-power maar kom dan wel met juiste argumenten. Of geef gewoon toe dat het geld je geen reet uitmaakt.
tomsterwoensdag 29 september 2004 @ 01:47
om tegen dat lulverhaal in te gaan.. Als je een tank V-power leegrijdt en de kosten afweegt tegen de baten (het aantal km's dat je afgelegd hebt, het milieu dat je gespaard hebt, het stukje extra pit dat je auto krijgt) ben je met V-power gewoon beter af dan met euro 95. Dat is voor mijn auto gewoon een feit.

Op een hele tank ben ik 45 liter x 4 ct = 1,80 euro duurder uit. En die meerprijs verdien ik terug doordat mijn auto zuiniger gaat lopen en op een hele tank meer km's maak dan op een hele tank euro 95.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 29 september 2004 @ 02:54
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:38 schreef creepy_stalker het volgende:
verhaal
sorry maar wat de prius betreft sla je de plank mis.
Prius GT gaat en zal nooit in productie gaan. Een Prius heeft niet meer vermogen dan een gemiddelde auto, iets minder zelfs. In NL werd deze auto ook niet goed verkocht, maar door de BPM bonus(die hoef je niet te betalen, plus enkele andere voordelen) werd het interessanter, dit komt ook door het lelijke model, zet deze techniek in een Golf en het werd in NL VEEEEL meer verkocht.
In de VS en Japan gaat dit verhaal weer niet op.

Voor de rest ben ik het met je eens.
heijxzaterdag 16 oktober 2004 @ 13:11
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:47 schreef tomster het volgende:
om tegen dat lulverhaal in te gaan.. Als je een tank V-power leegrijdt en de kosten afweegt tegen de baten (het aantal km's dat je afgelegd hebt, het milieu dat je gespaard hebt, het stukje extra pit dat je auto krijgt) ben je met V-power gewoon beter af dan met euro 95. Dat is voor mijn auto gewoon een feit.

Op een hele tank ben ik 45 liter x 4 ct = 1,80 euro duurder uit. En die meerprijs verdien ik terug doordat mijn auto zuiniger gaat lopen en op een hele tank meer km's maak dan op een hele tank euro 95.
Sterke argumentatie. Het is inderdaad "gewoon" een feit.

Ik schroef mijn surfplankhouder van het dak, draai de ramen dicht en pomp de banden 0,2 bar harder op en ik tank witte diesel voor 7 cent onder de adviesprijs.
Het brandstofverbruik? 4,5 liter op honderd als ik als een natte krant rijd, 5 liter als ik vooruitdenkend rijd en 5,5 liter als ik met "een stukje extra pit" rijd. dat is 11% minder en 11% meer voor beide extremen. Ga daar maar aan staan met je Viepauer.

Jij bent voordat je begint met rijden al 4 cent per liter duurder uit, ongeveer drie procent extra. Ik ben 7 cent goedkoper uit....
TenMinsteHoudbaarTotzaterdag 16 oktober 2004 @ 17:59
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 13:11 schreef heijx het volgende:

[..]

Sterke argumentatie. Het is inderdaad "gewoon" een feit.

Ik schroef mijn surfplankhouder van het dak, draai de ramen dicht en pomp de banden 0,2 bar harder op en ik tank witte diesel voor 7 cent onder de adviesprijs.
Het brandstofverbruik? 4,5 liter op honderd als ik als een natte krant rijd, 5 liter als ik vooruitdenkend rijd en 5,5 liter als ik met "een stukje extra pit" rijd. dat is 11% minder en 11% meer voor beide extremen. Ga daar maar aan staan met je Viepauer.

Jij bent voordat je begint met rijden al 4 cent per liter duurder uit, ongeveer drie procent extra. Ik ben 7 cent goedkoper uit....
dieeeehsel.. Benzine.... DIESEL.. BENzine.... diesel.. BENZINE! !! dieeesel .. BENZIEEEENE diesel. Benzine. ... DIEZEL BENSINE !!!!!
heijxmaandag 18 oktober 2004 @ 21:20
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:59 schreef TenMinsteHoudbaarTot het volgende:

[..]

dieeeehsel.. Benzine.... DIESEL.. BENzine.... diesel.. BENZINE! !! dieeesel .. BENZIEEEENE diesel. Benzine. ... DIEZEL BENSINE !!!!!
Gaat het weer een beetje?

Bedoel je dat Tomster beter af is met benzine dan met diesel? Daar zou je zomaar es gelijk in kunnen hebben.
Dit doet echter niets af aan mijn betoog, dat zowel voor diesel als benzine geldt. Die cijfers van 5 L/100 moet je extrapoleren naar het verbruik van een benzineauto, ja. Maar dit is tenslotte het dieseltopic.
BaraCudamaandag 18 oktober 2004 @ 21:29
Ik tank de goedkoopst mogelijke diesel, en niet die rommel waarvan ik geen bewijs heb dat het werkt. Daarbij heb ik een schijtbak met maar 64pk dus dat extra vermogen zal ook het verschil niet maken
Benskimaandag 18 oktober 2004 @ 23:21
Verwacht geen power...

Heb het nu al 3 tanken achter elkaar geprobeerd maar merk geen verschil... Motor loopt nog steeds zoals ie eerst liep...
TenMinsteHoudbaarTotdinsdag 19 oktober 2004 @ 10:12
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:20 schreef heijx het volgende:

[..]

Gaat het weer een beetje?

Bedoel je dat Tomster beter af is met benzine dan met diesel? Daar zou je zomaar es gelijk in kunnen hebben.
Dit doet echter niets af aan mijn betoog, dat zowel voor diesel als benzine geldt. Die cijfers van 5 L/100 moet je extrapoleren naar het verbruik van een benzineauto, ja. Maar dit is tenslotte het dieseltopic.
ik bedoel dus, dat je Vpower benzine niet af kan spiegelen tegenover witte diesel je betaalt immers meer wegenbelasting
Jaydeemvrijdag 22 oktober 2004 @ 18:19
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:02 schreef Jasperaldo het volgende:

[..]

Hij rijdt zuiniger in de stad, plus ik merk dat het gas eerder pakt.. klinkt raar maar de auto reageert sneller.
heet jij soms allard kalf??
Metro2005vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:28
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 01:34 schreef PNG het volgende:

En gas is om op te koken.
ik sta al verder op de evolutionaire ladder dan jij geloof ik . ik kook electrisch en rijdt op gas


en lachen bij de pomp (46 cent perliter )
sj0erd666donderdag 9 december 2004 @ 07:27
mensen die zeggen dat het onzin is zijn gewoon naief, er is niks voor niks een complete stuk nieuw fabriek bijgebouwt om V-power te kunnen maken (pernis). (ja, 1 fabriek kan voor heel nederland produceren)

Als je logische nadenkt, doordat alle zwavel en shit eruit is gehaald, zit dat niet in de weg.
Ik weet geen cijfers, maar wat normaal zwavel was is nu benzine.
Oftewel, 0,001 meer performance ofzo
+ je zou ook automatische dan zuiniger moeten rijden.
Dus het gene wat je meer betaald, krijg je hoe dan ook terug in km stand
Daffodil31LEdonderdag 9 december 2004 @ 08:00
Je kunt natuurlijk ook een voorverwarmingssysteempje bouwen en gewoon op slaolie rijden. Is WEL beter voor je motor omdat 't niet zo schraal is als dieselolie.
Herr.Flickdonderdag 9 december 2004 @ 10:55
quote:
Op donderdag 9 december 2004 07:27 schreef sj0erd666 het volgende:
mensen die zeggen dat het onzin is zijn gewoon naief, er is niks voor niks een complete stuk nieuw fabriek bijgebouwt om V-power te kunnen maken (pernis). (ja, 1 fabriek kan voor heel nederland produceren)

Als je logische nadenkt, doordat alle zwavel en shit eruit is gehaald, zit dat niet in de weg.
Ik weet geen cijfers, maar wat normaal zwavel was is nu benzine.
Oftewel, 0,001 meer performance ofzo
+ je zou ook automatische dan zuiniger moeten rijden.
Dus het gene wat je meer betaald, krijg je hoe dan ook terug in km stand
Grolsch heeft ook een nieuwe fabriek gebouwd,dit wil dus niet automatisch zeggen dat het meteen goed is voor de gezondheid.....

En wie zegt dat de oudere diesels geen zwavel nodig hebben?Voor hetzelfde geld krijg je met zwavelvrije diesel problemen met bijv. je verstuivers of weet ik veel wat.Hetzlefde liedje was destijds ook met het hele loodvrij-gebeuren.Het was allemaal zo goed,dat achteraf 1/3e van de oudere motoren z'n klepzitting verloor.

V-power.... daar kan ik maar 1 ding over zeggen,

Als je in sprookjes wilt geloven,ga dan naar de efteling,daar krijg je wel wat je beloofd word

sj0erd666maandag 13 december 2004 @ 14:44
quote:
Op donderdag 9 december 2004 10:55 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Grolsch heeft ook een nieuwe fabriek gebouwd,dit wil dus niet automatisch zeggen dat het meteen goed is voor de gezondheid.....

En wie zegt dat de oudere diesels geen zwavel nodig hebben?Voor hetzelfde geld krijg je met zwavelvrije diesel problemen met bijv. je verstuivers of weet ik veel wat.Hetzlefde liedje was destijds ook met het hele loodvrij-gebeuren.Het was allemaal zo goed,dat achteraf 1/3e van de oudere motoren z'n klepzitting verloor.

V-power.... daar kan ik maar 1 ding over zeggen,

Als je in sprookjes wilt geloven,ga dan naar de efteling,daar krijg je wel wat je beloofd word

ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/
Herr.Flickmaandag 13 december 2004 @ 15:19
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:44 schreef sj0erd666 het volgende:

[..]

ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/
Nee, ik werk in kaatsheuvel

Miss_Userdonderdag 16 december 2004 @ 15:17
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:44 schreef sj0erd666 het volgende:

[..]

ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/
So? Kun je er alleen verstand van hebben als je op shell pernis werkt? Rare redenering. Ik zou juist zeggen dat je een medewerker van Shell in dit geval beter niet kunt geloven. Hij kan immers zijn werkgever niet afvallen.
blubblubvrijdag 17 december 2004 @ 13:32
Bij ons op kantoor is die vraag ook gekomen, wij maken gebruik van shell passen en moeten dus bij shell tanken.. nu kregen wij onlangs echter een mailtje dat wij geen v-power mochten tanken. (de extra kosten zijn dan voor jezelf..) shell kon ons namelijk niet aantonen dat het beter was voor de motor en dat het zuiniger was.. ik bedoel maar... shell kon het zelf niet aantonen!!!!
mbvtzaterdag 18 december 2004 @ 14:32
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:32 schreef blubblub het volgende:
Bij ons op kantoor is die vraag ook gekomen, wij maken gebruik van shell passen en moeten dus bij shell tanken.. nu kregen wij onlangs echter een mailtje dat wij geen v-power mochten tanken. (de extra kosten zijn dan voor jezelf..) shell kon ons namelijk niet aantonen dat het beter was voor de motor en dat het zuiniger was.. ik bedoel maar... shell kon het zelf niet aantonen!!!!
hee, als ik dat zo lees werk jij bij hetzelfde bedrijf als ik; begint met een L en eindigt op een G. Dat mailtje heb ik ook gehad Lastig, zo´n Shell pas trouwens, die Shell stations zijn sinds de veiling een stuk moeilijker te vinden.
sj0erd666maandag 27 december 2004 @ 09:29
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:17 schreef Miss_User het volgende:

[..]

So? Kun je er alleen verstand van hebben als je op shell pernis werkt? Rare redenering. Ik zou juist zeggen dat je een medewerker van Shell in dit geval beter niet kunt geloven. Hij kan immers zijn werkgever niet afvallen.
ik werk er niet, maar mijn vader werkt op die afdeling, ze hebben niet voor jan lul een complete nieuwe fabriek gebouwt.
als ik me kon herineren (weet niet precies)
100miljoenste zwavel in 1l diesel (kan er gigantische naastzitten maar boeid niet)
en het is terug gebracht 0,5 miljoenste zwavel per 1l diesel
Ik zal ff de echte cijfers halen, maar doe niet alsof je het beter weet, tis zo ie zo beter voor milieu.

ik zal binnenkort wel goeie cijfers geven, want dit klopt, maar kan me wel herinneren dat het zoiets is
Herr.Flickmaandag 27 december 2004 @ 11:36
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:29 schreef sj0erd666 het volgende:

[..]

ik werk er niet, maar mijn vader werkt op die afdeling, ze hebben niet voor jan lul een complete nieuwe fabriek gebouwt.
als ik me kon herineren (weet niet precies)
100miljoenste zwavel in 1l diesel (kan er gigantische naastzitten maar boeid niet)
en het is terug gebracht 0,5 miljoenste zwavel per 1l diesel
Ik zal ff de echte cijfers halen, maar doe niet alsof je het beter weet, tis zo ie zo beter voor milieu.

ik zal binnenkort wel goeie cijfers geven, want dit klopt, maar kan me wel herinneren dat het zoiets is
Je kunt die stof wel uit de diesel halen,maar het kan goed zijn dat oudere diesels die stof juist nodig hebben....

Beter voor het milieu wil nog niet zeggen beter voor je auto of jezelf(financieel)
Kogandomaandag 27 december 2004 @ 11:39
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:38 schreef creepy_stalker het volgende:
Iemand die ik ken werkt bij Shell en loopt de hele dag in Vpower kleertjes te promoten, en iemand anders die ik ken werkt bij de ANWB als wegenwacht.

Vpower is gewoon een combinatie van de toekomstige verplichting voor zwavelarme brandstof in combinatie met een zeer goede marketingstunt.
Iedereen eet een bepaald vast aantal sneden brood en verbruikt een vast aantal liters brandstof per dag.
Shell is de eerste die mensen zover krijgt om meer uit te geven voor iets waarvan ze niet meer gaan verbruiken. Zeg dat het 5ct/l meer kost. Zeg iemand tankt 60L/week = 3000L/jaar x 0,05 = 150,- Euro. Duur jaarabonnementje vind ik zelf. Iedere ondernemer weet het maar particulieren niet: Een heleboel snelle dubbeltjes maakt een fortuin.
Geniaal waarom is niemand eerder op gekomen. Eindelijk kunnen mensen met geld teveel dat óók aan de pomp gebruiken om ergens meer voor te betalen. De mensen die in de supermarkt een merkartikel pakken ipv het huismerk kunnen nu een ook andere benzineslang pakken.

Pura was nooit een succes, milieu verkoopt niet. De hypocriete Nederlander lult een hoop over het milieu maar heeft er zelden concreet geld voor over. Voor vermogen/auto-adrenaline echter wél. Zie ook Prius 1 accent op milieu=matige verkoop. Prius 2 accent meer op vermogen=meer verkoop. Nu zelfs Prius GT.

Zwavelarme brandstof is over enkele jaren voor de hele markt verplicht. Dus vroeg of laat moeten ze het toch gaan verkopen, nu zijn ze als eerste(heel slim).

Zoals eerder gemeld een hoger octaan gehalte heeft slechts voor enkele auto's nut. Voor de meesten maakt het NIKS uit.

Veel zit tussen de oren, denken zuiniger te gaan rijden, onbewust ander(zuiniger) rijgedrag. En ook al ís het zuiniger, een zuinig rijgedrag icm. gewone euro is uiteindelijk goedkoper. Misschien zijn er een paar auto's waarbij de v-power zichzelf wel terugverdient.

Schonere kleppen kun je beter krijgen door die 150 per jaar te besparen en na een paar jaar je motor te laten reviseren oid.

Het prijsverschil per liter is klein en het is dus makkelijk om mensen de gewoonte aan te brengen om v-power te tanken. Echter zoals

Smart(Autoweek test) is een klein autootje met 700cc motor, niet echt een doorsnee/representatieve auto.

De meeste mensen ruilen hun auto allang weer in voordat ze last krijgen van vervuilde kleppen. En de inruilwaarde wordt er echt niet hoger op hoor. Ik zie het al staan bij advertenties 'heeft altijd op v-power gelopen' haha

Ik heb niks tegen v-power maar kom dan wel met juiste argumenten. Of geef gewoon toe dat het geld je geen reet uitmaakt.
Amen.