Goh, gaat dat zo bij jouw auto?quote:Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Kleine tank of grote motor?quote:Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog
Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn
Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Wakker worden, het gaat over Vpower DIESEL.quote:Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog
Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn
Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Met een BMW K1100LT: 1092 cc dwarsgeplaatste liggende langeslag motor / 88,5 pk aan achterwiel / 95,6 Nm koppel aan achterwiel / 18,5 liter tankquote:Op maandag 27 september 2004 11:22 schreef PhaE het volgende:
[..]
Kleine tank of grote motor?
Erg weinig km op een tank namelijk...
En de verhalen die je in dit topic vnl. leest? Gaat gewoon over V-Power in het algemeen...quote:Op maandag 27 september 2004 11:48 schreef renkie het volgende:
[..]
Wakker worden, het gaat over Vpower DIESEL.
Door het ontbreken van zwavel (wat juist de injectoren enigzins schoon houdt) krijgen juist een hoop moderne motoren problemen met de injectie... (waardoor startproblemen etc.)quote:Op maandag 27 september 2004 22:15 schreef Scheepschroef het volgende:
Ook kan de uitstoot van schadelijke gassen erg vermindert worden. Dit heeft met name te maken met het ontbreken van zwavelvervuiling zodat je betere injectoren kunt gebruiken. Lees inspuitdruk omhoog en een veel betere verbranding.
Hmmmm, nouja, ik baseer me ook op wat ik ca. een half jaar geleden hoorde.quote:Op maandag 27 september 2004 22:50 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Door het ontbreken van zwavel (wat juist de injectoren enigzins schoon houdt) krijgen juist een hoop moderne motoren problemen met de injectie... (waardoor startproblemen etc.)
bron: het nieuws van een maand of 2 terug / ANWB / NOS / RTL Nieuws etc etc
De boordcomputer het ontstekingstijdstip en de injectoropenings duurquote:Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat denk je zelf?
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
sorry maar wat de prius betreft sla je de plank mis.quote:Op woensdag 29 september 2004 01:38 schreef creepy_stalker het volgende:
verhaal
Sterke argumentatie.quote:Op woensdag 29 september 2004 01:47 schreef tomster het volgende:
om tegen dat lulverhaal in te gaan.. Als je een tank V-power leegrijdt en de kosten afweegt tegen de baten (het aantal km's dat je afgelegd hebt, het milieu dat je gespaard hebt, het stukje extra pit dat je auto krijgt) ben je met V-power gewoon beter af dan met euro 95. Dat is voor mijn auto gewoon een feit.
Op een hele tank ben ik 45 liter x 4 ct = 1,80 euro duurder uit. En die meerprijs verdien ik terug doordat mijn auto zuiniger gaat lopen en op een hele tank meer km's maak dan op een hele tank euro 95.
dieeeehsel.. Benzine.... DIESEL.. BENzine.... diesel.. BENZINE! !! dieeesel .. BENZIEEEENE diesel. Benzine. ... DIEZEL BENSINE !!!!!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:11 schreef heijx het volgende:
[..]
Sterke argumentatie.Het is inderdaad "gewoon" een feit.
Ik schroef mijn surfplankhouder van het dak, draai de ramen dicht en pomp de banden 0,2 bar harder op en ik tank witte diesel voor 7 cent onder de adviesprijs.
Het brandstofverbruik? 4,5 liter op honderd als ik als een natte krant rijd, 5 liter als ik vooruitdenkend rijd en 5,5 liter als ik met "een stukje extra pit" rijd.dat is 11% minder en 11% meer voor beide extremen. Ga daar maar aan staan met je Viepauer.
Jij bent voordat je begint met rijden al 4 cent per liter duurder uit, ongeveer drie procent extra. Ik ben 7 cent goedkoper uit....
Gaat het weer een beetje?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:59 schreef TenMinsteHoudbaarTot het volgende:
[..]
dieeeehsel.. Benzine.... DIESEL.. BENzine.... diesel.. BENZINE! !! dieeesel .. BENZIEEEENE diesel. Benzine. ... DIEZEL BENSINE !!!!!![]()
ik bedoel dus, dat je Vpower benzine niet af kan spiegelen tegenover witte dieselquote:Op maandag 18 oktober 2004 21:20 schreef heijx het volgende:
[..]
Gaat het weer een beetje?![]()
Bedoel je dat Tomster beter af is met benzine dan met diesel? Daar zou je zomaar es gelijk in kunnen hebben.![]()
Dit doet echter niets af aan mijn betoog, dat zowel voor diesel als benzine geldt. Die cijfers van 5 L/100 moet je extrapoleren naar het verbruik van een benzineauto, ja. Maar dit is tenslotte het dieseltopic.![]()
heet jij soms allard kalf??quote:Op donderdag 23 september 2004 11:02 schreef Jasperaldo het volgende:
[..]
Hij rijdt zuiniger in de stad, plus ik merk dat het gas eerder pakt.. klinkt raar maar de auto reageert sneller.
ik sta al verder op de evolutionaire ladder dan jij geloof ikquote:Op vrijdag 24 september 2004 01:34 schreef PNG het volgende:
En gas is om op te koken.
Grolsch heeft ook een nieuwe fabriek gebouwd,dit wil dus niet automatisch zeggen dat het meteen goed is voor de gezondheid.....quote:Op donderdag 9 december 2004 07:27 schreef sj0erd666 het volgende:
mensen die zeggen dat het onzin is zijn gewoon naief, er is niks voor niks een complete stuk nieuw fabriek bijgebouwt om V-power te kunnen maken (pernis). (ja, 1 fabriek kan voor heel nederland produceren)
Als je logische nadenkt, doordat alle zwavel en shit eruit is gehaald, zit dat niet in de weg.
Ik weet geen cijfers, maar wat normaal zwavel was is nu benzine.
Oftewel, 0,001 meer performance ofzo
+ je zou ook automatische dan zuiniger moeten rijden.
Dus het gene wat je meer betaald, krijg je hoe dan ook terug in km stand
ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/quote:Op donderdag 9 december 2004 10:55 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Grolsch heeft ook een nieuwe fabriek gebouwd,dit wil dus niet automatisch zeggen dat het meteen goed is voor de gezondheid.....
En wie zegt dat de oudere diesels geen zwavel nodig hebben?Voor hetzelfde geld krijg je met zwavelvrije diesel problemen met bijv. je verstuivers of weet ik veel wat.Hetzlefde liedje was destijds ook met het hele loodvrij-gebeuren.Het was allemaal zo goed,dat achteraf 1/3e van de oudere motoren z'n klepzitting verloor.
V-power.... daar kan ik maar 1 ding over zeggen,
Als je in sprookjes wilt geloven,ga dan naar de efteling,daar krijg je wel wat je beloofd word
Nee, ik werk in kaatsheuvelquote:Op maandag 13 december 2004 14:44 schreef sj0erd666 het volgende:
[..]
ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/
quote:Op maandag 13 december 2004 14:44 schreef sj0erd666 het volgende:
[..]
ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |