abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2004 @ 10:59:51 #76
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22231987
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Goh, gaat dat zo bij jouw auto?

Bij mij wordt de hoeveelheid ingespoten brandstof bepaald door de combinatie van de sensoren rond het gaspedaal, de motormanagement-software en de turbodruk
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  maandag 27 september 2004 @ 11:22:13 #77
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22232305
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog

Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn

Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Kleine tank of grote motor?
Erg weinig km op een tank namelijk...
pi_22232796
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog

Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn

Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Wakker worden, het gaat over Vpower DIESEL.
pi_22246385
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:22 schreef PhaE het volgende:

[..]

Kleine tank of grote motor?
Erg weinig km op een tank namelijk...
Met een BMW K1100LT: 1092 cc dwarsgeplaatste liggende langeslag motor / 88,5 pk aan achterwiel / 95,6 Nm koppel aan achterwiel / 18,5 liter tank
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:48 schreef renkie het volgende:

[..]

Wakker worden, het gaat over Vpower DIESEL.
En de verhalen die je in dit topic vnl. leest? Gaat gewoon over V-Power in het algemeen...
Enkele auto's en motoren hebben er daadwerkelijk profijt van, maar het merendeel gewoon niet en zal het verbruik zelfs vaak oplopen (zoals bij mij , dus wat zuiniger en schoner voor het milieu ).
pi_22247382
V-Power diesel AKA zwavelvrije diesel maakt voor je huidige dieselaartje nog niet zoveel uit. Maar voor de toekomstige generaties diesels gaat het zeker uitmaken. Autofabrikanten wachten al jaren op de oliejongens om dit te introduceren want het schept mogenlijkheden. Onder andere een grote stijging in het leverbare vermogen. Ook kan de uitstoot van schadelijke gassen erg vermindert worden. Dit heeft met name te maken met het ontbreken van zwavelvervuiling zodat je betere injectoren kunt gebruiken. Lees inspuitdruk omhoog en een veel betere verbranding.
pi_22248256
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:15 schreef Scheepschroef het volgende:
Ook kan de uitstoot van schadelijke gassen erg vermindert worden. Dit heeft met name te maken met het ontbreken van zwavelvervuiling zodat je betere injectoren kunt gebruiken. Lees inspuitdruk omhoog en een veel betere verbranding.
Door het ontbreken van zwavel (wat juist de injectoren enigzins schoon houdt) krijgen juist een hoop moderne motoren problemen met de injectie... (waardoor startproblemen etc.)
bron: het nieuws van een maand of 2 terug / ANWB / NOS / RTL Nieuws etc etc
pi_22248440
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:50 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Door het ontbreken van zwavel (wat juist de injectoren enigzins schoon houdt) krijgen juist een hoop moderne motoren problemen met de injectie... (waardoor startproblemen etc.)
bron: het nieuws van een maand of 2 terug / ANWB / NOS / RTL Nieuws etc etc
Hmmmm, nouja, ik baseer me ook op wat ik ca. een half jaar geleden hoorde.
  dinsdag 28 september 2004 @ 15:35:01 #83
18397 Chevy454
motorrijden heerscht
pi_22260674
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat denk je zelf?

(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
De boordcomputer het ontstekingstijdstip en de injectoropenings duur

Je kan zuiniger rijden met een octaanrijker benzine mits de motor ook zijn ontsteking enzo kan regelen. Je krijgt een mooier verbrandingsfront maar je moet daarvoor jouw ontsteking aanpassen (vervroegen en dus moet je over een klopsensor beschikken). Op school moet ik nog meer uitleg krijgen omtrend dit fenomeen maar het kan verschil maken in het verbruik mits de wagen er geschikt voor is.

Ik zou me eerder zorgen maken over je kleppen
Men is nooit te oud om te leren. Men is enkel te jong om er mee te stoppen
pi_22276783
Iemand die ik ken werkt bij Shell en loopt de hele dag in Vpower kleertjes te promoten, en iemand anders die ik ken werkt bij de ANWB als wegenwacht.

Vpower is gewoon een combinatie van de toekomstige verplichting voor zwavelarme brandstof in combinatie met een zeer goede marketingstunt.
Iedereen eet een bepaald vast aantal sneden brood en verbruikt een vast aantal liters brandstof per dag.
Shell is de eerste die mensen zover krijgt om meer uit te geven voor iets waarvan ze niet meer gaan verbruiken. Zeg dat het 5ct/l meer kost. Zeg iemand tankt 60L/week = 3000L/jaar x 0,05 = 150,- Euro. Duur jaarabonnementje vind ik zelf. Iedere ondernemer weet het maar particulieren niet: Een heleboel snelle dubbeltjes maakt een fortuin.
Geniaal waarom is niemand eerder op gekomen. Eindelijk kunnen mensen met geld teveel dat óók aan de pomp gebruiken om ergens meer voor te betalen. De mensen die in de supermarkt een merkartikel pakken ipv het huismerk kunnen nu een ook andere benzineslang pakken.

Pura was nooit een succes, milieu verkoopt niet. De hypocriete Nederlander lult een hoop over het milieu maar heeft er zelden concreet geld voor over. Voor vermogen/auto-adrenaline echter wél. Zie ook Prius 1 accent op milieu=matige verkoop. Prius 2 accent meer op vermogen=meer verkoop. Nu zelfs Prius GT.

Zwavelarme brandstof is over enkele jaren voor de hele markt verplicht. Dus vroeg of laat moeten ze het toch gaan verkopen, nu zijn ze als eerste(heel slim).

Zoals eerder gemeld een hoger octaan gehalte heeft slechts voor enkele auto's nut. Voor de meesten maakt het NIKS uit.

Veel zit tussen de oren, denken zuiniger te gaan rijden, onbewust ander(zuiniger) rijgedrag. En ook al ís het zuiniger, een zuinig rijgedrag icm. gewone euro is uiteindelijk goedkoper. Misschien zijn er een paar auto's waarbij de v-power zichzelf wel terugverdient.

Schonere kleppen kun je beter krijgen door die 150 per jaar te besparen en na een paar jaar je motor te laten reviseren oid.

Het prijsverschil per liter is klein en het is dus makkelijk om mensen de gewoonte aan te brengen om v-power te tanken. Echter zoals

Smart(Autoweek test) is een klein autootje met 700cc motor, niet echt een doorsnee/representatieve auto.

De meeste mensen ruilen hun auto allang weer in voordat ze last krijgen van vervuilde kleppen. En de inruilwaarde wordt er echt niet hoger op hoor. Ik zie het al staan bij advertenties 'heeft altijd op v-power gelopen' haha

Ik heb niks tegen v-power maar kom dan wel met juiste argumenten. Of geef gewoon toe dat het geld je geen reet uitmaakt.
Defeat is not the worst of failures. Not to have tried is the true failure.
  woensdag 29 september 2004 @ 01:47:11 #85
93947 tomster
De weg naar je doel is t leven
pi_22276882
om tegen dat lulverhaal in te gaan.. Als je een tank V-power leegrijdt en de kosten afweegt tegen de baten (het aantal km's dat je afgelegd hebt, het milieu dat je gespaard hebt, het stukje extra pit dat je auto krijgt) ben je met V-power gewoon beter af dan met euro 95. Dat is voor mijn auto gewoon een feit.

Op een hele tank ben ik 45 liter x 4 ct = 1,80 euro duurder uit. En die meerprijs verdien ik terug doordat mijn auto zuiniger gaat lopen en op een hele tank meer km's maak dan op een hele tank euro 95.
Bow slave.. and polish my shoes | Don't Look
pi_22277411
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:38 schreef creepy_stalker het volgende:
verhaal
sorry maar wat de prius betreft sla je de plank mis.
Prius GT gaat en zal nooit in productie gaan. Een Prius heeft niet meer vermogen dan een gemiddelde auto, iets minder zelfs. In NL werd deze auto ook niet goed verkocht, maar door de BPM bonus(die hoef je niet te betalen, plus enkele andere voordelen) werd het interessanter, dit komt ook door het lelijke model, zet deze techniek in een Golf en het werd in NL VEEEEL meer verkocht.
In de VS en Japan gaat dit verhaal weer niet op.

Voor de rest ben ik het met je eens.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:11:50 #87
5673 heijx
Qui que boue
pi_22658669
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:47 schreef tomster het volgende:
om tegen dat lulverhaal in te gaan.. Als je een tank V-power leegrijdt en de kosten afweegt tegen de baten (het aantal km's dat je afgelegd hebt, het milieu dat je gespaard hebt, het stukje extra pit dat je auto krijgt) ben je met V-power gewoon beter af dan met euro 95. Dat is voor mijn auto gewoon een feit.

Op een hele tank ben ik 45 liter x 4 ct = 1,80 euro duurder uit. En die meerprijs verdien ik terug doordat mijn auto zuiniger gaat lopen en op een hele tank meer km's maak dan op een hele tank euro 95.
Sterke argumentatie. Het is inderdaad "gewoon" een feit.

Ik schroef mijn surfplankhouder van het dak, draai de ramen dicht en pomp de banden 0,2 bar harder op en ik tank witte diesel voor 7 cent onder de adviesprijs.
Het brandstofverbruik? 4,5 liter op honderd als ik als een natte krant rijd, 5 liter als ik vooruitdenkend rijd en 5,5 liter als ik met "een stukje extra pit" rijd. dat is 11% minder en 11% meer voor beide extremen. Ga daar maar aan staan met je Viepauer.

Jij bent voordat je begint met rijden al 4 cent per liter duurder uit, ongeveer drie procent extra. Ik ben 7 cent goedkoper uit....
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_22663930
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 13:11 schreef heijx het volgende:

[..]

Sterke argumentatie. Het is inderdaad "gewoon" een feit.

Ik schroef mijn surfplankhouder van het dak, draai de ramen dicht en pomp de banden 0,2 bar harder op en ik tank witte diesel voor 7 cent onder de adviesprijs.
Het brandstofverbruik? 4,5 liter op honderd als ik als een natte krant rijd, 5 liter als ik vooruitdenkend rijd en 5,5 liter als ik met "een stukje extra pit" rijd. dat is 11% minder en 11% meer voor beide extremen. Ga daar maar aan staan met je Viepauer.

Jij bent voordat je begint met rijden al 4 cent per liter duurder uit, ongeveer drie procent extra. Ik ben 7 cent goedkoper uit....
dieeeehsel.. Benzine.... DIESEL.. BENzine.... diesel.. BENZINE! !! dieeesel .. BENZIEEEENE diesel. Benzine. ... DIEZEL BENSINE !!!!!
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:20:23 #89
5673 heijx
Qui que boue
pi_22709963
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:59 schreef TenMinsteHoudbaarTot het volgende:

[..]

dieeeehsel.. Benzine.... DIESEL.. BENzine.... diesel.. BENZINE! !! dieeesel .. BENZIEEEENE diesel. Benzine. ... DIEZEL BENSINE !!!!!
Gaat het weer een beetje?

Bedoel je dat Tomster beter af is met benzine dan met diesel? Daar zou je zomaar es gelijk in kunnen hebben.
Dit doet echter niets af aan mijn betoog, dat zowel voor diesel als benzine geldt. Die cijfers van 5 L/100 moet je extrapoleren naar het verbruik van een benzineauto, ja. Maar dit is tenslotte het dieseltopic.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_22710168
Ik tank de goedkoopst mogelijke diesel, en niet die rommel waarvan ik geen bewijs heb dat het werkt. Daarbij heb ik een schijtbak met maar 64pk dus dat extra vermogen zal ook het verschil niet maken
pi_22713072
Verwacht geen power...

Heb het nu al 3 tanken achter elkaar geprobeerd maar merk geen verschil... Motor loopt nog steeds zoals ie eerst liep...
pi_22718776
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:20 schreef heijx het volgende:

[..]

Gaat het weer een beetje?

Bedoel je dat Tomster beter af is met benzine dan met diesel? Daar zou je zomaar es gelijk in kunnen hebben.
Dit doet echter niets af aan mijn betoog, dat zowel voor diesel als benzine geldt. Die cijfers van 5 L/100 moet je extrapoleren naar het verbruik van een benzineauto, ja. Maar dit is tenslotte het dieseltopic.
ik bedoel dus, dat je Vpower benzine niet af kan spiegelen tegenover witte diesel je betaalt immers meer wegenbelasting
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
pi_22800544
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:02 schreef Jasperaldo het volgende:

[..]

Hij rijdt zuiniger in de stad, plus ik merk dat het gas eerder pakt.. klinkt raar maar de auto reageert sneller.
heet jij soms allard kalf??
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:28:45 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_22801876
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 01:34 schreef PNG het volgende:

En gas is om op te koken.
ik sta al verder op de evolutionaire ladder dan jij geloof ik . ik kook electrisch en rijdt op gas

en lachen bij de pomp (46 cent perliter )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_23848328
mensen die zeggen dat het onzin is zijn gewoon naief, er is niks voor niks een complete stuk nieuw fabriek bijgebouwt om V-power te kunnen maken (pernis). (ja, 1 fabriek kan voor heel nederland produceren)

Als je logische nadenkt, doordat alle zwavel en shit eruit is gehaald, zit dat niet in de weg.
Ik weet geen cijfers, maar wat normaal zwavel was is nu benzine.
Oftewel, 0,001 meer performance ofzo
+ je zou ook automatische dan zuiniger moeten rijden.
Dus het gene wat je meer betaald, krijg je hoe dan ook terug in km stand
Sj0erd666 :(
pi_23848431
Je kunt natuurlijk ook een voorverwarmingssysteempje bouwen en gewoon op slaolie rijden. Is WEL beter voor je motor omdat 't niet zo schraal is als dieselolie.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 9 december 2004 @ 10:55:07 #97
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23850459
quote:
Op donderdag 9 december 2004 07:27 schreef sj0erd666 het volgende:
mensen die zeggen dat het onzin is zijn gewoon naief, er is niks voor niks een complete stuk nieuw fabriek bijgebouwt om V-power te kunnen maken (pernis). (ja, 1 fabriek kan voor heel nederland produceren)

Als je logische nadenkt, doordat alle zwavel en shit eruit is gehaald, zit dat niet in de weg.
Ik weet geen cijfers, maar wat normaal zwavel was is nu benzine.
Oftewel, 0,001 meer performance ofzo
+ je zou ook automatische dan zuiniger moeten rijden.
Dus het gene wat je meer betaald, krijg je hoe dan ook terug in km stand
Grolsch heeft ook een nieuwe fabriek gebouwd,dit wil dus niet automatisch zeggen dat het meteen goed is voor de gezondheid.....

En wie zegt dat de oudere diesels geen zwavel nodig hebben?Voor hetzelfde geld krijg je met zwavelvrije diesel problemen met bijv. je verstuivers of weet ik veel wat.Hetzlefde liedje was destijds ook met het hele loodvrij-gebeuren.Het was allemaal zo goed,dat achteraf 1/3e van de oudere motoren z'n klepzitting verloor.

V-power.... daar kan ik maar 1 ding over zeggen,

Als je in sprookjes wilt geloven,ga dan naar de efteling,daar krijg je wel wat je beloofd word

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23941903
quote:
Op donderdag 9 december 2004 10:55 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Grolsch heeft ook een nieuwe fabriek gebouwd,dit wil dus niet automatisch zeggen dat het meteen goed is voor de gezondheid.....

En wie zegt dat de oudere diesels geen zwavel nodig hebben?Voor hetzelfde geld krijg je met zwavelvrije diesel problemen met bijv. je verstuivers of weet ik veel wat.Hetzlefde liedje was destijds ook met het hele loodvrij-gebeuren.Het was allemaal zo goed,dat achteraf 1/3e van de oudere motoren z'n klepzitting verloor.

V-power.... daar kan ik maar 1 ding over zeggen,

Als je in sprookjes wilt geloven,ga dan naar de efteling,daar krijg je wel wat je beloofd word

ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/
Sj0erd666 :(
  maandag 13 december 2004 @ 15:19:22 #99
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23942634
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:44 schreef sj0erd666 het volgende:

[..]

Nee, ik werk in kaatsheuvel

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24013446
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:44 schreef sj0erd666 het volgende:

[..]

So? Kun je er alleen verstand van hebben als je op shell pernis werkt? Rare redenering. Ik zou juist zeggen dat je een medewerker van Shell in dit geval beter niet kunt geloven. Hij kan immers zijn werkgever niet afvallen.
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')