LinuxCultVapor | woensdag 22 september 2004 @ 20:45 |
![]() Aston Martin stelt de Vanquish S V12 voor. Dit model heeft 60 pk méér dan de standaard Vanquish; de S daarom net iets sneller dan zijn. Het is de snelste productie-Aston Martin tot nu toe. Aston Martin stelt de Vanquish S V12 voor aan het publiek op de Autosalon van Parijs. De auto heeft net als de normale Vanquish een 6,0-liter V12 motor. In de S-versie levert die echter geen 460 maar 520 pk. Het maximum koppel is toegenomen van 543 Nm naar 577. De sprint van 0 naar 100 van de Vanquish S V12 gaat in 4,8 seconden. Wie dan gas blijft geven zit exact 5 seconden later op de 160 km/u. De topsnelheid van de S is 321 km/u. De normale Vanquish stopt bij 306 km/u. Om dit te bereiken is de cilinderkop aangepast en is het motormanagementsysteem veranderd. Volgens Ulrich Bez, chief executive officer bij Aston Martin is vol lof over de nieuwe S: "De komst van de Vanquish S betekent zeker niet het einde van de Vanquish. Deze uitvoering maakt de Vanquish alleen maar specialer. De nieuwe Vanquish S is niet alleen de snelste Aston Martin ooit, maar ook de best sturende.” De Vanquish S onderscheidt zich van de minder krachtige variant door de van rondere grille, en de aërodynamische ´splitter´ aan de voorzijde, die zorgt voor meer stabiliteit op hogere snelheden. Aan de achterzijde is de achterklep opnieuw ontworpen om de balans en stabiliteit te waarborgen. Bovendien vermindert door de nieuwe klep de Cw-waarde met 0,1. Tot de onzichtbare aanpassingen behoren een gewijzigde stuurgeometrie, en een standaard Sports Dynamics pakket. Dat omvat een sportievere afstelling van de vering, besturing en remmen. Ook het remsysteem is voor de Vanquish S aangepakt: aan de voorzijde zitten remschijven met een diameter van 37,8 cm in plaats van 35,5 cm. Achter zitten net als bij de Vanquish exemplaren met 33 cm diameter. Ze zijn echter wel 2 mm dikker. Sinds de introductie van de Vanquish V12 heeft Aston Martin daarvan 1.500 exemplaren gebouwd. | |
Ingrate | woensdag 22 september 2004 @ 20:51 |
ik d8 dat die DB9 de snelste was, had dacht ik zoiets op top gear gezien vind de DB9 wel mooier eruit zien | |
ernstig.com | woensdag 22 september 2004 @ 20:52 |
Oe, wat een ontzettende kwijlbak. Helaas zal ik hier nooit geld genoeg voor hebben. ![]() | |
Kapmes | woensdag 22 september 2004 @ 20:53 |
Mooi autootje hoor ![]() | |
Dauthi | woensdag 22 september 2004 @ 20:53 |
quote:Nee op Top Gear hadden ze een wedstrijd tussen de TGV en een DB9. De DB9 is een middensegment auto in de hogere klassen. Zeg maar Porsche 4S/Turbo, de vantage is dan een tandje hoger maar langzamer dan de gt's van porsche. | |
Alexxxxx | woensdag 22 september 2004 @ 20:54 |
Ziet er wel leuk uit ![]() | |
Salvad0R | woensdag 22 september 2004 @ 20:59 |
Supermooie auto. | |
StefanP | woensdag 22 september 2004 @ 21:17 |
![]() ![]() Remschijven van 37 cm, damn ![]() | |
marruuuk | woensdag 22 september 2004 @ 21:20 |
eerst vond ik de db9 altijd iets vetter maar als ik hem zo zie in het zwart is ie toch wel vet alleen kun je de db9 dan weer in cabrio om te patsen..... ![]() | |
Jasperaldo | woensdag 22 september 2004 @ 21:21 |
Prachtige wagen | |
Viper_74 | woensdag 22 september 2004 @ 21:23 |
Hey deze heb ik ook thuis staan ![]() | |
Fugie | woensdag 22 september 2004 @ 21:24 |
deze ziet er wel supergeil uit ![]() en dat ie sneller is en beter stuurt, ach das mooi meegenomen ![]() | |
Googolplexian | woensdag 22 september 2004 @ 21:27 |
![]() da's een mooie auto. punt | |
Kluupkluup | woensdag 22 september 2004 @ 21:35 |
Een sportauto zoals een sportauto hoort te zijn. WAT-EEN-GEWELDIGE-BAK ![]() ![]() | |
MuseMuse | woensdag 22 september 2004 @ 21:47 |
prachtige bak although ik de db9 net iets mooier vind ![]() ik vind het wel raar dat er een "S" komt bij zon auto verwacht je toch gewoon het meeste te krijgen ? | |
Steve-O | woensdag 22 september 2004 @ 22:00 |
mooi zeg in het zwart ![]() wanneer komt de db9 S ![]() | |
KeessieX | woensdag 22 september 2004 @ 23:23 |
Wouw dit is egt 1 vd mooiste wagens van dit moment... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 september 2004 @ 23:26 |
![]() ![]() ![]() | |
HeyFreak | woensdag 22 september 2004 @ 23:27 |
ik denk dat ik me er morgen maar een ga kopen ![]() | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 23 september 2004 @ 00:07 |
Sweet! Heb de Vanquish toen 'ie net uit was gezien tussen Hilversum en Soestdijk, en daarna niet meer op de openbare weg. Vind 't een zeer wrede wagen. [mierenneukmodus]"Bovendien vermindert door de nieuwe klep de Cw-waarde met 0,1." >>> Moet dat 0,01 zijn? Want een volle 1/10e is wel erg veel. [/mierenneukmodus] | |
Fool | donderdag 23 september 2004 @ 00:38 |
![]() ![]() | |
Scheepschroef | donderdag 23 september 2004 @ 00:53 |
Hehe, eindelijk gaat het specifiek vermogen bij AM eens richting de 100, terwijl meer dan 100 peekaa/liter bij Ferrari als sinds jaren scheer en inslag is. Stelletje prutsers bij AM die bewerden te concureren met deze fijne auto's uit Modena!![]() | |
Dr_Crouton | donderdag 23 september 2004 @ 01:19 |
Prachtige auto, een echte gentleman onder de sportwagens. ![]() | |
Peter | donderdag 23 september 2004 @ 01:55 |
ey die heb ik bij topgeer gezien ![]() was sneller op hun track dan een porche 911 ! | |
Oosthoek | donderdag 23 september 2004 @ 11:20 |
quote: ![]() Duidelijk geen verstand. | |
Scheepschroef | donderdag 23 september 2004 @ 11:29 |
quote:Idd., ik ben compleet gestoord ![]() | |
Chillmeister | donderdag 23 september 2004 @ 14:27 |
Vanquish blijft voor mij altijd mooier dan de DB9, maar voordat de 'S' kwam opdagen had ik ook gekozen voor de db9 omdat de interieur mooier was. Ik neem aan de de de 'S' variant waarschijnlijk bijna dezelfde interieur zal hebben als de DB9 | |
Hellrazor | vrijdag 24 september 2004 @ 14:41 |
![]() | |
Bond | vrijdag 24 september 2004 @ 14:45 |
Dat Zwarte ![]() ![]() | |
Thermo | vrijdag 24 september 2004 @ 14:53 |
quote:nee, natuurlijk niet. De db9 blijft een compleet andere auto. Vanquish blijft gewoon zijn interieur behouden. Verder werd idd in top gear gezegd dat ze met de db9 de vanquish een beetje uit de markt concurreerde. Dit omdat de motor uit de vanquish in de db9 ligt, en db9 iets sneller ermee is ivm gewicht etc. Maar deze S wordt eigenlijk daarom uitgebracht. Zodat de vanquish toch het TOPmodel blijft. | |
sdk | vrijdag 24 september 2004 @ 16:57 |
die vanquish heeft toch een bagger automaat omdat die een echte versnellingsbak aandrijft en daarom veels te lang bezig is met verstellen, zoiets zei clarkson iig d8 ik ![]() | |
Chillmeister | vrijdag 24 september 2004 @ 19:08 |
quote:nou, ik zal anders nog eens een bron opzoeken maar ik las op andere fora (auto foras) dat de interieur ook nog een verbetering krijgt | |
Thermo | vrijdag 24 september 2004 @ 19:42 |
quote:verbetering idd, maar niet zelfde als db9 hoor. | |
M5 | vrijdag 24 september 2004 @ 19:45 |
Verbaast me weinig dat Aston met een snellere versie komt.. De DB9 is een fractie sneller dan de duurdere Vanquish. Met 520 pk begint Aston eindelijk eens flink vermogen uit die 6.0l V12 te halen. Als ze dat interieur nog een beetje mooi maken met orginele schakelaars enzo is het helemaal top. ![]() | |
Chillmeister | vrijdag 24 september 2004 @ 22:06 |
![]() vind het idd heel jammer dat de tachometer enzo niet die 'metal' look heeft die de DB9 en AMV8 hebben | |
Alexxxxx | zaterdag 25 september 2004 @ 14:21 |
Zelfde wielbasis overigens als een Jeep Grand Cherokee ![]() | |
D-Devil | zondag 3 oktober 2004 @ 10:30 |
![]() quote:Bron ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Cyberdogg | zondag 3 oktober 2004 @ 10:42 |
Leuk. | |
SiGNe | zondag 3 oktober 2004 @ 10:48 |
Ik zag laatst een DB9 rijden in Zeist, heerlijk geluidje komt er uit die motor, prachtige auto. Alleen jammer van die achterlichten, die van de oude zijn mooier (die LED bogen) | |
j0rrit | zondag 3 oktober 2004 @ 10:53 |
![]() ...ik zou het wel weten als ik het geld ervoor had! ![]() | |
BoJo | zondag 3 oktober 2004 @ 10:54 |
classy ![]() | |
D-Devil | zondag 3 oktober 2004 @ 10:56 |
Hier in de buurt rijden vaak duitse en belgische kentekens met dit soort auto's ! Laatst stond er eentje naast me bij het benzinstation. Ik wilde mijn fototoestel er niet bij pakken, dat staat zo dom ![]() | |
okkie-man | zondag 3 oktober 2004 @ 10:57 |
ik zie ze iedere dag (woon tegenover de dealer) ![]() | |
BaraCuda | zondag 3 oktober 2004 @ 11:17 |
Dit model word wel ERG uitgemolken zeg! Hoeveel auto's met zelfde body gaan ze nog maken? ![]() | |
Fulcrum_X | zondag 3 oktober 2004 @ 11:49 |
mja wel leuk spul he! ![]() | |
nero355 | zondag 3 oktober 2004 @ 18:25 |
quote:Deze is wel het mooist ![]() | |
Just.an.Illusion | zondag 3 oktober 2004 @ 19:39 |
quote:De Maserati 3200 GT had led-bogen. Aston Martin heeft dat nooit gehad. | |
Hellrazor | zondag 3 oktober 2004 @ 20:51 |
geil | |
SiGNe | zondag 3 oktober 2004 @ 21:15 |
quote:Klopt ja, ik vergiste me.. maar de nieuwe Maserati heeft inmiddels net zuls soort lampen als de Aston, volgens Topgear vonden de Amerikanen dat mooier..de sukkels... | |
Fugie | maandag 4 oktober 2004 @ 08:07 |
topic was er al hoorrr ![]() Vanquish S V12: snelste Aston ooit | |
blieblie | maandag 4 oktober 2004 @ 08:29 |
quote:In Amerika waren die ledbogen niet toegestaan... Vandaar... Maar de Maserati is een heel ander model hoor ![]() | |
Threepio | maandag 4 oktober 2004 @ 10:57 |
Volgens mij hebben ze deze versie gemaakt om het prijsverschil tussen de DB9 en de Vanquish weer te rechtvaardigen. Immers: ze hebben in standaarduitvoering beide dezelfde 460pk V12. Nu is er tenminste met de Vanquish nog de mogelijkheid om een snellere variant te nemen ![]() de achterlichten van de DB7 deden trouwens gigantisch afbreuk aan de auto. je kon gewoon zien dat ze van een andere auto kwamen (ik meen een Toyota celica) | |
Thermo | maandag 4 oktober 2004 @ 10:59 |
Gisteren gezien in parijs, hij is ERG indrukwekkend in het echt. Heel breed, gruwelijk breed. | |
Ballebek | maandag 4 oktober 2004 @ 11:01 |
Hallo! | |
CartWOman | maandag 4 oktober 2004 @ 11:06 |
Liepen 2 topics over, even samengevoegd. |