quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:40 schreef methodmich het volgende:
Arsenal kreeg wat te weinig en had de scheidsrechter bepaald niet mee, kunnen we zachtjes stellen.
(Ik heb geen tv-beelden gezien of nabeschouwingen)
Ik zat zelf op de eerste rij, redelijk aan het eind van de lange zijde, dus een goed overzicht over het hele veld heb je niet, maar ik had de indruk dat de scheidsrechter warrig floot en kon niet inschatten vanaf die positie of de gemaakte beslissingen door de scheidsrechter ook de juiste waren.
Ik vond PSV erg sterk beginnen (op de kans van Henry na) en dat overrompelde Arsenal duidelijk met een goal tot gevolg. Arsenal heeft dat goed opgepakt en de linies beter gesloten en bij corners was het gevaar weg na de goal.
Ook vond ik dat er meer echte dreiging uitging van de aanvallen van de engelsen dan van PSV, Henry heeft 3 goede kansen gekregen en Ljungberg ook een. PSV zette daar 3 kansen tegenover, maar geen in zo'n comfortabele positie als Ljungberg of Henry.
Wat dat betreft had Arsenal misschien een 1-2 verdiend, maar ik was positief verrast over de strijdlust van PSV (op Sibon na) en de sfeer was goed en de conclusie na de 5e groepswedstrijden in deze groep was ook prima, want PSV is door.
Ik snap heel goed dat PSV niet ten koste van alles een overwinning uit het vuur wilde slepen, aangezien Henry al had laten zien dat er met zijn snelheid weinig mis was en de counters gevaarlijk bleven van Arsenal.
Toch voorzie ik voor Arsenal weing problemen, aangezien Rosenborg nergens voor speelt en winst voor Arsenal genoeg is. Pana moet kost wat kost winnen en dat heeft een wedstrijd tot gevolg die PSV momenteel erg goed ligt, dus een overwinning van PSV ligt zeker in het verschiet.
Dan zijn we beide toch door, alleen heeft de groep een andere volgorde van nummer 1 en 2 dan dat ik vooraf had gedacht/gehoopt.