abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22132521
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:10 schreef PatrickM het volgende:

[..]

En als de type BMW toevallig niet stoer is, dan is in sommige gevallen de berijder wel stoer
of gewoon gek en levensmoe
  woensdag 22 september 2004 @ 17:15:02 #103
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22132588
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:10 schreef PatrickM het volgende:
En als de type BMW toevallig niet stoer is, dan is in sommige gevallen de berijder wel stoer
of gewoon gek en levensmoe
`Renegade met korte mouwen en tatoeage.
pi_22132794
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:15 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

`Renegade met korte mouwen en tatoeage.
Als dat zou kunnen... zou het niet erg vinden om er zo uit te zien, krijg ik tenminste af en toe last van vrouwelijk aandacht
pi_22132865
Ben trouwens net naar de dokter geweest

A.s. vrijdag bloed prikken en dan wordt m'n cholesterol, suiker, leverfunctie, nierschorsfunctie, schildklierfunctie etc. etc. getest. Als daar wel iets uitkomt zijn er twee mogelijke geneesmiddelen. De een is een vetremmer, de ander is een middel om eetlust te ontnemen. In mijn geval zal een eetlustremmende middel sowiezo niet van toepassing zijn omdat ik een normaal eetpatroon heb. De dokter vermoedt iig genetische aanleg (waardoor voedsel supereffectief verwerkt wordt). In dat geval is er gewoon niet aan te doen behalve dan cosmetische ingrepen...

Volgende week vrijdag krijg ik de uitslag...
pi_22133006
Normaal eetpatroon

Nog ff snel een Snickers voordat we naar de Mac gaan
  woensdag 22 september 2004 @ 17:41:53 #107
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22133126
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:28 schreef PatrickM het volgende:
In dat geval is er gewoon niet aan te doen behalve dan cosmetische ingrepen...
Cosmetische ingrepen worden wat al te licht opgevat en helpen niet of nauwelijks.
Enigste wat kan helpen is een maagbandje en maximaal 1 kroket per avondmaaltijd kunnen eten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat jij een grote eter bent, het heeft inderdaad meer met aanleg te maken en die kan je alleen met extremiteiten weer oplossen.

Een niet medische ingreep is het vervangen van je voedingspatroon door heel veel groenten (zet je stofwisseling aan tot hard werken want groenten verteerd lastig) en meerdere kleine maaltijden per dag dus 6 kleine maaltijden (met wel veel genoeg calorieen ca. 400 om je lichaam aan het verbranden te krijgen) inplaats van 3 grote. (zet je stofwisseling op een hoger pitje)

Iets moet er werken bij je.
pi_22133295
Heb je er last van PatM?

Zo nee, lekker boeie Mensen hebben je maar te nemen zoals ze bent....

Zelfde als bij mij, ik stotter, vroeger logopedie lessen gevolgd... welke niet hielpen, het zit bij mij puur tussen mn oren. Als ik daar zat kon ik vloeiend spreken, maar zodra ik het pand daar verliet viel ik in de normale situatie terug....

Nu heb ik zoiets van, mensen hebben het maar te accepteren en ze wachten dan maar iets langer....... echter de ervaring leert dat mensen er 9 vd 10 keer echt geen probleem van maken.

Iedereen heeft wel iets maar we schijten achteraf allemala in hetzelfde gat...

[ Bericht 0% gewijzigd door Rietvaerder op 22-09-2004 18:54:47 ]
pi_22134080
Maar ik vind het wel prettig als ik iig weet waar het aan ligt... ik word er nu op m'n werk een beetje gestoord van dat er mensen zijn die gelijk opmerkingen hebben als ik eens een koek of snoep heb gehaald...

Altijd dezelfde irritante opmerkingen: "Zo, je geniet aardig van het goeie leven" "Wel ja, kan er bij jou nog makkelijk bij" "Zo, tering, alweer"

Dat terwijl er een aantal spijkers bij ons zitten die de hele dag bunkeren, waar men geen commentaar op hebt...

Kortom, ik ben het zat om telkens weer opmerkingen te krijgen terwijl m'n eetpatroon gewoon normaal is
Maar kennelijk valt het men meer op als je iets eet als je dik bent, dan als je slank ben
Want als je dik ben, vind men automatisch dat je teveel eet.

Overigens is me ook al gezegd door de dokter dat als het idd genetisch is (wat hij dus vermoedt) dat minder eten niet helpt. Op het moment dat ik minder ga eten, dan val ik iets af, maar vervolgens komt het er net zo hard aan (minder voedsel, maar je lichaam haalt er uiteindelijk weer netzoveel energie uit als toen ik meer at). Kortom niks helpt dan

Overigens ter info: heb al ooit bij een dietiste gelopen, maar die kon heel weinig aanpassingen maken op m'n voedselpatroon. Het kwam er eigenlijk zelfs op neer dat ik in sommige gevallen meer moest gaan eten . De aanpassingen waren ook zodanig klein dat ik in een half jaar tijd met heel veel pijn, moeite en frustratie er 4 kilo af heb gekregen... de dietiste zij ook dat ze gewoon niks voor me kon doen dat is ook de reden waarom ik zo pissig wordt om die opmerkingen van m'n collegae (alhoewel ik die altijd een beetje lacherig wegwuif, meelullen is soms de beste defensie)

Maar goed, ik ga nu eerst die test afwachten, en dan zie ik wel verder. Ga me dan laten informeren over eventuele andere mogelijkheden... Als er een 'cosmetische' manier is dat mijn probleem voor een groot gedeelte oplost (denk dan aan maagband) dan zal ik het zeker niet laten, ook al moet ik het zelf betalen... is er geen manier, dan heb ik gewoon pech en zal ik schijt aan iedereen moeten krijgen die er wat van zeg. Bovendien denk ik dat het voor m'n zelfvertrouwen alleen maar goed is, als ik weet dat ik er niets aan kan doen en dan kan iedereen die dan nog een opmerking maakt van mij terplekke verbranden
pi_22134285
Tja Patrick, ik kan eigelijk alleen maar zeggen....... schijt aan die mensen hebben en deze geven !

Het blijft irritant natuurlijk, maar als je je het allemaal aantrekt word je er ook niet gelukkiger op....

Weet je wat die spijkers hun handicap is? Ik wel, klootzak-zijn.

En dat heb jij weer niet
pi_22134432
En bovendien heb ik er dalijk aangedaan wat ik er aan kan doen, en dan is er echt niemand meer die mij hoeft te vertellen hoe of wat...
pi_22134466
Hoeven ze nu al ook niet !
pi_22134552
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoeven ze nu al ook niet !
Alleen kan ik dan absolute tegengas geven omdat ik dan weet wat er aan de hand is...
Alhoewel men dan vaak weer de neiging heeft om te denken "het zal wel ". Maar dat is dan echt helemaal hun probleem dan, en niet de mijne
pi_22135273
Ja, mensen roepen vaak maar wat....
pi_22135306
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:46 schreef Rietvaerder het volgende:
daar weet jij alles van af he
  woensdag 22 september 2004 @ 19:42:04 #116
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_22135654
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:37 schreef PatrickM het volgende:
Kortom, ik ben het zat om telkens weer opmerkingen te krijgen terwijl m'n eetpatroon gewoon normaal is
Maar kennelijk valt het men meer op als je iets eet als je dik bent, dan als je slank ben
Want als je dik ben, vind men automatisch dat je teveel eet.
Wat zit je nou te zeiken PatrickM? Je hebt mij ook gezien en je gaat mij niet vertellen dat het erger is om opmerkingen te horen over het te dik zijn dan diegene die ik hoor over wat voor ziektes ik allemaal wel niet zou moeten hebben omdat ik zo dun ben.........

Het is positief dat je wil uitvinden waar het hem in zit en eventueel is er bij jou nog wat aan te doen (de maagband zoals Pep aangaf.) maar in mijn geval ben ik gewoon klaar. Of er mee leren leven of er mee blijven zitten, meer keus heb ik niet.
quote:
Bovendien denk ik dat het voor m'n zelfvertrouwen alleen maar goed is, als ik weet dat ik er niets aan kan doen en dan kan iedereen die dan nog een opmerking maakt van mij terplekke verbranden
Waarschijnlijk zal het effect op je zelfvertrouwen minimaal zijn. Eerst jezelf accepteren, pas dan kan een ander dat ook.
Zolang jij met twijfels of behoudend door het leven gaat zullen anderen dat opmerken en in jou een makkelijk mikpunt van spot zien. Geef ze geen kans en probeer jezelf te accepteren zoals je bent. De grootste fout die mensen maken is proberen zichzelf te zien zoals zichzelf graag zouden zien maar dat is niet hoe iedereen om je heen jou ziet.
Wees je bewust van het beeld dat je bij anderen wekt en doe er iets nuttigs mee.

Weet je, ik kan er nog zoveel meer over zeggen maar dat heeft geen zin. Doe wat jij denkt dat nuttig cq nodig is en probeer jezelf te accepteren zoals je nu bent. (of denk je echt dat je jezelf wel accepteert als je ingrepen ondergaat of op een natuurlijke wijze wat afvalt? )
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 22 september 2004 @ 19:45:30 #117
17709 hollander172
pi_22135745
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Met deze uitspraak is het de bedoeling dat wij weer op voet van oorlog door het leven gaan?

Ik zal er even overheen lezen maar het zou fijn zijn als je af en toe wat nuances in je uitspraken aan kan brengen. Scheelt je ook een hoop relletjes overigens.
pi_22135754
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

daar weet jij alles van af he
Je kan wel overal en achter zetten maar ik kijk toch alleen naar de kern van het verhaal.
pi_22135782
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:45 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Met deze uitspraak is het de bedoeling dat wij weer op voet van oorlog door het leven gaan?
Ik heb het over die hufters die commentaar op PatM zijn werk hebben...... de ''spijkers''
pi_22135808
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Je kan wel overal en achter zetten maar ik kijk toch alleen naar de kern van het verhaal.
dan niet dan is het maar goed dat je de kern goed leest.
  woensdag 22 september 2004 @ 19:48:38 #121
17709 hollander172
pi_22135840
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:46 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ik heb het over die hufters die commentaar op PatM zijn werk hebben...... de ''spijkers''
ik voelde me aangesproken door het woord "spijker" want dat ben ik zelf ook.
Toch geef ik de voorkeur aan de meer gebezigde term "gespierde spijker" die wordt vaker gebruikt en komt wat flateuzer over.
pi_22136116
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:47 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dan niet dan is het maar goed dat je de kern goed leest.
Dude... jij hebt echt een probleem he
pi_22136171
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Dude... jij hebt echt een probleem he
ik laat je maar even voor wat je bent voorlopig
pi_22136207
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:48 schreef hollander172 het volgende:

[..]

ik voelde me aangesproken door het woord "spijker" want dat ben ik zelf ook.
Toch geef ik de voorkeur aan de meer gebezigde term "gespierde spijker" die wordt vaker gebruikt en komt wat flateuzer over.
Zo noemde PatM ze, dus ik noemde ze ook zo als herkenning voor PatM......
pi_22136223
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ik laat je maar even voor wat je bent voorlopig
Dacht je die eer te hebben dan om nog met me te praten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')