Maar ik vind het wel prettig als ik iig weet waar het aan ligt... ik word er nu op m'n werk een beetje gestoord van dat er mensen zijn die gelijk opmerkingen hebben als ik eens een koek of snoep heb gehaald...
Altijd dezelfde irritante opmerkingen: "Zo, je geniet aardig van het goeie leven" "Wel ja, kan er bij jou nog makkelijk bij" "Zo, tering, alweer"
![]()
Dat terwijl er een aantal spijkers bij ons zitten die de hele dag bunkeren, waar men geen commentaar op hebt...
Kortom, ik ben het zat om telkens weer opmerkingen te krijgen terwijl m'n eetpatroon gewoon normaal is
![]()
Maar kennelijk valt het men meer op als je iets eet als je dik bent, dan als je slank ben
![]()
Want als je dik ben, vind men automatisch dat je teveel eet.
![]()
Overigens is me ook al gezegd door de dokter dat als het idd genetisch is (wat hij dus vermoedt) dat minder eten niet helpt. Op het moment dat ik minder ga eten, dan val ik iets af, maar vervolgens komt het er net zo hard aan (minder voedsel, maar je lichaam haalt er uiteindelijk weer netzoveel energie uit als toen ik meer at). Kortom niks helpt dan
![]()
Overigens ter info: heb al ooit bij een dietiste gelopen, maar die kon heel weinig aanpassingen maken op m'n voedselpatroon. Het kwam er eigenlijk zelfs op neer dat ik in sommige gevallen meer moest gaan eten
![]()
. De aanpassingen waren ook zodanig klein dat ik in een half jaar tijd met heel veel pijn, moeite en frustratie er 4 kilo af heb gekregen... de dietiste zij ook dat ze gewoon niks voor me kon doen
dat is ook de reden waarom ik zo pissig wordt om die opmerkingen van m'n collegae (alhoewel ik die altijd een beetje lacherig wegwuif, meelullen is soms de beste defensie)Maar goed, ik ga nu eerst die test afwachten, en dan zie ik wel verder. Ga me dan laten informeren over eventuele andere mogelijkheden... Als er een 'cosmetische' manier is dat mijn probleem voor een groot gedeelte oplost (denk dan aan maagband) dan zal ik het zeker niet laten, ook al moet ik het zelf betalen... is er geen manier, dan heb ik gewoon pech en zal ik schijt aan iedereen moeten krijgen die er wat van zeg. Bovendien denk ik dat het voor m'n zelfvertrouwen alleen maar goed is, als ik weet dat ik er niets aan kan doen
en dan kan iedereen die dan nog een opmerking maakt van mij terplekke verbranden