*Kijkt in profiel bij geboortedatum.quote:Op woensdag 22 september 2004 11:01 schreef beestjuh het volgende:
Nog nooit (zover ik me kan herinneren) is er zoveel tegenstand voelbaar tegen de plannen van het kabinet.
wat helemaal niets zegt...quote:Op woensdag 22 september 2004 11:06 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
*Kijkt in profiel bij geboortedatum.
Met jouw manier van prioriteiten stellen zou je zó in het huidige kabinet passenquote:Op woensdag 22 september 2004 11:06 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
*Kijkt in profiel bij geboortedatum.
Ach zoals Zalm gisteren ook al zei, in de jaren 80 en begin jaren 90 waren er iets meer mensen te vinden die bereid waren te demonstreren. Dit kabinet is 1 van de weinige regeringen in de afgelopen 100 jaar die juist wel verder kijkt dan hun eigen regeerperiode, cijfers van het CPB laten dit ook zien alleen was RTL zo dapper om dit ook te vermelden de overige media bleef maar melden dat de oppositie betere begrotingen had.quote:Op woensdag 22 september 2004 11:01 schreef beestjuh het volgende:
Naar aanleiding van de troonrede, welke ons allemaal op een gevoelige plek heeft getroffen.
Nog nooit (zover ik me kan herinneren) is er zoveel tegenstand voelbaar tegen de plannen van het kabinet. Ook ik heb zo mijn redenen om te kotsen op de begroting. Waarom al dat geld voor veiligheid, terwijl er, buiten de arrogantie van ons kikkerlandje, weinig is wat ons tot doelwit voor terroristen maakt. Waarom snijden in de zorg in jaren van vergrijzing? Waarom kijkt het kabinet nou nooit verder vooruit dan hun eigen regeerperiode?
Gelukkig geef je het zelf toe en aan doemdenken hebben we vrij weinig in Nederland.quote:Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik niet veel verstand heb van politiek, maar zelfs ik zie dat het op deze manier bergafwaarts gaat. En dat ongeveer 16 mln. mensen door deze begroting benadeeld worden, waarschijnlijk met uitzondering van de malloten die hem in elkaar hebben gezet. En Hare Majesteit Onze Koningin natuurlijk.
Nee door te gaan demonstreren help je de economie weer op de beenquote:Zo lang we met zijn allen met open mond naar de t.v. blijven staren om zo veel stupiditeit gebeurt er niks. Ook al heb je in de pauze op je werk weer iets om over te praten, zolang Dhr. Bos niet bij je in de kantine zit helpt dat ook niet. Al heb je GroenLinks gestemd en is het niet "jouw schuld", er verandert nog niks.
Zou het dan wél helpen om ál die mensen die benadeeld zijn door deze nota (imho praktisch iedereen), op te roepen voor een demonstratie?
* strijdlustig spandoeken en trommels van zolder haalt en alvast gaat oefenen op actielied *
"De mensen" zijn niet benadeeld, ze voelen zich alleen benadeeld, opgehitst door bonden en oppositie partijen. Iedereen wil in de toekomst ook nog in een verzorgingsstaat leven, omdat mogelijk te maken zijn NU hervormingen nodig. Ikke ikke, korte termijn denkenquote:Op woensdag 22 september 2004 11:01 schreef beestjuh het volgende:
Zou het dan wél helpen om ál die mensen die benadeeld zijn door deze nota (imho praktisch iedereen), op te roepen voor een demonstratie?
En dan zeker jammeren dat het kabinet het slecht doet als er een aanslag komt. Heel voorspelbaar en naief, jouw mening.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:48 schreef beestjuh het volgende:
@ Chewie, of het kabinet er goed of slecht aan doet staat wat mij betreft al niet eens meer ter discussie. Ik wil het gewoon anders zien en ik ben niet de enige. Dat geld wat ze daar in die bodemloze put gooien, (terrorismebestrijding e.d.) is ook mijn geld. Daar mogen ze best wat beter mee omspringen.
Er is veel vaker heviger verzet geweest tegen kabinetsbeleid. Je blaast het op deze manier wel heel erg op. Er is altijd gemor als je ingrepen doet in de sociale zekerheid, omdat er zoveel mensen mee gemoeid zijn. Om nou te stellen dat het huidige kabinet iedereen benadeeld, stel ik jou het volgende citaat van JFK. "The question is not what your country can do for you, but what you can do for your country".quote:Op woensdag 22 september 2004 11:01 schreef beestjuh het volgende:
Naar aanleiding van de troonrede, welke ons allemaal op een gevoelige plek heeft getroffen.
Nog nooit (zover ik me kan herinneren) is er zoveel tegenstand voelbaar tegen de plannen van het kabinet. Ook ik heb zo mijn redenen om te kotsen op de begroting. Waarom al dat geld voor veiligheid, terwijl er, buiten de arrogantie van ons kikkerlandje, weinig is wat ons tot doelwit voor terroristen maakt. Waarom snijden in de zorg in jaren van vergrijzing? Waarom kijkt het kabinet nou nooit verder vooruit dan hun eigen regeerperiode?
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik niet veel verstand heb van politiek, maar zelfs ik zie dat het op deze manier bergafwaarts gaat. En dat ongeveer 16 mln. mensen door deze begroting benadeeld worden, waarschijnlijk met uitzondering van de malloten die hem in elkaar hebben gezet. En Hare Majesteit Onze Koningin natuurlijk.
Zo lang we met zijn allen met open mond naar de t.v. blijven staren om zo veel stupiditeit gebeurt er niks. Ook al heb je in de pauze op je werk weer iets om over te praten, zolang Dhr. Bos niet bij je in de kantine zit helpt dat ook niet. Al heb je GroenLinks gestemd en is het niet "jouw schuld", er verandert nog niks.
* strijdlustig spandoeken en trommels van zolder haalt en alvast gaat oefenen op actielied *
We zullen zien Beestjuh, in de jaren 80 hoorde je precies dezelfde retoriek van o.a de vakbonden en oppositie en desondanks mocht Lubbers zijn karwei gewoon afmaken.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:48 schreef beestjuh het volgende:
[[url=http://www.keerhettij.nl/keerhettij/demo2okt4.gif]afbeelding][/url]
Ik ben er zeker bij.
@ Chewie, of het kabinet er goed of slecht aan doet staat wat mij betreft al niet eens meer ter discussie. Ik wil het gewoon anders zien en ik ben niet de enige. Dat geld wat ze daar in die bodemloze put gooien, (terrorismebestrijding e.d.) is ook mijn geld. Daar mogen ze best wat beter mee omspringen.
quote:Op woensdag 22 september 2004 13:48 schreef beestjuh het volgende:
[[url=http://www.keerhettij.nl/keerhettij/demo2okt4.gif]afbeelding][/url]
Ik ben er zeker bij.
Wat een onzin zeg. Hoeveel aanslagen zijn er al niet voorkomen?quote:Op woensdag 22 september 2004 13:59 schreef beestjuh het volgende:
Nee hoor, ik ben gewoon van mening dat je terrorisme niet kan bestrijden. Je kan er zo veel geld in stoppen als je wil, maar als een terrorist een aanslag wil plegen komt hij heus wel door de beveiliging heen
.
Vraagje hoe zie jij dan de verijdelde aanslagen uit het verleden? Propaganda van de overheid (van welk land dan ook)?quote:Op woensdag 22 september 2004 13:59 schreef beestjuh het volgende:
Nee hoor, ik ben gewoon van mening dat je terrorisme niet kan bestrijden. Je kan er zo veel geld in stoppen als je wil, maar als een terrorist een aanslag wil plegen komt hij heus wel door de beveiliging heen
.
Daar wil ik best tussen gezien wordenquote:Op woensdag 22 september 2004 14:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]Keer het tij. Daar wil je toch niet tussen gezien worden.? Een selectie:
[lijst]
Als al deze organisaties zichzelf opheffen kan met het bespaarde subsidiegeld zo de helft van de bezuinigingen weer ongedaan worden gemaakt.
Ja.quote:Op woensdag 22 september 2004 14:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vraagje hoe zie jij dan de verijdelde aanslagen uit het verleden? Propaganda van de overheid (van welk land dan ook)?
Er is geen museumplein in DenHaagquote:Op woensdag 22 september 2004 14:36 schreef Harry_Sack het volgende:
terreurbestrijding, Heras hekwerken bouwt een hek en neemt daarmee een aanzienlijk stuk Museumplein in beslag ter bescherming van de Amerikaanse ambassade![]()
(toch jammer dat er een VMBO school dat veel nationaliteiten vertegenwoordigd naast staat)
Ik had het over Amsterdam.quote:Op woensdag 22 september 2004 14:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Er is geen museumplein in DenHaag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |