Je kan van een bevolking niet verwachten solidair te zijn wanneer de afdracht buiten proportie is en/of er massaal misbruik wordt gemaakt van het geld dat ze afdragen. Solidariteit is niet het onvoorwaardelijk afdragen van geld voor de mensen die het minder hebben.quote:Op maandag 27 september 2004 13:39 schreef lucida het volgende:
[..]
kan jij dan niet solidair zijn zonder een deel van je inkomen af te staan?
Sterker nog. In mijn optiek heeft geld niets met solidariteit te maken.quote:Op maandag 27 september 2004 13:51 schreef UnderWorld_ het volgende:
Solidariteit is niet het onvoorwaardelijk afdragen van geld voor de mensen die het minder hebben.
Sorry, maar wat bedoel je precies? We hadden het over de solidariteit in het sociale zekerheidssysteem van Nederland.quote:Op maandag 27 september 2004 14:32 schreef lucida het volgende:
[..]
Sterker nog. In mijn optiek heeft geld niets met solidariteit te maken.
Twee verschillende zaken dus...quote:Op maandag 27 september 2004 14:50 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Sorry, maar wat bedoel je precies? We hadden het over de solidariteit in het sociale zekerheidssysteem van Nederland.
Helemaal mee eens. Anders worden het allemaal van die pluizige multicuti-watjes met twee linkse handen!quote:Op zondag 26 september 2004 20:58 schreef Sater het volgende:
Ik blijf stipuleren; terug naar de ambachts- danwel de bedrijfsschool. Volwaardige vakmensen opleiden.
quote:Op maandag 27 september 2004 15:00 schreef lucida het volgende:
[..]
Twee verschillende zaken dus...
Je hebt gelijkquote:Op maandag 27 september 2004 12:15 schreef hace_x het volgende:
[..]
Wat is er precies infantiel aan deze zin die jij citeerde? Overigens moet een uitkering altijd lager zijn dan het minimumloon. Immers,werk is de hoeksteen van de sociale zekerheid.
Ja, en waar moeten die mensen dan aan het werk als het meeste werk voor laag geschoolden naar het buitenland verplaatst wordt (met de hulp van subsidies van dit kabinetquote:Op zondag 26 september 2004 20:58 schreef Sater het volgende:
Ik blijf stipuleren; terug naar de ambachts- danwel de bedrijfsschool. Volwaardige vakmensen opleiden.
Wat te denken van personeelstekorten, niet het kader, in de zorgsector? In de keukens van tehuizen voor ouderen is groot gebrek aan personeel. Ondersteunend werk wordt door mensen met taakstraf gedaan. Nou ja scheelt ook weer in de premie. Overigens zijn er in de bouw ook nog banen. En morgen wordt in het hele land CWI - banenmarkten gehouden. Tel uit je winst.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en waar moeten die mensen dan aan het werk als het meeste werk voor laag geschoolden naar het buitenland verplaatst wordt (met de hulp van subsidies van dit kabinet)
Hetgeen ook de vakbonds- demonstratieboodschap was van zaterdag 02 - 10 - '04?quote:Op maandag 27 september 2004 14:32 schreef lucida het volgende:
[..]
Sterker nog. In mijn optiek heeft geld niets met solidariteit te maken.
Als psycholoog heb ik je niet zo hoog zitten maar er schuilt een prima schrijver in je gezien het verhalende perspectief dat je in je berichtje hanteert. Je zou je misschien minder tot een voorspelbaar plot kunnen beperken...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:40 schreef SCH het volgende:
Ik krijg steeds meer de indruk dat De Geus helemaal geen zin meer heeft in die baan. Hij lijkt volledig vervreemd van zichzelf - hij noemt zichzelf nog steeds de linkshalf van het kabinet.
Hij moet echt met zichzelf in de knoop zitten die man. Volgens mij wordt hij binnenkort op een ochtend wakker en denkt ie: bekijk het maar ook en gaat ie leuk wonen op IJsland ofzo.
Hetgeen reacties daarop overbodig maakt? Zoals bijvoorbeeld de suggestie van het Centraal Planbureau voor vut en prepensioen?:" De sociale partners moeten in de cao's tóch afspraken gaan maken over vut- en prepensioenregelingen. Dit ondanks het wegvallen van fiscale voordelen. Verder zou er zoiets als een spaarvut moeten komen."quote:Op maandag 27 september 2004 13:22 schreef lucida het volgende:
[..]
dat sociale zekerheden niet werkelijk bestaan .
- Verkiezingsfacto van jongeren door de Geus: Lijkt me gezien de hoeveelheid ouderen t.o.v. jongeren niet het geval, dus gaat het wel degelijk om werkelijke solidariteit VAN ouderen AAN jongeren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:34 schreef Sater het volgende:
De Geus oprecht sociaal begaan met de junioren? Of spelen wellicht [toekomstige] verkiezingsfactoren een rol? Hebben jongeren gelijk met te stellen niet te willen meebetalen aan voorzieningen t.b.v. ouderen. Jongeren profiteren daar immers zélf niet van? Kunnen ouderen daarentegen stellen dat jongeren konden studeren dankzij studiefinanciering. Gemeenschapsgeld mede door ouderen opgehoest? Solidariteit tussen generaties vér te zoeken? Levensloopregeling tóch de persoonlijke oplossing.
Zou solidariteit ook een wisselwerking kunnen zijn? Studiefinanciering, zeker voor 30+ ers ten onrechte afgeknepen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:46 schreef hace_x het volgende:
[..]
- Verkiezingsfacto van jongeren door de Geus: Lijkt me gezien de hoeveelheid ouderen t.o.v. jongeren niet het geval, dus gaat het wel degelijk om werkelijke solidariteit VAN ouderen AAN jongeren.
- Ja, jongeren hebben gelijk.
- Nee, ouderen hadden betere studieregelingen dan de huidige jongeren.
- Solidariteit van ouderen naar jongeren is inderdaad ver te zoeken
Welke opleiding zit er niet in het verdomhoekje. Studenten worden [financieel] gefrustreerd. Je ergernis over kamertekort is volstrekt terecht. Reeds in de jaren tachtig van de vorige eeuw werd er geklaagd over nutteloos leegstaande kantoorcomplexen. En dan die andere onaangeboorde bron: kamerverhuur door uitkeringsgerechtigden. Op zich niet verboden, maar wél onmogelijk gemaakt. Vanaf het moment dat mijn zoon bij mij, toen nog uitkeringsgerechtigd, introk waren wij voordeurdelers. En ja hoor er ging meteen een zeker bedrag van mijn uitkering af. Verder verliest de uitkeringsgerechtigde het recht op huursubsidie. Illegaal laten inwonen? Dan draaft de socoiale recherche op om: tandenborstels te tellen Nadelige gevolgen financiële maatregelen, waarna de uitkering niet langer betaalbaar wordt gesteld.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 22:21 schreef Drugshond het volgende:
Tja, verbaasd mij eigenlijk niks.... dit topic.
De oplossing van het probleem is scholing en ondersteuning van een kenniseconomie.
Als we niet opletten hebben we straks Nederland VMBO land, of Nederland stoommachine land.
En wat doet het kabinet.... juist ja... welke student kan straks nog een waardige opleiding buiten de stad volgen zonder zich volledig in de schulden te hoeven steken. Voor veel studenten is dit een zure appel waar ze niet liever niet aan willen wagen. Nog maar niet te spreken over de beperkte doorstroming van de studentenkamers terwijl er 15 % van de kantoorcomplexen leeg staat.
Het geld is er wel, alleen het zit in de verkeerde potjes.....of we hebben het verkeerd belegd.
Zwartwerker kan moeiteloos aan de slag in de bouw. Volgens BouwNed [brancheorg.bouwbedr.]quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
In de bouw zijn nog meer dan genoeg banen.
Denk dat de meeste jeugdige werklozen momenteel een of andere lulkoek-opleiding hebben waar never nooit iets concreets mee te doen is.
Staatssecretaris onderwijs Mark Rutte [VVD] over het VMBO - onderwijs:quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en waar moeten die mensen dan aan het werk als het meeste werk voor laag geschoolden naar het buitenland verplaatst wordt (met de hulp van subsidies van dit kabinet)
Vandaar die geringe animo om voor de klas te gaan staan. Helaas, we zitten met de erfenis uit de jaren zeventig van de vorige eeuw. Onderwijsminister Van der Hoeven zit EU -collegae voor. Het Nederlands onderwijsdeficit geeft haar niet dé positie om de eerste onder haars gelijken te zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2004 14:20 schreef vidivici het volgende:
Het hele onderwijssyteem in nederland is naar de kloten, niet alleen het vmbo maar ook het lager onderwijs. Met als gevolg grootschalige dislexie en discalculie door het hele slechte onderwijssysteem. Dit creeert de kanslozen in de economie.
Uitzonderingen nagelaten, (toen studeren nog voor iedereen mogelijk was)........quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:00 schreef vidivici het volgende:
Het is THEORIE dat deze afwijkingen aangeboren zijn. We steken hier in nederland met kop en schouders boven het eu gemiddelde uit. Als het aangeboren zou zijn, zou er geen afwijking van het gemiddelde zijn. Ga maar weer eens degelijk taal en rekenonderwijs geven, zeker weten dat dat percentage omlaag gaat
Het lager onderwijs is hier in dit land is gewoon bedroevend. 60 % van de leerlingen gaat naar het vmbo, dat is gewoon een desastreuse output.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |