abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1550081
Een van de beste groepen ooit.

Met de Gitarist/zanger Steve Lukather, ongelofelijk gewoon!
De drummer Simon Phillips, in 1 woord een beest!
De bassist Mike Porcaro, rustig, maar wel een vakman!
De pianist/zanger geweldig goed!! (zanger van Africa!!)
En sinds een drietal jaren is Bobby Kimbal weer terug de zanger van onder andere Rosanna!

Wat weten jullie van deze groep en wat vinden jullie van deze groep?
Welke nummers kennen jullie nog?
Zijn jullie weleens bij concerten geweest?
Hebben jullie ze weleens op zien treden?
Of ooit weleens een clip van hun gezien?

Ik zelf ben 4 keer in Ahoy naar een concert geweest en die concerten zijn gewoon geweldig goed, vooral hun Tambu tour vond ik de beste, maar ook hun laatste concert in Nederland was errug goed!!

Jullie mening en visie en weetjes of wat dan ook please!!!!

maandag 3 september 2001 @ 14:09:22 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1550115
quote:
Op maandag 03 september 2001 14:03 schreef Robar het volgende:
Wat weten jullie van deze groep en wat vinden jullie van deze groep?
Ze hadden drie of vier verschillende leadzangers, de muzikanten waren eerst goedbetaalde sessie-boys, Jeff Porcaro en Simon Philips worden vereerd door zo'n beetje elke drummer die ik ken, ze hebben volgens mij al jaren geen hit meer gehad
quote:
Welke nummers kennen jullie nog?
Rosanna, Hold the Line, Africa, Stop Loving You
quote:
Zijn jullie weleens bij concerten geweest?
Nope
quote:
Hebben jullie ze weleens op zien treden?
Op TV wel, ja
quote:
Of ooit weleens een clip van hun gezien?
Vroeger wel, maar inmiddels allang niet meer.

Ik vind dat ze een aantal goede songs hebben opgenomen, die vakkundig in elkaar zitten. Maar in het geheel klinkt Toto mij iets te 'AOR'/arena-rock achtig. Ooit ook eens een concert van Steve Lukather op TV gezien, meer fusion-achtig. Dat was wel erg goed.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1550160
quote:
Op maandag 03 september 2001 14:09 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ze hadden drie of vier verschillende leadzangers, de muzikanten waren eerst goedbetaalde sessie-boys, Jeff Porcaro en Simon Philips worden vereerd door zo'n beetje elke drummer die ik ken, ze hebben volgens mij al jaren geen hit meer gehad

Kloptja dat ze meerdere leadzangers hebben gehad, zelfs twee keer zoveel bandleden!
Maar ik heb het over de samenstelling zoals die nu in elkaar zit. (ja ze zijn nog bij elkaar en ze geven ook nog concerten!).
Laaatste hit was een bescheiden hitje, eigenlijk twee. Allebei misschien 2 weken in de top 40 gestaan. Ik geloof 6 jaar geleden I will remember, wordt nog erg vaak op de radio gedraaid trouwens. En 3 jaar geleden Melanie, wat ik niet zo een erg goed nummer vind, een beetje soft! (maar de cd waar dat nummer vanaf komt is daarentegen wel weer erg goed!!) Maar ikdenk dat als ik meerdere nummers noem dat je ze ook wel kent.

Bijvoorbeeld: Rosanna, Mushanga, Pamela, Stop loving you, Hold the Line(live erg goed), Africa, I wont hold you back(op dit moment gecovered door roger sanchez - If I had another chance), Georgy porgy(gecovered door Faith evans(geloof ik dat ze heette)), Kingdom of desire, openings tune van een show van de tros!, Don't chain my heart, en nog veel meer!!

pi_1550183
2 keer bij een concert geweest. 1 keer in Thialf 1992 en ik geloof 1999 in groningen martinihal.
Een van de beste bands die ik ken(samen met u2)
Ken de meeste nummers wel.
De laatst clip die ik van hun heb gezien in Melanie.
Jammer dat ze niet echt bekend meer zijn of vaker op tv komen.

kijk ook op www.toto99.com

pi_1550197
quote:
Op maandag 03 september 2001 14:22 schreef ThE_ChOsEn_OnE het volgende:
2 keer bij een concert geweest. 1 keer in Thialf 1992 en ik geloof 1999 in groningen martinihal.
Een van de beste bands die ik ken(samen met u2)
Ken de meeste nummers wel.
De laatst clip die ik van hun heb gezien in Melanie.
Jammer dat ze niet echt bekend meer zijn of vaker op tv komen.

kijk ook op www.toto99.com

Waren ze in 99 in Groningen????

Damn, dat heb ik dan echt ff gemist.

Kun je de volgende keer niet ff waarschuwen als ze weer in Nedeland zijn, dae laatste keer dat ik ze gezien heb was in 98 in Ahoy, met de nieuwe CD (toendertijd) Mindfields. De tour heette geloof ik livefields, was dat dezelfde tour in Groningen of niet???

pi_1550226
Ja ze waren in groningen ook met livefields. Prachtige animaties hadden ze toen geprojecteerd op een doek. Bobby Kimball was erg goed. Toevallig kwam ik erachter dat ze daar speelden. Je moet gewoon via hun internetsite hun agenda eens per halfjaar eens bekijken dan weet je wanneer ze hier komen. Ik verwacht ze voorlopig niet eigenlijk.

Ook een heel mooi nummer van TOTO vind ik A million miles away

pi_1550248
quote:
Op maandag 03 september 2001 14:31 schreef ThE_ChOsEn_OnE het volgende:
Ja ze waren in groningen ook met livefields. Prachtige animaties hadden ze toen geprojecteerd op een doek. Bobby Kimball was erg goed. Toevallig kwam ik erachter dat ze daar speelden. Je moet gewoon via hun internetsite hun agenda eens per halfjaar eens bekijken dan weet je wanneer ze hier komen. Ik verwacht ze voorlopig niet eigenlijk.

Ook een heel mooi nummer van TOTO vind ik A million miles away

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die niet 1,2,3 voor me kan halen, maar ik ga hem gelijk opzoeken en luisteren als ik thuis ben. En die animaties waren erg mooi ja. Wat ik wel jammer vond is dat ze bijna geen oude nummers speelden en vrijwel alleen nummers van die cd, maar het blijft natuurlijk erg goed. Wat ik ook een erg goed nummer vind is..........eigenlijk bijna alles. Don't chain my heart live en hold the line live en kingdom of desire live zijn erg goed!!
pi_1550269
Ja ze hebben zoveel goed nummers
Out of love acoustisch is ook erg mooi.
Dat concert in groningen hebben ze nog vrij veel oude nummers gedraait.
Home of the braves is ook een mooi nummer
en zo kan ik nog wel een waslijst opnoemen
pi_1550299
Tja als je al die cd's af moet gaan, dat zijn er minimaal 20 (misschien wel 30). De beste cd is trouwens Tambu samen met de live cd van het jaar dat don't chain my heart en kingdom of desire uitgebracht werden! weet ff niet hoe die heet.
pi_1550324
ik weet welke je bedoelt(live) heet ie niet toto live?
Tambu is erg goed. Of het de beste is weet ik niet.
The Seventh one is ook erg goed.
pi_1550353
Het lijkt erop dat wij de enige TOTO fans zijn !

Seventh one is ook wel goed, waarschijnlijk ook een van de meest verkochte cd's! (van TOTO dan)
Ik weet nog dat ik de eerste keer naar een concert van TOTO ging (tambu tour 95 (ik ben pas 21 jaar, dus ik heb de groep niet eens zien ontstaan en ben pas vanaf mijn 15de naar concerten van ze gegaan)) en ik had echt de hele tijd kippevel. Ik heb elk nummer meegezongen. En toen speelden ze Hold the Line, nou dat was echt geweldig. Het nummer duurd zo een 11 minuten en ik had daarna geem stem meer over! Ik zou ze weleens willen ontmoeten, maar ja dat zal er niet inzitten!

pi_1551032
pi_1551078
Ik ben ook nog maar 18 hoor
pi_1551204
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:39 schreef ThE_ChOsEn_OnE het volgende:
Ik ben ook nog maar 18 hoor
AAACHAAA

Goh jij bent de eerste fan van TOTO die ik "spreek" en jonger is dan ikke!
Komt nie veel voor!
We zijn uitzonderingen!!
Ach met smaak tenminste.

pi_1551266
Ik heb Toto nooit echt goed gevonden, naar mijn mening net iets te gladjes en te "amerikaans" klinken. Nou ben ik ook niet bekend met het gehele oeuvre maar wat ik ken is het net niet. Blijft natuurlijk wel een feit dat vooral Lukather, Phillips en Jeff Porcaro (God hebbe zijn ziel...) topmuzikanten zijn/was.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 3 september 2001 @ 17:25:28 #16
13351 DJ_Jazzy_Jeff
Respect My Authoritah!
pi_1551465
Jeff Porcaro heeft bij andere muzikanten ook zijn medewerking verleend. Enkele voorbeelden zijn:

Dire Straits - Calling Elvis
Bruce Springsteen - Human Touch

maandag 3 september 2001 @ 17:29:36 #17
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1551489
Volgens mij speelt hij ook nog op een paar platen van Steely Dan mee ('Your Gold Teeth II' en ik dacht ook 'Babylon Sisters'). Strak drumwerk.

En waarschijnlijk nog tientallen andere nummers van allerlei artiesten...

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1551541
Een fan kan ik mezelf niet noemen maar de nummers die ik ken, gehoord hebt vond ik altijd wel goed.

Welk album raden jullie aan om eens uit te proberen? (heb er zelf namelijk niets van)

maandag 3 september 2001 @ 23:11:47 #19
15358 ProgMAN
De enige echte besuikerde...
pi_1554275
Ik ben ook een groot fan van TOTO. Ik heb ze 2 maal in Rotterdam gezien en 1 maal in Groningen. Daar heb ik tijdens een signeer-sessie in Plato ook nog gesproken met Mike Porcaro (inclusief foto). Verder heb ik nog met Luke gesproken. Foto's zal ik nog posten.

Favoriete album: TOTO 4

P.S. Het was niet Jeff Porcaro maar Bernard Purdie die op Babylon sister drumde.

pi_1554322
Ik heb nog een nummer geplaybacked van ze met een vriend vroeger en dat was een groot succes (heb 't zelfde truukje driemaal daarna nog gedaan ).

M'n ouders hebben wat CD's, waaronder 'Fahrenheit' waar wel wat stoer synthesizer werk op staat en goeie pop liedjes maar dit is echt zo'n band waarvan je beter de Greatest Hits kunt kopen denk ik.

pi_1556101
quote:
Op maandag 03 september 2001 17:39 schreef DeF2K het volgende:
Een fan kan ik mezelf niet noemen maar de nummers die ik ken, gehoord hebt vond ik altijd wel goed.

Welk album raden jullie aan om eens uit te proberen? (heb er zelf namelijk niets van)

Ik zelf ben helemaal weg van Tambu.
Maar wat ik jou kan aanraden is de cd TOTO Live.
Daar staan veel verschillende nummers op.
Namelijk: Africa, Rosanna, Hold the line, Don't chain my heart, Kingdom of desire uhm ff denken is een tijd geleden dat ik die geluisterd heb!!
Ow ja: Home of the brave, with a little help from my friends(?! weet niet zeker!?), 99, Georgy porgy en nog een paar!!

Zo hoor je TOTO op zn best. LIVE

dinsdag 4 september 2001 @ 10:27:29 #22
12807 aego
... ik niet ...
pi_1556165
nog een tip:

De soundtrack van Dune (de originele film) is door meerdere leden van Toto gecomponeerd. Bovendien speelt bijna de hele band mee. Persoonlijk vind ik dit vrij goed materiaal van die jongens, het overstijgt wat mij betreft Toto zelf...

Serious error. All shortcuts have disappeared. Screen. Mind. Both are blank. >>> Chaos reigns within. Reflect, repent, and reboot. Order shall return. >>> Everything is gone. Your life's work has been destroyed. Squeeze trigger (yes/no)?
  dinsdag 4 september 2001 @ 10:40:57 #23
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_1556242
quote:
Op maandag 03 september 2001 17:25 schreef DJ_Jazzy_Jeff het volgende:
Jeff Porcaro heeft bij andere muzikanten ook zijn medewerking verleend. Enkele voorbeelden zijn:

Dire Straits - Calling Elvis
Bruce Springsteen - Human Touch

Volgens allmusic is hij mede-verantwoordelijk voor het jaren 80 popgeluid qua drum.
Nog een paar albums waarop ie drumt:

Crosby, Stills and Nash - Daylight Again
Madonna - Like a Prayer
Michael Jackson - Thriller en Dangerous
Pink Floyd - The Wall
Randy Newman - Trouble in Paradise
Lionel Richie - Can't slow down
etc. etc. etc.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_1556417
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 10:40 schreef ullie het volgende:

[..]

Volgens allmusic is hij mede-verantwoordelijk voor het jaren 80 popgeluid qua drum.
Nog een paar albums waarop ie drumt:

Crosby, Stills and Nash - Daylight Again
Madonna - Like a Prayer
Michael Jackson - Thriller en Dangerous
Pink Floyd - The Wall
Randy Newman - Trouble in Paradise
Lionel Richie - Can't slow down
etc. etc. etc.

Gaaf da wist ik niet!
* robar gaat nu heel anders naar die nummers luisteren
  dinsdag 4 september 2001 @ 12:34:38 #25
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1556785
Ik heb er een verzamelaar van 'Toto past to present'
Ik draai het graag in de auto. Het is van de heerlijke automuziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')