Met de Gitarist/zanger Steve Lukather, ongelofelijk gewoon!
De drummer Simon Phillips, in 1 woord een beest!
De bassist Mike Porcaro, rustig, maar wel een vakman!
De pianist/zanger geweldig goed!! (zanger van Africa!!)
En sinds een drietal jaren is Bobby Kimbal weer terug de zanger van onder andere Rosanna!
Wat weten jullie van deze groep en wat vinden jullie van deze groep?
Welke nummers kennen jullie nog?
Zijn jullie weleens bij concerten geweest?
Hebben jullie ze weleens op zien treden?
Of ooit weleens een clip van hun gezien?
Ik zelf ben 4 keer in Ahoy naar een concert geweest en die concerten zijn gewoon geweldig goed, vooral hun Tambu tour vond ik de beste, maar ook hun laatste concert in Nederland was errug goed!!
Jullie mening en visie en weetjes of wat dan ook please!!!!
quote:Ze hadden drie of vier verschillende leadzangers, de muzikanten waren eerst goedbetaalde sessie-boys, Jeff Porcaro en Simon Philips worden vereerd door zo'n beetje elke drummer die ik ken, ze hebben volgens mij al jaren geen hit meer gehad
Op maandag 03 september 2001 14:03 schreef Robar het volgende:
Wat weten jullie van deze groep en wat vinden jullie van deze groep?
quote:Rosanna, Hold the Line, Africa, Stop Loving You
Welke nummers kennen jullie nog?
quote:Nope
Zijn jullie weleens bij concerten geweest?
quote:Op TV wel, ja
Hebben jullie ze weleens op zien treden?
quote:Vroeger wel, maar inmiddels allang niet meer.
Of ooit weleens een clip van hun gezien?
Ik vind dat ze een aantal goede songs hebben opgenomen, die vakkundig in elkaar zitten. Maar in het geheel klinkt Toto mij iets te 'AOR'/arena-rock achtig. Ooit ook eens een concert van Steve Lukather op TV gezien, meer fusion-achtig. Dat was wel erg goed.
quote:Kloptja dat ze meerdere leadzangers hebben gehad, zelfs twee keer zoveel bandleden!
Op maandag 03 september 2001 14:09 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Ze hadden drie of vier verschillende leadzangers, de muzikanten waren eerst goedbetaalde sessie-boys, Jeff Porcaro en Simon Philips worden vereerd door zo'n beetje elke drummer die ik ken, ze hebben volgens mij al jaren geen hit meer gehad
Bijvoorbeeld: Rosanna, Mushanga, Pamela, Stop loving you, Hold the Line(live erg goed), Africa, I wont hold you back(op dit moment gecovered door roger sanchez - If I had another chance), Georgy porgy(gecovered door Faith evans(geloof ik dat ze heette)), Kingdom of desire, openings tune van een show van de tros!, Don't chain my heart, en nog veel meer!!
kijk ook op www.toto99.com
quote:Waren ze in 99 in Groningen????
Op maandag 03 september 2001 14:22 schreef ThE_ChOsEn_OnE het volgende:
2 keer bij een concert geweest. 1 keer in Thialf 1992 en ik geloof 1999 in groningen martinihal.
Een van de beste bands die ik ken(samen met u2)
Ken de meeste nummers wel.
De laatst clip die ik van hun heb gezien in Melanie.
Jammer dat ze niet echt bekend meer zijn of vaker op tv komen.kijk ook op www.toto99.com
Damn, dat heb ik dan echt ff gemist.
Kun je de volgende keer niet ff waarschuwen als ze weer in Nedeland zijn, dae laatste keer dat ik ze gezien heb was in 98 in Ahoy, met de nieuwe CD (toendertijd) Mindfields. De tour heette geloof ik livefields, was dat dezelfde tour in Groningen of niet???
Ook een heel mooi nummer van TOTO vind ik A million miles away
quote:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die niet 1,2,3 voor me kan halen, maar ik ga hem gelijk opzoeken en luisteren als ik thuis ben. En die animaties waren erg mooi ja. Wat ik wel jammer vond is dat ze bijna geen oude nummers speelden en vrijwel alleen nummers van die cd, maar het blijft natuurlijk erg goed. Wat ik ook een erg goed nummer vind is..........eigenlijk bijna alles. Don't chain my heart live en hold the line live en kingdom of desire live zijn erg goed!!
Op maandag 03 september 2001 14:31 schreef ThE_ChOsEn_OnE het volgende:
Ja ze waren in groningen ook met livefields. Prachtige animaties hadden ze toen geprojecteerd op een doek. Bobby Kimball was erg goed. Toevallig kwam ik erachter dat ze daar speelden. Je moet gewoon via hun internetsite hun agenda eens per halfjaar eens bekijken dan weet je wanneer ze hier komen. Ik verwacht ze voorlopig niet eigenlijk.Ook een heel mooi nummer van TOTO vind ik A million miles away
Seventh one is ook wel goed, waarschijnlijk ook een van de meest verkochte cd's! (van TOTO dan)
Ik weet nog dat ik de eerste keer naar een concert van TOTO ging (tambu tour 95 (ik ben pas 21 jaar, dus ik heb de groep niet eens zien ontstaan en ben pas vanaf mijn 15de naar concerten van ze gegaan)) en ik had echt de hele tijd kippevel. Ik heb elk nummer meegezongen. En toen speelden ze Hold the Line, nou dat was echt geweldig. Het nummer duurd zo een 11 minuten en ik had daarna geem stem meer over! Ik zou ze weleens willen ontmoeten, maar ja dat zal er niet inzitten!
quote:AAACHAAA
Op maandag 03 september 2001 16:39 schreef ThE_ChOsEn_OnE het volgende:
Ik ben ook nog maar 18 hoor
Goh jij bent de eerste fan van TOTO die ik "spreek" en jonger is dan ikke!
Komt nie veel voor!
We zijn uitzonderingen!!
Ach met smaak tenminste.
Dire Straits - Calling Elvis
Bruce Springsteen - Human Touch
En waarschijnlijk nog tientallen andere nummers van allerlei artiesten...
Welk album raden jullie aan om eens uit te proberen? (heb er zelf namelijk niets van)
Favoriete album: TOTO 4
P.S. Het was niet Jeff Porcaro maar Bernard Purdie die op Babylon sister drumde.
M'n ouders hebben wat CD's, waaronder 'Fahrenheit' waar wel wat stoer synthesizer werk op staat en goeie pop liedjes maar dit is echt zo'n band waarvan je beter de Greatest Hits kunt kopen denk ik.
quote:Ik zelf ben helemaal weg van Tambu.
Op maandag 03 september 2001 17:39 schreef DeF2K het volgende:
Een fan kan ik mezelf niet noemen maar de nummers die ik ken, gehoord hebt vond ik altijd wel goed.Welk album raden jullie aan om eens uit te proberen? (heb er zelf namelijk niets van)
Zo hoor je TOTO op zn best. LIVE
De soundtrack van Dune (de originele film) is door meerdere leden van Toto gecomponeerd. Bovendien speelt bijna de hele band mee. Persoonlijk vind ik dit vrij goed materiaal van die jongens, het overstijgt wat mij betreft Toto zelf...
quote:Volgens allmusic is hij mede-verantwoordelijk voor het jaren 80 popgeluid qua drum.
Op maandag 03 september 2001 17:25 schreef DJ_Jazzy_Jeff het volgende:
Jeff Porcaro heeft bij andere muzikanten ook zijn medewerking verleend. Enkele voorbeelden zijn:Dire Straits - Calling Elvis
Bruce Springsteen - Human Touch
Crosby, Stills and Nash - Daylight Again
Madonna - Like a Prayer
Michael Jackson - Thriller en Dangerous
Pink Floyd - The Wall
Randy Newman - Trouble in Paradise
Lionel Richie - Can't slow down
etc. etc. etc.
quote:Gaaf da wist ik niet!
Op dinsdag 04 september 2001 10:40 schreef ullie het volgende:[..]
Volgens allmusic is hij mede-verantwoordelijk voor het jaren 80 popgeluid qua drum.
Nog een paar albums waarop ie drumt:Crosby, Stills and Nash - Daylight Again
Madonna - Like a Prayer
Michael Jackson - Thriller en Dangerous
Pink Floyd - The Wall
Randy Newman - Trouble in Paradise
Lionel Richie - Can't slow down
etc. etc. etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |